Stop geluidshinder tram 5 & 10 terminus Wijnegem

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop geluidshinder tram 5 & 10 terminus Wijnegem.


Gast

#1

2015-02-05 11:29

overlast moet dringend aangepast worden

de lijn moet nu reageren;

Gast

#2

2015-02-05 22:19

EINDELIJK KOMT ER DAN TOCH EENS EEN PETITIE
WANT DE GEMEENTE WIJNEGEM WIL EEN GELUIDLOOSE GEMEENTE ZIJN. DAAROM HEEFT DE POLITIEKE PARTIJ DURF ELECTRISCHE WAGENS GEKOCHT DIE MILIEU EN GELUIDSVRIENDELIJK ZIJN. WAAROM GAAT DE GEMEENTE DAN AKKOORD DAT TRAM 5 EN 10 GELUIDSOVERLAST MAKEN VAN 5u 's MORGENS TOT 1u 's NACHTS. ER STAP GEEN KAT MEER OP EN AF NA 20u. DENKEN ZIJ NIET AAN HAAR BEWONERS,DE KINDEREN,DE STUDENTEN EN BELASTINGBETALERS.
HOELANG GAAT DIT LAWAAI NOG DUREN. WANNEER KOMT ER EENS EEN OPLOSSING, WANNEER GAAT DE GEMEENTE EENS IETS DOEN VOOR HAAR BEWONERS AAN DAT VERVELEND KNARSEND GELUID.

Gast

#3 Re: Tram 5 & 10

2015-02-07 09:10

#2: -  

 Bedankt voor uw steun. Het verwondert met wel dat er zovelen zijn die er over klagen en er nu zo weinig respons op komt ...


Gast

#4 Re:

2015-02-09 09:02

#1: -  

 er is wel merkelijk minder lawaai van de trams hoor alleen na regen hoort men ze wel ,wat mij meer stoort zijn de mensen die s'morgens met hun rollende boekentassen of wat dan ook holder de bolder de mensen om zes uus s'morgens wakker maken door met veel lawaai over de stenen te rijden of s'nachts met veel plezier de mensen wakker houden en geen rekening houde dat er ook mensen zijn die s'nachts slapen willen. We hebben er allemaal ook het gemak van de tram we rijden bijna alle tien min naar de stad ook een heel groot pluspunt denk ik . Wij woonde vroeger aan het rond punt in Wommelgem en ik kan U verzekeren dat daar wel heel veel geluidshinder was van verkeer en dit dag en nacht dus hier in Wijnegem is het nog heel rustig .

 


Gast

#5

2015-02-23 14:23

graag hadden wij ook aandacht gevraagd aan het feit dat wij in onze straat nl.FRANS VAN SCHEVENSTEENSTRAAT niet meer kunnen parkeren door de gebruikers van de tram die hun auto de hele dag daar laten staan, graag zouden wij een bewonerskaart willen invoeren? wat denkt U hierover. cuyt-ielegems, Fr van Schevensteenstraat 21 bus 3

Gast

#6 Re:

2015-02-23 18:04

#5: -  

 Het dringend hoog tijd dat de lijn nog eens in actie schiet om ons te erlossen van dit oorverdovend heel storend geluid. Ik moet elke dag om 5u op staan, en als die trams tot 01.00u 's nachts rijden heb ik welgteld 4u slaap per nacht. Dit is niet vol te houden. En ik krijg al schrik als het zomer word, dat we zelfs geen enkel raam kunnen open zetten met het warme weer of rustig kunnen genieten van het warme weer.

Een bewonerskaart zou de perfecte oplossing zijn voor de bewoners van de Frans Van Schevensteenstraat (ik woon hier namelijk ook), hoef ik telkens weer mijn auto geen km verder te parkeren, om zo met mijn boodschappen naar huis te lopen, voor de mensen die er al van 07.00u in de morgen tot de avond hun auto parkeren om vervolgens de tram te nemen om te gaan werken of te gaan shoppen. Ik heb nooit plaats voor mijn deur.

