Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Ik doe aangifte tegen Geert Wilders / Mededelingen / Reactie op de berichten. / Opmerkingen


Gast

#26

2014-03-20 15:44

Was al duidelijk hoor! Zelf ben ik gemengd Gronings-Zeeuws-Amsterdams-Duits-Twents!

Gast

#27

2014-03-20 15:47

Saliha dat heeft er mij niet van weerhouden om de petitie te tekenen. Heel veel succes!

Gast

#28

2014-03-20 15:47

Ik ( als Nederlandse van Nederlandse afkomst) hoop met je mee. Ik wordt misselijk van die man (sorry ik kan het niet eens opbrengen zijn naam in te tikken) en iedereen die net zo denkt.

Gast

#29

2014-03-20 15:48

Beste Saliha, Ik heb al getekend, maar is het mogelijk om de petitie iets bij te stellen en breder te maken?
succes

Henk de Jong

Gast

#30

2014-03-20 15:49

Ik ben een Nederlander. Al schijn ik ook Spaans bloed te hebben. Volgens mijn moeders theorie. De familie van mijn vader komt namelijk van Urk en ze zijn allemaal heel donker. Mijn moeder denkt dat er vroeger veel Spanjaarden in de Urkse haven aanmeerden en er zo kinderen zijn gemaakt uit Urker en Spaanse mensen.
Denk dat deze theorie goed zou kunnen kloppen!
Zo zie je maar weer, niemand is volledig Nederlander.

Ik ben er trots op dat ik Marokkaans-Nederlandse landgenoten heb!


Gast

#31

2014-03-20 15:52

belachelijk wat jullie aan het doen zijn! dit is precies wat hij wil. jullie helpen hem alleen maar. en dat is volgens mij juist niet wat jullie willen

Gast

#32

2014-03-20 15:52

Dag Saliha!

Ik ben gisteren zowat ontploft! Ik ben 58 jaar oud en heb respect voor een iedere cultuur. Ik heb heel de wereld afgezworven... het is vreselijk, dat deze vent dit heeft kunnen zeggen voor de tv! Mijn opa, vader en schoonvader zouden zich omdraaien in hun graf, als zij dit zouden horen. Ik schaam mij diep als 'Nederlandse'... en ik ben woedend, woedend!

Als er een actie/manifestatie komt, loop ik mee, ik wil niet zo'n Nederland, zoals de heer Wilders ons mensen voorspiegelt. Hier moeten mensen veilig en welkom zijn en blijven en goed met elkaar om kunnen gaan.

Respect!

Marijke Mannak.


Gast

#33

2014-03-20 15:53

Beste Saliha
Voor mij, als autochtone Nederlander, was en is de grens bereikt wat het onderscheid maakt tussen vrijheid van mening en het pure rascisme van de uitlatingen van Wilders. Ik schaam me voor al die gasten die stonden te scanderen dat er minder Marokkanen in Nederland moeten. Nota bene door een volk wat jullie met open armen ontving toen een groot gedeelte van mijn landgenoten het " vuile" werk niet meer wilden opknappen. Wat is de volgende groep? Turken? Antilianen? Of misschien toch weer de mensen uit Oost Europa. Walgelijk.
Tijd om deze populist af te stoppen.
Succes met alle verdere acties, ik volg het met veel belangstelling en een warme sympathie.
Peter Hermkens

Gast

#34

2014-03-20 15:53

Al had je het vanuit een Gallisch-Romeins perspectief geschreven, dan is het nog steeds een goede actie. Azijnpissers houd je altijd (Daar staat Nederland nu eenmaal bekend om, en ik maak deze opmerking vanuit een Nederlands perspectief). iedereen met een beetje gezond verstand moet deze petitie gewoon ondertekenen. Afkomst heeft hier niets mee te maken.
Marieke
Gast

#35

2014-03-20 15:53

Ik begrijp volledig dat je vanuit dat standpunt de petitie hebt geschreven. Toch denk ik dat de petitie nóg sterker wordt door ook andere bevolkingsgroepen te betrekken in de tekst. Daarmee vergroot je mogelijk ook de "tekenbereidheid" omdat meer mensen zich aangesproken voelen. Verder wil ik je complimenteren over je mooie en respectvolle manier van strijd voeren. Op de facebook-pagina "Ik doe aangifte tegen Geert Wilders" staan soms echt afschuwelijke en haatdragende teksten. Zowel van Nederlanders als van Marokkaanse Nederlanders. Fijn dat je daarop al hebt aangegeven dat soort teksten te zullen verwijderen.


