Red Croxhapox!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red Croxhapox!.


Gast

#26

2016-07-08 18:05

Omdat ik het beu ben in een land te leven waar cultuur enkel dient ter opsmuk van de institutionele barbarij.

Gast

#27

2016-07-08 18:09

Onze beoordelingscommissie achtte Croxhapox zeker het subsidiëren waard. De organisatie scoorde hoog in de 'ranking' van onze commissie.

Gast

#28

2016-07-08 18:46

Crox heeft altijd een podium geboden voor veel beginnende kunstenaars en dat aan een steeds groeiender aantal mensen getoond.Een plek waar veel disciplines terecht kunnen.High and low . Zeer veel kunstenaars die bij Crox begonnen zijn nog steeds in de running of groeiden uit tot internationaal gesmaakte artiesten. Dit zou een groot verlies betekenen voor onze kunstscène

Gast

#29

2016-07-08 20:29

Croxhox is een schitterende locatie

Gast

#30

2016-07-08 20:32

Croxhapox getuigt van een vrijheid in beleid die de kunst nodig heeft om te existeren

Gast

#31

2016-07-08 20:53

er zijn niet genoeg projectruimtes in Gent, Croxhapox toont een interessante mix

Gast

#32

2016-07-09 08:08

Plaatsen waar mensen zich kunnen ontplooien op Artistiek gebied , zijn er volgens mij te weinig !

Gast

#33

2016-07-09 08:43

Omdat ik het een regelrechte schande vind dat ook Croxhapox
het slachtoffer is geworden van het snoeimes van Sven Gatz die nog maar eens heeft bewezen dat hij zijn beloftes niet kan waarmaken en knechtje is van de NVA. Nog erger dan Schauvliege.

Gast

#34

2016-07-09 08:47

Minder kunst en cultuur maken een gemeenschap ruwer. Gent ( en wijde omgeving) worden zonder Croxhapox armer. Een plek als Croxhapox is ook een waakvlam. Of een kanarie, als je wil. Wie of wat zal nog waarschuwen voor mijngas als de kanarie doodgeknepen is? Een gemeenschap die geen cent meer over heeft voor dingen als Croxhapox moet zich zorgen maken. Waarom nemen de "adviseurs" die in de val werden gelokt niet collectief ontslag? Het kan nog altijd. En wie meer geld gekregen heeft dan voorheen kan nog altijd zeggen:"nee, bedankt, geef het liever aan wie niets meer krijgt". Dat zou pas stijl zijn. En getuigen van niveau.

Gast

#35

2016-07-09 09:02

croxhaprox verdient mijns insziens de mogelijkheid van verder te werken ; verdient continuiteit in middelen !
misschien kan de subsidiering van bv de minister eens herbekeken worden

Gast

#36

2016-07-09 09:37

Mijn dochter kon er ooit tentoonstellen als beginnende textielontwerpster. Veel mogelijkheden waren er niet in Gent.

Gast

#37

2016-07-09 11:26

Croxhapox is een belangrijke tentoonstellingsruimte voor jongere
kunstenaars en een interessant cultuurplatform. Hoeveel zijn er
van deze aard?

Churchil

#38

2016-07-09 15:57

Er stopte vandaag een lege taxi voor croxhapox, wie er uitstapte was Minister Gatz


Gast

#39

2016-07-09 17:37

Het is geen alleenstaand feit dat er positieve evaluaties zijn maar geen centen. Als werkend kunstenaar en resident bij NUCLEO heb ik talentvolle kunstenaars zien vertrekken omdat er na een positief dossier geen financiële middelen (meer) zijn.
Zou het Caemersklooster in Gent niet beter een platform zijn voor 'emering artists' ipv dat HUTS zijn privécollectie met veel poeha komt installeren. Bij deze minister Ganz wil ik heel graag dat Croxaphox blijft bestaan.


Gast

#40

2016-07-09 21:06

Omdat kunst mij aan het hart ligt.

Gast

#41

2016-07-09 21:29

Omdat deze steun voor de niet commerciële werkplaats voor beeldenkunsten in Gent nodig is voor jonge kunstenaars die hun weg zoeken.

