geen AZC in Geldermalsen

Quoted post


Gast

#49

2015-12-11 23:16

Allereerst is de wijze waarop dit nieuws bij ons als inwoners en belanghebbenden terecht is gekomen werkelijk waar schandalig. Klaarblijkelijk heeft de gemeente vanavond halsoverkop brieven geprint en deze bezorgd bij tal van omwonenden, om nog enogszins de schijn van correcte besluitvorming en procedure te wekken nadat het nieuws via diverse media al was uitgelekt. 1500 asielzoekers op elkaar gepakt zonder baan of praktische daginvulling, in een dorp waar verder bovendien niet heel veel te beleven is, iedereen ziet zo dat dit vragen om problemen is. Bovendien zou dit AZC direct naast het 'paradepaardje' van de Gemeente Geldermalsen gerealiseerd moeten worden; Nieuwbouwwijk De Plantage. Hoe verwacht de gemeente ooit nog nieuwe kopers aan te trekken, wanneer er op loopafstand een AZC is gerealiseerd? Wat doet dit bovendien met de waarde van onze woningen (uiteraard een retorische vraag)? Het is al langer bekend dat de gemeente flinke verliezen heeft geleden door onder andere te speculeren op het presigieuze nieuwbouwplan De Plantage, nu blijkt dat hier de verdiensten tegenvallen is de vergoeding voor de realisatie van het AZC en de opvang van asielzoekes vast en zeker een welkome inkomstenbron. Alles wijst erop dat het besluit reeds is genomen en men er alles aan gedaan heeft om dit nieuws zo lang mogelijk verborgen te houden voor de burger. Het college van B&W zou onze belangen moeten behartigen, maar dat ideaal lijkt al lang vervlogen. 1500 mensen op zo'n klein dorp, het op 2-na grootste AZC in Nederland. Waar zijn we in 's hemelsnaam mee bezig? Als inwoner van de gemeente Geldermalsen voel ik mij zwaar misleid, als koper van een nieuwbouwwoning in De Plantage wordt ik ernstig gedupeerd. Hulp verlenen aan mensen die het nodig hebben is menselijk en noodzakelijk, maar wel binnen alle redelijkheid en proportie. Hier is de balans in alle opzichten volledig doorgeslagen. Misselijkmakend.

Reacties


Gast

#51 Re:

2015-12-11 23:18:22

#49: -  

 AMEN. Jij snapt het. Ben je er woensdag bij? Hopelijk als spreker. Meld je aub aan, want je argumenten zijn dusdanig "in de roos"

gast

#60 Re:

2015-12-11 23:40:32

#49: -  

Helemaal mee eens!! En..... Heeft de gemeente Geldermalsen verder gekeken dan alleen naar de euro 's die ze ontvangen??

Wat is hun plan??? Hoe kunnen 1500 asielzoekers in ons kleine dorp goed integreren d.m.v. te weinig voorzieningen, maken de kinderen van de vluchtelingen gebruik van de huidige scholen?  

Ik ben voor de opvang van vluchtelingen maar 1500 is teveel! Ik ben voor spreiding, waarom moet Geldermalsen zonodig 60% voor de provincie Gelderland opvangen.

Steeds weer wordt het duidelijk dat het de gemeente Geldermalsen om het geld gaat.

Want wie wordt er uiteindelijk beter van? Bewoners zeker niet,.maar de asielzoekers uiteindelijk ook niet. ...... triest!!!