geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.

Dotje

#901 Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 19:57

 #884: - Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

Europa rijk? Ja, voor anderen. In Nederland leven 544.000 gezinnen in armoede. Wanneer krijgen zij gratis geld die de vluchtelingen wel krijgen? Nee, die krijgen zij niet.

Europa gaf in 2014 ruim 58 miljard aan ontwikkelingslanden. Bovendien gaf Nederland in 2015 al 1 miljard aan vluchtelingen.

Dus welk signaal geven wij daarmee af?

Samen met de lidstaten is de Europese Unie verantwoordelijk voor meer dan de helft van alle niet-particuliere internationale hulpverlening. In 2014 is gezamenlijk 58,2 miljard aan ontwikkelingslanden gegeven. http://www.europa-nu.nl

Naar verwachting leven er in 2015 circa 544.000 huishoudens in armoede. http://www.voedselbankennederland.nl

 

Dotje

#902 Re: Re: Re:

2015-12-15 20:01

#856: - Re: Re:  

 Als je even het nieuws volgt, kun je zien dat de mensen in hun thuislanden zeggen dat ze het geld dat ze nu gebruiken om naar Europa te gaan beter kunnen investeren in hun eigen land.

Dotje

#903 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 20:04

#854: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 

'Zelfmoordterrorist Parijs kwam via Griekenland Europa in'

 http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ zelfmoordterrorist-parijs-kwam-griekenland-europa

Als je dan toch iemand anders een laag IQ verwijt, moet je natuurlijk wel zélf op de hoogte zijn van de feiten. ;)


Gast

#904 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 20:13

#903: Dotje - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Maar het was wel een Fransman, hè? Hij is dus eerst vanuit Frankrijk naar Syrië gegaan (had hij niet hoeven doen om die aanslag te plegen) en is toen met de vluchtelingenstroom mee terug naar Frankrijk gekomen.

Ik heb niemand een laag IQ verweten, maar nu je het zegt…


Gast

#905 Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 20:15

#902: Dotje - Re: Re: Re:  

 Volg jij jouw "nieuws" maar. Ik hecht meer geloof en waarde aan mensen die de werkelijkheid zien.


Gast

#906 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 20:16

#901: Dotje - Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 En toch is Europa het rijkste werelddeel. Kun je nagaan hoeveel armer de anderen zijn.


Gast

#907

2015-12-15 20:18

1500 is wel erg veel!! mensen moeten wel geholpen worden maar dit is geen optie!

Gast

#908 Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 20:18

#893: Dotje - Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 Als jij toch zo goed bent in "het nieuws" volgen, dan moet het je toch ooit opgevallen zijn dat diverse oceanen overvaren mogelijk iets moeilijker is nog dan de Middellandse Zee overvaren. Een paar duizend kilometer meer water en een tikkeltje verder weg.

Leg jij eens aan jezelf uit waarom jij mensen wil laten creperen.


Gast

#909 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 20:21

#898: Dotje - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nee, dan is dat nog steeds geen "zinnig" argument. Lees jij ook wel eens wat een ander schrijft of beperk je je tot dwarsliggen tegen elke prijs?

Voorstander AZC

#910 Re: Re:

2015-12-15 20:21

#432: nina - Re:  

 Zelf genoeg problemen? word jou familie voor je ogen uitgemoord? Is er hier een burgeroorlog? een constante doodsbedreiging? En het dak boven hun hoofd waar blijft dat dan in Geldermalsen? Wel zulke dingen zeggen en toch niet voor je naasten willen zorgen. Laf vind ik het. Deze mensen zijn in nood. Er is niet voor niks een dringend verzoek vanuit de regering gekomen. En een klein dorp slaat al helemaal nergens op, Het is bijna een stad zo groot en er is zat ruimte om geldermalsen heen ook. Je weet niet eens waar het azc komt dat is wel duidelijk. Verdiep je eerst even in alle informatie over het azc wat er komt, daarna mag iedereen egoistisch reageren. Iedereen is zo bang om te moeten delen, ik schaam me diep voor mijn geboortedorp.


Gast

#911 Re: Re: Re:

2015-12-15 20:26

#910: Voorstander AZC - Re: Re:  

 Er zijn hier erg veel onruststokers van buiten Geldermalsen die het tot een hobby hebben gemaakt om waar dan ook in Nederland AZC's tegen te houden en de plaatselijke bevolking met valse propaganda op te jutten. Niet alles wat je hier leest wordt dus gezegd door ons volk.

Maar je hebt gelijk, wie propageert dat een condoom helpt als je moet vluchten voor je leven, die is ver voorbij laf. Wie beweert dat een vluchteling niet méér nodig heeft dan een dak boven zijn hoofd, maar zelfs dat dak weigert te geven, die is ver voorbij laf.


Gast

#912 Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 20:27

#911: - Re: Re: Re:   Er zijn hier erg veel onruststokers van buiten Geldermalsen

 Precies, die indruk had ik ook al.


Gast

#913

2015-12-15 20:36

Ondertussen is het aantal dubbel gebruikte IP-adressen al gestegen naar 29%. Hoe zielig is het als je een petitie moet manipuleren om aan je aantal te komen? Stampertje? Taco Bell? Tjolk Hekking? Juinen? Kom op zeg! Is dit hoe clubs als AZC-Alert denken hun mening aan heel Nederland op te moeten dringen? Mag een gemeente niet meer voor zichzelf beslissen? Moeten die neo-fascisten dat voor ons doen? KOM OP ZEG!


