geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#801

2015-12-15 10:24

Ik ben 63 en al 5 jaar werkeloos. Ik heb destijds een technische opleiding HTS werktuigbouwkunde cum laude afgesloten en ik ben altijd cursussen blijven volgen. Ik heb bedrijven tot 200 werknemers zelfstandig aangestuurd. Ik ben nergens met ruzie weggegaan en ik heb overal een positieve beoordeling gehad. Ik heb mij nooit misdragen en ik ben nooit in aanraking met justitie geweest. Een bewijs van goed gedrag durf ik zonder problemen aan te vragen.

Ik ben al 5 jaar bereid om bijna alle banen aan te nemen. Ook ver onder mijn niveau. Bijvoorbeeld vrachtwagen chauffeur. Ik heb de eerste 3 jaar van mijn WW meer dan 1 x per dag gesolliciteerd. In mijn Postvak Uit staan 3.000 verzonden sollicitaties. De keren dat ik telefonisch solliciteerde of bij bedrijven aanbelde kan ik moeilijk inschatten. Ik kom nergens aan de bak. Ik en mijn mede werkelozen worden als labbekakkers neergezet.

Hoeveel mensen werkeloos zijn wordt door het CBS bepaalt aan de hand van een enquête. Het CBS bepaalt dat het aantal werkelozen circa 600.000 is. In werkelijkheid zal het juiste getal dicht bij de 2.000.000 liggen. Verdiept u zich hier maar eens in.

Nu halen wij in 2015 circa 60.000 kanslozen het land in. Na gezinshereniging zullen dit circa 300.000 kanslozen worden. Meer dan 70% van die 300.000 mensen zullen een uitkering gedurende de rest van hun leven blijven ontvangen. Na 3 generaties zal dit percentage niet dalen. Dit verzin ik niet. Dit zijn de cijfers uit het verleden.

Met andere woorden: wij halen een ramp naar ons toe. Sinds Jan Maat (in 1980) is deze ramp alleen maar verder uitgegroeid. Deze mensen worden alleen maar naar ons land gehaald om de lonen te verlagen. Wij hebben ons compleet uitverkocht aan de EU. Zelfs 1500 asielzoekers kunnen wij niet meer tegenhouden. Geen wonder dat Wilders dit een flut parlement noemt. De burger vervreemdt steeds verder van de politici en de mensen die wij betalen om onze belangen te dienen.

Wat in Geldermalsen gebeurt is een typisch staaltje demagogisch regenten gedrag van hedendaagse bestuurders. Eerst in achterkamertjes alles bekokstoven en dan de bevolking ermee overvallen. Dit alles om het financiële wanbeleid van de afgelopen jaren te compenseren en bovendien jezelf als burgemeester in de landelijke picture te spelen zodat je over paar jaar door je partij wordt beloond met mooie positie elders. De bevolking met de brokken achterlatend. Ik vind het niet vreemd dat zoveel mensen richting PVV worden gejaagd. Ik ben geen fan van Wilders, maar ik ga er wel op stemmen. Puur om te laten zien dat ik geen enkel vertrouwen heb in onze hedendaagse bestuurders.

Beste Gutmenschen:
Wordt eens wakker. Kijk eens naar de voedselbanken. Beschamend dat jullie gelukzoekers verwelkomen. Als je met je eigen volk geen contact kunt krijgen, dan moet je deze afwijking die in je zit niet compenseren door contact te zoeken bij asielzoekers.
Joop

#802

2015-12-15 10:26

Ik ben 63 en al 5 jaar werkeloos. Ik heb destijds een technische opleiding HTS werktuigbouwkunde cum laude afgesloten en ik ben altijd cursussen blijven volgen. Ik heb bedrijven tot 200 werknemers zelfstandig aangestuurd. Ik ben nergens met ruzie weggegaan en ik heb overal een positieve beoordeling gehad. Ik heb mij nooit misdragen en ik ben nooit in aanraking met justitie geweest. Een bewijs van goed gedrag durf ik zonder problemen aan te vragen.

