Actie tegen de afschaffing van treinen Brugge – Zeebrugge

Quoted post

sis

#25 Re: Zou

2011-10-28 22:09

#1: Po Sitivo - Zou

hebben die 10 mensen (het zijn er wel iets meer) dan geen recht op openbaar vervoer?????

Reacties

Po Sitivo

#29 Re: Re: Zou

2011-10-29 18:54:27

#25: sis - Re: Zou

Je kan natuurlijk blijven leuteren: de 2 laatste treinen haalden (volgens de NMBS) niet eens 10 reizigers. Hoeveel is "wel iets meer" en zijn die cijfers controleerbaar of is het natte vingerwerk? 

Volgens mij (en waarschijnlijk voor vele anderen ook) is een trein niet erg geschikt om een kleine groep mensen over een kleine afstand te verplaatsen.

Ik vroeg me gewoon af als een positieve en constructieve actie niet meer zin had dan een achterhoedegevecht over een "relatief" nutteloze trein. Ik heb geen pleidooi gehouden voor de afschaffing van het openbaar vervoer.

En als U het niet graag heeft of niet : ook de NMBS moet zich aan een economische realiteit houden.  
Vroeger waren er in Lissewege 2 beenhouwers en 2 kruidenierszaken, ik vermoed niet dat die mensen ermee gestopt zijn wegens een onhoudbare vraag van de lokale markt...

In marketingtermen spreekt men graag over "het gat in de markt" maar de vraag voor sommige treinen stelt zich in Lissewege " is er wel een markt in dit gat ?"