Gast

#914 Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 20:39

#878: - Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 je preekt voor eigen parochie....het is je wrrk,je inkomen.

voor dat salaris als adjunct wordt ik ook vluchteling knuffelaar


Gast

#915 Nee joh, niks aan de hand. Gewoon gelukzoekers. Veilig zat in dat land.

2015-12-15 20:46

Bombardementen op Raqqa treffen vooral burgers

Terreurbeweging IS riep Raqqa uit tot hoofdstad. Zo'n half miljoen burgers zitten er gevangen en leven onder strenge sharia-regels. Hoe is de situatie daar? RTL Nieuws sprak met een bewoner van de stad.

link


Gast

#916 Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 20:49

#914: - Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 Weet je wat zijn salaris is? Of roep je gewoon weer wat? Het is toch wel zo gemakkelijk om overal kritiek op te hebben als je de feiten niet kent. Niet wilt kennen, zelfs, want ja, als je ze zou kennen, dan viel er minder te roeptoeteren. Lang niet zo leuk.


Gast

#917 Re: groot scherm op parkeerplaats gemeentehuis !!!!!!!!

2015-12-15 20:50

#812: - groot scherm op parkeerplaats gemeentehuis !!!!!!!! 

Als ze gewoon een paar van die halve tamme ambtenaren een paar boxen buiten laten hangen, of nog makkelijke de ramen / puien open zetten dan kunne de meeste mensen al meeluisteren.

Maar dan zal het pluche wel te koud aanvoelen.


Gast

#918 Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 20:51

#914: - Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 En wat doe jij? Jij ontkent toch ook de feiten voor je eigen parochie? Jij doet net alsof je meer weet dan mensen die in dat vakgebied werken, mensen die daar zijn (geweest), mensen die de kennis en de feiten hebben. Dat doe je toch ook alleen maar voor je eigen parochie? Die niet zo schijnheilig man, dat staat je echt niet.


Gast

#919 Re: Re: groot scherm op parkeerplaats gemeentehuis !!!!!!!!

2015-12-15 20:52

#917: - Re: groot scherm op parkeerplaats gemeentehuis !!!!!!!! 

 Je kunt de vergadering toch ook lekker bij de kachel binnenshuis volgen? Ga jij maar in de regen buiten staan. ik niet.

In de Gelderlander van vandaag: "Live-stream
De gemeente werkt aan een live-stream, zodat de raadsvergadering ook via internet te volgen zal zijn."


Gast

#920

2015-12-15 20:57

Op de website van de gemeente:

Volg de raad via www.geldermalsen.nl

De raadsvergadering is te volgen via www.geldermalsen.nl. Er worden opnamen gemaakt die we via de site uitzenden. Kort voor de start van de raad vindt u de livestream op de homepage. Verder kunt u de grote lijn van het debat volgen via twitter www.twitter.com/gemgeldermalsen.


Gast

#921 Re: Re: Re:

2015-12-15 20:57

#910: Voorstander AZC - Re: Re:  

 ja en dan ren je weg,laat je vrouw en kinderen barsten en ga je met je smartphone naar het beloofde land.....grapjas.

in wo2 verlieten wij het land,vrouw en kinderen toch ook niet.

wij pleegden verzet en leverden strijd om ONS land weer op te bouwen


Gast

#922

2015-12-15 21:01

Het aantal is te groot.

Vijftig is voldoende.

Gast

#923 Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 21:05

#921: - Re: Re: Re:  

 Er zijn genoeg mensen moeten vluchten in WO II en lang niet iedereen (en dan nog minder) heeft verzet gepleegd en strijd geleverd.

Een oorlog 70 jaar geleden was een andere oorlog dan nu. Die oorlog was ook iets overzichtelijker dan de situatie daar nu. 70 Jaar geleden was er één vijand: de nazies (en de meeheulende Nederlanders). De mensen in Syrië zijn onderdrukt door Assad, zitten tussen het vuur van Assad en de rebellen in en daarnaast is er ook nog de IS die zijn eigen strijd tegen iedereen voert en de bevolking nog harder onderdrukt. En of dat nog niet genoeg was is de internationale coalitie nu ook nog het land aan het plat bombarderen. Als dat niet voldoende redenen zijn om te vluchten, dan weet ik het ook niet meer.

Zeg toch gewoon dat je te beroerd bent om een mens in nood te helpen en zoek niet niet naar flauwe excuses.


Gast

#924 Re:

2015-12-15 21:09

#913: -  

 Ik zou zeggen kom morgen kijken bij de raadsvergadering en neem je notitieblokje mee dan kun je zelf tellen hoeveel mensen tegen het AZC zijn. Dan kan je iedereen zelf zien en voor mijn part persoonlijk vragen of ze voor of tegen zijn. Dan zie je eindelijk de waarheid met je eigen ogen. Internetheld.


Gast

#925 Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 21:13

#916: - Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 nou dan daag ik hem uit om zijn loonstrook te posten...transparanter kan niet lijkt me