Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt.

Teleurgestelde inwoner van Bilthoven

#101 Re: Nadenken

2013-07-04 13:48

#20: De Bilt West - Nadenken

Natuurlijk, allemaal mooie woorden. Het gaat er bij een zwembad juist om, dat dit een emotionele waarde heeft, los van de economische waarde. We hebben al veel, heel veel vaker gezien dat de gemeente geen juiste beslissing weet te maken. Zo zitten we met een verpauperend winkelcentrum (verkeerde beslissing van de gemeente, te goed van vertrouwen geweest naar een projectontwikkelaar toe, en alleen maar aan snel geld gedacht, dom) , is er 30 jaar gedaan om tot een ondertunneling van de Soestdijkse weg te komen (waar we dit weekend wederom een dodelijk slachtoffer mochten betreuren) en kunnen we nu een zwembad, dat voor een gemeente als de Bilt noodzakelijk is om niet te vergrijzen (los van het feit dat ouderen ook graag gaan zwemmen, maar ik denk dat zwemlessen, discozwemmen en sportclubs meer geld opleveren, ik hoor het graag als dit anders is).

Het is duidelijk, dat er bij de gemeente heel veel mensen werken, die geen visie hebben, niet kunnen rekenen en vooral, niet bezig zijn met hun dorp.

De peuterspeelzalen, waar hier ook over gesproken wordt, zijn door de gemeente "losgelaten". Heel vervelend. Gelukkig hebben we op diverse plaatsen fantastische mensen wonen, die zelf de handen uit de mouwen steken en de kennis van zaken hebben om een peuterspeelzaal op te zetten. Fijn!

Met een zwembad ligt dit echter minder voor de hand, gezien de grote bedragen en de locatiemogelijkheden die hierbij komen kijken Het is de taak van een gemeente hierin te voorzien, in plaats van alles naar andere gemeenten te verschuiven.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-07-04 13:51


Inwoner uit Bilthoven

#103 Re: Zwembad niet nodig

2013-07-04 13:59

#91: gast - Zwembad niet nodig

Een nogal kort-door-de-bocht antwoord helaas.

Natuurlijk kost een zwembad geld. Alles kost geld. En een gemeente is er nu juist voor IEDEREEN. En dus ook voor groepen die anders buiten de boot vallen. Kinderen kunnen nog niet stemmen, maar we willen wel dat ze leren zwemmen. U heeft wellicht geen kinderen? Dus dan wilt u ook geen geld uitgeven aan scholen wellicht? Of aan sportclubs die kinderactiviteiten opzetten? Aan een roefeldag?

Liever geld uitgeven aan wegen, veiligheid, onderhoud. Natuurlijk, makkelijke keuze. Hele saaie keuze ook, zeker aangezien dat toch wel gebeurt. De gemeente is de afgelopen jaren al veiliger, beter bereikbaar en schoner geworden, daar wordt al veel aan besteedt. Andere dingen hebben OOK aandacht nodig, anders kies je niet voor de toekomst, maar blijf je hangen in de korte termijn.

Wacht op antwoord

#104 Re: raadsvergadering

2013-07-04 14:02

#22: De Bilt West - raadsvergadering

Je kunt beter vertellen wat er dan zo spannend was aan de raadsvergadering. Ik begrijp dat er een discussie was, maar dat bijna geen enkele partij het zag zitten, terwijl 2 jaar geleden de meeste partijen nieuwbouw op het HF Witte terrein nog zagen zitten.


Gast

#105

2013-07-04 14:35

Wat bezielt deze lui om dit zwembad geheel te sluiten.Hier hebben nog zoveel mensen en kinderen
plezier in het zwemmen en de zwemlessen. Laat ze
op andere onzinigge dingen bezuinigen.
midden waterweg

#106 Re: Re: Re: raadsvergadering

2013-07-04 14:37

#40: - Re: Re: raadsvergadering

Eens, maar hoe dan ook moet er een zwembad blijven! Nieuw, of gerenoveerd, maakt mij niet uit. Het plan voor een nieuw zwembad met zalencentrum en sporthal spreekt mij overigens ook het meeste aan!


Gast

#107

2013-07-04 15:17

maken wekelijks gebruik van het zwembad en dit zou ons dan ontnomen worden moeten we niet aan denken dat we naar een ander zwembad moeten.

Gast

#108

2013-07-04 15:20

bedroevend mensen met een klein budget beperkingen het wordt steeds minder wat deze doelgroep nog heeft aan vertier en ook nog nood zaak voor vele u heeft een zorgtaak naar deze mensen toe gemeente zwembad levert geen geld op maar kost geld waar een wil is is een weg neem u verantwoording gemeente en laat deze mensen niet in de steek

Gast

#109

2013-07-04 15:28

Mijn kleinkinderen hebben recht op een zwembad in deze gemeente.
Luukupuuk

#110

2013-07-04 15:44

Sportgemeente van Nederland, wat waren ze trots op Jagtlust. Net als toen de Brandenburgdames in 1992 de Europacup veroverden. De enige door een Bilts seniorenteam veroverd europees kampioenschap. De beker zal nog wel in de hal van het zwembad staan.
Nog wel????


Gast

#111

2013-07-04 16:00

Mijn vrouw en ik zwemmen meestal 2x per week, 's ochtends tussen 8 en 9 uur (50-fit resp. vrij zwemmen), een goede en gezonde in/ontspanning voor 60+ers denk ik zo. En dat hopen we vol te houden zolang onze conditie dat toelaat.

