Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.


Gast

#451 Re: Re:

2017-03-25 09:35

#314: l - Re:  

 Die van mij net zo.

Mario

#452 Honden

2017-05-02 11:41

Ik denk dat je moet verplichten om een soort cursus of iets dergelijks te volgen. en dan niet voor de hond maar voor de mens hoe u met een hond moet of gaan .

Gevechten tussen honden worden bijna altijd veroorzaakt door het gedrag van mensen angst boos enz... wanneer uw hond u niet ziet als een stabiele leider verlies je de controle en daar komt ook bij dat kleinere honden vaker mishandel't worden door ze te vermenselijke en als een baby te behandelen waardoor veel gedragsproblemen ontstaan waar de eigenaars niet eens van af weten.

We snappen allemaal dat gebeten worden door een grote hond erger is dan een kleine maar je zal ze het zelfde moeten behandelen het ligt aan de eigenaars niet de hond. En laten we eerlijk wezen hoeveel mensen weten nou precies wat belangrijk is voor een hond eten water knuffelen ? Laten we maar beginnen met de puppies en zorgen dat mensen weten wat een hond nodig heeft en dat netzo als bij kinderen opvoeding belangrijk is groetjes


Gast

#453 Re:

2017-05-18 09:18

#356: -  

 Dus jij bent bang niet de hond begrijp dat. En als een mens bang is maken ze een stofje aan dat een hond ruikt en zelf de angst overbrengt. 


Anonymous

#454 Straf en reguleer de eigenaars, niet de honden

2017-05-18 18:28

Pitbulla en andere honden zijnin staat andere honden te doden. Kleinere honden zijn ook inataat van alles te doden en te verminken. Allereerst zijn vaak kleinere honden slecht opgevoed en eigenlijk valse beesten. De grotere zijn capabeler, maar zijn dan ook minder timide en minder snel in een hoek gedreven. De grote honden zijn niet het probleem, het gaat om de soort eigenaar die ze heeft. Kijk welke rassen gevaarlijk kunnen zijn, en laat ze verplicht een curcus doen, niet een eerste hond zijn van een nieuwe eigenaar en indien de hond niet voldoet, een nieuw thuis zoeken en anders desnoods afmaken, (als hij dus agressief is.) Maar hetzeltde moet gelden voor de kleine rotbeesten die asociaal zijn. Als ze agressief zijn of problemen veroorzaken bij mensen of andere honden. Curcus->muilkorf->nieuw thuis>afmaken. Want die kleine honden met hun valsheid maken nog makkelijk grote honden bang waardoor ze inderdaad zichzelf kunnen verdedigen en anderen verwonden. Niet hun fout, niet een probleem dat zo bij hun opgelost moet worden.

Clara Banny Lening Bedrijf .

#455 Clara Banny Lening Bedrijf

2017-07-14 14:55

Lening bieden? JA JA E-mail: clarabannyloaninvestmentplc(at)gmail.com: voor uw lening Vandaag zijn we tot uw dienst.
Deze dienst is om financiële bijstand te verlenen aan individuen,
Ondernemers en zakelijke vrouwen.
Als u geïnteresseerd bent, neem dan nu contact met ons op via e-mail:
clarabannyloaninvestmentplc(at)gmail.com: Wij zijn u graag van dienst.

Contact: clarabannyloaninvestmentplc(at)gmail.com: voor uw lening vandaag, we zijn u graag van dienst.

Niko Stammes

#456 Re:

2017-08-12 08:02

#5: Mirelle -  

 Ga je eigen petitie starten zeg.

Niko Stammes

#457 Re: Re: Re:

2017-08-12 08:06

#317: - Re: Re:  

 En hoe zie ik datchetceen parel is? Nee . De angst zit er gied in na alle incidenten en dat mag niet zo zijn. 

Niko Stammes

#458 Re:

2017-08-12 08:09

#429: -  

 Deze week nog.Amerilaanse Bulldog valt postbezorger aan


Gast

#459 Re:

2017-09-22 23:40

#326: -  

 Ben eigenaar van 2 Bull terriërs  en geen haar op mn hoofd dat er aan denkt dat ik mn honden een muilkorf ga aandoen. Aanlijnen doe ik ook niet altijd nog nooit een probleem gehad. Alles ligt aan de opvoeding dus bij de BAASJES. Je kan even goed een herder of een maltezer zo kweken.. 


