Wij eisen schone lucht!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij eisen schone lucht!.


Gast

#26

2011-11-30 16:36

Ik vind dat iedereen recht heeft op schone lucht en daarbij vind ik ook dat we vrij moeten zijn van stankoverlast het word steeds erger de stankoverlast waarom moeten veebedrijven zo dicht bij de bebouwdekom zitten wordt tijd dat daar eens wat aangedaan wordt in de zomer zijn wij verplicht om binnen teblijven en alle ramen dicht temaken van wege de stank

Gast

#27

2011-11-30 21:11

Erg fijn dat er mensen zijn die zich voor deze zaken inzetten. Dit is een zéér belangrijk iets, daar er ook véél mensen die zich nog nergens druk om maken.
Bedankt voor deze inzet. Petra
juffrouw

#28 Re: Luchtkwaliteit Beuningen (Ewijk)

2011-12-01 09:41

#24: Peter Stuivenberg - Luchtkwaliteit Beuningen (Ewijk)

iedereen wordt in de maling genomen door Den Haag. Kijk eens naar wat er vlak naast de snelweg gebouwd is de afgelopen 2 jaar... woningen direct naast de 326 wijchen - den bosch. en bij Beuningen toch ook .. lijkt me erg smerig..

als het maar geld oplevert denken de lieden in Den Haag.


Gast

#29

2011-12-01 11:31

Frisse en schonelucht is een eerste levensbehoefte voor mens en dier.
Calimero

#30 Verdraagzaamheid

2011-12-01 12:20

Nederland is een klein landje.
Bouw-, Agrarische-, en Industrie grond is schaars.
Dat wil niet zeggen dat industrie- en agrarische gebieden waar woningen gebouwd worden ineens de grote boosdoeners zijn. En zich aan milieu freaks moeten aanpassen.
Als men zonodig in deze gebieden wil wonen dan moeten zij ook daarvan ook de (financiële) consequenties aanvaarden. En mee betalen aan de eisen die zij zelf aan deze industrieën of agrarische bedrijven stellen. Iedereen heeft recht op een schoon milieu (schonelucht) maar niet ten koste van andere belanghebbende die verdrongen worden uit hun omgeving waar ze al misschien eeuwen gevestigd zijn.
Ongeruste moeder

#31 Re: Verdraagzaamheid

2011-12-01 18:23

#30: Calimero - Verdraagzaamheid 

Verdraagzaamheid is een mooi woord, milieufreak vind ik minder mooi. Wat vindt u dan van al die nieuwbouwwijken en scholen die naast snelwegen gebouwd worden? Wat vindt u ervan dat nu al 1 op de 5 kinderen astma heeft, straks nog meer. Wat vindt u ervan dat luchtvervuiling 18000 of meer doden per jaar veroorzaakt? 100 miljard euro kosten binnen de EU? 4 miljard in Nederland ? Iedereen mag een mening hebben, maar we hebben het hier in de eerste plaats over gezondheid van iedereen, als dit onder 'milieufreak' valt, so be it. Keuze waar je gaat wonen? Als je een goedgevulde portemonnee hebt heb je meer keuze in alles, maar dan moet je in het uiterste noorden of op de waddeneilanden gaan wonen, want elders zal de lucht niet gezond zijn. Niet met het huidige beleid. Daar willen we wat aan doen. Het is geen eenvoudig op te lossen probleem, maar zeker de moeite waard om in elk geval aan te pakken. Maar in elk geval bedankt voor uw reactie.

Gast

#32

2011-12-02 15:42

Prachtig initiatief!

Gast

#33

2011-12-03 09:41

Een sluipend probleem waar we niet eerder weet van hebben dan wanneer je last hebt van je longen !!
guest2

#34 Schone Lucht en ........hard rijden

2011-12-03 18:17

Hoorden we bij Pauw en Witteman de gast Aptroot van VVD over schone lucht en geluidsoverlast.
Nee, lekker hard kunnen rijden, 5 minuten eerder in Arnhem zijn als je uit Gouda wegrijdt.
De auto's worden veiliger, zuiniger en schoner, de brandstof duurder. Dus wat doen de onverschilligen: harder rijden.

Gast

#35

2011-12-04 14:35

Deze actie vind ik zelf ontzettend goed en er moeten zeker meer volgen. Zelf woon ik namelijk ook in een vervuilde omgeving.

