Red B&B Isola Bella Texel

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red B&B Isola Bella Texel.


Gast

#51

2012-12-22 14:02

Geef het gewoon op het wordt SLOPEN !!!!
CS

#52 Mogelijkheden

2013-01-04 00:21

Piet en Anne, de negatieve reacties zijn niet van gasten, dat is een ding wat zeker is. Misschien moeten de schrijvers zich eens proberen in te leven in anderen, in anderen die bijvoorbeeld totaal afhankelijk zijn van zorg en bij jullie een plek hebben gevonden waar niet alleen de rust en ruimte is maar waar ook de aanpassingen zijn om deze zorg te kunnen krijgen. Waar nodig een helpende hand van jullie zelf en altijd kijken naar de mogelijkheden. Zo heb ik Texel ook leren kennen als toerist, een gemeenschap die kijkt naar mogelijkheden. Ik hoop dat er een oplossing komt voor jullie en voor ons, de gasten. En die paar negatieve reacties? ach het zegt alles over de schrijvers, empathisch vermogen en intelligentie zijn vaak nauw met elkaar verbonden...

Gast

#53 wat ik nog zeggen wou

2013-02-02 13:50

haha het is goed met je, piet is een goede gats maar dat achterlijke wijf dat zoude ze van mij op de brandstappel moge gooien wat een debiel wijf oja en flikker lekkr op met mogelijkheden vuile homo zoek een leven !!!

Gast

#54

2013-02-05 21:22

Hallo
Ik vindt dit belachelijk dat dit maar zo kan.
De gemeentes moeten meer luisteren naar de mensen
soms worden we niet serieus genomen.
Jullie moeten gewoon blijven bestaan en je brood verdienen.
Jullie hebben het goed voor elkaar, want wij zijn vorig jaar bij jullie geweest met de Pasen.
De gemeentes moeten in deze tijd beter uitkijken naar de ondernemers, als dit toen goed gekeurd is dan moet dit ook zo blijven vindt ik.
We wensen jullie heel veel succes met deze strijd en hopen dat jullie mogen blijven bestaan

Vr Groetjes
Fam . Nieumiejr

Gast

#55

2013-02-06 13:08

En ik hoop dat ze isola bella met de grond gelijk maken en ik wil best helpen
Joannes

#56 Re: Laat dit niet gebeuren

2013-02-18 21:09

#24: Edwin Boering - Laat dit niet gebeuren

Beste  Edwin, Wil  hier toch even op reageren,  je   gedachte over  10 voor  Texel  of het  wel ergens  toe dient  is  wat vreemd  en wel  hier om  als ze  niet  bestonden  dan was Texel  allang verkanselt  aan  groot kapitalistische   landschap  en architectonische  lieden  die  rucksichtloos   alles  maar  verpesten  en  nergens  voor terug  deinzen  om Texel een groot  pretpark en  landalgreenpark  achtig ,(heeft  niets  met  landall zelf van  doen) geheel te vermaken,  daar staan  ze  dus  voor  dat   met regelgeving  die er is  dat   met vuur en zwaard te  bestrijden, om zo  het  smaakvolle  karakter   dat  heerst op  Texel   te  bewaren voor  de  toekomst,  en dat houd  gerust  niet  in  dat  men doemdenkend  bezig  is    en of op  allerlei wijze   protest aan tekend.  nee  excessen  opsporen en misstanden die  er zijn  , zo ook  was het  in  aanvang     met  Isolla Bella,  dat overigs    een mooi  logies  berijf  is geworden maar  wel  de regels  wat verdraaid  heeft  om  zo ver  tekomen  mede door  de raad die  dingen niet goed gedaan heeft  en toezeggingen  , en daar  is  dan 10  voor  Texel  in gesprongen om   de  regelgeving  die  oveigs  voor alles op texel geld   te  handhaven  in  het belang  van het  toerisme  en eigen  bevolking.

En  als  je dan als  protestganger   je  recht via  een rechter hebt gekregen  dan  moet    men  zich  daar  ook aan houden,  zowel  burger  als  gemeente en overheid.  dat is  wat  de   hele affaire    heeft doen  escaleren    en ten  kosten   van de  eigenaars.

