Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#126

2013-11-01 12:36


Dieren kunnen niet voor hun eigen opkomen daarom moeten wij hun verdedigen tegen die malafiden die zoiets in hun hooft halen !!laat die dieren leven daar hebben ze ook recht op.en tenslotte dat ieder zijn dier laat steriel maken dan breiden ze niet verder uit.

Gast

#127

2013-11-01 12:38

als iedereen die een kat heeft zijn verantwoordelijk neemt en zijn kat laat steriliseren of castreren dan is t probleem al veel minder.
en t geloof da katten in t wild hunne plan kunnen trekken is ook een fabel want als een kat geen hulp krijgt dan heeft ze ook maar een paar jaar te leven.en meestal sterven ze dan nog aan een wrede
dood.als elke dierenarts 1 dag per maand gratis katten steriliseert zoude t probleem al zien dalen denk ik hoor.

Gast

#128

2013-11-01 12:43

mijn katten hebben ook geen bandje moeten ze worden afgeslacht ze doen geen mens kwaad de regering zou zich beter moeten bezig houden met de armoede van ons land !!!

Gast

#129

2013-11-01 12:44

Mijn katten dragen nooit een halsbandje, ze zijn dit ook niet gewend !!!!
Wat als ze een bandje aanhebben en ergens blijven haperen en zo zichzelf ophangen !!!!!!!

Gast

#130 Re:

2013-11-01 12:51

#127: -

vindt ik ook als de dierenartsen dit zouden doen was het al een mooie oplossing.


Gast

#131

2013-11-01 12:52

Iedereen moet dit tekenen !!!! Er gebeurd over gans de lijn véél te weinig voor de dieren en TEVEEL voor dat krapuul !!

Gast

#132

2013-11-01 13:10

Ik heb 4 katten...allen gesteriliseerd en gecastreerd, goed verzorgd!!!!
Ze lopen ook buiten en 1 is vrijdag verdwenen..is nie omdat ze buiten lopen dat ze zwerfkatten zijn hé....!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#133

2013-11-01 13:12

Mijn poes houd geen bandje aan komt altijd thuis zonder.. Dit vind ik echt teleurstellend!!

Gast

#134

2013-11-01 13:14

hoe gaat men van op een afstand kunnen zien of het over een zwerfkat of een huiskat gaat,en dan nog afschieten ???
waarschijnlijk niet aan gedacht dat katten ook in de buurt van woningen leven en er misschien gekwetsten kunnen vallen bij het schieten?? of moet dat eerst gebeuren ???

Gast

#135 Re: Re: Ja aan jachtopeningsbesluit

2013-11-01 13:35

#105: NeutraltoCatz - Re: Ja aan jachtopeningsbesluit

Teleurstellend dergelijke berichten te lezen.  Dat de vogels bij ons wegblijven of sterven is niet de fout van poezen!  Maar wel door het toenemende gedrag van de mensen.  Vogels zijn insecteneters en de mens gebruikt onbeperkt pesticides die opzich niet enkel de insect dood maar ook de vogels die aangetaste insecten eten.

Het is zo dat het aan de mens ligt dat er zoveel katten zijn.  Maar niet aan de kattenliefhebbers, zij staan meestal open om het dier steriel te maken en gunnen het dier een goede thuis.  Teleurstellen dat overheidsinstanties zich met dergelijke oplossingen komen.  Men laat eerst alles toe en dan gaan ze moordlustig te werk :(


Gast

#136 Re:

2013-11-01 13:42

#132: -

Helaas daar vrees ik voor, dat er nu nog meer vermiste poezen gaan zijn die wel een goede thuis hadden!!  Mens heeft recht op vrijheid, maar blijkbaar niet alle mensen, zoals mensen die zich inzetten voor dieren kunnen niet van de vrijheid genieten!!!!!!!


Gast

#137

2013-11-01 13:42

Het is een regelrechte schande!!! Doe zo voort België en we zijn richting Roemenië ant gaan!!
Da ze al die jagerkes ma is door hunne kop schieten want die doden met plezier een onschuldig diertje.. en de enigste oplossing om van zwerfkatjes af te geraken is castreren en sterilliseren! want met ze te doden laat je andere in hun plaats komen en zo blijft men bezig!! en er zijn heeeeeeel veel katten die een eigenaar hebben en geen bandje aanhebben of niet gechipt zijn, dus dan kan men toch niet weten of ze wild zijn of niet.. Vind dat ze hier in dit landje is dringend moeten beginnen nadenken!!