Gast

#36

2011-12-05 14:04

Een goede zaak dat hier meer aandacht voor komt. Het aantal luchtwegklachten is al jaren stijgend. Dit is m.i. niet los te zien van de forse luchtverontreiniging in zonze streken.

Gast

#37

2011-12-05 22:22

Schone lucht is echt zeker broodnodig dezer dagen!!!
Laat een serieuze metamorfose voor mijn part maar komen.

Ik heb alvast zelf geen auto, brommer, scooter of ander vervuilend vervoer!!
Groene auto's zijn er al toch? Wel die zouden toch meer in de meerderheid moeten rijden tegenwoordig!!

Gast

#38

2011-12-07 13:54

Great initiative!
We can start by making OV, public transport cheaper.
Right now the trend is to make OV more and more expensive (for example Brabant 3Euro Dagkaart is gone and enormous cost rises planned for next year).
The end result I see today - less people on the bus, then reduction in service, more people by car, and more pollution.
The OV newspapers (Spits, Metro, Pers) have lots of advertisements for cheap cars.
All this does not include the cost for nature, and our health.

Gast

#39

2011-12-07 15:56

COPD is niet aangeboren, wordt mede veroorzaakt door de vuile lucht. Plaats veel bomen en hagen langs de A50 en A73 dan hebben we in Ewijk als COPD patienten minder te klagen.

Gast

#40

2011-12-08 20:37

Een zinvolle aktie!
Adje

#41 Zelf-kritiek

2011-12-08 22:56

We kunnen natuurlijk wel naar een ander blijven wijzen; maar wat ondernemen we zelf om de uitstoot van CO2 en fijn stof te verminderen? Ga je kritisch kijken om minder autokilometers te maken of telt de CO2 uitstoot mee bij de beslissing tot aankoop van een andere auto? Wie heeft er al gereageerd naar de gemeente Beuningen tegen de afschaffing van de kapvergunning om bomen te mogen kappen. Als men zich bewust is dat dit ook bijdraagt aan toename van luchtverontreiniging; dan kan de gemeente zich wel opwerpen als behartiger van de belangen van zijn inwoners, maar het tegendeel is waar. Hoeveel aardgas en elektriciteit kunnen we minder verbruiken zonder dat we er last van hebben? Begin bij de bron en heb meteen resultaat. Uw initiatief van vandaag is het begin van een gezondere wereld van morgen.

Gast

#42

2011-12-09 12:14

De brug moet breder (A50 EWIJK) maar als de overheid de gezondheidsrisico's negeert van de aanwonenden is het hek van de dam. Er zijn regels en er hoort integer bestuur te zijn. RWS stelt haar eigen regels op en enkele kabinetten (vorige en huidige), die graag een naam in asfalt willen opbouwen, rekken de regels op richting het onaanvaardbare.


Gast

#43

2011-12-14 06:11

Kan alleen een opluchting zijn als daar aan gewerkt word,en hoop dat iedereen eraan mee wilt werken! anders moeten we straks lucht kopen.

Gast

#44

2011-12-22 18:53

Goede actie, ik ga het delen voor meer handtekeningen!

Gast

#45

2011-12-22 20:07

Deze boodschap spreekt voor zich

Gast

#46

2011-12-23 09:54

Bijna heel Nederland zit in vieze lucht. Dat heeft zeer kwalijke gevolgen voor de longfunctie: minder zuurstof in de longen en daardoor in uw bloed! Uw hersenen werken minder goed, maar ook al uw organen. Dag in, dag uit! Dat heeft grote consequenties voor uw gezondheid en kwaliteit van leven!!

Gast

#47

2011-12-24 21:52

Als Astma-patiënt heb ik 1 smeekbede: verbied het particulier vuurwerk afsteken met oud en nieuw!

Gast

#48

2011-12-31 16:42

Het is niet normaal dat bij de bouw van de tunnel onder de A2 in Maastricht geen luchtfilters gemonteerd worden daar de omgeving van Maastricht de luchtvervuiling een van de grootste van het land is

Gast

#49

2012-03-23 11:22

Ik ben hier zeer content mee, wist niet van het bestaan en heb de link naar diversen anti houtstook mensen doorgestuurd.

Gast

#50

2012-07-18 06:28

Wie hier heeft 2 wagens? Of rijd met zijn wagen naar het werk terwijl ze de bus kunnen nemen maar dat duurt een heel uur langer...
Stop met hypokriet te doen en dan kan je klagen