Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt.


Gast

#76

2013-07-03 17:28

Nodig deze petitie! Baby's uit de regio komen in dit bad zwemmen vanwege het betere water en de ruime zwemtijden.

Gast

#77

2013-07-03 17:36

Er zijn binnen de gemeente zoveel belanghebbenden voor een zwembad IN de gemeente,. Denk aan de kinderen, bejaarden, verstandelijk gehandicapten, leden van de waterpolovereniging noem maar op....er wordt al zoveel bezuinigd en nu het zwembad ook nog eens laten verdwijnen. RONDUIT SCHANDALIG! Dit mag gewoon niet gebeuren! PUNT!!!

Gast

#78

2013-07-03 18:07

Waar moet ik dan zwemmen?

Gast

#79

2013-07-03 18:14

Ongelofelijk! Een nieuw plan voor een zwembad niet door laten gaan, kan ik nog volgen. Maar om vervolgens ook het huidige bad te sluiten, getuigt niet van visie. Wij vinden sociale cohesie in de gemeente belangrijk, maar de gemeente sluit peuterspeelzalen en nu ook een zwembad. De titel sportgemeente kunnen we in het vervolg ook vergeten als we topclub Brandenburg kwijtraken

Gast

#80

2013-07-03 18:33

een gemeente met 5 woonkernen zou een aantrekkelijk zwembad dienen te hebben. Het moet dan wel een bad zijn voor allerhande groeperingen, alsmede domicilie bieden aan een van de oudste zwemverenigingen van Nederland en wel "Brandenburg". Moet wel financieel haalbaar zijn!!!!

Gast

#81

2013-07-03 18:39

Als mensen kunnen blijven zwemmen zullen ze langer fit blijven. Dit doen mensen makkelijker als het in de eigen gemeente kan. Hierdoor zullen de zorgkosten voor de gemeente in de toekomst lager worden. De investering in de renovatie van het zwembad zal zich in de toekomst zeker terugverdienen.

Gast

#82

2013-07-03 18:58

Dit vind ik een heel goed initiatief. Ik schaar me volledig achter de gedachte dat een sportgemeente zonder zwembad geen sportgemeente is.

Gast

#83

2013-07-03 19:16

Als SP-raadslid van 1998 tot 2006 heb ik mij voortdurend ingespannen voor het behoud van het bad, de uitbreiding van het badwater (dus met een al dan niet inpandig buitenbad - iets met schuifdeuren. Ook herinvoering van het schoolzwemmen heb ik nagestreefd, ook daar was echter "onvoldoende water" voor. We moeten ervoor blijven gaan!

Gast

#84

2013-07-03 19:25

Rond 1960 heb ik mijn eerste zwemlessen gehad in Brandenburg. Alle diploma's gehaald en ook nog deelgenomen aan zwemwedstrijden (gescheiden banen en alleen buiten). Sindsdien is veel veranderd. Maar wat moet blijven is een bad waar kinderen van nu, maar ook alle andere leeftijdgroepen uit alle kernen van de gemeente, aan de zo broodnodige beweging kunnen doen. Waar is het schoolzwemmen gebleven? Laat vanuit de scholen hiervoor weer actie komen. Als alle scholen meedoen, dan is dat ook weer een vaste vulling (van bad en penningenkist!)


Gast

#85

2013-07-03 19:54

Sportgemeente? Hoe trots waren ze, nu kan het ook bewezen worden en ze zijn niet thuis!

Gast

#86

2013-07-03 20:01

Vroeger in dit zwembad zwemles gehad. Vroeger vaak aan en in het buitenbad gelegen. De waterglijbaan al te vaak afgegleden. Al jaren met de wijkvereniging en 400 kinderen hier een heerlijke dag zwemmen. Dit zwembad hoort gewoon bij de Bilt.

Gast

#87 Re: Beste Mijnheer de Graaf,

2013-07-03 20:40

g.seldenrijk-rooken

#88 antwoord aan de heer de Graaf.