Gast

#460 Re: Re:

2017-10-16 17:27

#459: - Re:  

 ach gelukkig zijn er honden die vele malen sterker zijn dan een pitbull ik ben niet bang voor een stafford etc mijn hond weet er wel raad mee hoop je nooit te treffen en jou honden bijten dan overleven ze het niet 


Gast

#461 Re: Re:

2017-11-02 15:18

#234: - Re:  

 Ik ben het zeker mee Eens vele honden lopen los en dagen mijn hond uit terwijl ik juist de gebieden vermijd waar honden los mogen lopen. En dan zeuren als mijn honden wat doen 

hondenliefhebber

#462 Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2017-11-06 08:34

#3: Freakshow - Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje.. 

 Dit soort incidenten worden niet uitvergroot omdat Husky's geen vechthonden zijn...

Maar wie laat dan zijn/haar hond alleen bij een kind? Het is een dier dat laat je niet alleen bij een kind. Ook al gaat hij/zij er zo goed mee om het is en blijft een dier!

 

Mensen die denken dat "vechthonden" daarom gefokt zijn mogen zich eens gaan verdiepen in de achtergrond van deze dieren.

Vooralsnog zijn deze honden gefokt om hun baas te beschermen en het gezin. Volgens mij doen de meeste honden dat.

 

Maar je leest of hoort nu nooit iets van andere bijtincidenten alleen maar van de powerbreeds.

Dan heb ik het nog niet eens over waarom zo'n dier op dat moment bijt.

Ooit al eens zelf gekeken hoe jou hond reageert op een powerbreed? Misschien is dat de reden wel waarom zo'n hond bijt.

 

Mijn mening is niet de powerbreeds verbannen en muilkorven.

Maar mensen verbieden een hond te nemen want mensen hebben geen flauw benul van hoe een hond moet zijn. Mensen denken alleen maar aan het perfecte plaatje. Helaas weten veel mensen weinig of niets van hondengedrag en of hoe ze een hond moeten opvoeden.

Ook van de mijne doet helemaal niets maar werd toch gebeten???????

Niets doen, en zijn/haar lichaamstaal wat jij net even niet zag even niet meekreeg omdat jou lichaam en hoofd bezig is met die andere hond, wat jou hond dus ook voelt en daardoor signalen naar de andere hond maakt...

Mensen begrijpen het niet en willen/ kunnen het niet zien. Er zijn teveel mensen met honden die geen flauw benul hebben van een hond. En ja dan krijg je incidenten.

Maar altijd de schuld aan powerbreeds geven dat schiet op.

Oke, powerbreeds probleem is opgelost?

Whats next? Inderdaad husky's want die staan zo dicht bij de wolf???

Labradors?

fet

#463 12Re:

2018-02-23 13:14

#1: -  

je hond is dood door je eigen schuld. jij laat je hond los waar het niet mag je had hem aangelijn moet houden dan leef hij nog nu is dood omdat hem zo nodig hem moest laten lopen en geen respect heb voor mensen die en hond heb die ruimte nodig hebben. ik hoop echt dat je nooit meer dieren kan krijgen want zo onverwoordelijk me om gaat ben geen dier waard.

dd

#464 Re:

2018-02-23 13:38

#402: Marijke -  

gebruik verstand is dit net goed ander ras of kruising kun zij die hond dood bijt. haar hond liep los waar het niet mag 


Gast

#465 Re: 12Re:

2018-02-23 14:04

#463: fet - 12Re:  

Eigenschuld koop dan ook een riem met halsband dan had dit nooit gebeurd

Niko

#466 Re: Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2018-02-25 11:04

#246: - Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje.. 

