Tegen ophalen restafval om de 4 weken (Tholen)

Tegen ophalen restafval om de 4 weken (Tholen) / Mededelingen / Einde petitie / Opmerkingen


Gast

#26 Bakken

2017-01-09 10:50

Beste meneer Reijngoudt,

Hartelijk dank voor uw initiatief en veel succes met het aanbieden van de petitie.

Misschien kan ook nog eens onder de aandacht gebracht worden dat het ophalen van het plastic en drankkarton afval veel hygienische kan met behulp van een extra container in plaats van de huidige flinterdunne verzamelzakken.

Deze zakken worden nogal eens door katten opengekrabt.

 

Hartelijke dank

Joke de Neeff - Verspeek

Scherpenisse

Frank Jacobs

#27

2017-01-09 10:51

Goede actie, vraag me af hoe ze dit weer hebben bedacht. Kees bedankt voor je inzet en hopenlijk met succes


Gast

#28

2017-01-09 10:59

 Beste Kees,

Bedankt voor je inzet.

Dus de wethouder zegt dat je altijd een 2e kan aanvragen . . . en de ZRD weet van niks . . .

Trouwens . . . is er ergens een cursus te volgen om alle ophaaldagen in de gaten te houden . . .

Alles is in één woord . . . Belachelijk!!!

Ron Ruijgrok


Gast

#29

2017-01-09 11:50

Beste Kees,
Mocht het allemaal zo blijven als t nu is zou het fijn zijn als we voor iedere soort afval dan een bijpassende bak krijgen ipv zakken voor plastic en je papier moeten brengen naar de bepaalde inzamelplek. Gr. Marsha

Gast

#30

2017-01-09 11:52

als ze toch willen bezuinigen kunnen ze beter de grijze en de groene om de 3 weken doen !

Gast

#31

2017-01-09 12:01

Alle ondertekenaars gezamenlijk een vuilniszak voor de deur van het stadhuis dumpen met alle media aandacht die er te krijgen is, dit is het enige wat werkt bij politici en hopen dat het landelijke aandacht krijgt, dat is het enige waar ze zenuwachtig van worden, de rest interesseert ze totaal niet.

Gast

#32

2017-01-09 12:03

Dankjewel Kees voor de tijd en moeite namens ons en de hele gemeente.
Maak me echt zorgen om de hygiëne, zeker in de zomer de stank, zowel container van jezelf of die van je buurman en als de bussen geleegd zijn qua ongedierte.
Wat denk je van menselijke resten in de container. Je krijgt wel een extra container, maar dat schiet niet op, als deze ook per 4 wk geleegd wordt.
Groet,
Linda
de boze burger

#33 gast

2017-01-09 12:05

Gewoon alle ondertekenaars een vuilniszak voor de deur van het stadhuis dumpen met alle media aandacht die er te krijgen is en hopen dat landelijk wordt opgepikt. Dit is het enige waar politici zenuwachtig van worden, de rest interesseert ze geen ene moer.

Joppe

#34

2017-01-09 12:19

Wat te denken van het gewicht na vier weken?

Zelf ben ik copd patient heb nu al moeite om de grijze kliko naar zijn plaats te brengen.

Ik zet hem wel voor mijn deur.

 

 


Gast

#35

2017-01-09 12:54

Dag Kees,

hierbij wil ik een paar probleempunten noemen waar de aandacht nog niet op is gevestigd.
Althans voor zover ik de omschrijvingen heb gelezen.
Namelijk, wat te denken van de mensen die lijden aan incontinentie en degenen die een stoma hebben.
Ons gezinnetje bestaat uit slechts 2 personen en doordat mijn man een stoma heeft en alleen plassen kan met
behulp van catheters, kunnen wij al nauwelijks volstaan met een grijze container die eenmaal per veertien dagen
wordt geleegd.
Wellicht zal er op dit gebied nog veel meer te bedenken zijn.

Bedankt voor het nemen van dit initiatief.
Met een hartelijke groet,
anna d.

KD

#36

2017-01-09 13:14

Het afval verplaatst zich.....: van de nu nog halflege container naar een overvolle schuur!! Daar staan inmiddels 5 gevulde plastic afvalzakken te stinken. En een grote doos oud papier (maar die stond er voorheen ook al). Dit gaat inderdaad niet werken zo! 

En er ligt al meer hondepoep op staat dan voorheen; de meeste mensen lopen liever niet een eindje extra om naar een rode bak, en in de eigen container willen we het nu ook niet meer!!