2013-07-03 20:46

U vergist zich, want het zwembad Brandenburg bestond al in de jaren dertig. In 1939 heb ik daar zwemmen geleerd. Eerst droogzwemmen op een bankje; toen aan de stilstaande hengel en daarna aan hengel, die met een katrol langs het muurtje liep met de badjuffrouw op de kant, die een soort van hefboom in de hand had en meeliep.

Gast

#89

2013-07-03 21:14

Waarom heeft de gemeente de Bilt in die 50 jaar niet gespaard voor een nieuw zwembad.
Als mijn wasmachine stuk gaat heb ik ook geld voor een nieuwe!
Een verkeerd beleid?
En hoezo sportgemeente? En laat kinderen sporten anders worden ze te dik...

Gast

#90

2013-07-03 21:18

Dat was het buitenbad en door achterstallig onderhoud ( komt me bekend voor..) is dit ook gesloten ivm lekkage!
Het binnenbad bestaat in ieder geval lang genoeg om er rekening mee te houden dat het een keer vervangen moet worden.
gast

#91 Zwembad niet nodig

2013-07-03 21:37

Probeer eerst te verdiepen in het zwembadverhaal voor te roepen dat het erg is dat er geen nieuw zwembad komt. Een nieuw zwembad gaat de inwoners van de gemeente geld kosten. Terwijl maar een deel gebruik maakt van het zwembad. De rest gaat naar omliggende plaatsen. Laat de gemeente investeren in veiligheid, onderhoud wegen en andere dingen waar alle inwoners voordeel van hebben. Wat is het voordeel van het zijn van een sportgemeente? Geef mij maar een veilige gemeente! Tuurlijk, als het allemaal financieel uit kan, wil elke partij het zwembad wel behouden. Maar de realiteit is anders.

Gast

#92 trots op je dorpje en veiligheid voor de jeugd.

2013-07-03 22:00

Ik kan 2 dingen inderdaad niet begrijpen. een waterpolovereniging hebben als relatief klein dorp die op hoog niveau speelt. lijkt mij toch iets om heel erg trots op te zijn.

Daarbij in een land als nederland waar zoveel water aanwezig is het mij inziens van belang dat alle kinderen leren zwemmen. Ik zou me kunnen voorstellen als mensen met hun kinderen naar een andere stad moeten trekken dit een drempel kan zijn. niet alleen onwil, maar ook financiele middelen kunnen een afweging zijn. niet iedereen beschikt hierover. zeker niet in tijden van een crisis.

daarbij is zwemmen gewoon leuk en heel erg gezond.

en daarbij zullen ook meerdere mensen hun banen verliezen



misschien kan bilthoven hier nog een keer over nadenken.