Maar  gelukkig is  er een tussen weg  gevonden  om  het  bedrijf    te  behouden  door  splitsing  van  twee huizen  te  hergroeperen en  met  de  regels die daar  voor gelden.dus  is  het wel degelijk opgelost, en  hebben partijen  hopelijk vrede  daar  mee.

Een  lid  van 10  voor  Texel  die  het behoud  van  Texel  voor ogen staat.

anne hottentot
De auteur van deze petitie

#57 Re: Re: Laat dit niet gebeuren

2013-03-14 21:25

 

beste Joannes, ik weet niet als  je al op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen? B&W hebben net de splitsing weer ingetrokken, leuk he, staat er in de krant dat we er uit zijn, en dat we een overeenkomst hebben getekend tot het nieuwe bestemmingsplan, nou niets is minder waar, het was een overeenkomst voor 6 weken na antwoord op bezwaar. en wat denk je B&W gaat niet mee voor een splitsing !!! dus over 4 weken mag alles weer naar 1 huis met maar 6 bedden, B&W gaat uit van aannames, twijfels, en invullingen van gedachten van de willekeurige ambtenaar of wethouder. Dat zijn geen feiten, ze gaan voorbij dat in de rechtbank Alkmaar al vast gesteld is dat beide huizen bewoond worden, dat de rechter uitgesproken heeft dat men met feiten moeten komen en niet met aannames, ze slaan de expertise van de architect in de wind en maken zelf berekeningen die niet kloppen met het bestemmingsplan (wijze van meten).

met het gevolg dat men wel zegt dat men wil meewerken, maar als het in de media weer even rustig is, trapt B&W ons weer onderuit. Er gaan geruchten dat er steekpenningen betaald zijn vanuit het hotelwezen, nou het begint er steeds meer op te lijken dat het waar is.

en wie van de raad zijn er eigenlijk lid van 10 voor Texel, of welke ambtenaar??  Hoezo een onafhankelijke bezwarencommissie?? het licht in de anders z'n ogen niet gunnen, broodneid en jaloersheid zijn de sterke thema's op Texel, als je met je eigen geld je nek uitsteekt om een oude stolp te behouden, en je gasten zijn er tevreden, dan wordt je aan alle kanten genaaid. links of rechtsom, we weten inmiddels dat het in andere gemeentes er heel anders aan toe gaat, daar wordt je geholpen en wordt er met je meegedacht, naar een daadwerkelijke oplossing, maar hier op dit eiland, wordt je alleen maar je nek omgedraaid,

en als iedereen de energie en geld die men gebruikt om ons dwars te zitten, eens steken in hun eigen toko, dan knapt heel Texel er nog eens van op, en beste Joannes als 10 voor Texel echt ballen heeft gaat hij eens in tegen alle grote projecten die hier het eiland aan het ontzieren zijn, maar dat durven jullie niet, nee alleen de kleine ondernemer zitten jullie dwars, zoals jullie zelf melden in je nieuwsbrieven naar jullie leden, (van de groters kunnen we toch niet winnen), wat nou principes en dat jullie voorgelogen worden door het bestuur, dat er halve waarheden gebruikt worden om het gelijk van de vereniging veilig te stellen is betreurens waardig, dat dat ten kosten gaat van de burger zou jullie allemaal een worst wezen, en bedankt Joannes. Je kan maar trots zijn dat je lid bent van een geweldige vereniging die het debat met de gedupeerde uit de weg gaat, en alleen bij buren en anderen langs gaat om zieltjes te winnen en werkelijk elk gesprek weigerd met de mensen tegen wie ze bezwaar maken, Nee ophitsen en stemming maken, hoe noemde men dat in de oorlog...?

