Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#251

2015-12-30 13:57

Hallo,omdat het voor ouderen, en voor dieren vreselijk is,,,,

Gast

#252

2015-12-30 13:57

vuurwerk kan gevaarlijk zijn, mensen en kinderen hebben er veel last van en de dieren ook.
het is een hoop lawaai en voor velen weinig lol.

Gast

#253

2015-12-30 13:58

Vuurwerk af laten steken door particulieren is onverantwoord. Teveel mensen hebben inmiddels laten zien dat zij niet op een normale wijze met vuurwerk kunnen omgaan. Zodoende gebeuren er ieder jaar weer veel ongewenste ongelukken en vallen er veel slachtoffers.
Ik hoop dat de regering wel haar verantwoordelijkheid durft te nemen door een algemeen verbod op vuurwerk in te stellen.

Gast

#254

2015-12-30 14:59

Omdat ik gebruik van vuurwerk veafschu en dat niet alleen door de vervuiling die het teweeg brengt(inademen van dampen) maar vooral doordat de dieren hier enorm onder moeten lijden...ik heb zelf een hond en die is dagenlang tottaaal van dtreek. Daarbij komt ook dat, in deze tijd van financiele misstanden het geld wat uitgegeven wordt aan kortstondig "genot" veel beter aan goede doelen geschonken moet worden (dierenasiels ,daklozen en derg,) zodat daar langstondig plezier door kan ontstaan....De mensheid is zwaar aan het verloederen en dat kan een beetje tot stand komen door in iedergeval vuurwerk LANDELIJK te verbieden. PUNT

Gast

#255

2015-12-30 15:02

Wij oudere zijn het spuug zat om weken, op de dwaas te tijden opgeschrikt te worden ,door knallen die in een oorlog thuis horen.
wij zouden het zeer op prijs stellen als de gemeente dit vuurwerk zou afsteken, de kosten daar van zullen ruim gedekt worden door het besparen van de schade die elk jaar geleden wordt ..en het niet hoeven binnen halen van allerlei straat meubilair .zoals papier /plastic honden poep zaKjes automaten,enz. Waarom moeten zoveel mensen hierdoor tegen de tijd van de jaarwisseling opzien. A U B .OVERHEID DOE NU EINDELIJK IETS AAN DEZE OVERLAST.
De Fam A.Noort.

Gast

#256

2015-12-30 15:09

Er gebeuren nog steeds vele ongelukken met vuurwerk, veel daarvan zijn van mensen die niet verantwoordelijk er mee om kunnen gaan, daarom zie ik graag een verbod op vuurwerk komen hier in Nederland. Ook zie ik in mijn omgeving dat veel mensen niet eens naar buiten durven, omdat er in hun omgeving veel vuurwerk wordt afgestoken, en het zijn vaak de zwaardere vuurwerk waar echt een eind aan moet komen.

Gast

#257

2015-12-30 16:11

Om mee te werken aan Nee tegen particulier vuurwerk.

Gast

#258

2015-12-30 16:27

Al jaren wordt er voor of net erna over overlast gepraat. Schandalig dat het weer van uit de samenleving moet komen. De overheid heeft de belangrijkste taak.
Het begint langzamerhand terroristische aanslagen te worden.
Wie herstelt de gewonden, braden op veel plaatsen.
Hopenljk komt het gezonde verstand bovendrijven!
Heel veel succes!

Gast

#259

2015-12-30 16:38

Zojuist ging weer een zeer zware bom af in de buurt: 30 dec. 17.34 uur...

Gast

#260

2015-12-30 16:55

Vuurwerk is niet meer van deze tijd, het lijken trouwens meer handgranaten dan rotjes.
Teveel overlast met name voor dieren.

Gast

#261

2015-12-30 16:55

In ons dierenasiel Amsterdam-Noord / Oostzaan moeten wij tijdens die rampperiode van de jaarwisseling ons uit de naad werken om de panikerende dieren nog enigszins tot rust te brengen.

