De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#376

2013-08-20 07:29

De mensen die nog werken worden op deze manier
Nog meer gestraft moeten de kleine hardwerkende
Zelfstandigen ook nog een uitkering aanvragen ?
Waneer gaan we dit land weer eens opbouwen in
Plaats van steeds verder af te breken !

Gast

#377

2013-08-20 09:20

De zelfstandige aftrek moet blijven.
herrietje

#378

2013-08-20 10:08

En zo wordt ECHT ondernemen voor eigen risico gewoon de grond in getrapt! Pseudo-zelfstandigen a la Post-NL zijn hierbij niet meegerekend. De werkgevers van dit soort schandalige constructies moeten ze aanpakken, want dat scheelt hen al gauw 30% aan loonkosten. Pak die aan. Maar niet de grote en kleine ECHTE zelfstandigen die nooit hun hand hebben willen ophouden (en geen gebruik maken van collectieve voorzieningen als WW en ziektewet als ze geen werk hebben), worden nu extra gestraft. Gewoon de zelfstandigenaftrek er nog af en ze hebben door de economische recessie, BTW-verlaging, koopkrachtdaling van ruim 3% toch nog iets om naar uit te kijken: de bijstand! Geweldig hoor deze regering! Ieder greintje inventiviteit, lef en doorzettingsvermogen, trots en passie voor je vak wordt op grote schaal ontnomen. Moet je eens kijken wat dit voor de groei van de economie doet! Goed, je raad het al.... Dat wordt met de economie nog slechter dan het al was! Wanneer dringt het nu tot ieders politieke hersenen door dat het MIDDEN-EN KLEINBEDRIJF 90% van de economie van Nederland draaiende houdt?

Tip ter bezuiniging: de per 01-08-2013 versoepelde regeling om vanuit het buitenland als zgn. "kenniswerker" naar Nederland te komen terug te draaien en niet te versoepelen! Hoe kun je nu hier bezuinigen en vervolgens het te investeren bedrag voor zo'n kenniswerker terugdraaien van 25.000 naar 5.000 euro voor investeringen? Nee, dan pakken we het gewoon af van hardwerkende hier al wonende Nederlandse ondernemers! Belachelijk! En ongelooflijk dat dit kan!

Gast

#379

2013-08-20 10:36

Als je nu ziet, dat kleine ondernemers het niet meer bol kunnen werken met de zelfstandigenaftrek, hoeveel komen daar dan wel niet bij, als dit ook nog eens vervalt. Hebben ze de echte ondernemers ook al niet gepakt door de stakingsaftrek te schrappen? Wat blijft er leuk aan ondernemen, als je alleen nog harder gepakt wordt dan de rest.

Gast

#380

2013-08-20 11:07

Ondernemers "bestelen" betekent economie afremmen.

Gast

#381

2013-08-20 11:33

Bezuinigen op de motor van de economie.. Hoe verzinnen ze het.

Gast

#382

2013-08-20 11:53

voor ons kleine zelfstandigen is dit echt de nekslag. met alle kosten die wij extra moeten maken om onszelf te verzekeren tegen langdurig ziekte en pensioen is de aftrek echt geen extraatje. maar bij mij, net als bij veel kleine zelfstandige gastouders, precies het verschil tussen kunnen blijven bestaan en rondkomen van je werk en failliet gaan.
ik zit nu met mijn inkomen net boven uitkeringsniveau, maar verdien dit wel helemaal zelf. wat veel voldoening geeft. valt de aftrek weg, dan kom ik dus dik onder bijstandsniveau uit. met alle gevolgen van dien

Gast

#383

2013-08-20 12:11

De aftrek moet blijven

Gast

#384

2013-08-20 12:42

Pfff waarom doet de overheid dit :(

Carine

#385 Re:

2013-08-20 13:25

#33: Vrouw -

Wat ik krom vind is de redenering dat de hoogte van de zelfstandigenaftrek afhankelijk is van de hoogte van je inkomen als zzp-er. Als je inderdaad van je hobby noodgedwongen je 'vak' gemaakt hebt en je steekt er meer uren in dan je ooit bij een baas zou mogen maken, maar je verdient net genoeg voor de boodschappen, waarom heb je dan minder recht op een hogere zelfstandigenaftrek? Dat de uren moeilijk te controleren zijn, zal wel kloppen, maar dat is toch niet mijn probleem? En dat je dan maar minder uren moet maken of je producten duurder moet maken, werkt niet. Dan verkoop je namelijk niks en heb je helemáál geen omzet. ZZP-ers die geen winst maken - ik vind die 500 euro trouwens wél winst maar voor veel bedrijven zal dat een aalmoes zijn - hebben blijkbaar een andere manier om rond te komen? Zzp-ers die 500 euro per maand verdienen, hoeven voor de boodschappen en de kinderopvang niet op onmogelijke uren krom te liggen voor een baas en zich in duizend bochten te wringen als de kinderen 's winters lekker na elkaar ziek worden en niet naar de opvang kunnen, die zijn namelijk eigen baas en werken na kantoortijd maar wat langer. En dat mag best beloond worden!


Gast

#386

2013-08-20 13:57

Wel de lasten maar niet de lusten van het zelfstandig ondernemerschap!