Dus beste Joannes, wees er maar flink trots op dat je lid bent van een vereniging zonder ballen, want als je die had dan had je Edwin zelf wel een mailtje gestuurd, en niet deze reactie op onze petitie site gezet. Dat je er maar gelukkig en trots mag zijn

Anne Hottentot en Piet Prins

 

Joannes

#58 Re: Re: Re: Laat dit niet gebeuren

2013-03-16 12:45

#57: anne hottentot - Re: Re: Laat dit niet gebeuren

Anne  draaf je niet een beetje  door op deze  manier,  want dat   10  voor Texel  niet  de confrontatie  opzoekt  zo je zegdt  is een beetje  bezijden de waarheid,  en  was niet  op  jullie  van toepassing  in eerste  plaats, daar  ze  het  beleid  van  de gemeente aan de kaak stelden  en dat  die  zich  via  rechtelijk verweer  heet gepoogd  daar  onderuit te  kunnen komen  doch  nogmaals  ook  de  regels die  gelden op Texel  gelden voor  jullie  nieuwe  bedrijf  als  zodanig.

dus  ga nu  niet  lopen  zeuren  als  die  zelfde regels   tot uitvoer  moeten  worden gebracht,  onder  dwang  van een rechtelijke uitspraak, want  er  zijn veel fouten gemaakt, maar dat is geen vrijbrief voor  wie  dan ook  om  te  kunnen doorgaan   ,er  was  vroeg genoeg  protest aan getekend  en niet alleen door  10 voor Texel.

En dat   de raad  en  BW   nu  zaken weer anders  intrepreteren, is wrang,  maar  dat  kan  (kon) je verwachten en  niet de schuld van  10 voor Texel.  als  je een zonde bok  zoekt???  wees  dan  zelf  ook iemand  die ballen toont, en verschuil je dan niet  achter  een vereniging  die opkomt  voor  het  belang  van heel Texel  en  niet  specifiek  tegen  een individueel,  die  problemen heeft gekregen  door  een verkeerde  voorstelling  van  zaken  te geven.

Alsmede  dat je  nu  op  deze site   diverse  reactie  van andere  gewoon  weg saneert  , om dat de tekst en inhoud  jullie (Der  waren  ook wel van sommigen overtrokken  reacties),   maar niet aanstaat, dat  is  zeer on  democraties  en  willekeurig beleid  om  je gram te halen?

Anne ,en Piet.  tot  slot  ik heb helemaal niets  tegen  jullie   dat vooropgesteld, maar  was ook als  verhuurder   gedwongen  om  de regels  die er zijn na te leven   en die  zijn er niet  voor niets, ondanks  alle  verkeerde toezeggingen   van  wie  dan ook.

En dat er  steekpenningen zijn of  werden betaald  ?  Kan  ik niet  beoordelen,maar  dat  er  veel weerstand is en  was  dat weet ik  wel.  dat  is  ook vaak  onkunde  van die gene die dat doen, en in  sommige gevallen  rancune.daar heb  je  dan wel  mee te  maken  ook op Texel.waar vele  het hart  op de tong  hebben.

 

 


Gast

#59

2013-03-18 13:08

beste Joannes, je weet niet beter, het is je vergeven,
maar ik vind wel dat ik recht heb om ik persoonlijke en sexuele aanteigingen en doodsbedreigingen van de site mag halen, deze heb ik ook doorgegeven aan de politie.
misschien kan je eerst een inleven of ons persoonlijk benaderen als je iets te melden hebt.
met vriendelijke groet
Anne en Piet

Joannes

#60 Re:

2013-03-18 17:44

#59: -

Anne   nu spreek je weer als gast???  maar lees je wel goed ?ik schreef  toch al

 

Alsmede  dat je  nu  op  deze site   diverse  reactie  van andere  gewoon  weg saneert  , om dat de tekst en inhoud  jullie                             (Der  waren  ook wel van sommigen overtrokken  reacties),

maar niet aanstaat, dat  is  zeer on  democraties  en  willekeurig beleid  om  je gram te halen?dus  dat standpunt  had ik ook al.

 

 


Dus ben het  met  je eens dat  die soort reacties  geweert  moeten worden, absoluut  en direct, en dat  men deze  lieden onmiddelijk  een straf  op leggen, want  dat  heeft  geen pas.