Ik ben al 5 jaar bereid om bijna alle banen aan te nemen. Ook ver onder mijn niveau. Bijvoorbeeld vrachtwagen chauffeur. Ik heb de eerste 3 jaar van mijn WW meer dan 1 x per dag gesolliciteerd. In mijn Postvak Uit staan 3.000 verzonden sollicitaties. De keren dat ik telefonisch solliciteerde of bij bedrijven aanbelde kan ik moeilijk inschatten. Ik kom nergens aan de bak. Ik en mijn mede werkelozen worden als labbekakkers neergezet.

Hoeveel mensen werkeloos zijn wordt door het CBS bepaalt aan de hand van een enquête. Het CBS bepaalt dat het aantal werkelozen circa 600.000 is. In werkelijkheid zal het juiste getal dicht bij de 2.000.000 liggen. Verdiept u zich hier maar eens in.

Nu halen wij in 2015 circa 60.000 kanslozen het land in. Na gezinshereniging zullen dit circa 300.000 kanslozen worden. Meer dan 70% van die 300.000 mensen zullen een uitkering gedurende de rest van hun leven blijven ontvangen. Na 3 generaties zal dit percentage niet dalen. Dit verzin ik niet. Dit zijn de cijfers uit het verleden.

Met andere woorden: wij halen een ramp naar ons toe. Sinds Jan Maat (in 1980) is deze ramp alleen maar verder uitgegroeid. Deze mensen worden alleen maar naar ons land gehaald om de lonen te verlagen. Wij hebben ons compleet uitverkocht aan de EU. Zelfs 1500 asielzoekers kunnen wij niet meer tegenhouden. Geen wonder dat Wilders dit een flut parlement noemt. De burger vervreemdt steeds verder van de politici en de mensen die wij betalen om onze belangen te dienen.

Wat in Geldermalsen gebeurt is een typisch staaltje demagogisch regenten gedrag van hedendaagse bestuurders. Eerst in achterkamertjes alles bekokstoven en dan de bevolking ermee overvallen. Dit alles om het financiële wanbeleid van de afgelopen jaren te compenseren en bovendien jezelf als burgemeester in de landelijke picture te spelen zodat je over paar jaar door je partij wordt beloond met mooie positie elders. De bevolking met de brokken achterlatend. Ik vind het niet vreemd dat zoveel mensen richting PVV worden gejaagd. Ik ben geen fan van Wilders, maar ik ga er wel op stemmen. Puur om te laten zien dat ik geen enkel vertrouwen heb in onze hedendaagse bestuurders.

Beste Gutmenschen:

Wordt eens wakker. Kijk eens naar de voedselbanken. Beschamend dat jullie gelukzoekers verwelkomen. Als je met je eigen volk geen contact kunt krijgen, dan moet je deze afwijking die in je zit niet compenseren door contact te zoeken bij asielzoekers.


Gast

#803 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 10:28

#796: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Hoeveel Nederlanders ken jij die moeten rennen voor hun leven, omdat de bommen letterlijk op hun hoofd vallen en de kogels letterlijk om hun oren vliegen? Holleeder tellen we even niet mee.

Bij wie de nood het hoogst is, moet de hulp het eerst komen. En het is echt niet zo, dat de behoeftige Nederlanders nu naar achteren in de rij schuiven.

Ik nodig je uit voor een reis naar Syrië. Kun je met je eigen ogen zien of er maar "een paar" mensen hoeven te vluchten.

 

Syrische weelde

 


Gast

#804 Re:

2015-12-15 10:29

#802: Joop -  

 Joop joh, je valt in herhaling…


Gast

#805 Re:

2015-12-15 10:40

#801: -  

 Dom gezever en nog dommer gegoochel met cijfers. Hebben ze je nooit geleerd op de HTS dat je moet uitgaan van feiten en niet van suggestieve leugens?

