NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM.

The Dude

#101 Blijven lachen is de boodschap

2013-11-18 20:01

Bij deze kan ik melden dat ik aanwezig was op de brainstorm sessie van enkele burgemeesters om
na te denken op welke manieren ze de belastingen kunnen verhogen zonder te veel tegenwerking van de slapende burger.
Wetende dat er eigenlijk geen extra belasting nodig zou zijn moest Dexia bank ... u weet wel.

Aha zegt Burgemeester X: "Ivarem heeft een monopoly en de brave burger kan toch niet kiezen door wie of wat hij zijn afval laat verwerken, ook al doet deze veel moeite om zo weinig mogelijk afval te produceren wetende dat het milieu gespaard wordt en dat zijn factuur ook minder zal zijn.
Mits we toch allemaal aandeelhouder zijn van Ivarem laten we gewoon de prijs verhogen voor iedereen.
20 euro per gezin.
De burger kan niet eens weten wie er achter dit geniale plan zit en wie er hier beter van wordt".

Burgemeester Y:"Geniaal X ! Maak er maar ineens 50 euro van !"
Burgemeester Z:"Wacht even geen rond getal nemen dat is te verdacht, laten we er 54 van maken dan kunnen we nog eens een paar keer goed gaan eten met heel het directiecomité van Ivarem"

MoewahaHahahaha geniaal ! (gezamelijke welgemeende bulderlach)

Burgemeester X: "En laten we de weegbrug ook nog wat afronden naar boven op het container park !
Haha die containerparken nog zo een geniale uitvinding, de burger betaald voor zijn afval, hij sorteert het nog is mooi en wij kunnen hier nog eens aan verdienen door het te verkopen aan de Chinezen! De kasse rinkelt 2 keer!"

Burgemeester Y:"Burgemeester X ik zou er niet van verschieten dat u binnen enkele jaren een mooi zitje hebt in het Europese parlement!
Gij ze snodaard :-)"

tip voor de lezer:U kan X - Y - en Z vervangen naar eigen voorkeur, dan stemt de tekst nog meer met de realiteit.

Gast

#102

2013-11-18 20:22

Ik betaal al genoeg belastingen, en dan komen ze nog met zo'n zever af. Zakkenvullers zijn het!!!

Gast

#103

2013-11-18 20:25

dit is onzin deze belasting mag er absoluut niet komen de burger betaald al genoeg eerst moeten de mensen recickleren en daarna mogen we nog eens een taks betalen zo betalen we al 2 keer voor ons huisvuil
Kristof Reekmans

#104 Re:

2013-11-18 20:48

#1: -

Tijd aan burgemeester Frank Bogaerts van Lier om zijn tanden eens te laten zien: de kracht van verandering. Ik ben eens benieuwd.


Gast

#105

2013-11-18 21:17

Eerst alle gezinnen verplichten onder Ivarem, om daarna doodleuk 54 euro extra aan te rekenen. Mijn antwoord op deze zwendel :NEEN !

Gast

#106

2013-11-18 21:45

Gewoon schandalig

Gast

#107

2013-11-18 22:07

we moeten al ons afval selecteren en scheiden, soms zelf naar het containerpark brengen én betalen. we betalen al voor de restafval. genoeg is genoeg!

Gast

#109

2013-11-19 04:46

ongehoord hoe ze blijven geld uit je zakken kloppen !

Gast

#110

2013-11-19 07:34

Hey Dominic,

Schitterend initiatief, ik stuur het hier onder de collega's ook door en probeer er zo meer gerucht aan te geven in de andere gemeenten

MVG
Steve

Gast

#111

2013-11-19 08:05

Ik denk dat we onze hoofden eens bij elkaar moeten steken en overwegen of het niet anders kan.
Heeft de middenstand "Van Ganzewinkel"(of een andere firma) niet ingeschakeld en zou indien er genoeg adressen zijn dit niet veel goedkoper kunnen? Vraag is wel of dit kan en mag en hoe iedereen te informeren?

Gast

#112

2013-11-19 08:20

Even een hersenspinsel...maar ik werk als Rangeermachinist te Muizen, vlak naast het pas aangekochte immense terein van Ivarem. Zou het misschien kunnen dat we nu allen opdraaien voor de kosten van de aankoop?

