Geef Lelystad haar Openluchtzwembad terug!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef Lelystad haar Openluchtzwembad terug!.


Gast

#51

2013-05-29 18:58

wij willen een buiten zwembad voor de jeugd

Gast

#52

2013-05-29 19:41

Aan het openluchtzwembad heb ik vele goede herinneringen omdat ik daar alleen maar bij het diepe bad mocht komen als mijn oudste broer en mijn zusters erbij waren toen nhebben ze me het diepe bad ingegooid met de woorden en nu zwemmen met je luie donder niet wetende dat ik meer onder water aan het zwemmen was dan boven water zo kon in naderhand het wedstrijdbad in de lengte drie keer op en neer zwemmen onder water.
Ook kan ik me de zwemvierdaagse nog herinneren die altijd in het zwembad werd gehouden, eerst acht baantjes zwemmen in het wedstrijdbad en daarna nog wat dingen doen in het instructiebad zoals door hoepels heen zwemmen of fietsen door het water , van mij mag het openluchtzwembad weer terugkomen in lelystad.

Gast

#53

2013-05-29 22:31

wat moet ik zeggen dat er geen zwembad is zegt al genoeg
het word tijd dat lelystad gaat leven het is nog steeds een dooie boel

Gast

#54 Allergie

2013-05-31 09:11

Ik kan door mijn huidallergie niet in natuurwater zwemmen.
Lig je daar met de kinderen, 28 graden, en je kunt het water niet in.
Een groot gemis dus voor mensen met een allergie dat ze zomers nog niet eens buiten kunnen zwemmen in Lelystad.

Gast

#55

2013-05-31 11:46

Woon er al meer dan 25 jaar niet meer, maar alleen al om de herinneringen van De Houtrib teken ik. En daarbij vind ik ook dat het terug zou moeten komen!

Gast

#56

2013-06-01 11:48

Goed zo! Laat men maar het openlucht bad terug zetten is goed ook voor de economie en toeristen houden ook van buitenbaden!,

Gast

#57

2013-06-12 11:48

ik hoop dat we ons zwembad snel terug krijgen sinds hij weg is heb ik niet meer in lelystad gezwommen kom op met ons zwembad geef het ons terug

Gast

#58 geef ons open lucht zwembad terug

2013-06-12 11:51

ik kan het niet uitstaan dat ze ons zwembad hebben weg gehaald heb er al mijn jeugd jaren door gebracht elke zomer

Gast

#59

2013-06-12 11:56

Het is te gek voor woorden dat een plaats als Lelystad (voorlopig nog steeds hoofdstad!!) geen openlucht zwembad heeft.

Gast

#60

2013-06-12 12:11

Het is hoogtijd dat er weer eens een open bad komt,er is er jaren een geweest.

Gast

#61

2013-06-12 12:40

Helaas is de houtrib weg,.... jammer.... zonde. Maar ook jammer van de negatieve reacties rondom de koploper. Sinds het piratenbad er is. Is het een leuk recreatief bad geworden! Zelfs zwembad van het jaar! En ook vind ik een toegangskaartje niet echt duur vergeleken de andere zwembaden in de omgeving/nederland.

Vorig jaar waren wij met het gezin in limburg. Daar was een openluchtzwembad. Een geweldig leuke! Na wat navraag hoe ze dit bekostigden. Want het is natuurlijk voor alleen een zomerseizoen, werd het duidelijk! Het wordt gerund door vrijwilligers! Alleen maar vrijwilligers! Zelfs bij de kassa! Waar vind je dat nog, in Lelystad? Iemand die vrijwillig een buitenbad wil runnen?! Daarbij kopen de mensen van het dorp/stad daar een jaarkaart. Zodat ze zomers gebruik kunnen maken van het openluchtzwembad. Is het een slechte zomer, heb je pech! Is het een mooie zomer, heb je geluk! Het zelfde idee als de ijsbaan in Lelystad. Met die jaarkaarten kunnen ze de spullen kopen voor het seizoen. Helaas is er bij de mensen in Lelystad weinig geld te halen. Wie koopt er voor het seizoen nog een jaarkaart?! Veel mensen in lelystad zouden graag een buitenbad willen. Maar beseffen mensen wel hoeveel dat kost in onderhoud? Beseffen mensen wel wat er bij komt kijken? En stel je zelf de vraag zou ik van de voren een seizoens/jaarkaart kopen? zou ik me als vrijwilliger opgeven om (de wc's)schoon te maken, op te ruimen? We willen allemaal zo graag! Maar is dit echt in Lelystad haalbaar?! Helaas als Lelystedeling weet ik hoe het volk hier is. Ze willen hier voor weinig heel veel, het mag ons niks kosten. En tijd hebben we al helemaal niet! Lieve mensen, denk na, hier is toch nooit geld voor! Zowel bij de gemeente als bij de mensen niet. Dat houdt niet in, dat we best mogen klagen, dat we het jammer vinden dat er geen buitenbad is. En dat we de houtrib mogen koesteren in onze herrinnering. Want geen enkel buitenbad kan/kon tippen aan de houtrib!

Gast

#62 En hoeveel heb je ervoor over?