"Nu halen wij in 2015 circa 60.000 kanslozen het land in. Na gezinshereniging zullen dit circa 300.000 kanslozen worden." O ja joh? Er volgen tenminste vier gezinsleden per asielzoeker? Ook van de gezinnen die al gekomen zijn? Nog minstens vier per gezinslid? Hoe groot is het gemiddelde Syrische gezin volgens jou? Zeg nu maar eerlijk: je hebt geen flauw idee. Je moet op zijn best raden. Maar toch weet jij te vertellen dat er nog minstens 240.000 mensen zullen volgen.

Ik begrijp waarom jij geen werk krijgt. Rekenen kunnen je niet en dat is best bedenkelijk voor een HTS-er. "Geen idee welke belasting die machine aankan, maar ik gok wel wat".


Gast

#806 Waarom naar de feiten kijken als liegen zoveel gemakkelijker is?

2015-12-15 10:48

Complete onzin Bild over aantallen nareis en Elsevier kwebbelt het na.

Elsevier: ‘In Duitsland 4-8 nareis per asielzoeker die een verblijfsvergunning krijgt.’
Elsevier citeert Bild, wat al snel werd tegengesproken door de regering.
Iedereen die iets weet van aantallen vluchtelingen weet dat het onzin is.

Ik neem de allergrootste groep asielzoekers, de Syriërs, als voorbeeld en maak van die 4-8 kinderen gemiddeld 6 personen: één vrouw en 5 kinderen.
De eerste onzin is dat vrouwen in Syrië helemaal niet gemiddeld 5 kinderen krijgen maar eerder de helft.
Al zou de vruchtbaarheid 5 kinderen zijn dan is het natuurlijk niet zo dat iedere nareisvrouw al haar vruchtbare periode voorbij is en dus een voltooid gezin heeft. Er zitten vrouwen bij de nareis die nog helemaal geen kinderen hebben of slechts eentje.
Bovendien zijn er vrouwen die al volwassen kinderen hebben en die horen in principe niet bij de nareis.

 

Vanaf 2013 t/m juni dit jaar hebben er een 13.000 Syriërs asiel aangevraagd in ons land (en vrijwel allemaal gekregen) en van 2013 t/m augustus dit jaar is er 7.500 nareis binnengekomen (en een verblijfsvergunning verleend). Nu verwacht ik nog enige duizenden nareis van de asielzoekers t/m juni, maar geen tienduizenden. Nederland had namelijk in juni geen grote achterstand meer in verwerking van de asielaanvragen.

Uiteraard zijn er ook alleenstaanden die hierheen komen en zijn Syriërs die hierheen komen zijn over het algemeen wat beter opgeleid en die krijgen minder kinderen.

In de groep asielzoekers zitten natuurlijk ook vrouwen en kinderen.
Uit onderstaande tabel met berekening toegekende verblijfsvergunningen asielzoekers over het tweede kwartaal blijkt dat van de 800 verleende verblijfsvergunningen vier op de vijf verleend is aan mannen en een op de zes voor kinderen. Er blijven dan 530 volwassen mannen over: twee derde van het totaal. Aangenomen dat de 140 volwassen vrouwen vrijwel allemaal met hun man hierheen komen, blijven er potentieel 390 mannen –de helft- over om te zorgen voor die enorme hoeveelheid nareis.

 

Dus 800 * 6 = 4.800 nareis. Dat betekent dat die 390 mannen gemiddeld moeten zorgen voor een vrouw en elf kinderen.

De tweede groep in grote, de Eritreeërs, heeft maar heel weinig nareis.

Bronnen:
IND: asielcijfers t/m juni ’15 en t/m augustus ‘15
Eurostat, verleende verblijfsvergunningen in eerste aanleg.

 


Gast

#807

2015-12-15 10:52

Asielzoekers en asielinstroom. Het idiote tellen.

De cijfers over het aantal asielzoekers vliegen je weer om de oren de afgelopen dagen. Asielinstroom, asielzoekers, migranten, het zijn allemaal begrippen die hetzelfde zouden betekenen, maar dat is niet zo. Wilders gisteren tijdens de algemene beschouwingen had het over 3.100 asielzoekers per week en dat is 150.000 per jaar en die halen ook nog familie hierheen en dan komen we op 300.000 mensen per jaar. Ik laat straks zien wat voor onzin het is. Jesse Klaver had het gisteravond over dat uit de begroting van justitie blijkt dan het aantal asielzoekers volgend jaar 14.000 minder zou zijn. Hij haalt instroom en asielzoekers door elkaar. Toegevoegd: inmiddels heeft ook de Volkskrant een fact-check gedaan, waar ik aan meegewerkt heb. Het COA is de belangrijkste leverancier van de huidige cijfers en dat is altijd de asielinstroom.

