geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.

laurens g

#251 Re:

2015-12-12 15:08

#1: -  

 zorg eerst voor onze truckers geef die een parkeerplaats die willen graag normaal werken 

zonder transport geen wegen geen woningbouw en geen goederen in de  winkels 

begin bij het begin en denk dan verder en wordt zeker niet roomser dan de paus 

Bewoner gemeente Geldermalsen

#252 Een paar maten te groot

2015-12-12 15:14

Had de gemeente Geldermalsen, niet nog wat duur gekochte grond op het Hondsgemet over, die zij niet verkocht kreeg?

Dit heeft ons allemaal al jaren geld gekost (de gemeente Geldermalsen staat immers niet als een van de goedkoopste bekend).......... en dan nu dit!!

Dat men op deze wijze dit debacle oplos, is voor een gemeente die nog maar net de artikel 12 status kwijt is, onbegrijpelijk.

 

 

 

 


Gast

#253

2015-12-12 15:15

Burgemeester zegt "dat Geldermalsen dit wil en kan", daar bedoelt ze dus alleen zichzelf en de wethouders mee. Niemand in heel de gemeente Geldermalsen wil dit!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-12 15:16



Gast

#255

2015-12-12 15:18

Omdat ik het belachelijk vind dat er in zo'n kleine stad 1500 asielzoekers neergegooid worden.

Gast

#256

2015-12-12 15:20

Omdat ze niet in Geldermalen alleen blijven, maar ook in de buurgemeenten. 1500 voor 10 jaar? Te gek voor woorden in zo'n dorp als Geldermalsen.

Gast

#257

2015-12-12 15:20

Belachelijk dat de politiek zichzelf als een stelletje bangeriken laten leiden door denhaag en consorten! Waarom nee? Omdat mijn dochter daar naar school gaat en dat ik pas voor de praktijken die ons allemaal bekend zijn, aanranding, verkrachting, orde verstoring, vechtpartijen, criminaliteit enz enz! Oplossing zoals ik het zie? In eigen regio, Jordanië plek zat warm zat geen taal probleem enz maar ja geen uitkeringen geen voorrang op huizen geen gratis zorg! Nee de generatie huizen zoekende worden lekker achteraan gezet!
Ik ben eigen ondernemer en betaal me scheel aan belastingen en word van alle kanten gepakt, ik ga dit niet financieren omdat Geldermalsen buigt onder denhaag en Europa! Het is nu wel een keer klaar of niet dan? Ik woon in Neerijnen en er is sprake van samenvoeging met Lingewaal en Geldermalsen! Die laatste hoeft voor mij niet met zo'n beleid!
Als je met dit soort figuren moet samenwerken is het hek van de dam lijkt mij! Word vervolgd

Gast

#258

2015-12-12 15:20

Tot 200 vluchtelingen verspreid in de gemeente kan nog wel lukken. Maar een massakamp met 1500 vluchtelingen is voor zowel de inwoners als de vluchtelingen dramatisch. Moet je je eens voorstellen dat je 10 jaar lang met 1500 andere personen (met ook nog eens zeer verschilende achtergronden) in een kamp zit. Ook vanuit de vluchtelingen is dit niet fijn. Daarnaast zijn er veel negatieve gevolgen voor de inwoners. Veel van deze gevolgen zijn onder deze petitie al kenbaar gemaakt.

Gast

#259

2015-12-12 15:23

Omdat het intergreren van deze aantallen niet gaat werken met een getto waar er te veel samen komen. Dat heeft de geschiedenis al bewezen. Onveiligheid, en een gevoel van onvermogen. Eerst ons eigen volk, en de vluchteling opvangen in de regio aldaar.

Gast

#260 Re: Re: Re:

2015-12-12 15:24

#219: - - Re: Re:  

 heerlijk slapen zal ik zeker doen, of jij dat ook doet vraag ik me af... Wat een stress he zulke aankondigingen? En ja ze zijn ALLEMAAL slecht, ze zijn allemaal criminelen en verkrachters met bomgordels..uhh en ik ben naïef? Gastvrij Geldermalsen is de slogan toch? Oh en btw ik woon in Utrecht en heb nog geen 1 keer last gehad van welke vluchteling dan ook. Maar lekker blijven zeuren, zet ons Nederlanders echt goed op de kaart! Top bedankt 


Gast

#261

2015-12-12 15:24

Mensen helpen is goed, maar doe dit in hun eigen land!!
Volgende stap, een Moskee op het marktplein!!!!!!