2013-06-12 12:45

Helemaal eens, een openluchtzwembad is super en ik gun mijn kinderen de ervaring ook. Maar als ik zie hoe je zoiets moet bekostigen (bijvoorbeeld in Zwolle waar vrijwilligers de boel draaiende houden) dan betekend dat je als gezin van 4 een jaarabonnement van ca 180 tot 200 euro zou moeten nemen. En ik vraag me af of degenen die nu heel hard roepen dat het er moet komen dat ook willen/zullen gaan betalen. In Zwolle draait het op ca 5000 abonnementen en dan nog op vrijwilligers. En alleen onderhoud nog geen aanleg.

Gast

#63

2013-06-12 13:30

geef Lelystad haar openlucht zwembad terug alleen al voor toerisme en de inwoners van Lelystad is alleen maar een pluspunt

Gast

#64

2013-06-12 13:31

Vroeger zaten we elkedag met mooi weer in het zwembad helaas moest het zo nodig gesloopt worden!

Gast

#65

2013-06-12 16:41

Het is te gek voor woorden dat een plaats als Lelystad, nog steeds de hoofdstad van Flevoland, niet eens een eigen openlucht zwembad heeft.
Kees

#66 Donatie

2013-06-13 22:19

Ik mis hier toch een donatie knop en een vrijwilliger aanmeldlink. Het is allemaal ik wil ik wil ik wil. Kom op mensen handen uit de mouwen als jullie het echt zo belangrijk vinden!
Redbreast

#67

2013-06-15 12:32

Het argument van de burgermeester is dat een een mooi zwemstrand is aangelegd.
Ik daag haar uit om daar samen te gaan zwemmen, kijken hoe lang zij het volhoudt in regen en wind met een watertemperatuur van 13 graden...
Men vergeet gemakshalve even dat we in Nederland wonen en dat mooie warme zomers de laatste decennia steeds schaarser worden.
Dat wil nog niet zeggen dat we geen behoefte hebben aan een ruim buitenzwembad met zonneweide waar we even normaal kunnen ontspannen.

Gast

#68

2013-06-19 18:26

goed hoop dat het terug komt

Gast

#69

2013-06-29 08:57

Ze hadden dit nooit mogen slopen het was een blikvanger voor lelystad ze hadden het net als vroegen meer mee moeten doen we hebben altijd met het hele gezin jaar kaarten gehad en wat een gemis toen het weg ging
Want wat is er mooier dan buiten zwemmen

Gast

#70

2013-07-02 08:53

Een leuke mooie stad is geen stad zonder openluchtzwembad!

Gast

#71

2013-07-02 11:17

Ik hoop écht dat er héél véél handtekeningen komen, zodat men er niet onderuit kan dat er daadwerkelijk weer een Openluchtzwembad in Lelystad komt!!!
Sascha

#72

2013-07-02 11:44

Tijd dat er eens ECHT wat gaat gebeuren!! In plaats van dat aanmodderen.
Anders verkas ik gewoon met een paar jaar ;)

Gast

#73

2013-07-02 13:03

zeker nu nodig een plek voor de jeugd om voor een betaalbare prijs heerlijk buiten te kunnen zwemmen.
als lelystedeling van t eerste uur nooit begrepen waarom ons geweldig oude zwembad moest verdwijnen!!

Gast

#74

2013-07-02 17:16

belachelijke stad ...verder niks toe te voegen

Gast

#75 Re:

2013-07-03 09:56

#5: -

Op zich heb je wel een punt en natuurlijk komt de Houtrib nooit terug. Dat hebben de toenmalige politici vakkundig om zeep geholpen. Toch denk ik dat dit goed is. We moeten die politici die dat toen verpest hebben tot aan hun dood achtervolgen met die idiote beslissing. En ook alle politici die daarna komen. Dat is niet zielig, want die mensen herkennen zich toch niet in het geschetste beeld en gaan weer verder met hun leven. Maar wellicht komt er ergens een punt in hun leven dat ze er anders over denken, en kunnen ze op de een of andere manier aan huidige politici overdragen dat die hun gezond verstand moeten gebruiken.

Maar feit blijft dat de Houtrib geweldig was. Dat de meerderheid van Lelystad wilde dat hij behouden bleef. Dat een aantal jaar van masale handtekeningen acties heeft gezorgt dat we een paar jaar langer ervan konden genieten. Is ook een feit. Dat politici ondanks dat er elk jaar veel protest kwam het opnieuw probeerde om te sluiten is verachtelijk. Maar gewoon elk jaar opnieuw proberen totdat de mensen te moe zijn om te protesteren is een beproefd middel in de politiek.

Dit soort acties helpt om de herinneringen die vele toen opgroeiende Lelystedelingen hebben, aan de vele fantastische zomers en gymlessen en andere goede herinneringen aan de Houtrib levend te houden.

 

Ps kan er iemand even berekenen hoeveel het kost dat de jeugd nu de hele zomer vermaakt moet worden. En anders dingen gaat slopen en dergelijke. Tegen de toenmalige kosten van de Houtrib met het zomerabonementen in de voorverkoop van 20 gulden ofzo. En grote delen van de jeugd de zomervakantie onder de pannen was. En nog gezond/sportief bezig was ook ;-)