Begrippen en betekenis cijfers IND en COA.  Wat wordt verstaan onder de asielinstroom?

Eerste aanvraag: Een asielzoeker die naar ons land komt en een aanvraag voor asiel indient. Spontane aanmelders noem ik ze ook wel. Dit zijn dus o.a. de mensen die we zoveel op de televisie hebben gezien. Dit cijfer wordt bijvoorbeeld door de UNHCR gebruikt en in toenemende mate ook door Eurostat (het CBS van de EU). Ik noem deze groep de asielzoekers.

Tweede en vervolgaanvragen: eventuele extra aanvraag of aanvragen die een asielzoeker kan doen nadat zijn vorige aanvraag is afgewezen. Uiteraard krijg je wel meer aanvragen, maar niet meer asielzoekers hierdoor. Dit is een cijfer die veel door Eurostat wordt gebruikt. Typisch ambtelijk om dat te doen. Dat verklaart ook waarom je meestal over 2014 een cijfer ziet van 627.000 asielzoekers die naar de EU zijn gekomen en bij mij een getal van 563.000. Dat scheelt 64.000. Als iemand twee aanvragen indient dan wordt hij toch geen twee mensen?

Nareis:  Een familielid, van een eerste aanvrager die een verblijfsvergunning heeft gekregen, die naar ons land mag komen. Neem een gezin: man, vrouw en drie kinderen. Man komt naar NL en gezin blijft achter. Man krijgt verblijfsvergunning en hij (of de nareis zelf) dient 4x een aanvraag –MVV, een soort visum- in om zijn vrouw en kinderen over te laten komen. Hij wordt dan referent genoemd in IND-jargon. Als de MVV’s worden ingewilligd dan mag de familie naar ons land komen en krijgen ze een verblijfsvergunning. De nareis dient geen aanvraag in om asiel. Zij krijgen een speciale verblijfsvergunning voor gezinshereniging. De nareis zie je bij Eurostat niet terug in de asielcijfers, maar wel bij reguliere (gezinshereniging) aantallen. De familie kan ook met z’n allen spontaan naar ons land komen. Er wordt dan 5x een eerste verblijfsvergunning aangevraagd en telt dan ook in de statistieken 5x eerste aanvraag. In het geval dat de man vooruit gaat heb je 1x eerste aanvraag en 4x gezinshereniging.

Baby’s Voor de volledigheid. Zolang asielzoekers nog geen verblijfsvergunning hebben moeten voor baby’s die worden geboren een eerste aanvraag asiel worden ingediend. Het zijn er vermoedelijk niet veel. Kan natuurlijk oplopen als de behandeling van de aanvragen veel langer gaan duren. Vergeet dus voorlopig maar de baby’s.

Asielinstroom: Het totaal van eerste aanvragen, nareis EN tweede en vervolgaanvragen (en baby’s). De IND hanteert graag het getal van asielinstroom. Een getal dat gulzig wordt overgenomen door de pers, maar wat niets anders betekent dat het zoveel administratieve processen zijn voor de IND. Ik vertaal dat als aantal formuliertjes. Het is goed om te realiseren de statistieken van de IND dus NIET over mensen gaat, maar over procedures, aanvragen. COA gebruikt uitsluitend het begrip asielinstroom, maar legt dat nooit uit. Wel gebruikt COA ook het woord asielzoeker bij de cijfers, maar het is echter asielinstroom.