Wij zijn een plattelandsgemeente die dit niet aan kan. Daarnaast is ons door de Gemeente verteld, dat er alleen kleine opvang zou komen voor statushouders in Beesd en Buurmalsen. Blijkt maar weer dat de gemeente doet waar zij zin in hebben......(zolang het maar niet bij hun in de achtertuin is)


Gast

#262

2015-12-12 15:30

Dit is 10% van de bevolking in Geldermalsen-Meteren, dit is teveel. Eerst in t geniep wat regelen. Nee, transparant B&W Geldermalsen, not.
Pff

#263

2015-12-12 15:33

Ik stond onverwachts op straat met mn 3 kindjes (Nee geen huurschuld oid) mocht bij vrienden tijdelijk een kamer huren van 14m2. En mijn urgentie??.. Afgewezen. Eigen volk laten ze op straat staan. 


Gast

#264

2015-12-12 15:34

1500 Is veel te veel. 300 is een betere verhouding tov het aantal mensen in Geldermalsen en aanliggende dorpen.

Gast

#265

2015-12-12 15:34

1500 werkloze hoofdzakelijk mannen uit een cultuur en een normen en waarden stelsel van jan steen is vragen om grote hele grote problemen. En een intimidatie van de lokale bevolking. 1500 gebruik je verstand!

Gast

#266 Re:

2015-12-12 15:36

#249: Asiel Zoeker -  

 Beste meneer / mevrouw,

Het is heel simpel. Als de meeste inwoners TEGEN een AZC zijn moet deze er niet komen. Als dit omgekeerd is kan deze er wel komen. 

De gemeenteraad / B&W is immers het orgaan wat deze mensen zou moeten vertegenwoordigen. Zij dienen niet op de stoel van de overheid c.q. van Europa o.i.d. te gaan zitten maar te luisteren naar de mensen die zij direct dienen.

En het is overigens geen enkel probleem om mensen te helpen maar dan wel in de regio, hievoor wordt ook al geld ter beschikking gesteld. Nederland had tijdens de 1e wereldoorlog ook Belgische vluchtelingen dus uit regio, ik dacht zelfs 1 miljoen. Deze belgen zaten toen dus niet in Syrio o.id. Hierdoor blijven de mensen in hun eigen culturele omgeving en is terugkeer ook eenvoudiger.


Gast

#267

2015-12-12 15:41

Er zou kleinschalige opvang komen. Dat is dit absoluut niet. Wij worden bedrogen door ons gemeente bestuur.

Gast

#268

2015-12-12 15:46

Omdat ik zowiezo al tegen de komst van gelukszoekers ben (wat het zijn). Maar de manier waarop (achterbaks) gaat mij echt veeeeeel te ver! En gun mijn mede Nederlanders dat zeker niet in hun achtertuin.

Gast

#269

2015-12-12 15:49

Veel te grootschalig, 50 a honderd past in onze gemeente en dan ECHTE vluchtelingen, alleen gezinnen b.v. en niet allerlei gelukszoekers en tuig wat nu zomaar binnen loopt.

Gast

#270

2015-12-12 15:49

Zitten er al teveel

Gast

#271

2015-12-12 15:51

1500 is gewoon te veel voor geldermalsen! 500 is meer als zat voor tijdelijke opvang.

Gast

#272

2015-12-12 15:52

Miranda Merkel


Gast

#273

2015-12-12 15:53

1500 is bizar veel voor deze kleine gemeente! De geplande locatie is te gek voor woorden, op een industrie terrein, vlakbij een nieuwbouw wijk!
Bewoner uit Meteren

#274 geen AZC in Geldermalsen

2015-12-12 15:55

Lijkt op een erg enthousiast plan wederom... , niet nadenken over vele gevolgen... Is het aantal van 1500 niet wat erg veel voor een gemeente als Geldermalsen?? het heeft een paar jaar geduurd voordat we stoplichten kunnen repareren/aanpassen in het centrum..., we hebben eigenlijk geen geld voor een 2de Linge brug, niet genoeg geld gehad voor een centrum als de Pluk, diverse malen valt gemeente Geldermalsen in financiële stroppen, project loopbrug over het spoor i.v.m. stations wijziging is deze loopbrug niet goed, is te kort....Maar er kan dus wel een asiel zoeker centrum gebouwd worden?? Ik vraag me af hoe de gemeente Geldermalsen dit gaat bekostigen incl. alle zaken die erbij komen kijken. Gemeente Geldermalsen waar bent u mee bezig? Waar zadelt u de gemeente nu weer mee op? 

Er wordt geschreven dat u bewoners heeft ingelicht, dat zal wel, maar wij hebben geen brief ontvangen! Heeft niet in de krant gestaan! Dus ik vermoed dat een selectief aantal mensen een brief heeft gehad. Beste gemeente zulke beslissingen betreft de gehele gemeente en het heeft dus ook gevolgen voor de gehele gemeente. Schrijf dan ook de gehele gemeente aan!!


Gast

#275

2015-12-12 16:00

Te veel, te groot, te veel impact op de bestaande cultuur.