Red bibliotheken Leeuwarden

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red bibliotheken Leeuwarden.


Gast

#26

2014-02-11 14:48

(Voor)lezen is belangtijk voor de taalontwikkeling en de algemene kennis van kinderen, metname kinderen in zeer jonge leeftijd. Het sluiten van de bibliotheken in de wijken maakt het lezen van boeken veel minder toegankelijk waardoor het risico bestaat dat kinderen minder gaan lezen.
Ik hoop dat de gemeente dit besluit gaat herzien zodat ook mijn kinderen met veel plezier zullen en kunnen blijven lezen.

Een groet,
Françoise de Haan - lyon

Gast

#27

2014-02-11 15:50

wij willen de biebliotheek in onze wijken houden!
Naar het cenrtum is niet haalbaar voor ons.

Gast

#28

2014-02-11 19:31

Aldlan moet blijven,,,!,!!

Gast

#29

2014-02-12 11:11

Nooit gedacht dat de politiek zo ver zou gaan en de PvdA is wel heel erg afgedwaald van haar principes. Hoe verhoudt zich deze beslissing tot de ambitie Culturele Hoofdstad 2018 te willen zijn? Gaan alle middelen nu naar meer elitaire cultuur? Komt het terecht bij eenmalige projecten en evenementen voor de bühne zodat er gescoord kan worden in 2018? De bibliotheek als basisvoorziening mag niet verdwijnen en zou zelfs uitgebouwd dus veel meer financieel gesteund moeten worden door het college. De bieb is als dagelijks brood. Dan maar ietsje minder slagroom op de taart.

Gast

#30

2014-02-12 13:17

belachelijk voor zn groote wijk al bezuiningen schandlig

Gast

#31

2014-02-12 14:18

De bibliotheek moet blijven. We willen kinderen en ouders toch blijven stimuleren om te lezen en zich te ontwikkelen. Dan is een bibliotheek in de wijk van groot belang. Maakt de drempel om boeken te komen lenen lager. Sluiting zou dom zijn!

Gast

#32

2014-02-12 15:42

De bibliotheken mogen gewoon niet dicht, en zeker de jeugdbibliotheek niet. Lezen is zo goed en nodig voor de taalontwikkeling van de kinderen. Bovendien is het leuk om voor te lezen, en een goede opstap om zelf te lezen. En één centrale bibliotheek open in de stad is niet haalbaar voor veel gezinnen. Er zullen minder boeken geleend worden en dus zullen kinderen minder lezen en en niet gestimuleerd worden in de taalontwikkeling. Bedenk dus goed wat je doet.

Gast

#33

2014-02-12 17:27

Als ouder begin je al bij de kleintjes voor te lezen en zo begint de interesse te groeien bij de kids,dus teken ik als Oma voor de kleinkids deze petitie.

Gast

#34

2014-02-12 18:04

Wethouders van sociaal democratische huize die met droge bibliotheken sluiten. Wat een wereld!

Gast

#35

2014-02-12 18:06

Ik teken deze petitie omdat lezen heel belangrijk is voor de ontwikkeling van een kind. En omdat er anders mensen geen baan meer hebben, terwijl ze juist zo'n plezier hebben in hun werk en heel veel mensen tevreden zijn met de bibliotheek.


Gast

#36

2014-02-12 20:32

Het is heel merkwaardig dat de collegepartijen (PvdA, CDA en PAL/Groenlinks) die zeggen zich sterk te maken voor de sociaal zwakkeren, bibliotheken sluiten. Terwijl bibliotheken de leesvaardigheid bevorderen en de laaggeletterdheid bestrijden. Dit is met name in het belang van sociaal zwakkeren om volop mee te draaien in onze maatschappij.
Daarentegen wordt er wel volop ingezet op de Culturele Hoofdstad. Terwijl dit een eenmalig evenement is. Dit is werkelijk niet te bevatten en een provinciale hoofdstad onwaardig. Hiermee maken de `sociale `politici zich ongeloofwaardig.
gast

#37

2014-02-13 10:23

Heel erg triest om zoveel te bezuinigen op een essentiele voorziening als een bibliotheek voor groot en klein.... Wat nu wegbezuinigd wordt is niet zomaar terug!