Probleem bij de huidige cijfers. COA en IND vertellen u hoe groot de instroom is. COA splitst het nooit. IND wel, maar verstoppen het in de halfjaarrapportages. Naar de pers toe begint de IND altijd met de instroomcijfers. Pas daarna noemt ze (als je geluk hebt) het aantal eerste aanvragers. Voor de pers is het eerst genoemde (en natuurlijk het hoogste) cijfer het belangrijkste. Een ander probleem is dat de verschillende groepen van de instroom niets met elkaar te maken hoeven te hebben. Een asielzoeker kan in het najaar 2014 een eerste aanvraag hebben ingediend. In januari ’15 een herhaalde aanvraag. In maart ’15 een verblijfsvergunning hebben gekregen. In april ’15 een aanvraag nareis en afgelopen week is zijn familie hierheen gekomen. Die familie zit dus in de instroomcijfers van afgelopen week. Juist deze zomer komt er heel veel nareis van referenten van vorig jaar binnen. Dat kwam omdat er achterstand was ontstaan in de nareisaanvragen en om die weg te werken is daar begin dit jaar 100 man extra opgezet. Dan krijg je nu duizenden mensen extra binnen. Moet je de nareis dan niet tellen? Natuurlijk wel, maar je moet de cijfers uit elkaar trekken en al helemaal niet van de instroom asielzoekers maken. Anders krijg je Wilders met zijn absurde berekeningen.

Wat wil je weten?

-Hoeveel asielzoekers zijn er –bv afgelopen maand- binnen gekomen.
-Hoeveel zullen daarvan naar schatting een verblijfsvergunning krijgen.
-En hoeveel nareis zal dat naar verwachting teweeg brengen.

Uiteraard wil je best nog wel wat meer weten, maar ik beperk me. Wat je moet doen is van de asielzoekers (eerste aanvragen) in een bepaalde periode schatten hoeveel daarvan een verblijfsvergunning krijgen en hoeveel nareis dat dan te weeg brengt. Want alleen met de cijfers van de eerste aanvragen kan je trends bepalen. Met de asielinstroom niet. Dat moge toch hopelijk nu duidelijk zijn.

Schatting totaal aantal verblijfsvergunningen. Ik heb zelf schattingen gemaakt over 2014 hoeveel verblijfsvergunningen er uiteindelijk afgegeven wordt op grond van het aantal asielaanvragen van asielzoekers. Dit valt niet echt mee, maar ik denk dat de cijfers niet al te ver van de werkelijkheid zullen liggen.

  1. Van de asielzoekers krijgt uiteindelijk 75% een verblijfsvergunning.
  2. Iedere verblijfsvergunning zorgt voor 0,8 nareis.
  3. 10% van de asielzoekers dient een tweede of vervolgaanvraag in.

Neem 1.000 asielzoekers (eerste aanvragers) daarvan krijgen dan 750 (75%) een verblijfsvergunning.
Er komt dan 600 nareis (80% van 750).
Totaal aantal verblijfsvergunningen: 1.350 (750 + 600).
Tweede en vervolgaanvragen: 100 (10% van 1.000).
Totale asielinstroom 1.700. (1.000 + 600 + 100).
Wat je dus kan doen is het aantal asielzoekers (eerste aanvragen) vermenigvuldigen met 1,35 dan krijg je het aantal verblijfsvergunningen (mensen).

Aanvulling 14:10: In deze link naar een CBS-tabel zie je over 2013 en 2014 het aantal eerste aanvragen, tweede en vervolgaanvragen en de nareis. Ik bespreek niet 2013, maar zie hoeveel extra aanvragen er zijn gedaan. Wat verschijnt in de pers? 17.000 asielzoekers zijn naar ons land gekomen. Kijken we naar 2014: 21.810 asielzoekers 2.725 tweede en volgende aanvragen 5.355 nareis 29.891 is dan de totale asielinstroom. Nu kijken met mijn model: 21.810 asielzoekers 2.200 extra aanvraag (10% van 21.810) 16.350 verblijfsvergunningen eerste aanvragen (75% van 21.810) 13.100 nareis (80% van 16.350) 29.450 totaal aantal verblijfsvergunningen. 37.100 totale asielinstroom (21.810 + 2.200 + 13.100). Dat wat vet is moet volgens mij gecommuniceerd worden. Mijn model geeft aan dat er 13.100 nareis volgt uit de 21.810 asielaanvragen, maar er zijn er 5.355 gekomen. Het verschil van 7.745 komt op het bordje van 2015. Eind maart was er een achterstand van 12.000 MVV-aanvragen. Om dat weg te werken is er 100 man extra personeel aangetrokken en daardoor komt er nu veel extra nareis binnen. Ik zie de cijfers oplopen van 1.000 in mei naar 1.250 in juni en 1.700 in juli. Het is niet onlogisch om te denken dat het aantal in augustus en september ook hoog zal zijn. Conclusie: Communiceren met de

