Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.


Gast

#5751

2014-07-31 19:50

Het goedkeuren van het verspreiden van rassenhaat door het toelaten van demonstraties door radikale sekten zoals isis die volkerenmoord preken en uitvoeren past in onze samenleving.

Gast

#5752 Re:

2014-07-31 20:21

#5751: - Het goedkeuren van het verspreiden van rassenhaat door het toelaten van demonstraties door radikale sekten zoals isis die volkerenmoord preken en uitvoeren past in onze samenleving.

Waar zeuren we dan over, als het toch in onze samenleving past? Wellicht dat al die ondertekenaars hier dan hard aan een inburgeringscursus toe zijn.


Gast

#5753

2014-07-31 20:27

Deze burgemeester die niet waar de grenzen van fatsoen worden betreden en de regels van het Burgerlijk Wetboek laat overtreden,is NIET geschikt voor deze functie. Ontslag ( niet eervol ) is de enige weg voor deze man. Zwak en slecht bestuurder!

Gast

#5754

2014-07-31 20:32

Meer dan nodige actie!

Gast

#5755

2014-07-31 20:46

Nazi´s vermoordden joden en zigeuners.
ISIS vermoorden niet alleen hen, maar ook iedereen die niet extremistisch moslim is door onthoofding en kruisiging.
Welke grens moet er nog worden overschreden Jozias Judas?
panlap

#5756 Re: Re: opmerking "mohammedanen zijn dom en primitief"

2014-07-31 20:58

#14: Michiel Mans - Re: opmerking "mohammedanen zijn dom en primitief"

bah, marxist en censuur. Jij bent net zo gevaarlijk voor de vrijheid.


Gast

#5757

2014-07-31 21:03

De politiek verantwoordelijke heeft m.i. een inschattingsfout gemaakt. Iedereen maakt fouten, maar hier is ook onvoldoende gedaan om de fout te herstellen.

Gast

#5758

2014-07-31 21:05

Deze petitie zal serieus genomen moeten worden. Wij hebben een recente geschiedenis van burgemeesters in oorlogstijd, ook Den Haag heeft een dergelijke burgemeester gekend, die een joods gezin in Hazerswoude heeft verraden.
Extra oppassen dus, en Den Haag heeft dus wel wat goed te maken.
J.W. Croese, arts

Gast

#5759

2014-07-31 21:37

Haat tegen Israel is haat tegen God.

Gast

#5760 Onzinnige vergelijking

2014-07-31 21:50

#12: -

De demo in R'dam komt nog en heeft een bredere organisatie. Het recht op demonstratie moet je niet ontnemen. Wel vooraf toetsen aan artikel 1 van de grondwet en 137 van het strafrecht. Tijdens de demo acuut ingrijpen bij antisemitisme/racisme/seksisme/homohaat etc. en achteraf.


Gast

#5761 Wat een mooi resultaat Michiel

2014-07-31 21:54

Heel erg veel dank voor je initiatief.

Gast

#5762 Heeft iemand Rutte nog gezien of gehoord in het jeugdjournaal?

2014-07-31 21:56

Om Joodse kindertjes gerust te stellen?

De hypocriet blijft erg stil.


Gast

#5763 Misschien komt Linda Voortman wel met een T-shirt met de tekst : 'Ik ben ook een Jood'?

2014-07-31 21:58

Het duurde werkelijk hooguit slechts enkele uren, nadat Geert Wilders een paar van zijn volgers 'Minder, Minder, Minder [criminele Marokkanen]' liet scanderen, voordat uit alle hoeken en gaten de initiatieven om dit af te straffen gutsten. Groenlinks kwam met de snelheid van het licht op de proppen met een 'Ik ben een Marokkaan' solidariteits-T-shirt.

Een gigantische hetze tegen Geert Wilders en de PVV was het gevolg. Eveneens op initiatief van allerhande politieke entiteiten werd iedere meeloper geïnstrueerd om aangifte te doen tegen Geert Wilders. Op hoge toon werd van jan en alleman geëist dat men openlijk en zeer nadrukkelijk afstand zou doen van de uitspraken van Wilders. En vele volgden gedwee deze opdracht van de Politieke Correcte elite, tot aan PVV'ers in het (Europese) parlement en lokale politiek aan toe. Deed je dat niet dan was je een racist, xenofoob, islamofoob en zelfs een nazi. De hetze zeurde weken door.