Gast

#42

2016-07-10 08:49

Crox moet blijven, ondersteuner van jonge kunstenaars en ontdekker van verfrissend talent.

Gast

#43

2016-07-10 11:01

Het is een driedubbele schande voor de politieke 'elite' die cultuur beheert, dat ze akkoord zijn dat IO miljard gaat naar onnodig wapentuig voor een volstrekt uit de tijdse nato, en een waarde slechts gelijk aan een paar kilometer autostrade voor een jaar cultuur. Die politiekers zijn niet waard dat ze leven, echt waar. Het is een bende dieven, zakkenvullers, gatlekkers van de neoliberale politiek van de States, en de welmenende; hardwerkende cultuurwerkers zijn de dupe. Ik schaam me diep om Belg te zijn, en méér nog om Vlaming te zijn. 
Ik ben bij Croxhapox' geboorte aanwezig geweest, heb er zelf geexposeerd. De baas ervan is nog mijn leerling geweest op Sint Lucas. Hij heeft bergen werk verzet, omzeggens pro deo, en zijn werk heeft een grote economische betekenis: hij heeft in zijn stal een tiental artiesten gehad, die heden naam hebben gemaakt op de internationale kunstmarkt. De rijke stinkers kunnen nu hun kunst kopen. Maar vooral heeft hij hoop enkansen gegeven aan honderden jonge beginnende artiesten. hij keurde hun werk, was een spiegel voor hun artistieke betrachtingen, en leerde hen tentoon stellen. Hij is zelf een buitengewoon schilder, die de eigen carrière in dienst heeft gesteld van zijn broers en zusters artiesten. De genderrevolutie liet hem evenmin onberoerd. Hem nu gewoon op straat gooien is misdadig. Er is in Vlaanderen geen respect voor de echte cultuurwerkers. Vuilnismannen krijgen méér respect, zowel financieel als sociaal als politiek.
Het is hiopeloos, mede omdat de cultuurwerkers zo beschaafd zijn, zo weinig syndikaal geschoold...

André Posman.

Klara ambassadeur. eredocent Sint Lucas Hogeschool, lic. RUG Geschiedenis, exdirecteur VZW De Verenigde Cultuurfabrieken, Concertzaal DeV Rode Pomp, Galerij La Perseveranza. intendant Vlaamse Klassiek Sint Petersburg. Hoofdredacteur tijdschrift De Nieuwe Vlaamse Muziekrevue, zondagsschilder bij Gods genade en Docent Arbeidersgechiedenis CMBVorming. 


Gast

#44

2016-07-11 09:35

Kunst om de ogen te openen van een blinde politiek. Ze houden niet van wat ze zien...

Gast

#45

2016-07-11 09:50

Iedere kunstenaar begint ergens. Met oog voor talent, met deskundigheid en expertise, gaf Croxhapox velen een kans om te groeien, een publiek te vinden... Een parel in de hedendaagse (Gentse) kunstwereld. Wat bezielt de beleidsmakers?

Gast

#46

2016-07-11 12:25

omdat dingen als croxhapox meer dan nodig zijn !

Gast

#47

2016-07-11 14:55

Omdat positieve uiting van mensen moet ondersteund worden,
en creativiteit niet mag wegebben.

Gast

#48

2016-07-11 19:58

Omdat ik vele jaren heb genoten van de originele tentoonstellingen .

Gast

#49 Re:

2016-07-11 21:41

#48: -  

 Wij ook.


Gast

#50 Re:

2016-07-11 21:54

#45: -  

Vraag het hen. Ze geven niet thuis. In Europa is er geen land met hogere belastingen & één druppel daarvan voor cultuur. Voor wat...? Iemand vertelde me dat gek genoeg net in Italië voor iedere euro defensie hetzelfde bedrag cultuur op tafel komt. Het huidige beleid faalt over de hele lijn, niet alleen op cultuur. De neoliberale beleidsmakers kloppen zichzelf op de borst, terwijl ze in het geheel niets presteren, het is van begin tot eind een corrupt orgie. Het neoliberale gedachtengoed biedt geen oplossing, alleen nog meer van een despotische zwijnerij die 354 na Dodo niets aan zelfingenomenheid en hebzucht heeft ingeboet, integendeel.