Handen Af Van Het Medisch Dossier

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Handen Af Van Het Medisch Dossier.


Gast

#1

2016-09-16 21:35

Omdat het kolder is van de overheid.

Gast

#2

2016-09-16 21:47

Alles van waarde is weerloos. Ook onze persoonlijke geheimen.

Gast

#3

2016-09-17 06:54

Omdat dit middel het doel niet heiligd.

Gast

#4

2016-09-17 07:16

volksvertegenwoordigers die het mogelijk maken om privacy uit te besteden aan commerciële belanghebbenden... o n b e g r ij p e l ij k

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-09-17 07:38



Gast

#6

2016-09-17 12:17

De macht van de zorgverzekeraars is reeds buitenproportioneel. Deze informatie gaat een verdere verpaupering voor de patient betekenen. Straks worden mensen uitgesloten bij verzekeraars vanwege hun genen/medich dossier. Dit fascime wil ik een halt toeroepen!

Gast

#7

2016-09-17 12:48

Als kinderarts vind ik het zeer belangrijk dat de medische gegevens van kinderen niet direct toegankelijk zijn voor verzekeraars.
Leen Guyt

#8

2016-09-17 13:02

De verzekeringen verdienen al genoeg aan hun patienten !  laten ze van hun medische dossiers afblijven !


Gast

#9

2016-09-17 14:12

Het Medisch Beroepsgeheim is voor mij de basis dat ik kan garanderen dat iemand alles kan vertellen en ik zowel zwijgplicht als zwijgrecht heb met daarbij een beroep zal/kan doen op het verschoningsrecht.
Een commerciële verzekeraar heeft NIETS te zoeken in dossiers!

Ik wens en eis een duidelijk en expliciet, wettelijk verbod.

Gast

#10

2016-09-17 16:39

Omdat dit regelrecht tegen de wet van privacy in gaat.

Gast

#11

2016-09-17 21:48

Er worden ons, burgers steeds meer rechten ontnomen. Waarom? En maar benadrukken dat we in een democratie leven. Werkelijk?

Gast

#12

2016-09-18 03:07

Medisch dossier is voor artsen met beroepsgeheim en patient.

Gast

#13

2016-09-18 08:45

Ik wil dat de privacy van iedereen gewaarborgd blijft en inmiddels moeten we daar steeds harder voor vechten.

Gast

#14

2016-09-18 09:22

Mijn medisch dossier is privé en zorgverzekeraars hebben daar niets mee te maken. Fraude bestrijden kan ook op andere manieren. Laat daar uw aandacht naar uit gaan.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-09-18 11:26



Gast

#16

2016-09-19 00:53

het is van de zotte dat geld gedreven bedrijven en lieden zo de ruimte krijgen van de dames en heren in de politiek. Zijn ze uit op een slavenmentaliteit van het "gewone" volk.
Democratie, rechtstaat, het zijn loze woorden geworden. Sta op en serveer die lui een koekje van eigen deeg. Niet op hen stemmen en de geld beluste banken verzekeringsmaatschappijen enz. lekker mijden en zoeken naar goeie initiatieven en alternatieven..

Gast

#17

2016-09-19 06:46

Heel heel erg belangrijk dat privacy gewaarborgd blijft!!!!

Gast

#18

2016-09-19 08:03

Omdat ze met hun poten hier van af moeten blijven

Gast

#19

2016-09-19 11:41

Hier wordt met een kanon op een muis geschoten.

Gast

#20

2016-09-19 12:03

Als burger, professional en moeder van een kind met gevoelige medische zaken, die behalve ons en artsen, niemand wat aangaan!

Gast

#21

2016-09-19 21:45

Verzekeringsmaatschappijen hebben er belang bij zo onbeperkt mogelijk dossiers te kunnen inzien. Fraude kan eerlijker bestreden worden. Alles wat ingezien is kan gebruikt worden voor het maximaliseren van winstbejag. Dit is voor de natuurlijke persoon afgeschermd en dus niet controleerbaar. Het formele doel is wellicht niet het echte of enige doel, of kan (zal?) ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid van de mensen. Wat als de reputatie van de patiënt of medisch professional onrechtmatig wordt geschonden? Is dat dan nog repareerbaar? Wie betaalt voor de dan noodzakelijk geworden correctiepoging? Hoeveel grip houdt de patiënt op zijn of haar eigen dossier? Dit is dezelfde denkfout als het onbeperkt afluisteren van telefoongesprekken (zoals de V.S.) ter bestrijding van tereur. Daar moet je uberhaupt zo gericht en efficiënt mogelijk tegen strijden. Dat geldt hier ook voor veronderstelde declaratiefraude. Eigenlijk is dit wetsvoorstel nog erger dan het afluisteren van telefoongesprekken zoals dat voorbeeld van de V.S., omdat het hier om beschermde medische gegevens gaat die dan wel heel ernstig in gevaar komen. Want ook daar kan misbruik gebeuren, en daar zou nog wel eens meer mee gemoeid kunnen zijn dan de bedragen die men beweert te voorkomen bij fraude. Zowel de verdenking als de inzagebeslissing moeten door een onafhankelijk juridisch orgaan vòòraf beoordeeld worden. En dát proces moet ingezien kunnen worden door de betreffende patiënt of diens vertegenwoordiger(s). Eerlijkheid kost geld, maar dat is voor de burger maar ook de verzekeraar. Het voorkomen dat de privacy van de patient in gevaar komt kost inderdaad geld, maar die administratiekosten mogen niet een reden zijn om de objectiviteit van verdenkingen en inzagebeslissingen dan maar helemaal - en alleen maar - aan de verzekeraar toe te vertrouwen. En ook niet om het medisch beroepsgeheim aan te tasten. Niemand wil meebetalen aan fraude door premieverhogingen en verlagingen of schrappen van dekkingen. Natuurlijk niet. Maar evenzogoed wil niemand onrechtmatig benadeeld worden of meebetalen aan frauduleuze dekkingsvoorwaarden. Dat winst mag binnen de verzekeringswereld is een feit. Maar hoe ver mag winstbejag gaan? Laat je dit toe, wat volgt er dan als vervolgstappen in de toekomst? Ga maar gewoon naar de rechter, zoals dat meestal moet met dit soort zaken. Die rechter daar is niks mis mee. Met dat proces zeker niet. Of weet de verzekering het beter dan de rechter? En misschien dat zelfs een rechter geen beroepsgeheim mag openkraken.

Gast

#22

2016-09-20 16:41

we willen terug naar het vertrouwde ziekenfonds van weleer en niet meer naar die (ont)zorg woeker verzekeraars van nu.

Gast

#23

2016-09-20 19:28

Omdat ik de overheid, banken en verzekeraars wantrouw.

Gast

#24

2016-09-21 20:58

Ik ben blij dat ik niet vaak ziek ben
Maar mocht ik Hulp nodig hebben is het ook daadwerkelijk nodig
Ik maak geen misbruik van diensten
Dan kan men beter rechtstreeks contact met mij zoeken
Ik wens niet dat mijn gegevens overal vrijblijvend rond gaan
Er is nog zoiets als privé schending
Nooit mag dit gebeuren

Gast

#25

2016-09-22 11:31

Geen vertrouwen in ' de markt' lees
Ziektekosten verzekeringen!