Actie tegen de afschaffing van treinen Brugge – Zeebrugge

Quoted post

Mathijs

#2 Actie tegen de afschaffing van treinen Brugge – Zeebrugge

2011-10-21 16:27

Beste,

In tegenstelling tot wat u beweert gaat het hier niet om treinen met maximum 10 mensen. Door de afschaffing van deze treinen zouden dagelijks 60 mensen in de kou blijven staan. Dit zijn dan nog cijfers die dateren van 2009 (recentere zijn er niet) en ik heb een donkerbruin vermoeden dat het belabberde belbus systeem nog meer reizigers voor het spoor doet kiezen. Verder schaft de nmbs de laatste treinen tussen Zeebrugge en Brugge af waardoor ze ons de enige mogelijkheid om met het openbaar vervoer naar Brugge/Zeebrugge te raken ontneemt. Ook al wonen wij niet in het centrum toch vind ik dat ook de inwoners van Lissewege, Zwankendamme en Zeebrugge het recht hebben om na 8u 's avonds nog hun deur uit te komen.

Reacties

Po Sitivo

#4 Re: Actie tegen de afschaffing van treinen Brugge – Zeebrugge

2011-10-21 22:18:11

#2: Mathijs - Actie tegen de afschaffing van treinen Brugge – Zeebrugge

Mathijs,
ik beweer helemaal nix !

de cijfers zijn wat ze zijn en voor iedereen vrij te raadplegen op de website van "de redactie". 
http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.1136540!file/Lijst%20193%20treinen%20.pdf

Uw argumentatie dat inwoners het recht hebben om na 8:00 uur 's avonds uit hun deur te komen houdt geen steek: de laatste (binnekort afgeschafte) trein terug van Brugge vertrekt om 21 uur ! Veel zal men niet kunnen beleven in dat uur...