asielinstroom geeft een heel raar beeld.  Deze zomer zitten daar duizenden nareizigers in. Bovendien ook nog extra aanvragen van asielzoekers die al eerder als eerste aanvragers zijn geregistreerd. Ik pleit voor een andere manier van communiceren  waarbij de eerste aanvrager centraal staal staat. Die zorgt tenslotte voor de extra aanvragen en de nareis.  Een goed model kan dan aanvullende informatie geven over hoeveel mensen uiteindelijk een verblijfsvergunning krijgen.


Gast

#808 Re:

2015-12-15 10:53

#783: -  

 Misschien helpt het om naar de gemeente te bellen of om op hun facebookpagina deze vraag te stellen, of wellicht rechtstreeks naar de burgemeester te mailen

Ook ik heb me zaterdagochtend aangemeld om te komen ( niet als spreker ) maar ook nog geen mail terug gehad.

Een mail die ik naar de burgemeester stuurde gisteren met mijn zorgen is wel beantwoord door een medewerker die er geen naam onder heeft gezet.


Gast

#809 antwoord op mail aan burgemeester

2015-12-15 10:56

Namens de burgemeester beantwoord ik uw reactie aan haar over het azc. Zij heeft uw mail gelezen en heeft begrip voor uw zorgen en waardeert de weloverwogen wijze waarop u uw standpunt onder woorden brengt. Woensdag 16 december aanstaande vergadert de gemeenteraad – de gekozen volksvertegenwoordiging- over de mogelijke vestiging van een azc. Als de meerderheid van de gemeenteraad voor de komst van het azc stemt, volgt in januari een uitgebreid informatie- en overlegtraject met inwoners en betrokken organisaties. Verder maken wij van de gelegenheid gebruik u te wijzen op de informatie op onze website. Onder http://www.geldermalsen.nl/vluchteling vindt u informatie en vragen en antwoorden over onder andere het besluitvormingsproces, de locatie en veiligheid.   Vriendelijke groet, Gemeente Geldermalsen

 

Niet eens een naam onder de mail, en je wordt eigenlijk met een kluitje in het riet gestuurd, maar hoe meer mails er verzonden worden, hoe meer ze zullen weten dat WIJ dit niet willen.

 

 

 

 


Gast

#810

2015-12-15 11:23

1500 in een dorp van 11.000 man is veel te veel, ik ben niet tegen azc's, maar om nou de 3e grootste van heel Nederland in een klein dorpje te plaatsen is gewoon belachelijk. Het straatbeeld verandert dan ook heel erg, zometeen is ongeveer 1 of 2 op de 10 die je ziet lopen een asielzoeker. Het dorp wordt zo ook gevaarlijker, sommige mensen denken zelfs dat er sowieso 1 IS-strijder in zit, dat lijkt me sterk, maar het is niet onmogelijk, en dat Miranda en al die anderen die risico durven te nemen is straight up achterlijk. En als er geen IS whatever bij zit, er zijn wel een paar die je kunnen lastig vallen. Moeders durven hun kinderen niet meer alleen naar school te sturen. Doe hier wat aan! 1500 is gewoon veel te veel!


Gast

#811

2015-12-15 12:11


Ben tegen een azc

Gast

#812 groot scherm op parkeerplaats gemeentehuis !!!!!!!!

2015-12-15 12:12

Aangezien er maar weinig plek is binnen en er veel mensen buiten zullen staan is het dan misschien een optie dat er een groot scherm geplaatst gaat worden waarop we het toch kunnen volgen em horen wat er gezegd gaat worden.

