Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Buurtbewoner

#101 Vragen aan college

2011-10-08 15:26

TROTS is als eerste met vragen voor het college gekomen
zie http://www.zoetermeernieuws.nl/2011/10/niets-tegen-een-moskee-maar-hoe-zit-het.html
Gast

#102 Herstellen Zegwaartse weg

2011-10-08 16:04

Laten ze het geld steken in nuttige zaken waar de hele gemeente en omgeving iets aan heeft, zoals b.v. het opnieuw asfalteren van de zegwaartseweg. Dat is al jarenlang een drama waar de gemeente niets aan doet. Dus laten de gemeente eens open kaart spelen en zich echt inzetten voor de eigen gemeente. Of krijgen ze misschien geld voor de vergunnening van de moskee?

Gast

#103

2011-10-08 16:06

Er is genoeg ruimte in/op bv industriegebieden. Dus niet in een woonwijk en zeker niet ten koste van openbaar groen en waar overtollig wateropvang is gerealiseerd. Er is al jaren een kerk op die lokatie en dat is genoeg. Laat de wijk met rust!
Strookje-man

#104

2011-10-08 17:18

Het enige wat je eraan kan doen op dit moment is zoveel mogelijk mensen (denk aan vrienden, familie, vage kennissen en voor mijn part de korfbal-,tennis-, of wat voor een vereniging ook) deze petitie laten tekenen. Hoe meer stemmen hoe meer we kunnen. We wonen toch nog steeds in een democratie. De 360 stmmen die we nu pas hebben is nog lang niet voldoende.

Gast

#105

2011-10-08 17:19

Bespottelijk een moskee notabene van een vreselijke fundamentalistische groepering die gelieerd aan de As-soennah moskee aan de Fruitweg in DenHaag waar de imamFawaz de leiding heeft. Deze groepering ontkent dit natuurlijk maar binnen de Islam mag je liegen t.b.v. je geloof (taqqiyah noemt men dit)
Strookje-man

#106

2011-10-08 17:22

Laat iedereen stemmen die je kent. Dat is nu op dit moment een van de dingen die je kunt doen.

Gast

#107 Re:

2011-10-08 17:43

#1: -  

 kan die moskee niet lekker in de oude locomotion disco dat pand staat toch leeg en geen bewoners in de omgeving en veel parkeerruimte


Gast

#108

2011-10-08 17:49

Alles wat met de Islam te maken heeft mag nooit een voet aan de grond krijgen in ons Joods Christelijke land.

Gast

#109

2011-10-08 18:08

Er rust al een bezuiniging op de gemeente en is er dan wel geld voor nieuw aan te leggen parkeerplaatsen en wijzigen van groen voorziening die voor kosten van de gemeente komen?

Gast

#110 Geen moskee a.u.b.!

2011-10-08 18:22

Goed initiatief! Ben erg geschrokken van deze plannen voor een gebedsruimte/moskee voor een stichting die vrouwen als 2e rangs burger beschouwen. Google maar eens op stichting ICZ. Ben ook behoorlijk pissig op de gemeente die je met een briefje voor een verdongen feit stelt. Als je je een beetje inleest over deze stichting begrijp je dat hier meer aan de hand is en onze Wethouder Welzijn wil ze ons graag voorstellen als toekomstige buren..


Gast

#111

2011-10-08 18:28

Waarom? Er is toch wel elders in Zoetermeer ruimte voor een gebedsruimte, Halve industrieterreinen staan leeg

Gast

#112

2011-10-08 18:31

no way een moskee!

Gast

#113 Re: Herstellen Zegwaartse weg

2011-10-08 18:33

#102: Gast - Herstellen Zegwaartse weg

Helemaal mee eens! Laten ze eerst maar eens naar de bestaande zaken in zoetermeer kijken!


Gast

#114 Re: Vragen aan college

2011-10-08 18:34

#101: Buurtbewoner - Vragen aan college

Goede vragen! Ben heel benieuwd naar de antwoorden!


Gast

#115

2011-10-08 18:35

Geen Moskee ook geen andere kerken op dit stukje groen, vol is vol!Dit trekt onnodig criminaliteit aan. Voor de omwonende is dit niet eerlijk.

Gast

#116 Re:

2011-10-08 18:35

#111: -

Er is in zoetermeer helemaal geen ruimte voor zoiets. Als de gemeente dit toestaat, zijn ze het eens dat vrouwen 2e rangs burgers zijn!


