Petitie tegen wetsvoorstel 'verwarde personen' Edith Schippers


Gast

#251

2016-07-12 11:03

die schippers is zelf rijp voor een afgesloten inrichting volledig onbekwaam voor het vak wat ze uit oefent ten koste van ons het volk! wij zijn geen proefkonijnen!

Gast

#252

2016-07-12 11:09

mag héél erg alsjeblieft het hele kabinet weg, behalve de SP en de PvdD en een VOLKSLIEVEND kabinet voor in de plaats? Please,please,please

Gast

#253

2016-07-12 11:26

zelfs mensen met psychische aandoening dienen niet zo vast gezet te worden, ze hebben namelijk ook gewoon mensenrechten

Gast

#254

2016-07-12 11:27

Omdat de controle op medeburgers de spuigaten uitloopt. Heb dit aan de lijve mogen ondervinden. Een half jaar onterecht gevolgd door de sociale recherche. Omdat mijn buurman (een soort NSB er) er prat op ging al mijn doen en laten via de telefoon door te geven aan de opsporingsambtenaren. Kan zeggen, dat voelt buitengewoon onprettig.

 


Gast

#255

2016-07-12 11:31

het word te zot hier er word gemeten met 2 maten hier. vluchtelingen worden hun reed vol gestopt en onze eigen mensen krepperen hier weg eigen volk eerst .voor dat je een ongenode gast gaat helpen .en de ontwikkelings gelden stop zetten per direct komt niet bij de stumperds aan worden wapentuig van gekocht.Eu verlaten dat scheelt ons ook een hoop geld want wij zijn aan het werk voor de minder bedeelde in Europa. En dit kan niet langer door gaan zo.

Gast

#256

2016-07-12 11:32

Omdat de roverheid gestopt moet worden! De rechten van de mens zijn te lang en te vaak geschonden, oproer is verstomd, mensen zijn bang, lui of ongeinteresseerd, mede door vergiftigd voedsel, medicatie en medialeugens. Tijd voor verademing, tijd voor actie!

Gast

#257

2016-07-12 11:33

De politiek is niet de baas, massa wint van macht.
Aan de kant, de ontwaakte burgers komen er aan.

Gast

#258

2016-07-12 11:39

als psycholoog ben ik van mening dat "verwarde personen op straat" vooral het gevolg zijn van teveel economische druk waardoor mensen hun huis kwijtraken. DAAR moet iets aan gebeuren. Het opsluiten van mensen helpt daartegen natuurlijk niet. tweede oorzaak is de systematische afbraak van de geestelijke gezondheids zorg waarin deze bewindspersoon ook een grote rol heeft gespeeld. Meer en betere psychische zorg , maar zeker niet op deze manier!

Gast

#259

2016-07-12 11:39

in de voormalige USSR zaten de psychiatrische instellingen ook vol met verwarde, andersdenkende mensen... en in China

Gast

#260

2016-07-12 11:41

Omdat deze verwarde minister E. Schippers echt niet goed snik is. Gedwongen opname voor deze tante! Gestoord mens!

Gast

#261

2016-07-12 11:49

omdat deze wet het de overheid mogelijk maakt iedereen die het oneens is met het un beleid als verward kan aanmerken zonder dat er zelf maar een arts aan te pas komt

Gast

#262

2016-07-12 11:52

De trend naar nog weer meer overheidsbemoeienis met de persoonlijke levenssfeer van burgers moet gekeerd worden!

Gast

#263

2016-07-12 11:56

Omdat wij vrij moeten zijn en dit belachelijk is onmenselijk gewoon niemand heeft het recht om te beslissen wat wij willen en wat ze met ons doen

Gast

#264

2016-07-12 11:58

zodat dit wetsvoorstel niet doorgaat
anders worden onschuldige mensen hier de dupe van

Gast

#265

2016-07-12 12:03

Veel ziektebeelden en ook medicijnen inentingen -morfine geven verwarring .Veel is er bezuinigd aan dagopvang van verwarde mensen .Zelfs het weerbeeld is verward .