Via je telefoon kijken zal nog wel lukken maar ik vermoed dat je niets kunt verstaan door de grote massa mensen die ik verwacht en de rumoer die daardoor zal ontstaan.

Er moet toch een ondernemer zijn in geldermalsen die dit kan realiseren met een aantal vrijwilligers?

Thuis kijken achter mijn laptop is geen optie, dan weet de gemeente niet dat ik tegen ben, maar buiten staan en niet weten wat er binnen besproken wordt is ook niet echt handig.

Wie o wie komt er met een oplossing?


Gast

#813

2015-12-15 12:15

Het wordt tijd dat we een petitie gaan beginnen tegen de vervuiling van het dorpsgezicht met al die lelijke lakens. Wie meent nu werkelijk dat al die spandoeken iets bijdragen aan de discussie? Wie meent nu werkelijk dat er mensen in Geldermalsen nog niet wisten dat er sprake was van de mogelijke komst van een azc?

Mensen, kan dit niet een beetje normaal en beschaafd?

Echtniet

#814 Re: groot scherm op parkeerplaats gemeentehuis !!!!!!!!

2015-12-15 12:17

#812: - groot scherm op parkeerplaats gemeentehuis !!!!!!!! 

 Heb mail gehad van de gemeente.

"Er is gekozen om voorrang te geven aan de direct omwonenden , de inwoners/ondernemers in het verspreidingsgebied van de bewonersbrief (begrenzing Rijksstraatweg, Kennedylaan, Randweg, Tielerweg, A15) en de mensen die aangegeven hebben te willen inspreken"

Toch wil ik naar het gemeentehuis woensdag, een videoscherm zou een mooie oplossing zijn, maar ach gemeente dat is moeilijk te realiseren in zo'n korte tijd.

Een AZC voor 1500 man beslissen jullie sneller.


Gast

#815 Re:

2015-12-15 12:20

#813: -  

 Mensen in Geldermalsen wisten niet dat er sprake zou zijn van een mogelijke komst van een AZC omdat onze burgemeester ons heeft verteld dat we aan kleinschalige opvang zouden doen.  Een maand geleden 26 nu 1500!!!!

Kleinschalig is in mijn ogen minder dan 100!

De spandoeken laten zien dat we het er niet mee eens zijn, die lelijke lakens kunnen weg zodra de raad woensdag tegen heeft gestemd. Ik kijk liever een paar dagen tegen spandoeken aan dan dat we 10 jaar lang ( en waarschijnlijk langer ) overal groepjes asielzoekers zien rondhangen.

 


Gast

#816 Re:

2015-12-15 12:20

#801: -  

 Het is maar dat je het weet, maar:

  • De man heette Janmaat, Hans Janmaat, niet Jan Maat.
  • En het CBS bepaalt niet hoeveel werkelozen er zijn, maar de economie. Het CBS berekent het aantal alleen maar.
  • Wilders noemde het parlement geen "flutparlement", maar een nepparlement.
  • Als er nog vergaderd en gestemd moet worden, is er dus niets "bekokstoofd".

Inderdaad geen wonder dat jij werkeloos thuis zit.


Gast

#817

2015-12-15 12:21

200OKE 1500 NEE

Gast

#818

2015-12-15 12:28

De maat is vol. Eerst onze eigen ouderen, je weet wel die mensen die de laatste 40-60 jaar zo hard gewerkt hebben voor AOW / pensioen, en die als beloning elke keer gekort worden.

Gast

#819 Re:

2015-12-15 12:36

#813: -  

 Het is beschaafd, alleen jammer dat voorstanders  de ruiten van een winkel moesten vol kliederen met verf


Gast

#820

2015-12-15 12:39

Om kenbaar te maken dat ik geen azc wil in Geldermalsen.

Maar vooral dat er democratisch over de plannen gestemd wordt en dat er geen plannen door worden gedrukt.