Maar me inleven   dat is geen punt  dat  doe ik ook. en  dan heeft  het  nog  geen zin om je  beide   te benaderen, want  dan krijg  je  een welles nietes  spelletje,beste  Anna  , mede ook  omdat  ik persoonlijk  het beleid  van  onze  raad en BW  toch niet kan veranderen,  Maar  ik reageerde  alleen  tegen het feit  dat er misstanden waren  en dat je  de  vereniging  10  voor  Texel  in  discrediet  bracht  door  verkeerde voorstelling van zaken  te geven,en het  te  laten voorkomen dat   ze  als vereniging  op een hetze tegen kleine ondernemers  zou zijn.Dat is en  blijft  me stelling en dat regels voor iedereen  gelden op  Texel.maar  hiermee val ik in herhaling  dus wil ik het daar  bij laten.wens  jou  en Piet   veel sterkte  en  hoop  dat er  alsnog een voor  alle  partijen  tevreden  oplossing  zal  komen.

Met groet  Joannes.

 

pfff

#61 Re: wat ik nog zeggen wou

2013-03-27 22:55

#53: - wat ik nog zeggen wou 

 Zo, jij hebt er eens goed over nagedacht, knap hoor gats!


Gast

#62

2013-04-06 11:17

Het is werkelijk ongelofelijk hoe bestuurders tegenwoordig draaien, en alles naar hun hand zetten. Ze zouden blij moeten zijn met zo,n mooie
verhuurboerderij op hun eiland. Ik kom al sinds mn mijn vroege jeugd op Texel, en wil graag een keer in de Pipowagen overnachten.
Ik hoop van harte dat dat dan nog mogelijk is.
Wat is trouwens het bezwaar ,Texel bestaat verdorie voor 90% van het toerisme.
Jongens geef niet op en veel sterkte bij jullie strijd.

Gast

#63

2013-04-06 11:52

Ik ben gast nr. 62 en heb nog wel wat toe te voegen aan mijn vorige stukje. Ik heb de vorige reacties eens doorgelopen, en verbaas me helemaal niet over de rancune en de jaloersheid van de
texelaars. Een heleboel zijn inderdaad zo, ze bestaan van het toerisme, maar O, O, als er iemand
van de overkant op HUN eilandje iets wil beginnen.
Zoals ik al zei ik kom al heeel lang op Texel en wij hebben ook wel eens overwogen om iets te
beginnen op Texel. Vroeger was er bij Den Hoorn een minigolf met kinderboerderij en hotelletje
en dat stond te koop. Is nu helemaal verdwenen!! Dat werd ons ten zeerste afgeraden met het gegeven je komt er bij de texelaars toch nooit tussen dus is het bij voorbaat al een verloren zaak. Als je daar over na denkt is dat toch erg treurig. Dat Texelaars zo,n nijd hebben tegen vastelanders terwijl ze er wel hun brood aan verdienen.
Ik vind sommige reacties ook echt niet kunnen al mag je iemand niet zulke dingen zeg je niet.
Dat wilde ik nog even kwijt.

Gast

#64 Voor Gast nummer 62

2013-04-06 19:24

Gast 62 als jij weet wat dat wijf (anne) wel niet geflikt heb dan begrijp je die haat berichte mieschien met hun iligale pipowagen

Gast

#65

2013-04-08 10:33

Puur promotie voor Texel.
Onbegrijpelijk dat dat niet gezien wordt.
Piet en Anne geven je het uit- en thuisgevoel.

Gast

#66

2013-04-09 00:51

Wahaha geloof je het zelf
Friese Texelaar

#67 Isola Bella blijft

2013-06-14 12:02

Gefeliciteerd! Recht krijgen is wat de rechter geeft.

Gast

#68 De aanhouder WINT!!!!!!!!!!!!!!!Re:

2013-06-14 12:38

Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2013-07-09 07:56


Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2013-07-27 02:25


Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2013-07-30 05:02


Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2013-07-31 16:16


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-08-02 16:50


Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2013-08-29 06:10


Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2013-08-29 08:57