Steun Theater aan de Stroom (TAS)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steun Theater aan de Stroom (TAS).


Gast

#101

2012-02-28 01:09

De ene idioot op deze ministerpost is nog niet goed verdwenen of er zit reeds een andere op. Wanneer er geen subsidie wordt gegeven is er ook geen werking meer mogelijk. Beroepsmensen hun broodwinning wordt hiermee ook nog eens afgeroomd. Wat zeker zo erg is, is het feit dat enorm veel tijd, energie, werk, en geld in heel het project Tas gestoken is en dit voor de tweede maal. Ons cultuurministerke vergeet ook nog eens, dat wanneer het Tas zijn deuren moet sluiten omwille van een bekrompen pre-verslag, geschreven door een bekrompen, niet van deze wereld zijnde jury, die het ook nog nodig vinden om het repetoiretheater te kelderen, dat er nog een aantal liefhebbersverenigingen in deze zaal hun opvoeringen houden en notabene voor volle zalen. Wanneer gaat deze post eens bekleedt worden met iemand die verstand van zaken heeft en beseft dat nu anno 2012 het repetoiretheater de zalen nog steeds doen vollopen.

Gast

#102

2012-02-28 01:11

wij genieten van ons abonnement .

Gast

#103

2012-02-28 01:12

Dit mag niet gebeuren!!!

Gast

#104

2012-02-28 01:19

Met mijn passie voor theater vind ik dat het theater verder moet blijven bestaan!

Gast

#105

2012-02-28 01:35

Als Vlaams auteur steun ik deze actie met mijn volle hart en verstand. Het is werkelijk wraakroepend dat de 'kleintjes', dus diegenen die met een stempeltje 'niveau' mogen worden gekroond, moeten wijken voor de 'grootjes', die meestal niets indrukwekkends om het lijf hebben. Schandalig hoe cultuur te grabbel wordt gegooid. (patricia de landtsheer www.patriciadelandtsheer.be)

Gast

#106

2012-02-28 01:54

theater a/d stroom breng theater voor een groot en gevarieerd publiek,aan democratische prijzen.
moet men tot de elite behoren om ook van een voorstelling te genieten ?

Gast

#107

2012-02-28 02:21

waarom zou men iets goed laten verdwijnen , zij brengen ontspanning voor duizenden theaterbezoekers !!!!

Gast

#108

2012-02-28 07:48

ik hoop dat ze hun gezond verstand gebruiken en weten dat niet iedereen van dat decadent gedoe in andere theaters kan genieten( die wel subsidie's krijgen ). Theater aan de straam geeft iets waar men na een voorstelling met een goed gevoel naar huis gaat.

Gast

#109

2012-02-28 09:07

cultuur hoe groot of klein die ook is ze moeten blijven bestaan en steun krijgen

Gast

#110

2012-02-28 09:28

Hoe kunnen ze voor zo een leuk theater geen geld meer geven. Ze zouden beter aan andere dingen minder geld geven, maar aan de tas dat zorgt voor ontspanning en plezier daar moeten ze de geldkraan voor dicht draaien. Achtereen kunnen we ons beter opsluiten thuis. Als Belgen hebben we bijna geen geld meer en dan nemen ze on theater ook nog af. Waarom leven we dan nog. Alleen voor te betalen aan de belastingen.

Gast

#111

2012-02-28 10:14

redt de cultuur!

Gast

#112

2012-02-28 10:19

is kwaliteit minder belangrijk dan vernieuwing ???
laat toch toe dat vakmensen met een sterk engagement een groot publiek bereiken !

Gast

#113

2012-02-28 10:22

laat die mensen niet in de kou staan,ze hebben daar zoveel van zichzelf ingestoken,laat dit niet ophouden !!

Gast

#114

2012-02-28 10:40

laat TAS niet verdwijnen,het zou een schande zijn,das nu al de tweede keer dat ze zoiets meemaken en waarvoor? omdat een debiel persoon er hoegenaamd geen verstand van heeft,ze weet niet wat Cultuur betekend,laat die mensen met plezier hun beroep uitoefenen,anders staan er weer veel mensen aan den dop,is dat dan beter ?? mijn onvoorwaardelijke steun heb je. Gerda

Gast

#115

2012-02-28 11:01

Als er mensen achter iets staan en dan voor een naamgenootje wil ik graag ondersteunen.
Groetjes en veel geluk ermee.

Gast

#116

2012-02-28 11:39

De theaters in Antwerpen moeten blijven,één na een zijn ze aan het verdwijnen.Maar ja ze liggen niet in de Limburg anders was het wel anders.

Gast

#117

2012-02-28 12:18

WAAROM????? Eindelijk een theater dat durft stukken te hernemen die mensen nog eens graag terugzien, of ze aan jongeren leren kennen. Zijn er nog niet genoeg "experimentele" theaters à la De Corte waar geen touw aan te knopen is? Wat doe je met een gezelschap van zulke uitstekende acteurs???? Laat ze spelen!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#118

2012-02-28 12:28

Moet blijven!

Gast

#119

2012-02-28 12:29

Hoe oordeel je of iets gesubsidieerd moet worden of niet? Wat is vernieuwend? Over smaken en kleuren kan men niet redetwisten. Maar over gelukkige klanten wel. En de klanten van het Theater aan de Stroom zijn gelukkig met de producties. Dus de subsidies zijn verdiend.

Gast

#120

2012-02-28 12:41

Gaan we terug naar het Vlaanderen van begin 20st. eeuw,besparen is niet steeds aan dezelfde koe melken
politiek is meer dan klakkeloos in budgetten hakken alleen maar om goed te scoren.

Gast

#121

2012-02-28 13:08

Minister, steun begrijpbaar en goed theater dat gesmaakt wordt door een groot en divers publiek in theaters zoals TAS . Expermenteel theater wat dan als eigentijds wordt ervaren slorpt hopen subsidies op en bereikt slecht een select publiek. Waar is het theater het meest mee gebaat?

Gast

#122

2012-02-28 13:19

Theater aan de stroom moet blijven bestaan het geeft een leuke ontspanning aan de mensen,, zeker in deze triestige tijd die de regereing ons aandoet

Gast

#123

2012-02-28 13:26

Ik begrijp de standpunten niet van Minister Schauvlieghe
Het T.A.S. brengt stukken die iedere theaterliefhebber zal appreciëren. Ernstige en vrolijke stukken.Onlangs zagen we o.a. Agnes van God. Een stuk dat prachtig vertolkt werd.De actrices hebben al een zeer goede reputatie. Andere stukken vielen bij ons ook in de smaak. Ik hoop dat mijn inbreng een hart onder de riem is voor de theatergezelschappen die er spelen.

Groetjes

Aurel en Griet Coghe-Cafmeyer

Gast

#124

2012-02-28 13:33

eindelijk een theater aan de linkerkant van antwerpen,
dat verdient alle steun!!

Gast

#125

2012-02-28 13:41

Blijkbaar willen ze liever gesubsidieerde theaters zoals het Toneelhuis waar de zalen meestal half leeg zijn, maar waar ze denken elitair en vernieuwend te zijn met hun programmatie, terwijl ze gewoon het noorden kwijt zijn met wat ze op de planken brengen. Ik ben al twee keer tijdens de pauze gaan lopen, zo slecht en nu ga ik er niet eens meer kijken.
Ik heb in het TAS (sluit mooi aan op MAS) al veel beter theater gezien dat tenminste nog ergens over gaat. Blijven geven die subsidies.