Gast

#38

2014-02-13 12:02

De bibliotheek is het fundament van de stad voor de ontwikkeling voor iedereen!!

Gast

#39

2014-02-13 12:35

Leeuwarden zonder bibliotheek! Dat mag niet gebeuren!

Miriam Thielen - Vaz Dias


Gast

#40

2014-02-13 13:21

Het belang van de kinderen in de wijken staa voorop. Lezen is een enorme belangrijke ontwikkeling welke gestimuleerd moet worden en welke bereikbaar moet zijn voor jong en oud.

Gast

#41

2014-02-13 13:30

Bieb Aldlan is voor mij goed bereikbaar. Ivm mijn beperking na mijn CVA kan ik de bieb in het centrum moeilijk bereiken en zal ik mijn lidmaatschap bij sluiting Aldlan, helaas moeten beeindigen.

Gast

#42

2014-02-13 13:40

Er wordt al genoeg uit de maatschappij gezogen. Iedereen moet bezuinigen maar de heren en dames in Den Haag hebben er geen last van, die verdienen toch net onder de balkende norm (Als ze stoppen gaan ze toevallig toch meer verdienen dan de norm).De mensen die zich inzetten om kinderen op een toegankelijke manier aan het lezen te krijgen worden hier nu weer de dupe van en zeker niet te vergeten de kinderen. Nog even en de regering wordt helemaal uitgekotst. Succes

Gast

#43

2014-02-13 14:01

Prima initiatief. Heel veel succes gewenst.
Boeken-zijn-goud-waard

#44

2014-02-13 14:39

...en straks wel miljoenen beschikbaar voor de Culturele Hoofdstad....? wat een schijnvertoning ! Bibliotheken zíjn cultuur....beschikbaar voor jong en oud, met een lage drempel - als belangrijke tegenkracht tegen de oppervlakkige digitalisering en onverschillige verharding in de maatschappij.
onze-bieb-moet-blijven

#45

2014-02-13 14:48

De wijkfilialen hebben een hele belangrijke sociale functie in een vergrijzende wijk als Aldlan : even een loopje, een praatje met bekenden, plus een fijn boek mee naar huis ! dat werkt heel wat beter tegen eenzaamheid dan zo'n E-book... Ook voor de schoolkinderen is de bieb-om-de-hoek zeer waardevol, ze komen er vaak met hun leerkracht: een boek biedt verdieping in plaats van een oppervlakkige internetverslaving - de ouders zien dat vaak niet in helaas.

Gast

#46

2014-02-13 16:48

Er wordt van alles bedacht om de kinderen te laten lezen, en dan worden bibliotheken in wijk gesloten? Ook voor de oudere mensen is dit een belangrijke plek.

Gast

#47

2014-02-14 13:33

In de jaren 80 van de vorige eeuw was er de aktie "Help de bibliotheek verzuipt!"
Als we het tij niet keren met z'n allen verzuipen nu echt alle 3 de filialen. Wat een armoe......laten er voor knokken.

Gast

#48

2014-02-15 20:50

Zo'n stad als Leeuwarden, die momenteel goed schoort, kan
echt niet zo'n afbreuk op bibliotheekvoorzieningen doen.
Past niet bij culturele hoofdstad.

Gast

#49

2014-02-16 10:56

een bieb is wel het laatste wat gesloten zou moeten worden....

Gast

#50

2014-02-16 10:59

een bieb sluiten is wel het laatste wat een gemeente zou moeten doen, lezen is essentiel voor het leerproces van kinderen en een groot genoegen voor ouderen.