Veel scherper kan het contrast tussen die volstrekt overtrokken reactie op de uitspraken van Wilders, die immers sprak over criminele Marokkanen en Marokkanen die zich op iedere denkbare manier weigeren aan te passen, volgens onze democratische regels te spelen en voor grote problemen zorgen in onze samenleving, en de huidige toestanden rondom het openlijke antisemitisme van o.a. Marokkanen in het bijzonder en moslims in het algemeen, niet zijn.

Het zwijgen over de steunbetuigingen aan de terroristen van o.a. ISIS, de hakenkruizen die in verband worden gebracht met de Joden, de antisemitische leuzen en leugens en zelfs het in praktijk brengen van vooroorlogse razzia's op Joden, uitsluiting van Joden, aanvallen op Joodse bezittingen, winkels, bedrijven en synagogen door heel Europa en elders in de wereld en zelfs oproepen om alle Joden te vermoorden, kan niet oorverdovender zijn! De politie, die in geval van de uitspraken van Geert Wilders de opportunisten van dienst was met voorgedrukte aangifteformulieren, stonden erbij en keken ernaar. De antidiscriminatiebureaus doen even of ze met vakantie zijn. Het gros van de bevolking doet, en bepaald niet voor het eerst, alsof men van niets weet. Het OM 'onderzoekt 'met frisse tegenzin de demonstratie in Den Haag. De politiek hult zich in stilzwijgen. En als 'de politiek' al spreekt dan val je van verbijstering uit je stoel. Want zo waren er volgens van Aartsen, zo liet hij via zijn woordvoerder weten, tijdens een zogenaamde 'Gazademo' (lees: antisemitische hetze) in zijn stad, waar men opriep alle Joden te vermoorden geen (strafbare) grenzen overschreden.

Hoe kan dit nou? Heeft men even geen electoraal voordeel te behalen door het op te nemen voor de Joden? Staan Joden op een uitzonderingslijst van volkeren waarvan je wel mag oproepen hen te vermoorden? Mag het discrimineren en uitsluiten van Joden om de één of andere reden dan ook wel? Is 'vermoord alle Joden' niet de overtreffende trap van 'minder, minder, minder' door remigratie van Marokkanen aan te moedigen. Hebben wij dit soort zaken niet al eens meegemaakt in onze recente geschiedenis en zijn wij vergeten welke gevolgen het toen heeft gehad voor 6 miljoen Joden en een veelvoud van nabestaanden en mensen die op miraculeuze wijze de holocaust overleefden? Hebben we niet met z'n alleen afgesproken dat dit nooit meer mocht gebeuren, dat antisemitisme onder geen voorwaarden te tolereren was en wij ons diep schamen voor ons toenmalige zwijgen? Heb ik deze memo misschien even gemist?

Kan iemand mij uitleggen waarom er niet tenminste 'IK BEN [ook] EEN JOOD' T-shirt bestaat?

http://veelkantie.nl/blog/2014/07/26/waar-blijven-de-ik-ben-een-jood-t-shirts/

 


Gast

#5764

2014-07-31 22:01

Absurd dat dit zwijgend wordt toegestaan in nederland.
De tijd is veranderd maar de mensen zijn even slecht.
Wat even slecht is dat het overgrote deel van nederland dit maar laat gebeuren.
Het grote gevaar is de neutrale meerderheid die niks van zich laten horen bij dit soort toestanden en alles maar laat gebeuren.
Dit soort uitingen moeten erg zwaar bestraft worden.
Het joodse volk is een volk met erg hoge morele waarden.
En de mensen die dit roepen hebben alleen haat

Gast

#5765

2014-07-31 22:02

Toen de nazi's de communisten arresteerden heb ik gezwegen;

ik was immers geen communist.

Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten heb ik gezwegen;

ik was immers geen sociaaldemocraat.

Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;

ik was immers geen syndicalist.

Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;

ik was immers geen Jood.

Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;

ik was immers geen katholiek.

Toen ze mij kwamen halen

...was er niemand meer die nog kon protesteren.
Martin Niemöller

kneeltje

#5766 anti-semitisme

2014-07-31 22:07

ik heb me altijd afgevraagd hoe Hitler aan de macht heeft kunnen komen...door instemmend zwijgen...of door gewoon zwijgen...zit het allemaal ook in onszelf? Zijn we zo onwetend, willen we niet weten? En nu anno 2014?
Mensenhaat, met name jodenhaat is haat tegen de God van Israël, denk ik. Daarom dus.

Gast

#5767

2014-07-31 22:10

Een terechte petitie!
kneeltje

#5768 Re: Misschien komt Linda Voortman wel met een T-shirt met de tekst : 'Ik ben ook een Jood'?

2014-07-31 22:11

#5763: - Misschien komt Linda Voortman wel met een T-shirt met de tekst : 'Ik ben ook een Jood'?

PRIMA IDEE!

OF: blijf van onze Joden af!

wat is schelden en geweld toch laf...

zwijgen wordt onze eigen straf

 


Gast

#5769

2014-07-31 22:14

Schande voor de stad van de vrede zo'n man. Das geen volksvertegenwoordiger.

Gast

#5770 Re: Misschien komt Linda Voortman wel met een T-shirt met de tekst : 'Ik ben ook een Jood'?

2014-07-31 22:15

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-31 22:16



Gast

#5772

2014-07-31 22:18

Opdat ik later nooit kan zeggen dat ik er niks van wist......

Gast

#5773

2014-07-31 23:10

Een van de laatste kansen om ons land nog te redden.

Gast

#5774

2014-08-01 01:39

De principeloosheid en weerzinwekkende lafheid van van Aartsen en de meeste andere politici, alsmede die van het O.M. en de Rechterlijke macht, maken deze petitie noodzakelijk. Nederland is geen rechtsstaat meer.
Albert

#5775 Re: Stop de Jodenhaat

2014-08-01 01:52

#5666: - Stop de Jodenhaat

AT5 meldde vandaag dat in Amsterdam in de nacht van dinsdag op woensdag een joodse vrouw is aangevallen vanwege een Israëlische vlag die aan haar balkon hangt. Het bericht bracht een schok teweeg op sociale media en in de politiek. Begrijpelijk want het gaat om een zeer ernstige kwestie. Maar de details die Joop achterhaalde roepen ook vragen op.

Volgens de 28-jarige vrouw werd ze in de nacht van dinsdag op woensdag aangevallen voor haar huis. Een man met een PLO-sjaal had haar van achteren beetgepakt waarop een andere man begon te stompen op haar lichaam en gezicht, vertelt ze aan AT5. "De verwondingen die ik zie in je gezicht, die zijn van die aanval" vraagt de verslaggeefster. "Ja, die zijn van die aanval," antwoordt de vrouw. Een twitteraar merkte op dat de vrouw zondag een foto op de pagina van de World Zionist Organization plaatste waarop het sterk lijkt alsof de wond aan de zijkant van haar gezicht dan al aanwezig is.

De vrouw vertoont ook verwondingen aan haar nek, die het resultaat zouden zijn van een poging haar te wurgen. Ze zou tevens gekneusde ribben hebben opgelopen.

De vrouw meldt in het interview met AT5 dat ze ter verdediging een verfspray gebruikte. Op haar Facebookpagina stelt ze dat het om pepperspray ging die ze had aangeschaft nadat ze zaterdag met de dood was bedreigd. Het bezit van pepperspray is in Nederland verboden. Sommige peppersprays bevatten inderdaad een verfstof.

In het relaas op haar Facebook-pagina, dat na plaatsing zes keer bewerkt is, spreekt ze van drie mannen die allen een palestijnse sjaal droegen. Ze meldt aanvankelijk op Facebook dat ze is aangevallen door Palestijnen maar haalde dat woensdagavond weg, voordat de zaak in de publiciteit kwam.

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/27988_amsterdamse_vrouw_zegt_aangevallen_te_zijn_vanwege_israelische_vlag/