 

Bewoners van Frans Van Schevensteenstraat 23/6


Gast

#7

2015-02-23 19:48

Inderdaad het geluid is constant zeer irriterend en stoort de normale nachtrust

Gast

#8 Re:

2015-02-23 20:36

#5: -  

 Bewoner van Frans Van Schevensteenstraat:

Klopt inderdaad dat er al vanaf 7u geen plaats meer is om te parkeren. Dit was eigenlijk al op voorhand te voorspellen dat er bij het in dienst gaan van de tram een probleem ging zijn.
Dit probleem is van toepassing voor alle naburige straten.
Ik begrijp nog altijd niet dat er geen extra parkeerplaats voorzien is tijdens het ontwerpfase van deze terminus.
Tevens is er zonder enig overleg vanuit de gemeente ook nog parkeerplaats ingenomen voor de creche. Als de gemeente hiervoor plaats kan maken kan het invoeren van een bewonerskaart ook wel geen probleem zijn. Er is trouwens parkeerplaats genoeg aan shoppingcenter/makro,... maar dat zal waarschijnlijk op klachten stoten van de "kapitaalkrachtige" eigenaars. (en te moeilijk liggen) 

Wat betreft geluid.
Blijft inderdaad een storende factor en ook dit was eigenlijk op voorhand te verwachten. Of er iets aan te doen is, betwijfel ik. Ik heb namelijk vroeger ook gewoond aan een tram terminus en ook hier was er steeds het geluid van piepende tramsporen hoorbaar.
Ik zie de gemeente nog vers gebakken koffiekoeken uitdelen voor de indienstname van de tram te vieren aan de terminus. Ze hadden beter dat geld bijgehouden voor iets anders dan een kat in een zak.


Gast

#9 Re:

2015-02-23 21:46

#1: -  

 Zelf heb ik er niet zoveel last van5Van Schevensteenstraat.Maar als je  aan de lus woont, is het wat anders.Maar dat wisten de bewoners toch op voorhand?


Gast

#10 Re:

2015-02-23 21:49

#1: -  

 Onbegrijpelijk dat er nog steeds gebouwd wordt aan de tramlus en ze worden ook nog verkocht


Gast

#11 Re: Re:

2015-02-24 09:15

#9: - Re:  

 voor zij die er zijnkomen wonen toen de tram er al was is het iets anders. Ikzelf woon hier al maar dan 18 jaar en ben het geluid van die spullen grondig bue.


Gast

#12

2015-02-24 10:04

Mijn huis staat 500m van de tramsporen af en ook tot daar komt het geluid dus ik kan me zeer goed voorstellen wat een irritatie dat het geluid meebrengt bij de mensen die er vlak tegen wonen. En ongelukkige mensen, geïrriteerde mensen is echt niet goed voor de economie !

Gast

#13

2015-02-24 11:15

sinds de komst van de tram is onze rust verdwenen. het gepiep gaat van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat door.een dure smeerpomp brengt ook geen oplossing. je moet in de zomer eens rustig een boek proberen te lezen in de tuin

Gast

#14

2015-02-24 11:34

De Lijn en het gemeente bestuur zijn of wel doof of onbekwaam om hun functie uit te oefenen.
Doofstom zijn ze zeker!

Gast

#15

2015-02-24 14:10

Ik heb deze week nog men ongenoegen mede gedeeld aan de burgemeester.
Zelf moet ik zeggen dat het lawaai dik men keel uithangt!!!
Hoe meer mensen van hun oren maken hoe minder men aan doet denk ik!
In elk geval het hangt onze voeten uit!

Gast

#16

2015-02-26 23:33

het zwart da  neffe die sporen naar boven komt ? zou da der nh onder en sporen moete ligge ipv der neffe?


