Veilig? OK! Ik doe mee ...

Quoted post

De Mol

#10

2013-11-24 20:17

  1. Mogelijks schaf de toegang van de school via de Petrus Meirestraat af maw geen problemen meer.

Of zet een verkeersbord verboden te parkeren , de straat is verkeerstechnisch gezien te nauw om te parkeren. Een brandweerwagen/ambulance in spitsuur kan er niet passeren bij noodsituatie.
Zet de Petrus Meirestraat af in de spitsuur zoals tijdens de werken een tijdje geleden

Zet de Trekweg in de spitsuur af vanaf onder brug tot de Petrus Meirestraat zodat in deze zone voetgangers/fietsers met auto geen interactie meer hebben elkaar maw het meest veilige

Stof ter discussie , tot nadenken ; misschien wel radicaal maar wel efficiënt en verkeersveilig !

Verder maak een integraal vervoersplan voor de 4 aanliggende scholen in de spitsuren . Tref je een maatregel dan verschuif je de verkeersproblematiek misschien

Reacties

ED

#11 Re: Niet akkoord !

2013-11-27 13:39:30

#10: De Mol -

Als je parkeerplaatsen gaat afschaffen, zorg je voor overlast op andere plaatsen én ongemak voor de ouder die zijn kroost met de auto afzet. Als je - zoals in jouw voorstel - straten gaat afzetten, zorg je pas echt voor een verkeersinfarct.

De situatie is helemaal niet zo problematisch als ze wordt voorgesteld. Als fietsers het fietspad gebruiken én duidelijke oversteekplaatsen krijgen, moeten ze nergens tussen auto's door laveren.

Een (betere) oversteekplaats onder de brug van de Brugschool en eventueel een nieuwe oversteekplaats in de P. Meirestraat ter hoogte van het aardepad moeten volstaan.

De Mol himself !

#13 Re:

2013-11-28 10:09:23

#10: De Mol -

Tussenhaakjes , er is nog een toegangsweg via de speeltuin van de Brugschool maar vroeger werd deze afgewezen omwille te weinig verlichting en te modderachtig parkcours !

Het ideale is een pendelparking : ouders brengen hun kinderen naar een bep. Kiss & Ride parking . De kids worden begeleid naar school gebracht. Auto's hinderen de schoolmobiliteit niet en kunnen vlug de R4 / E-wegen nemen om naar werk te rijden.

Voetgangers / fietsers worden door auto's niet gehinderd. De hamvraag is waarom komen ouders met kinderen naar school ? Onderzoek ?

Het is gevaarlijk om met de fiets te komen , vandaar dat ze met de auto brengen . Maw omgekeerde wereld !

Als fietser in de schoolspitsuren passeer ik de 4 aanliggende scholen , een struggle of surviving ! Moet je gewoon zelf doen !

Goed voor uw verkeersreflexen maar onveilig .

Ik vind het spijtig dat men op schoolniveau veel inspanningen leveren aanbrengen verkeerveiligheid , sport ( naar school gaan of met de fiets ) , milieu ( klimaatsproblematiek ) maar de praktisering is dikwijls tegengesteld . Dat komt over als hypocriet !

Een voorbeeldfunctie heeft steeds een positieve invloed.

En ja sommige fietsers zijn gevaarlijk op de weg , het na-apen van sommige autochauffeurs. Fietshelmen en fluovesten voor fietsers / voetgangers -enkel fluo - ( te weinig zichtbaarheid van hen , regenweer ) zou een automatisme moeten zijn voor hen !

Tussenhaakjes , fietsstraten zijn reeds in Gent in voege ! Ervaringen ?

Wat is de ervaring van de fietsstraat Trekweg ?

 

Niet te vergeten aan de Zuidbroek komt in 2015 wellicht een woonzorgcentrum en er komt wellicht een verkaveling aan de Zuidbroek waarbij de serres hebben gestaan . De mobiliteit ( parkeren , transit ) in deze omgeving zal daardoor sterk veranderen in het byzonder tijdens de schoolspitsuren !

Het openbaar vervoer zal aangepast worden in fctie woonzorgcentrum ( mobiliteitsverhogend voor senioren ) !

Inspraak ? Via het openbaar onderzoek ?

 

Veel stof ter discussie !