Gast

#821

2015-12-15 12:53

De gemeente Geldermalsen probeert hiermee alleen hun eigen huishoudboekje weer op orde te krijgen. Het jarenlang mismanagement, en verkwanselen van geld kan niet meer worden uitgelegd aan de burgers. En de schulden worden te groot.

Dit AZC komt dus voor de gemeente Geldermalsen als geroepen.  De grond op het Hondsgemet kan de komende 10 jaar in de boeken blijven staan met de huidige waarde, en hoeft niet de worden afgewaardeerd. Dit gaat om een bedrag van 10,5 mln

Het helpen van deze zielige vluchtelingen komt hierbij zeker niet op de eerste plaats maar is een leuke bijkomstigheid, waarmee de gemeente aan wil tonen dat ze toch maar zo sociaal zijn. Maar ondertussen willen ze 1500 mensen in een kamp op een industieterrein stoppen naast de vuilnisbelt. Lekker sociaal is dat

1500 assielzoekers levert ook nog eens een flink bedrag per maand op als vergoeding. En in de landelijk politiek kweek je goodwill door dit te doen. De promotiekansen voor mvr de Vries stijgen hierdoor.

Het aantal van 1500 is het minimale aantal waarbij het COA alles verzorgd (denkt de gemeente) dit komt dus ook best uit, dan hoeven ze zelf niks te doen (denken ze) En op deze manier wordt het een dorp op zich, en heeft de rest van de gemeente er geen last van van (hoe naief kun je zijn ??) Zet 1500 mensen zo dicht bij elkaar, en dan maakt het helemaal niet uit wat voor mensen, maar dat geeft binnen de kortste keren wrijving en dus overlast.

Veel beter is om deze mensen kleinschalig op te vangen, maar dat levert natuurlijk te weing op voor de gemeente

Dan de manier waarop dit er nu doorgedrukt moet worden lijkt helemaal nergens op.

Eerst wordt alles in een achterkamertje bekokstooft, en dan worden op vrijdagavond de burgers ingelicht, en moet 5 dagen erna de beslissing vallen. Dit allemaal onder het motto van de in de achterkamertjes besloten "korte pijn methodiek"

Woensdagavond kunnen er maar maximaal 120 mensen bij de besluitvorming zijn, en de gemeente bepaald wie. Zodat alles er even snel doorheen geramd kan worden

Het vertrouwen in de (gemeente)politiek is bij mij inmiddels tot het nulpunt gedaald

 


Gast

#822

2015-12-15 13:20

de haast is omdat na 31/12 het COA  geldermalsen niet meer nodig heeft ze zijn met voldoende andere gemeentes in gesprek en verwachten dan ook meerdere aanbiedingen van die andere gemeentes te krijgen. het grote geld gaat dan dus aan de neus voorbij. kijk maar eens op de site van de neestemmers (geldermalsen zegt nee tegen azc) en lees daar de brief van het bedrijventerrein aan de raad. Niet het welzijn van de asielzoekers staat voorop maar het geld dat de gemeente wil binnen halen

vandaar dat het morgen ook gewoon doorgaat ondanks dat dorpsbelang heeft aangedrongen op uitstel ombeter inzicht van de consequenties te krijgen en om beter en meer met de bevolking te praten over deze grote beslissing

Bas

#823 Re: Re:

2015-12-15 13:23

#816: - Re:  

 Het meeste klopt wat deze beste man zegt , alles is al bekokstoofd in achterkamertjes, of ze allemaal kansloos zijn is idd nog maar de vraag een groot gedeelte is redelijk tot goed opgeleid. Mogelijk nemen ze dus wel banen in van andere mensen.


Gast

#824 Re: Re:

2015-12-15 13:26

#805: - Re:  

 Uit statistieken CBS blijkt dat per toegelaten immigrant gemiddeld 7 à 8 mensen navolgen. Dit verzin ik niet maar zijn keiharde statistieken. Het is dus nog erger dan hierboven genoemd.


Gast

#825 Re: Re: Re:

2015-12-15 13:28

#823: Bas - Re: Re:  

 Welke banen?  Ik ben al 3 jaar werkzoekende en mijn man is ook al 2 jaar werkzoekende.