Gast

#17 WwijRe: Re: Re:

2015-02-28 09:50

#11: - Re: Re:  

 Wij als nieuwe bewoners wisten wel dat er een tramplein ging komen, maar dat de tram zo dicht zou rijden, zoveel lawaai zou maken, van 5 u 'morgens tot 1 u s'nachts en nog later zou rijden zonder dat er volk op of af stapt dat wisten we allemaal niet.

Waar is nu het gemeentebestuur dat veel beloofd en nooit iets voor haar burgers doet?

DE OPLOSSING VOOR HET PIEPEND EN KNARSEND GELUID VAN DE TRAM KAN DE LIJN OPLOSSEn

OM HAAR CHAUFFEURS TE VERPLICHTEN HEEL TRAAG DE BOCHTEN TE NEMEN EN TE RIJDEN, WANT DAAR ZITTEN COWBOYS TUSSEN, DAN IS HET OOK NIET MEER  ZO GEVAARLIJK AAN DE HOEK VAN IMMO VB OM TE BOTSEN MET HET AANKOMEND VERKEER, OMDAT DAAR GEEN VERKEERSLICHT STAAT, EN OMDAT HET LICHT VOOR DE TRAM VERKEERD IS AFGESTELD.


Gast

#18 Re: Re:

2015-02-28 11:49

#4: - Re:  

 ik woon +-100m van de lus en hoor geen rollende boekentassen, maar wel het piepen van de trams en dit voor de regen, na de regen, bij droog weer, vriesweer etc etc.  Het is wel zo, dat soms een week lang bijna niets te horen is (dus het kan) en nadien weer volop gepiep. 


Gast

#19

2015-02-28 12:24

wij hopen dat er voor de bewoners eindelijk een defenitieve oplossing komt

Gast

#20

2015-03-02 05:49

Hopelijk worden er maatregelen getroffen. Misschien is een snelheidsbegrenzer in de bocht een mogelijke oplossing?

Gast

#21 Re: Misschien jaarlijks een schadevergoeding eisen

2015-03-02 08:22

#1: -  

 Een jaarlijkse schadevergoeding eisen om de enorme last een beetje te verlichten.  Want het probleem oplossen kunnen ze toch niet, denk ik.

Er zijn hier bewoners die hun nieuw huis verkopen of verhuren om hier weg te zijn.

Wij hebben hier een nieuwbouw en weten niet hoelang we het hier nog gaan uithouden.

gast

#22 Re:

2015-03-07 17:06

#2: -  

 ten eerste  : de gemeente heeft totaal niets te zeggen in het rijschema van de lijn

ten tweede : heeft de gemeente er tot hiertoe alles aan gedaan om dit probleem aan te pakken in overleg met de lijn

ten derde : het is een "aanleg probleem ",de bocht is gewoon te kort en dat zal uiteraard niet zo direct opgelost worden

altijd alles in de schoenen schuiven van het bestuur is zeer kortzichtig en zonder nadenken!


Gast

#23

2015-03-15 08:33

hoe lang nog die hinder.

Gast

#24

2015-09-06 09:21

geluidshinder terminus fortveld,

Er zouden nog 2 vetsystemen bijgeplaatst en in werking worden gesteld rond 15 september, laat ons hopen dat deze wel het probleem oplossen.

en het verhaal van de bocht te kort?

Rij eens met tram 5 aan het sportpaleis onder de grond, je moet alle ramen dicht doen om niet doof te worden van het gepiep. en deze sporen liggen daar al jaren en zo kort zijn de bochten echt niet.

als ze in Brussel de vliegtuigen kunnen tegenhouden tussen 22 en 6 uur, moet zo een regeling voor de tram toch ook mogelijk zijn denk ik dan. En ik woon hier al van 96, das ruim voor de elende begonnen is.

 

 

jakke

#25 Re: Re: Misschien jaarlijks een schadevergoeding eisen

2015-10-01 15:42