Geen Vuurwerkverbod!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen Vuurwerkverbod!.


Gast

#1

2012-01-08 20:20

heb ik ook al opgestart

Gast

#2

2012-01-08 20:31

1 keer per jaar hebben wij lol meer niet, is dit teveel gevraagd?!

Gast

#3

2013-01-06 18:49

Die paar dagen in het jaar moeten mensen niet lopen zeuren gun anderen wat lol. Zeker zelf geen jeugd gehad!!!

Gast

#4

2013-12-27 20:18

illegaal vuurwerk is al verboden, het consumenten vuurwerk wat nog niet verkocht mag worden is dus niet de oorzaak van deze overlast die mensen ondervinden, een verbod daarop is dus totaal onzin

Gast

#5

2013-12-28 21:49

Vuurwerk hoort erbij er mag absoluut geen verbod komen

Gast

#6

2013-12-29 09:21

Ik vind het belachelijk

Gast

#7

2014-01-08 18:38

Een vuurwerk verbod lost helemaal nix op.
Ik hou mn hart vast als er een verbod zou komen, je maakt het alleen maar erger.
Daarbij is 1keer in het jaar dat het mag goed vokr de economie en komt er verbod heb je ook weer 70 miljoen wat de overheid misloopt en pakweg tussen de 7000 en 10.000 werklozen erbij die in die branche zitten denk niet dat dat de bedoeling is.
Er zijn ook andere alternatieve voor de overlast en slachtoffers te beperken.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-09 10:57



Gast

#9

2014-01-09 11:00

ER moet geen vuurwerkverbod komen!!! ER zijn altijd maar een paar mensen die ermee lopen te kutten dat dat zijn juist de mensen die hun handen kwijtraken dus na een paar jaar ben je daar ook vanaf. Iedereen die dingen ermee sloopt moeten ze gewoon in de cel flikkeren en er pas drie dagen na nieuwjaar eruit halen

Gast

#10

2014-01-09 11:05

Als je een vuurwerkverbod doet gaat iedereen het in belgie of duitsland halen en dat is alleen maar gevaarlijker dus niet janken we hebben al mietjes vuurwerk en daar kan je echt niet iemand mee verwonden

Gast

#11

2014-01-09 11:05

Ihs helemaal niet mooi
tim arnold

#12 KLOTEMENSEN

2014-01-09 11:06

KCJNDSFBSDJFBDJDF KUTZOOI

Gast

#13

2014-01-13 18:22

Ik vind dat vuurwerk moet blijven, maar wel hogere straffen op Illegaal vuurwerk. Illegaal vuurwerk is meestal de grote vernieler, dus als daar strenger op wordt gecontroleerd, en bestraft, werkt het misschien wel.

Gast

#14

2014-01-14 06:05

vuurwerk moet blijven

Gast

#15

2015-11-27 16:53

Het moet eens klaar zijn met de hetze en het demoniseren van het afsteken van consumentenvuurwerk. Ikzelf ben zeer groot liefhebber van het afsteken van consumentenvuurwerk, ik kijk er ook altijd met veel plezier naar uit, netzoals miljoenen anderen of ze het nu zelf afsteken of niet.
Laat deze prachtige traditie toch niet verzieken door een stel azijnzeikers en dan metname Arno Bonte die een jarenlange traditie wat zo bij ons land hoort kapot probeert te maken met zijn werkelijk waar getikte ideeen die niet sporen met de realiteit.
Ik zou zeggen natuurlijk kan vuurwerk altijd veiliger, hier moeten we zeker serieus gehoor aan geven maar hier in Nederland slaan we weer gelijk zo door. Wees blij dat we hier nog tradities hebben waar we ons van kunnen onderscheiden van andere landen wat Nederland ook gezellig en uniek maakt.
Stop de demonisering van consumentenvuurwerk en boycot de vuurwerkboycotters.

Gast

#16

2015-11-27 17:17

Nog even wat, deze actie heeft me er toe bewogen om deze petitie
te ondertekenen, het trieste bericht over het afschaffen van consumentenvuurwerk in de toekomst wat ik las in de PZC Provinciaal Zeeuwse Courant, nu al weer, terwijl de Pieten discussie nog in volle glorie is, wat voor weerzinwekkende ideeen sommige politici en burgemeesters in oog hebben om het vuurwerk afsteken met oud en nieuw zo vervelend mogelijk te maken.
Ik werd zelfs witheet van de argumenten die er op los gelaten werden om vuurwerk af te schaffen. Dit heeft mij aan het denken gezet om eens een petitie te tekenen voor voorstanders van vuurwerk.
Bepaalde gedoogzones prima, kan ik mee leven. Dat 10.00 uur s'morgens 31 December iets aan de vroege kant is, kan ik mee leven. Maar waarom mag het al niet 's middags rond een uur of 14.00 of 15.00. Dan hebben de meeste mensen hun boodschappen al gedaan en geen last van vuurwerk.
Nee hoor, de vuurwerktegenstanders halen alles uit de kast om er maar tegen te zijn. Zelfs nu het pas vanaf 18.00 's avonds afgestoken mag worden, wat overigens belachelijk is, lopen de tegenstander nog te zeiken, net zo lang tot ze hun zin hebben en het totaal verboden is.Terwijl de Stichting Behoud Vuurwerktraditie steeds handreikingen heeft gedaan naar de vuurwerktegenstanders. Maar nee hoor met deze tegenstanders valt dus blijkbaar niet normaal op een volwassen nivo te communiceren, hun snode plannen staan al vast voor de komende jaren, op een achterbakse manier deze traditie de nek om draaien.

Gast

#17

2015-12-18 08:43

Vuurwerk afsteken behoort naar mijn mening tot het nationaal nederlands cultureel erfgoed