Wijziging wet wapens en munitie

Quoted post


Gast

#1

2015-11-15 12:09

Dit heeft Nederland heel hard nodig om zich te beschermen tegen het geweld wat nu tegen Europa aan de gang is

Reacties


Gast

#18 Re:

2015-11-16 07:28:29

Helemaal mee eens , alleen zit daar wel wat haken en ogen aan. Veiligheid gaat voor alles..stel eens voor dat iemand nog nooit geschoten hebt, überhaupt een echte pistool of een geweer in hun handen hebben gehad. Daar vraagt naar wapen kennis ,schiet oefeningen, een wapen onderhouden enz enz. Oefenen dus!!!..Daarbij vind ik het verstandig  dat iedereen een soort wapenkennis cursus plus schiet oefeningen op de schietbaan moeten afleggen. Voordat ze met een wapen lopen te zwaaien .Want als we dit niet in de wet neerzetten zal er zeker veel ongelukken gebeuren en zelf doden  vallen..maar dan niet door de schuld  van de terroristen.

.

 

Michel

#157 Re:

2015-11-18 14:31:55

#1: -  

 Ik vind wel dat er een hele hele strenge screening moet komen dan, zeer intensieve antecedenten onderzoeken, psychologische testen, vaardigheidstesten enz. Niet iedereen mag een wapen hebben hoor als ze maar geld hebben. Er zijn er toch al genoeg illegaal aanwezig dus eraan komen kan toch wel. Zeker als er ineens een bredere markt komt ervoor. Maar goed, het is wel een goed idee. Kun je tenminste je huis en haard verdedigen. Ik vind sowieso ook dat met dezelfde screening natuurlijk beveiligers op bepaalde posten ook bewapend moeten worden. Heb je toch meer slagkracht voordat het AT er is of de BBE (als dat nog zo heet). Ik vind ook dat mensen uit dezelfde wijk met zijn allen op elkaar moeten letten, in die zin van sociale controle enzo. En als er wat gebeurd in de wijk dat je een burgerwacht kan vormen, nu is dat nog verboden.

Niet iedereen wil het leger in of bij de politie maar je eigen wijk veilig houden wil iedereen toch? Of ben ik nou gek.

 

Groeten,

 

Michel

Pseudoniem

#197 Re:

2015-11-19 14:20:05

#1: -  

 Nou aan de ene kant vind ik de Nederlandse wetgeving super overdreven. Zo vind ik dat abdrangstokken, sprays en shockers gewoon voor particulieren beschikbaar moeten zijn. Deze helpen bij het weerbaar maken van mensen die zich fysiek niet tegen persoonlijk geweld kunnen beschermen. Als het op vuurwapens aankomt is Nederland daar voor zelfverdediging niet klaar voor. Het zit niet in onze cultuur, dus dat zou ik bij schietsport houden met scherpe regels omtrent opslag. Wanneer die lui een aanslag willen plegen en ze weten dat ze vuur terug kunnen krijgen, blazen ze zich op of doen ze wat anders.

Mariette Remmington

#228 Re:

2018-09-09 18:33:58

#1: -  

Op donderdag 13 september 2018 (over een paar dagen) sluit de schriftelijke vragen ronde voor de 2e kamer over het voorstel tot wijziging van de Wet Wapens en Munitie. Met de bedoeling om daarna het wetsvoorstel zonder verder discussie in de Kamer vast te laten stellen. Vandaar onderstaande Brandbrief die vorige week is verzonden aan de leden van de 2e Kamer. Nu eens kijken of de dames en heren politici ook begrijpend kunnen lezen. Mogelijk helpt uw petitie om de aandacht hierop te vestigen!

De Brandbrief:

 

 

 

Geachte dames en heren,

 

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid legt u een voorstel tot wijziging van de wet Wapens en Munitie voor (hierna het ‘voorstel’), dat u ter bespreking wordt aangeboden, volgende week, op donderdag 13 september a.s. in een besloten vergadering.

 

Dit voorstel gaat véél verder dan de genoemde aanleiding van implementeren van de Europese Richtlijn, veel verder dan de andere Europese landen, vormt meerdere grove en onnodige schendingen van het Europees Verdrag van Rechten van de Mens (EVRM) en niet ten minste; het zal geen enkele positieve bijdrage leveren aan de veiligheid binnen Nederland.

 

GRENS wil, gelet op de ernst van de zaak, graag inhoudelijk met u in gesprek. Beschouwt u daarom deze brief als een uitnodiging; wij horen graag van u.

 

Mocht u hiertoe geen gelegenheid zien vóór 13 september, verzoek ik u dringend om tenminste uit de bijgevoegde de brief kennis te nemen van de drie belangrijkste bezwaren, namelijk;

•           het onnodig schenden van de privacy,

•           het onnodig schenden van het recht van vereniging en

•           het onnodig schenden van het eigendomsrecht.

 

Voor elk van deze bezwaren zijn alternatieve, meer effectieve en betaalbaardere mogelijkheden, die niet strijdig zijn met het EVRM en de Grondwet. Zie de bijgevoegde brief met onderbouwing.

 

Commissie J&V Tweede Kamer: Wijs dit voorstel af en verzoek de minister met een goed voorstel te komen met respect voor grondrechten van burgers, dat goede rechtsbescherming voor burgers biedt en – heel belangrijk – praktisch uitvoerbaar is voor Politie!

 

Wij rekenen op u!

 

Met de meeste hoogachting,

GRENS

(Grens is een groep betrokkenen die staat voor Grondrechten èn schietsport)