Gast

#117

2011-10-08 18:38

Ik ben tegen de komst, iedereen heeft het alleen over de moslims die er komen, maar wat te denken van de extra politie die komt, de RIVD etc die regelmatig zal komen denken. Wat van de mensen die zowieso al iets hebben tegen moslims, die zullen ook vaker langskomen.

De mensen die voor zijn zien het totale plaatje niet denk ik.

Ik weet overigens wel een plek waar ze veel bezoekers willen hebben, dat is het Stadshart, die hebben er plek voor en kunnen elke bezoekers nog goed gebruiken ook. Zet hem naast dat ministerie en je hebt direct controle.
Strookje-man

#118 zorg dat iedereen tekent

2011-10-08 18:38

zoveel mogelijk mensen (denk aan vrienden, familie, vage kennissen en voor mijn part de korfbal-,tennis-, of wat voor een vereniging ook) deze petitie laten tekenen. Hoe meer stemmen hoe meer we kunnen. We wonen toch nog steeds in een democratie.

Gast

#119

2011-10-08 18:45

Geen gezeik, Geen moskee in onze wijk!!!

Gast

#120

2011-10-08 18:47

Ze mogen van mij hier net zoveel moskeeën als er daar ongeschonden kerken staan!! GEEN DUS!!!

Gast

#121

2011-10-08 18:48

Kom op zeg....19% van alle Nederlanders is practiserend gelovig...inclusief alle moslims.

We hebben absoluut geen gebedsruimtes nodig hier, hier waar de kerken gesloopt en ontmanteld worden maar waar wel steeds meer moslims met de reet omhoog liggen 5x per dag....

Opzouten met dat gebedshuis!!!!!!!
Aktie!

#122 Diverse initiatieven in ontwikkeling..

2011-10-08 18:58

Eerste indruk: Bedrijfsrestaurant gemeente kan ca 300 mensen aan. Wij gaan met z'n allen en ik reken op minimaal 1000 mensen, pers, enz...De gemeente heeft zich hierin ook mis gerekend! Wij zijn massaal aanwezig. Spandoeken zouden de bezwaren extra kunnen ondersteunen! Meerdere initiatieven zijn in ontwikkeling..Volg de ontwikkelingen o.a. op www.zoetermeernieuws.nl!

Gast

#123

2011-10-08 19:19

Ik heb in principe geen bezwaar tegen een moskee of andere gebedsruimte. Mijn bezwaar is dat er sprake is van een gebouw van 600m2 voor bijeenkomsten van honderden mensen. De hoeveelheid groen die hiervoor moet worden opgeofferd vind ik te veel voor deze "groene wijk". De verkeersdruk gaat te groot worden. Een gebouw+parkeerterrein van deze omvang hoort eerder in een bedrijventerrein thuis.
tja

#124 Uhhh

2011-10-08 19:33

Waarom bekeren de moslims zich niet tot christen? Staan kerken zat leeg, ruimte zat.Maar alle gekheid....ga lekker naar huis om te bidden en blijf daar gelijk. Dan zou het met Nederland een stuk beter gaan.
AJ

#125 Re:

2011-10-08 19:36

#17: -  

Inderdaad erg misterieus bij de Gemeente. Heb zelf meerdere keren bij de gemeente navraag gedaan of er binnen de wijk Seghwaert nog kavels vrij waren voor bebouwing. Iedere keer (laatstelijk mei 2011) kreeg ik als antwoord dat er geen kavels beschikbaar zijn.

Voor een "gebedshuis" Moskee kennelijk ineens wel. Ruikt de Gemeente geld en komt dit goed uit bij de toe te passen bezuinigingen??

Is door de gemeente al onderzoek gedaan in welke wijk(en) de potentiële gebruikers van de beoogde gebedsruimte wonen? In Segwaert op zeker niet!!

Ik ga mee met de eerdere stellingen door met zoveel mogelijk mensen aanwezig te zijn a.s. donderdag bij de gemeente en daar ons duidelijk NEE te laten horen en ons niet met de bekende vage beloften en/of toezeggingen van de gemeente het welbekende riet in laten sturen.

Er is binnen de stadsgrenzen van Zoetermeer voldoende alternatief aanwezig. Kijk eens naar de enorme leegstand van bedrijfsruimten met meer dan voldoende parkeergelegenheid waarbij aan niemand overlast wordt aangedaan.

Kom allemaal a.s. donderdag naar het Gemeenthuis en laat duidelijk je stem horen.