Gast

#387

2013-08-20 18:13

Goedzo den Haag. Help Nederland nog maar verder naar de kloten! Tabaksaccijnzen, brandstofaccijnzen omhoog. Resultaten weten we inmiddels. Minder inkomsten ipv meer, omdat de consument niet achterlijk is en over de grens gaat winkelen. Nu even zelfstandigenaftrek in 1 klap afschaffen. Dan kunnen jullie tenminste een veelvoud van wat je denkt te gaan besparen uit gaan geven aan de bijstand. En de freelancer? Ik ga zo veel mogelijk zwart werken. Terwijl ik in de bijstand zit natuurlijk. Al heb ik maar 5 euro per uur. Dat zal wel moeten met al die Bulgaren en Roemenen die de arbeidsmarkt hier nog verder komen verzieken.
Kortom, hoe help je zo snel mogelijk een land naar de kloten? Vraag het aan Rampson, Flutte en Distelbloem.
Binnenkort kan heel het kabinet het land uitvluchten omdat de bevolking het zat is. Ze denken alles vrijblijvend naar de kloten te kunnen helpen. Op een gegeven moment is de maat vol voor het gepeupel. Dan gaan er koppen rollen.

Gast

#388

2013-08-20 18:24

waar blijft de vvd in dit verhaal?

Gast

#389

2013-08-20 18:50

VVD, waar blijft uw principe te staan voor de zelfstandige?
Vof er

#390 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-20 19:33

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok. 

 

. Bah, je zit zelf hoog en droog en gunt ondernemers hun brood niet. Jij gaat om 17.00 uur naar huis wij niet, wij zijn ook in onze vrije tijd nog vaak met plezier met ons werk bezig en voor het risico dat we lopen mogen wij een kleine aftrek genereren. Je noemt jezelf loonslaaf, dit geeft al aan hoeveel plezier je hebt in je werk. Bij ons is voor zulk soort mensen geen plaats.....
Onder(NEE)mer

#391

2013-08-20 20:05

En nu met z'n allen, 800.000 zzp'ers, acuut stoppen met alle activiteiten die voor omzet en inkomen zorgen. Dan morgen direct aankloppen bij uw gemeente. Want dat kost nog meer geld... Benieuwd hoe deze regering ondernemend NL op Prinsjesdag dan toespreekt.

Gast

#392

2013-08-20 22:13

Ondernemenrs zijn harde werkers. Geen baantje van 9 tot 5 en al helemaal geen eigen chauffeur of WACHTGELD ZOALS DE HAAGSE HEREN ZICHZELF TOEDELEN! Geen uitkering bij ziekte, geen pensioen, geen uitkering bij werkeloosheid en steeds vaker voor minder dan het sociaal minimum! Het is een schande dat deze groep harde werkers voor de zoveelste keer bestolen wordt door de Nederlandse regering. Om als ondernemer ( ZZP ) te overleven heb je dagelijks te maken met verhoging op accijns, parkeergelden en overige transportkosten. Grondstofprijzen stijgen de pan uit en steeds meer afnemers kunnen niet aan hun betaalverplichting meer voldoen. Wat wil ons kabinet? Alle steden C&A en al die andere kutwinkels waardoor iedereen er hetzelfde bijloopt. Communistme binnen een democratie viert hoogtijdagen. Werken tot aan je dood, pensioenpotjes leeggeroofd en uw zorg is niet hun zorg. Vooral allemaal PvdA blijven stemmen mensen!

Korter kan ik het niet samenvatten

Gast

#393

2013-08-21 07:07

Denk aan alle mensen die er indirect de dupe van kunnen worden!

Gast

#394

2013-08-21 07:19

Al vanaf 1994 werk ik als vrijgevestigd logopedist. Onze tarieven liggen onder de NZA-norm. Wij leveren kwalitatief hoogwaardige zorg onder de prijs. Als, naast hogere kosten om aan alle kwaliteitseisen te blijven voldoen, de zelfstandigenaftrek verdwijnt, kan ik minder investeren. Ik vrees op lange termijn voor het voortbestaan van mijn praktijk.

Gast

#395

2013-08-21 07:21

Helemaal mee eens. De ZZP ers zijn op dit moment de meest gedupeerden en kunnen nergens op terugvallen zoals zo veel anderen, om maar niet te spreken van alle ambtenaren die al gaan klagen als de prijscompensatie met een half procent wordt gekort.

Gast

#396

2013-08-21 07:30

ZZP-er werkt hard en is verantwoordelijk voor zijn eigen risico en pensioen. De kosten voor het alternatief, de bijstand! Dan hebben we alleen maar verliezers.


Gast

#397

2013-08-21 08:12

Juist nu zoveel mensen (gedwongen) zelfstandige zijn, moet je deze groep sparen. Vele faillissementen zal alleen maar lijden tot hogere kosten (Bijstand) ipv opbrengsten voor de overheid..

Gast

#398

2013-08-21 08:36

Zeer slecht voornemen, deze groep heeft het afgelopen jaar al flink aan koopkracht ingeleverd. Ondernemerschap zou gestimuleerd moeten worden ipv extra belasten.VVD onwaardig, maar dat hebben we in deze regeerperiode al meer gezien.

Gast

#399

2013-08-21 09:30

Regering: stop met het vergelijken van een ZZPer met een werknemer in loondienst. De situaties zijn niet gelijk, een werknemer heeft pensioenopbouw, vakantietoeslag, recht op WW enz. Een zelfstandige dient dit zelf te verzorgen en moet dus ook een buffer kunnen opbouwen voor mindere tijden en pensioen.

Gast

#400

2013-08-21 10:13

Van dit bedrag kunnen wij sparen voor ons pensioen en 1x per jaar op vakantie.