 

Bedankt voor je inzet Kees!


Gast

#37

2017-01-09 13:21

Goed bezig Kees, dankjewel voor dit initiatief en de moeite die je hoervoor doet!

Gast

#38

2017-01-09 14:29

Veel suc6666666

Gast

#39

2017-01-09 14:38

Dat ze ipv zakken voor plastic dat ze daar containers voor geven en ook 1x in de 2 weken legen.
En nog n punt... in oud-vossemeer word papier niet huis aan huis opgehaald maar verders overal! Misschien ook iets om naar te kijken

Gast

#40 Re:

2017-01-09 14:39

#28: -  

 Download de recyclemanager app en je krijgt keurig n melding de avond voor t aan straat moet staan. 


Gast

#41

2017-01-09 15:07

Beste Kees,

Ontzettend bedankt voor je inzet tot nu toe. Wij wensen je woensdag heel veel succes!


Gast

#42 Re:

2017-01-09 15:09

#31: -  

 Dat lijkt me nog eens een toffe stunt! Wel in de zomer maanden en dan allemaal een vuilnis zak dumpen die al 2 of 3 weken in het zonnetje gelegen heeft. 


Gast

#43

2017-01-09 15:10

Als het niet mogelijk is om vaker restafval op te halen dan is het makkelijker om te zorgen voor een container voor het plastic, omdat ik niet de ruimte heb voor al die plastic zakken. Deze containers met oranje deksel zie ik in veel andere gemeenten ook.

Gast

#44

2017-01-09 15:11

Zorg tenmiste voor een container voor het plastic. (In andere gemeentes zie je ook containers met oranje deksel)

Nu heb ik gewoonweg de ruimte niet om de volle zakken op te slaan en die kan ik ook niet buiten leggen, vandaar dat het toch in de zwarte container verdwijnt.

 

H. gr.

Pedro

#45 Re:

2017-01-09 15:59

#10: -  

 

De inhoud vier weken lang opsparen is probleem nr 1.

Het volume welke je nu ineens kwijt kan is probleem nr 2. Deze is namelijk gehalveerd.

Wij zijn verhuisd van Breda naar Tholen en daar in Breda is het aantal kliko’s dat je mag hebben niet beperkt. Als je behoefte had aan een extra kliko t.b.v. de restafval dan kon je die aanvragen ongeacht het aantal personen in je huishouden en betaalde je per jaar iets van 45 euro extra. Hier hadden wij totaal geen probleem mee. Met ons huishouden van vijf personen redden wij het anders niet. Hier in Tholen mag je alleen met een huishouden van 8 personen of meer een extra kliko aanvragen. Dit is belachelijk. Waarom kan het niet zoals in Breda? De gene die iets meer restafval produceert betaald gewoon zelf iets extra’s, opgelost, klaar!

M

#46

2017-01-09 16:19

Ga er ook vanuit dat vele ondertekenaars als gezin hebben ondertekend. Dan komt het aantal participanten op ca 2000x 4 = 8000 personen van de 25000 inwoners.


Gast

#47

2017-01-09 17:14

Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten als ik de grijze bak een keer vergeet buiten te zetten tijdens de ophaaldag.

Maar ik ben erg benieuwd naar de reactie van de gemeente, bedankt zover Kees!

Gast

#48

2017-01-09 18:08

om afval beter te scheiden zouden er bakken voor papier/karton geleverd moeten worden: in Oud-Vossemeer kan maar 1x per 2 weken weg gebracht worden, gedurende een uurtje,.Laat dit nu net bij ons niet lukken.
Wij moeten dus noodgedwongen het papier bij het restafval doen want anders kunnen we het nergens kwijt!
Of we moeten er een eind voor gaan rijden (kost brandstof en slecht voor het milieu)

Gast

#49

2017-01-09 18:09

Beste Kees, wij waarderen je inzet voor dit probleem. Misschien kan degene die dit plan bedacht heeft 24 uur meelopen met mantelzorgers, die te maken hebben met incontinentiemateriaal e.d.... 4 weken zijn erg lang, misschien dat 1 x in de 3 weken bespreekbaar is, dan wel een optie..

Gast

#50

2017-01-09 18:28

Beste Kees, alvast bedankt voor je inzet en hopelijk heeft het effect bij de gemeente, succes woensdag.
met vr groet piet.