Gast

#112 Mensen met verstandelijke beperking.

2013-07-04 16:10

Ook deelnemers van samen verder hebben op de Special Olympics in Amerika in de negentiger jaren medailles behaald. En werden vol trots op het gemeentehuis ontvangen wat was men trots bij de gemeente. Nu wordt deze mensen veel plezier en beweging ontnomen als ze niet meer naar zwembad kunnen


Gast

#113

2013-07-04 17:56

Ik wil graag dat het zwembad wordt behouden.
Gezien mijn functiebeperking is het onmogelijk om eerst geheel naar zeist/utrecht af te reizen om aldaar te moeten zwemmen. Ik ben dan al moe voordat ik aan kom en met kinderen is het al helemaal geen doen.
Renoveren heeft denk weinig zin daar is het te oud voor. Het gebouw is gedateerd en het is er niet altijd even schoon. Met kinderen zou ik er dus ook niet heen gaan. Gewoon nieuw zwembad met ook een mooi buitenzwembad. Neem voorbeeld aan merwestein in Nieuwegein. Prachtig zwembad!

Gast

#114

2013-07-04 18:19

Het zou schandalig zijn als de politiek ons enige zwembad dicht laat gaan. Vooral voor kinderen en ouderen. We zullen dat met de komende gemeenteraadsverkiezingen laten merken.

Gast

#115

2013-07-04 19:36

Kunnen we niet bezuinigen op het nieuwe industrieterrein?
Boos

#116

2013-07-04 20:53

Uiteindelijk gaat het om ego's . Arie Diteweg heeft inmiddels zun stempel al op de gemeente gedrukt (zou de doorsteek Vinkenplein-Julianalaan als straatnaam : "het gat van Ditewig" krijgen?? Herman Mittendorf kreeg z'n Mittendorfsportcentrum niet en trekt dan als een kind die z'n zin niet krijgt maar de stekker uit het zwembad, komt ie toch nog in de plaatselijke geschiedenisboekjes !

RF

#117 Zwembad moet blijven

2013-07-04 21:06

In een gemeente waar veel ouderen wonen moet er voor de kinderen een zwembad blijven waar jong en oud elkaar kunnen treffen. Sport is een volksvermaak hoor ik net op de TV en zo is het maar net. Gemeenteraad/ politiek laat dit niet gebeuren dat e in Bilthoven geen zwembad meer is!!!

Gast

#118

2013-07-05 06:58

Ik doe al meer dan dertig jaar mee met het trim zwemmen. Eerst op de maandagavond en later op de dinsdagavond.
Het kan toch niet zo zijn dat dit in zo'n sport gemeente de Bilt niet meer mogelijk is.


Gast

#119

2013-07-05 07:16

Dit is een onzinnig besluit van de gemeente, de verloedering slaat nog meer toe. DE leefbaarheid van de gemeente holt achteruit, zo worden we nog sneller een grijze muizen gemeente. EEn gemeente met faciliteiten voor de jeugd trektjjonge gezinnen en dan is er groei in een breed gebied, en dan ook behoud van werkgelegenheid.

Gast

#120

2013-07-05 08:39

Het lijkt nergens op dat dit zwembad moet verdwijnen!

Gast

#121

2013-07-05 10:03

Ik ben opgegroeid met zwembad Brandenburg. Met een abonnement de hele zomer genieten en gezellig met leeftijdsgenoten op het grasveld liggen. Het is een fijne herinnering van mijn jeugd. Ook nu weet ik dat er veel jongeren het zwembad als ontmoeting plek zien. Wat is een sportgemeente zonder zwembad. Gelukkig zijn er volgend jaar gemeenteraad verkiezingen, misschien kan het zwembad daarna alsnog worden behouden.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-07-05 10:04



Gast

#123

2013-07-05 10:10

Na het verdwijnen van het natuurbad bleef zwembad Brandenburg over. Met WVT ernaast, tennisbanen en een stukje natuur is Brandenburg(en A.F.laan) een gewilde wijk om te wonen en te recreëren. Voor een gemmeenschapsvoorziening als zwembad geldt vanzelf dat er altijd geld bij moet. Achterstallig onderhoud en derhalve hoge kosten(ook van nieuwbouw ter plekke) mag geen bezwaar zijn. Dat er gecalculeerd is met de eventuele verplaatsing van voorzieningen middels uitgifte van de vrijgekomen grond t.b.v. het bouwen en verkopen van nieuwe woningen. Een weinig fraaie wijze om een groot multifunctioneel centrum aan de rand van De Bilt op Weltevreden te realiseren. Voor het hart van Bilthoven geldt een soortgelijke benaderingswijze van de gemeente samen met projectontwikkelaars. Alle stukken(wat heeft dat al een geld gekost) zijn op de gemeentelijke site te vinden. Veel leesplezier!

Gast

#124

2013-07-05 10:27

Het is ongelooflijk wat hier gebeurt. Het bad moet onder alle omstandigheden blijven bestaan. Dan maar de onderhoudskosten onttrekken aan posten die mindere ten dienste van de Biltse gemeenschap staan. Als de raad echt wil is er altijd geld te vinden.

Gast

#125

2013-07-05 10:41

Waar zijn we mee bezig gemeente De Bilt??
ELKE gemeente behoort toch een zwembad te hebben!!??