Behoud het Oranjehotel

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud het Oranjehotel.


Gast

#51

2014-05-04 15:36

Mijn vader is in WOII als verzetsman verraden , opgepakt en heeft in het Oranjehotel gevangen gezeten, samen met zijn broer. Ze hebben het geluk gehad tijdens de bevrijding nog in leven te zijn en heeft inmiddels de 93 jarige leeftijd bereikt. Namens hem en vele anderen vind ik dat dit monument voor het nageslacht bewaard moet blijven om nooit te vergeten.........

Gast

#52

2014-05-04 17:04

Voor mij is dit heel eenvoudig: het verleden heeft het heden gevormd, alle positieve maar ook alle gruwelijke menselijke trekjes zijn hier onlosmakelijk mee vereeuwigd. Je kunt niet echt vrijheid vieren zonder eerst herdacht te hebben! Vg John Palmen

Gast

#53

2014-05-04 18:11

Het Oranje Hotel moet blijven bestaan, zeker uit respect voor allen die hier onvrijwillig verbleven. Het geschiedkundig besef van deze locatie moet blijven bestaan !

Gast

#54

2014-05-04 18:33

Wat in de oorlog gebeurd is , mag nooit vergeten worden.En dus moet het oranjehotel en waalsdorpervlakte behouden blijven, ze horen bij elkaar.

Gast

#55

2014-05-04 18:39

Hier zijn veel mensen gestorven voor onze vrijheid. Daarom moet het Oranjehotel blijven.

Gast

#56

2014-05-04 19:06

Als politici zeggen: 'nooit vergeten', moeten ze ook de verantwoordelijkheid nemen om de monumenten te behouden. De regering voorop!

Gast

#57

2014-05-05 17:56

Dit gedeelte moet blijven bestaan. Mijn vader Hendrik Willem Pleijsier was een van de gevangene, en heeft gelukkig de oorlog overleefd. Een paar jaar geleden kon ik de dodencel bezoeken, zeer ontroerend.
respectvoorelkaar

#58

2014-05-06 19:36

Dit unieke oorlogsmonument dient voor nakomende generaties bewaard te worden. Mijn grootvader heeft hier ook in de oorlogsjaren gevangen gezeten. Gelukkig heeft hij geluk gehad maar altijd droeg hij de last van de oorlog met zich mee. Mijn vader heeft mij meegenomen naar een van de herdenkingen en ik begreep meteen dat iedereen moet beseffen dat deze misstanden nog elke dag op onze planeet plaats vinden. Verdraagzaamheid en respect moeten de pijlers zijn van onze toekomst om herhaling te voorkomen. Mijn kinderen worden groot met de kennis van de oorlog. Laat de slachtoffers van WO II dan niet voor niets te zijn gevallen.


Gast

#59

2014-08-24 22:13

My brother spent time in this 'hotel' in 1941. He was executed in 1942. Although I personally am not likely to ever see the place, for the sake of coming generations the preservation of monuments is of utmost importance.