Gast

#36

2014-03-20 15:53

Natuurlijk! Helemaal mee eens!

Gast

#37 belachelijk!

2014-03-20 15:53

ik vind dit in 1 woord belachelijk. alles wat hij wil, al die aandacht en nog meer zeggenschap geven jullie hem op deze manier!

Gast

#38

2014-03-20 15:54

Beste Saliha,

Ook al is de tekst van de petitie misschien geschreven vanuit een Marokkaans-Nederlands perspectief, dit gaat ons allemaal aan als Nederlanders. Nu zijn de Marokkaanse Nederlanders de Sjaak, volgende keer de Turkse Nederlanders of wie dan ook.

Ik ben zelf een eerste-generatie Nederlander, maar mijn voorouders zij Duits en Belgisch. Toen ik me aanmeldde voor de verplichte inburgeringscursus vertelde men mij dat ik (vanzelfsprekend!) niet mee hoefde te doen. Dat soort hypocrisie raakt ons allemaal.


Gast

#39

2014-03-20 15:55

Ben zo Hollands als de Friese klei, en juist DAAROM getekend. Ben namelijk nog steeds erg blij dat we niet Duits zijn geworden, 'toen' .....
Wie van zijn eigen vrijheid houdt en begrijpt hoe zwaar die is bevochten, tekent vandaag gewoon de petitie en doet aangifte. Done both!
ter inspiratie een bekend gedicht:


Toen ze de communisten kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen communist

Toen ze de vakbondsleden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen vakbondslid

Toen ze de joden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen jood

Toen ze de katholieken kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen katholiek

Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen

uit: De dag dat je brief kwam (1988). Vertaling Petra Catz.

Gast

#40

2014-03-20 15:57

Het is schandalig wat die Geert Wilders zegt! En ik hoop eerlijk gezegd dat er juist veel NIET-Marokkanen je petitie tekenen. Ik kan hier zooooo boos om worden!

Gast

#41

2014-03-20 16:01

Ik niet van Marokkaanse origine, maar sta volledig achter dit statement

Gast

#42

2014-03-20 16:01

Kom op, je hebt het toch als mens gedaan! #kanerdanniksmeer

Gast

#43

2014-03-20 16:07

Dat elke Marokkaan, en voor datzelfde geld elke Nederlander, die hieraan gehoor wil geven maar zelf hetzelfde doet jegens elk willekeurig ander ras of geloof of gelijk welk andere nationaliteit, eerst eens naar zichzelf kijkt alvorens over een ander te oordelen.
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. En niet eerder, aub.

Gast

#44

2014-03-20 16:07

Tabarkallah halik ya Saliha.
Moge Allah je belonen voor je moed en initiatief.
Take care sister.

Gast

#45

2014-03-20 16:08

Hai Saliha,
Volgens mij gaat dat helemaal goed komen als ik zo zie wie er allemaal ondertekenen.
Groet,
Carla

Gast

#46

2014-03-20 16:12

Hi Saliha,

Ik ben Nederlandse van geboorte en stoor me al jaren aan Wilders e.c., dus uiteraard heb ik getekend. Vroeger waren we een vrij en tolerant land, maar het gaat steeds verder bergafwaarts. Gisteren is Wilders een grens te ver overgegaan: ik zou niet weten hoe het OM nu niet meer tot vervolging over kan gaan.
Dus ga vooral hiermee door, succes!

Ansje


Gast

#47

2014-03-20 16:14

IK BEN BELG

Gast

#48

2014-03-20 16:14

Tot hier en niet verder, we moeten opkomen voor onze recht. Wij leven in Nederland en maken deel uit van Nederland
1 team 1 taak!!!

Gast

#49

2014-03-20 16:24

Absoluut mee eens. Deze rassendiscriminatie is ongeoorloofd, zelfs in acht nemende zijn vrijheid van meningsuiting. Zelf ben ik van Nederlandse komaf, en problemen die hebben we inderdaad, maar wat Wilders voorstelt is echt geen oplossing. Ik wens je het allerbeste!

Gast

#50

2014-03-20 16:25

Ik hoop toch juist ook op veel handtekeningen van 'autochtonen' dit raakt ons allemaal!