Gast

#262

2015-12-30 17:00

stop die rotzooi voor de dieren en de puinhoop dat overal ligt

Gast

#263

2015-12-30 17:12

Ik ben niet geheel tegen vuurwerk. Kijk Siervuurwerk vind ik prachtig . Het zijn die harde knallers . Als 'gasten'die zo graag willen afschieten .dan gaan ze maar het leger in kunnen ze knallen wat ze willen. En worden ze nog voor betaald ook.

Gast

#264

2015-12-30 17:15

ik gun iedereen zijn plezier Maar de laatste jaren wordt het steeds gekker met het idiote gebruik van vuurwerk

Gast

#265

2015-12-30 17:19

Omdat het niet meer over vuurwerk gaat. Het lijken net oorlogsbommen! Onze hond is ongelofelijk bang, dus voor mij genoeg reden dit fenomeen te stoppen..
Ik ben voor om.op verschillende openbare plaatsen in Nederland mooi siervuurwerk professioneel afgestoken kan worden. Zo blijft de traditie toch bestaan.!

Gast

#266

2015-12-30 17:20

Dierenwelzijn

Gast

#267 Vuurwerk nee

2015-12-30 17:21

Niet meer van deze tijd. Geeft alleen maar overlast en irritatie voor mens en dier 


Gast

#268

2015-12-30 17:28

Veiligheid. Vannacht klapperde de ramen, en trilde het huis en dit in een gewone wijk. Toen ik in Amsterdam woonde kon je niet meer naar buiten door jongeren die onverantwoord met vuurwerk omgingen en naar mensen gooide. Jongeren blijven hetzelfde met of zonder voorlichting. De hersenen zijn, lees de boeken er maar op na, google het, nog niet volgroeid. Het herkennen van 'angst' kunnen ze nog niet. De gevolgen overzien ook niet.
Maak er een mooi spectakel van op èèn plek in ieder dorp of stad...goed voor de gemeenschapszin en veilig. Twee vliegen in èèn klap. Kijk naar NY, daar gebeurt niets spectaculairs maar het samenzijn van mensen, samen proosten is al een groot feest.
En daar gaat het toch om ? Samen het nieuwe jaar inluiden in plaats van ieder op zich en God voor ons allen.
Veel mensen kunnen niet tegen het geluid, en net schoot er nog een vogel weg toen er weer knalvuurwerk afging. Maak er een gezamenlijke happening van, scheelt tevens veel geld...stel dat dat als argumentatie nodig is.

Gast

#269

2015-12-30 17:29

Is toch veel  mooier als gemeentes het op een veilige plaats doen en horeca mee laten werken dan is er in de binnenstad geen  over last en alle mensen en dieren hebben rust.


Gast

#270

2015-12-30 17:40

Omdat het om alle genoemde redenen fantastisch voor de dieren, milieu en onze veiligheid zou zijn !

Gast

#271

2015-12-30 17:44

Snap niets van deze regering overal bemoeien ze zich mee. Leggen ons hun wil op ongevraagd. Maar als we ze echt nodig hebben laten ze ons met lege handen staan. Zoals met vuurwerk. Mensen schieten miljoenen in de lucht regering blijft maar bezuinigen op gezondheidszorg. Laat de regering hierop een drie dubbele belasting heffen op particuliere verkoop. En dit geld bijleggen naar de Zorg. Mes snijt aan tweekanten minder ziekenhuis opnames betreffende vuurwerk ongelukken en weer een melkkoe voor de staat.


Gast

#272

2015-12-30 17:53

Omdat er buren zijn die het vuurwerk ook in de achter tuin laten knallen. Dat is de enige plek waar ik mijn dieren nog kan uitlaten tijdens deze dagen. En dan heb je zulke fijne buren die dat dan ook nog voor je proberen te verzieken.


Gast

#273

2015-12-30 17:56

Omdat het ogen gaat sparen, en ander ernstig letsel voor mens en dier wordt voorkomen.

Gast

#274

2015-12-30 18:08

Voor mens en dier

Gast

#275

2015-12-30 18:21

Geen woorden nodig. Kijk naar alle ellende wat dit veroorzaakt. Waarom kan in het buitenland wel besissingen worden genomen en hier met deze laffe politiek niet. Time for a change!