Gast

#113

2013-11-19 08:29

voor de ophaling van huisvuil dmv vuilkar daar ga ik mee akkoord.Ik betaal liever geen 50 euro om met mijn huisvuil 100m te sleuren.

Gast

#114

2013-11-19 08:46

Is al schandalig duur genoeg. Kattenbakvulling verversen kost een fortuin.Mag nergens op het containerpark, dus moet bij het huisvuil thuis in de vuilbak volgens de medewerkers daar. Onbegrijpelijk en kostelijke grap.

Gast

#115

2013-11-19 08:54

Dreigen zoals in Italië en Marseille / zomer. Kan leiden tot een reactie vanuit Ivarem en gemeenten

Gast

#116

2013-11-19 09:30

Wij met zijn allen doen ons best om alles te recycleren naar containerpark te brengen(brandstofkosten)betalen voor allerlei restafval op het containerpark zelf , betalen een gemeentetaks en nu nog eens die afvaltaks van Ivarem, wij worden nogmaals gestraft i.p.v. aangemoedigd . Deze taks is erover !!

Gast

#117

2013-11-19 09:37

Alle hervormingen die ze de laatste jaren willen doorvoeren is enkel de kleine burger de dupe van! Schandalig is dat! En dit gaat van afvalgeld opeisen tot mindervalide geld afpakken!!! De mensen die dit eisen, kunnen volgens mij geen goede nachtrust meer hebben met een goed geweten...

Gast

#118

2013-11-19 09:40

Ivarem,pak de sluikstorters HARD aan dan heb je vanzelf terug meer inkomsten en hoef je de correcte aanbieders van huisvuil niet te straffen.
nicko

#119

2013-11-19 09:46

De zoveelste gelegaliseerde diefstal op de kap van de burger, graaizucht kent geen grenzen....

Gast

#120 Re:

2013-11-19 10:10

#1: -

Voor alles moeten we maar betalen, maar wanneer gaat ons loon eens de hoogte in?! Bende mongolen, allemaal geldwolven ja

gast

#121 Leven boven uwe stand !!

2013-11-19 11:01

Enkele jaren terug had Ivarem nog een spaarpotje van ettelijke miljoenen.Alles opgesoupeerd. Bouwen in Geel een nieuwe verwerkingsinstallatie, veel te groot ( krijgen te weinig afval binnen om de site rendabel te maken ), willen nieuwe gebouwen in Mechelen om burelen in onder te brengen......en de centen zijn op !!!!!
Dan maar de burgers uitmelken via de weg van verandering .Zo wil ik ook nog wel een bedrijf starten, maar ja.......


Gast

#122

2013-11-19 11:31

Ivarem doet dan wel aan afvalverwerking maar hunnen eigen beerput moet dringend opgekuist worden!
Elk bedrijf waar de burger afhankelijk van is en men geen beroep kan doen op een alternatief moet 100% transparant zijn.
Enkel op deze manier kan het geloof van de burger in het overheidsapparaat hersteld worden.
Als men beroep moet doen op een extra belasting om de kosten te dekken kan men toch ook wel stellen dat heel het management van Ivarem totaal onbekwaam is en gefaald heeft.
Een trend die zich helaas ook bij andere overheidsbedrijven voordoet.

Gast

#123

2013-11-19 12:23

Geld wolven vind men overal. Dat de kleine man het maar betaald. DE GROTE ZULLEN ER WEL MEE SPELEN. Groot schandaal op grote schaal. Wie er ook aan komt ze spelen mee. Beloven tot ze er aan zijn, dan komt de kat op de koord.

Gast

#124

2013-11-19 12:52

Ik woon in MECHELEN en in Muizen ttz ik betaal 2 x en btw ik ben alleenstaand!
GAST

#125 IVAREM

2013-11-19 13:32

Zoals met het referendum over de aanleg grote markt Lier zullen de beleidsmensen stad lier in samenwerking met de malafide bedrijf IVAREM van de petitie geen snars aan trekken en hun goesting doen er moet GELD in het laadje komen (De kracht van verandering wordt de kracht van verarming.)