geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#426

2015-12-13 07:09

Niet in verhouding, geen afstemming, geen onderzoek naar gevolgen, niet in lijn met eerdere beloftes!

Gast

#427 Re: Re:

2015-12-13 07:47

#67: - Re:  

 hup naar rotterdam dan

 


Gast

#428 Re: Re: Re: We zijn allemaal hetzelfde

2015-12-13 08:09

#346: - Re: Re: We zijn allemaal hetzelfde 

 heel simpel , de mensen die nu zogenaamde vluchtelingen worden genoemd zijn dat niet , integendeel zelfs

zij komen naar nederland voor het makkelijke , alles krijgen en niet werken

ik spreek uit ervaring , heb namelijk een hele familie naast me wonen

zij hebben nu met 1 huishouden [ vader moeder en 2 kinderen ] 2 sociale huurwoningen in gebruik

onze eigen kinderen komen niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en moeten tig jaar ingeschreven staan om in aanmerking te komen voor een huurwoning

verder werken ze nooit en zijn de hele dag druk om uit te vinden waar nog een potje is te vinden om uit te graaien

ondertussen lekker ruzie maken met elkaar , maar toch minimaal 2 xper jaar op vakantie is gewoon mogenlijk voor deze mensen , ronduit belachelijk dat deze mensen steefs maar worden geholpen door de overheid

wij discrimineren niet , dat doet de overheid hun eigen belastingbetalende burgers namelijk

walgelijk gewoon , dit hemeente bestuur van geldermalsen [ LANDVERADERS ZIJN HET ] en zakkenvullers voor zich zelf


Gast

#429

2015-12-13 08:31

Ik ben niet tegen een azc maar 1500 op de bevolkingsaantallen van geldermalsen en meteren is veel te veel! Mensen gaan zich ergeren en daar komen problemen van. Ik denk dat geldermalsen een azc met 300 vluchtingen prima kan absorberen!

Gast

#430

2015-12-13 08:33

Een veel te groot azc voor een kleine gemeente en de komst van deze mensen brengt de veiligheid van de met name vrouwelijke inwoners in gevaar. Wie gaat de veiligheid in onze veilige leefomgeving handhaven?

Gast

#431

2015-12-13 08:39

Het is te grootschalig. Waarom neemt niet iedere gemeente van Nederland, bv 10 asielzoekers op.
Dan kunnen zij beter begeleid worden, gescreend en is ook humaner. Tevens ook kostenbesparend.
Zo' n grote groep lijkt mij ook niet gezond en zal naar alle waarschijnlijkheid veel irritaties geven in zowel het AZC als bij de inwoners.
nina

#432 Re:

2015-12-13 08:40

#1: -  

 Veel te grootschalig voor een klein dorp die zelf al genoeg problemen hebben.

Op die grond kunnen ze beter een goede leefgemeenschap voor mensen die het moeilijk hebben bouwen en daarbij een dagvoorziening krijgen.

Echte vluchtelingen kunnen al tevreden zijn met een dak boven hun hoofd. Leer mensen of mannen hoe je een condoom kunt gebruiken zodat ze de vrouwen of kindvrouwen kunnen ontzien.

Het vermenigvuldigen aanbanden leggen door praatgroepen te organiseren. De dogmatiek te bespreken.

Waarom zijn mensen bang voor de islam laat veel meer mensen die goedaardig zijn spreken over hun geloof.

 

Alle geloof is in jezelf zijn.  En een kleine opvang brengt rust en veiligheid.

En hoeveel vluchtelingen wil de burgemeester in haar huis opvangen?

Welk voorbeeld kan zijn geven?

Vrede en ik hoop dat er naar de bevolking geluisterd zal worden.


Gast

#433

2015-12-13 08:40

Ik vind 1500 veel te veel, kleinere lokatie gerelateerd aan de omgeving.

Gast

#434

2015-12-13 08:47

Omdat ik vind dat je eerst goed moet nadenken wat de gevolgen van een heel groot AZC kunnen zijn.
Gezinsuitbreiding en een bevolkingsaantal wat zijn weerga niet zal kennen want deze mannen doen ook niet aan voorbehoedsmiddelen en de plaatselijke bevolking kan straks gaan sluieren en die angst voel ik mee met de mensen uit Geldermalsen. En alleen door de aankoop van dure grond.
Ik hoop dat er naar de bevolking geluisterd mag worden.
gast

#435

2015-12-13 08:57

Te veel voor dit kleine dorp.

A

#436

2015-12-13 08:58

De gemeente komt hier mooi van deze grond af die ze met ons geld veel te duur hebben aangekocht

Gast

#437 Re:

2015-12-13 08:59

#1: -  

 als verpleegkundige in de wijk mogen wij o.a geen maaltijden meer voorzien voor de kwetsbare ouderen, (wordt niet meer vergoed)ik ben daar zeer boos en gefrustreerd om, zij hebben toch na de oorlog ons land opgebouwd en hebben in oorlogstijd de schouders eronder gezet, zij bleven , (hadden misschien ook geen vluchtmogelijkheden?) en nu worden deze ouderen zo maar weggezet. En ik merk dat vluchtelingen alle voorzieningen zo maar krijgen, ik snap het niet meer......

is het niet beter dat er in hun eigen land hulp wordt mogelijk gemaakt, zij moeten toch ook hun eigen omgeving de maatschappij weer zelf opbouwen, nu komen ze in een afhankelijkheidspositie, is dit wenselijk? (Maar dit is een Europese discussie .)

ook voor mijn eigen kinderen , de toekomst, komen zij zeker niet meer in aanmerking voor een huis, werk etc.Dit baart me wel zorgen .

voor de bewoners van gemeente geldermalsen is dit veel teveel gevraagd! 