groetjes van een baarnaar

Gast

#93 grondig renoveren of revitalisatie zwembad beste optie

2013-07-03 22:11

Als Belangenvereniging Tuindorp Brandenburg (wijk rond het huidige zwembad) zijn we een voorstander van het behoud van het zwembad in de wijk (conform de mening van 87 % van de bewoners van Tuindorp op basis van een enquete onder een groot aantal huishoudens). Dit standpunt hebben we in verschillende klankbordprocessen ook uitgedragen. Het College heeft meerdere onderzoeken laten uitvoeren naar de toekomstige mogelijkheden van het zwembad. Uitkomsten: maximaal €2.8 miljoen voor 5 jaar onderhoud, €6 miljoen voor een gronidig revitalisatie, €6-8 miljoen voor een compleet nieuwbouwzwembad op de huidige locatie van de huidige omvang, €13 miljoen voor een uitgebreid nieuwbouwzwembad met extra zwemwater op de huidige locatie, €15-23 miljoen voor verschillende opties op Weltevreden die via een 'innovatieve PPS-constructie' kunnen worden gefinancierd (met gedurende 30 jaar €1,2 miljoen jaarlasten per jaar). Ook hebben we een rapport in ons bezit waarin een lijstje staat met wat in de komende jaren aan onderhoud vervangen moet worden en wat dit per onderdeel kost. Als je dit rapport grondig leest, zie je dat je waarschijnlijk al voor €4 miljoen het huidige zwembad in stappen grondig kunt renoveren. De VVD heeft in de laatste raadsvergadering de wethouder gevraagd om dit lijstje te delen met de raad en hiermee eerst aan de slag te gaan. De wethouder beweert dat ht zwembad gesloten moet worden als er geen groot nieuwbouwzwembad op Sportpark Weltevreden komt. Dit is echter flauwekul en erg kort door de bocht. De gemeente kan beter een technisch projectleider aanstellen die een prioritering opstelt m.b.t. het 'to do-lijstje' aan renovatie voor het huidige zwembad met de onderzoeksopdracht dat het zwembad nog zeker 30 jaar mee gaat (kan dus wellicht al voor zo'n €4-€6 miljoen, en er bestaat weinig risico en renovaties kunnen door de komende tijd heen verdeeld worden).

Belangenvereniging Tuindorp Brandenburg

Gast

#94 Re: Zwembad niet nodig

2013-07-04 04:28

#91: gast - Zwembad niet nodig 

 

op een hockey veld lopen mag een inwoner van de Gemeente niet !! Een zwembad is openbaar !!

Gast

#95

2013-07-04 05:23

Onbegrijpelijk, dat DE sportgemeente van het jaar dit doet. Denken zij dan niet aan hun bevolking. Lekker makkelijk/laf om het voor de verkiezingen nog even snel te doen!!

Gast

#96

2013-07-04 08:30

Het gemeentelijke zwembad moet er gewoon komen! We kunnen gewoonweg niet zonder. Iedereen moet kunnen (leren) zwemmen.

Gast

#97

2013-07-04 08:33

het is de makkelijkste oplossing om vanwege de kosten het zwembad te sluiten.
Onze vorige burgemeester deed dit ook met het buitenbad. Slecht onderhouden, dus de kosten lopen op. Nu dus weer het geval.
Voeger waren er meerdere zwembaden in de gemeente, het zal toch niet zo zijn dat er straks geen zwembad meer is. Dit kan echt niet.
Probeer via de lokale ondernemers te kijken naar oplossingen ivm onderhoud.
de waterpolo vereniging in utrecht heeft nog een zwembad over, is een tijdelijk bad wat nu niet meer gebruikt wordt. De waterpolo vereniging mag ook niet verloren gaan, zijn allemaal betrokken mensen binnen de club, spelen goed nivo is dus topsport voor de gemeente.
Geef meer publiciteit dat de gemeente de bilt een mooi zwembad heeft.
De gemeente de Bilt is alleen maar groter geworden maar we hebben geen zwembad.
Gemeente, wees creatief en denk is goed na over de gevolgen, wordt wakker.

Gast

#98

2013-07-04 10:47

Onze kinderen hebben hier leren zwemmen en altijd met veel plezier !!
Ik

#99 Re: raadsvergadering

2013-07-04 12:46

#22: De Bilt West - raadsvergadering 

 

Ik vind het schande wat de gemeente wil doen. Elk kind heeft recht op zwemles. Het is een grote gemeente die gewoon jaren het geld over de balk heeft gegooid en nu kan er ineens niets meer. Geen zwembad of een nieuw zalencentrum hoe laten we een gemeente kapot gaan. Nu zo dus!!!

Gast

#100

2013-07-04 13:38

Als oud bewoner van de gemeente snap ik niet dat De Bilt geen openbaar zwembad kan handhaven. De gemeente Maarssen, waar ik nu woon, stampte de afgelopen twee jaar een compleet nieuw zwemcomplex uit de grond. En Maarssen is toch een plaats met vergelijkbare grootte aan De Bilt/Bilthoven.