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-07-12 12:10



Gast

#267

2016-07-12 12:23

Omdat mensen menselijk moeten worden behandeld

Gast

#268

2016-07-12 12:25

Omdat mensen recht hebben op een menselijke behandeling.

Gast

#269

2016-07-12 12:29

Dit zijn maatregelen die je tijdens oorlogstijd verwacht.Niet in een vrije Democratie.

Gast

#270

2016-07-12 12:29

Beste

Als zorgondersteuner bij een Psychiatrische patiënt aan huis kan ik u aangeven dat deze mensen 100 % functioneren in deze maatschappij.
Het verdient aan te merken dat deze groep wel een support groep hebben van vrijwilligers en famliey enz professionele ondersteuning voor de dagelijkse gang van zaken zoals boodschappen doen administratie enz.
Maar is het een feit dat door dit vangnet deze groep mensen prima is staat is om zelfstandig te wonen zonder enige gevaar voor de omgeving.
Sterker nog deze mensen hebben even veel kans om gek rond te lopen op straat als "normale mensen ".
Daarvoor mijn grote afkeer tegen dit wet voorstel want je plaats die mensen per definitie in een kwaad daglicht.
Omdat er toevallig 2 gevallen zijn in het verleden zoals de moord op mevr Borst toevallig iemand met een psychiatrische verleden erg genoeg natuurlijk maar er gebeuren bijna dag dagelijkse moorden in Nederland door gewone mensen.
Laat deze groep mensen leven zoals ze willen leven en als zo iemand doordraait en naak over de straat loopt is er geen gevaar en bied deze persoon een deken aan en koffie in plaats van eenzame opsluiting voor 3 dagen respect en eerbied voor elkaar en een goed gesprek is alles wat zo iemand nodig heeft voor dat moment en niet deze wetgeving.
Een vriendelijk woord is vaker al voldoende gewoon zoals als vroeger zonder vooroordelen vragen wat er aan de hand is doet wonderen en daardoor escaleert er niets net als bij gewone mensen.

Gast

#271

2016-07-12 12:44

Omdat ik tegen de plannen van Schippers ben.

Gast

#272

2016-07-12 12:44

Omdat het steeds gekker gaat in de gezondheidszorg . Sinds minister Schippers en dhr van Rijn aan het bewind zijn wordt is het een grote beerput geworden. Iedere burger weet dat die er mee te maken heeft maar diegenen die het besturen hebben er geen weet van wat er werkelijk speelt,

Gast

#273

2016-07-12 12:48

Ik ben het volkomen met de schrijver eens en daarom teken ik deze petitie.Cornelis Baay

Gast

#274

2016-07-12 12:54

Ik vind het belangrijk dat mensen met een alternatieve kijk op de wereld er bij mogen, sterker nog dat ze de vooruitgang helpen boeken om nieuwe manieren te ontdekken van samenleven. Elk gevoel van bedreiging door zulke vrije geesten lijkt mij begrijpelijk, maar niet door wet strafbaar. Althans, het zou nooit mogen gebeuren. We streven vooruit, niet achterwaarts! Elke anonieme melding van verdenking zou nauwkeurig gecontroleerd moeten worden door instanties die echt zicht hebben op de psyche en hersenen van mensen. En niet zomaar klakkeloos overgenomen worden, waardoor mensen met eigenzinnige levensstijl of mentaliteit ineens opgesloten komen te raken. Gebaseerd op een willekeurige melding. Dat slaat echt nergens op. Samenleven betekent niet altijd elkaar volledig begrijpen maar het voordeel van de twijfel mag er zijn. En nee, justitie kan niet beslissen over de mentale gezondheid van iemand. Justitie moet correct handelen in gevallen van wet handhaving. Eerlijk en volgens het boekje. Het boekje van pure wet over mens, milieu en dieren, en niet een nieuwere versie met wetten die tegen humanitaire rechten in gaan.

Gast

#275

2016-07-12 12:55

Omdat ik tegen elke vorm van totalitarisme en onmenselijkheid ben en ik een groot voorstander ben van het blijven hanteren van de Universele verklaring van de rechten van de mens en dat lijkt met dit voorstel volledig negeerd te worden.