Gast

#438

2015-12-13 09:09

Het aantal is veel te veel voor hier dat is niet te overzien. Net zo groot als buurmalsen belachelijk gewoon

Gast

#439

2015-12-13 09:34

nu is 13 % van de inwoners in Geldermalsen allochtoon en dat zonder problemen

laten we dat zo houden !

 

 


Gast

#440 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: We zijn allemaal hetzelfde

2015-12-13 09:47


Gast

#441

2015-12-13 09:51

Laat ze het geld ma in de zorg steken in plaats van een azc!!!

Gast

#442 Re: Re: Re:

2015-12-13 09:55

#375: - Re: Re:  

 inderdaad heel simpel. In plaats dat wij ons zuurverdiende geld zelf mogen besteden wordt het via belasting geconfisqueerd en uitgegeven aan goudzoekers die er niets voor hebben gegaan en er geen enkel recht op hebben. Blij dat je het nu ook begrijpt!


Gast

#443 1500 mensen

2015-12-13 10:03

Getekend. Juist omdat ik er voor ben om vluchtelingen te helpen. 

In zo een kleine gemeente zoveel mensen plaatsen is vragen om problemen. Zowel voor de inwoners als voor de vluchtelingen

Kees

#444 Re: Raadsleden moeten nu laten zien wie zij binnen Geldermalsen vertegenwoordigen: haar burgers of A

2015-12-13 10:10

Bezorgde burger geldermalsen

#445 Re: Re: Raadsleden moeten nu laten zien wie zij binnen Geldermalsen vertegenwoordigen: haar burgers

2015-12-13 10:30

#354: - Re: Raadsleden moeten nu laten zien wie zij binnen Geldermalsen vertegenwoordigen: haar burgers of A 

 VVD, CDA, SGP (m.u.v. 1 persoon) tegen. 

Uiteraard PVDA en D66 voor...da's geen verrassing. Spreekpoppen van Den Haag.

Grote verrassing: Dorpsbelangen. Je verwacht van deze partij die veel kiezers vertegenwoordigt die tegen de komst van een grootschalig AZC zijn. Zij hebben de meeste zetels en kunnen dus het verschil maken, MAAR hun eigen belangen neigen sterk te prevaleren boven het geluid van hun kiezers (zie Facebook)...de meeste raadsleden uit deze partij gaan voor stemmen waarmee de komst van het AZC een feit is! Want er wordt hoofdelijk gestemd....ook erg wonderbaarlijk trouwens...over zo'n beladen onderwerp individuele raadsleden het lot laten bepalen van Geldermalsen!

Dus daarom de oproep aan de leden: bezint eer gij hieraan begint!


Gast

#446

2015-12-13 10:34

Omdat het meer gelukszoekers zijn dan vluchtelingen!

Gast

#447

2015-12-13 10:53

Geen azc in geldermalsen. Veelste veel!!!!!!!

Gast

#448

2015-12-13 11:07

Die lui hebben wij hier niet nodig


Gast

#449 Re: Re: Re: Re:

2015-12-13 11:13

#442: - Re: Re: Re:  

 Dus je snapt het nog steeds niet? Waarom zeur je dan door over economie als je er de ballen verstand van hebt? Waarom verwijt je een ander dat die er meer verstand van heeft dan jij?


Gast

#450 Re: Re: Re: Re:

2015-12-13 11:24

#442: - Re: Re: Re:  

 Er gaat geen enkele cent van jou naar het AZC, geen enkele. Het AZC wordt gefinancierd door het COA. Het COA wordt gedraaid op overheidsgeld. Luister goed: overheidsgeld. Dat is niet jouw geld, maar het geld van de overheid waarbij de oveheid beslist wat ermee gebeurd.

Je zult wel tegenwerpen, dat jij, als belastingbetaler, dat overheidsgeld moet ophoesten, maar dat moet je sowieso al, met of zonder vluchtelingen. Het is aan de overheid om de uitgaven te verdelen daar waar ze nodig zijn en jij hebt daar geen enkele inspraak op.

Het geld dat besteed wordt door de overheid aan COA en door COA aan de AZC's blijft binnen Nederland. Er gaat geen cent naar het buitenland toe. Er wordt dus alleen maar geld rondgepompt. Waar het geld ook terechtkomt, er zal door de ontvanger belasting over betaald worden (dus terugvloei in de staatskas) en het overgrote deel zal door de onvanger in Nederland worden uitgegeven, net zoals jij belasting betaald over jouw inkomen en jij het overgrote deel in Nederland uitgeeft.

Jij betaalt geen cent meer belasting vanwege de vluchtelingen, je wordt er geen cent armer van.

De lokale economie zal een boost krijgen, vanwege hogere omzetten en extra werkgelegenheid.

Als je de ballen verstand van economie hebt, moet je niet zo hoog van de toren blazen.