De pitbull, Stafford of andere HR honden worden niet voor niets HR honden genoemd. De enigen die dit niet snappen zijn de eigenaars die zichzelf ok vinden en hun hond doet niks. Het zit zo

- als ze bijten is de impact enorm

- dit maakt mensen bang en ze lopen een straatje om

- de HR hond eigenaar ziet dit niet of ontkent dit of zegt dat zijn hond niks doet maar begrijpen doet hij dit niet

- De honden  in de asiels zijn voor zo’n 45% HR honden. Tussen de mooie wordt vakken kooi leeg gehouden omdat ze elkaar aanvallen dwars door de tralies heen. 

- de hondentrainers zijn niet aan te slepen en daarom worden de honden te snel teruggeplaatst

- veel HR honden eigenaren zijn asoos . Ze nemen een pup en na een jaartje gaan die bijten. Dan leveren ze af bij een asiel 

- veel eigenaren die hun hond goed opvoeden snappen niet dat anderen angstig worden. Dit gebrek aan empathie hot bij veel eigenaren. 

- er zijn te veel incidenten ook met een heel slechte afloop

- de eigenaren Eggen meestal dat de Jack Russel of de chihua hua gevaarlijker zijn. Vergelijk een keukenmesje met een kalasjnikov.

Niko

#467 Re:

2018-02-25 11:07

#20: 4 -  

Kijk dat is nou es een goed idee!


Gast

#468 Re: Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2018-04-03 18:13

#462: hondenliefhebber - Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje.. 

Eindelijk eens iemand die weet waar hij het over heeft. Als eigenaar ben je de leider van de roedel. En als de leider angst of paniek toont, dan volgt de hond in dit gedrag.


Gast

#469 Re:

2018-04-17 11:44

#19: 3 -  

Doe effe Noormaal 


Gast

#470 Re: Re: Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2018-04-17 11:47

#466: Niko - Re: Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje.. 

U mag geen hond meer bezitten. Je weet totaal niet waar je het over hebt.. hou nu maar weer je mondje dicht 

American bully zonder muilkorf

#471 Re: Re: Re:

2018-05-02 18:52

#460: - Re: Re:  

Jij bent wel echt een stoere jongen zoiets te zeggen als hij juist zegt dat zijn honden niks doen. 

American bu

#472 Re: Re:nou niet helemaal waar Mirelle

2018-05-02 19:22

#132: Jos - Re:nou niet helemaal waar Mirelle 

Dus alle marokanen zijn slecht omdat dat ras meer steelt als een ander ras?

Zeer toevallig zijn het in mijn ogen juist de  "vechthonden" die mij op een enthousiaste manier begroeten als ik buiten loop .En de chihuahua's  en de kleijere hondenrassen die als bezetenen tegen het hek staan aan te springen. 

3 weken terug was american bully dag. Helemaal niets gebeurd en dat met 30 moordmachines op elkaars lip. Zet 30 chihuahua op de zelfde plek en ze maken elkaar af

American bully zonder muilkorf

#473 Re: Re:nou niet helemaal waar Mirelle

2018-05-02 19:25

#132: Jos - Re:nou niet helemaal waar Mirelle 

Dus alle marokanen zijn slecht omdat dat ras meer steelt als een ander ras?

Zeer toevallig zijn het in mijn ogen juist de  "vechthonden" die mij op een enthousiaste manier begroeten als ik buiten loop .En de chihuahua's  en de kleinere hondenrassen die als bezetenen tegen het hek staan aan te springen. 

3 weken terug was american bully dag. Helemaal niets gebeurd en dat met 30 moordmachines op elkaars lip. Zet 30 chihuahua op de zelfde plek en ze maken elkaar afj


Gast

#474

2018-05-13 20:51

Wat een onzin. Ik heb een ”vechthond”. Ze is erg lief en altijd aangelijnd daar waar het moet. Ze reageert nagenoeg nooit fel op andere honden. 9 van de 10 keer als er gezeur ontstaat tussen haar en een andere hond dan is dat omdat mensen met kleine bijdehante keffertjes agressief naar haar doen. Haar nadeel is in dat geval dat ze groot en sterk is. Gaan we dan ook die irritante keffers in de ban doen? Ik zie vaker dat keffertjes slecht zijn opgevoed dan de grote “vechthonden”. 


Gast

#475 Re: bijthonden

2018-05-14 04:30