Gast

#138

2013-11-01 13:45

Schandalig als ik een loslopende minister zie mag ik die ook afkn.....!

Gast

#139

2013-11-01 13:48

Stop doden van zwerfkatten

Gast

#140

2013-11-01 13:50

Het is een schande dat in moderne tijden barbaarse toestanden als jacht nog steeds zijn toegelaten en mogen uitbreiden. Gechipte katten vertonen geen uiterlijke kenmerken dat ze een eigenaar hebben. Het is ongeoorloofd dat onbezonnen schutters zomaar kunnen beslissen om een kat af te maken. Wat voor een regering van malloten hebben wij eigenlijk!!!

Gast

#141

2013-11-01 13:52

Vind het schandalig dat katten die geen halsband of visueel kenmerk hebben mogen doodgedaan worden.
Meeste katten hebben een chip dat onzichtbaar is.
Mijn katten zijn allemaal gesneuveld door de jagers.
Een halsband is trouwens voor een kat niet goed want als ze in de boom blijven hangen ermee kunnen ze zichzelf ophangen.

Gast

#142

2013-11-01 14:01

Hoe kunnen ze godsnaam toelating geven om katten te vermoorden !!!! Hoe kunnen ze überhaupt toelating geven om dieren te vermoorden !!! Zijn die in de Middeleeuwen blijven steken ? Toen werden dieren gedood om te overleven, nu worden dieren vermoord voor het plezier van onnozele jagers, die geen ander hobby kunnen vinden, dan hun moordlusten bot te vieren op onschuldige dieren !!!!! Grrrrrrrrrrrr

Gast

#143

2013-11-01 14:01

Zomaar katten afknallen echt niet goed bezig. Hoe gaan ze het verschil zien tussen zwerfkat en huiskat?? Want zijn veel mensen die hun kat geen bandje aan doen ook he.

Gast

#144

2013-11-01 14:05

Dat we in de 21ste eeuw nog moeten tolereren dat er een stelletje psychopaten het recht opeist om gewapend de natuur in te trekken om er dieren dood te schieten is onbeschrijfelijk erg en beschamend. Dat dit stelletje ongeregeld de vrije hand krijgt van de meest rampzalige milieuminister ooit is hemeltergend maar - gelet op haar pedigree - voorspelbaar.Dat dit moorddadig gepeupel het recht opeist om zomaar te beslissen over leven en dood van onze katten (zonder enige vorm van controle - halsbandje? niet gezien ...) is helemaal van de pot af gerukt!!!

Gast

#145

2013-11-01 14:06

Kom op, zwerfkatten zijn geen bedreiging naar de mens toe.
Laat ze hun eigen weg gaan in de natuur! De enige zoogdieren waar er te veel van zijn blijven nog steeds mensen, dus laat andere dieren aub met rust!
Zolang wij geen dieren overkweken of er op gaan jagen blijft de natuur zelf in balans. Met uitzondering van vervuiling en bosbranden etc
spread the word, folks!

Jess

Gast

#146

2013-11-01 14:08

Ik raad iedereen eens aan om eerst dat jachtopeningsbesluit eens door te nemen vooraleer over te gaan tot deze belachelijke populistische reacties.
Om nog maar te zwijgen van de hypocrisie die hier heerst. Er worden 17 dieren behandeld in dat besluit, maar enkel de verwilderde kat (niet de gewone huiskat, de verwilderde kat!) wordt er uit gehaald.
Dik 90% komt af met argumenten dat dieren een recht zouden hebben op leven, maar wat dan van die andere 16 dieren op die lijst? Of is dat weer een ver-van-ons-bed-show omdat we geen directe feeling hebben met deze dieren? Walgelijk, degoutant, egoïstisch en pretentieus noem ik zo dingen.

Over de desbetreffende keuze van de Vlaamse Regering omtrent het beleid voor katten is dit gewoon kiezen voor het minste kwaad.

Gast

#147

2013-11-01 14:51

als dit toegestaan word,zijn die daar boven geen haar beter dan de regering van roemenie en kreta,daar mogen ze ook zwerfdieren afslachten!

Gast

#148

2013-11-01 14:51

Mijn katten lopen ook buiten en hebben zeker geen visueel iets aan, ze vinden een halsband niets. Als ik weet dat ze afgeknald worden dan sta ik niet in voor de gevolgen!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-01 14:53



Gast

#150 Re:

2013-11-01 14:54

#146: -

ik ben tegen elke vorm van jacht,de natuur selecteerd zelf wel,daar hebben we geen jagers voor nodig