Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen.


Gast

#176 Re: Klachtenformulier NZKG invullen!

2015-04-06 18:23

#170: - Klachtenformulier NZKG invullen! 

 Bedankt voor de tip. Ik heb het formulier meteen ingevuld. Ondanks een ruime zoektocht op internet was ik dat nog niet eerder tegengekomen. 

Florent

#177 Re: Re: Klachtenformulier NZKG invullen!

2015-04-07 11:26


Gast

#178

2015-04-10 09:15

Wij hebben zelf zeer regelmatig geluidsoverlast van festivals in Westerpark en daarbij t.g.t. minimaal een sterk vermoeden dat de geluidsoverlast van afgelopen Paaszaterdag afkomstig was helemaal vanaf het NDSM-terrein.

Gast

#179

2015-05-06 17:48

Omdat er ook nog mensen zijn die de volgende morgen moeten werken, woon bij oostzanerwerf maar kan er niet van slapen
joop

#180

2015-05-14 19:51

T  is nu hemelvaartdag en wordt weer lekker mn huis uitgedreund op de westelijke eilanden.

klachten worden niet serieus genomen als je doe bij de gemeente indient.

Compensator

#181 27 juni 2015 Awakenings geluidsoverlast in Osdorp

2015-06-27 10:29

#158: -  

Ook in Amsterdam west geluidsoverlast Awakenings. De bassen resoneren hier.


Gast

#182 Re: 27 juni 2015 Awakenings geluidsoverlast in Osdorp

2015-06-27 20:22

#181: Compensator - 27 juni 2015 Awakenings geluidsoverlast in Osdorp 

 Klopt in West dreunt het. Volgens mij de mensen die voor de volume zorgen zijn al doof. Armen mensen die op het festival nu een gehoorbeschadiging kunnen oplopen. 


Gast

#183

2015-06-28 17:31

Ik sluit me aan bij de omwonenden en ervaar de dreunende bass
als zeer storend en sluit op een mooie zomeravond mijn balkondeur-en -ramen in de hoop op rust.
ik heb te doen met mensen in de nabije omgeving van het NDSM terrein, zelf woon ik tegen Oostzaan aan.

Gast

#184

2015-06-28 20:47

Vanavond weer erg veel last van de bas. 28-6-2015, en dan woon ik er nog 3 kilometer vandaan wat erg voor de buren

Gast

#185

2015-08-22 11:13

Het is schandalig hoe weinig de gemeente rekening houdt met bewoners. Niet alleen in Amsterdam Noord maar ook aan de overkant van het IJ. Die constante puls. Je wordt er gek van.

Gast

#186

2015-08-29 19:30

Ik woon zelf in noord en heb een niet aangeboren hersenaandoening waardoor ik geluid moeilijk aankan. Ik heb mijn rust nodig en de bassen zijn soms zo hard dat ik extra hoofdpijn krijg.
rick

#187 Re:

2015-08-29 20:17

#186: -  

 Geld is meer belangrijk dan t wooncomfort en de gezondheid van de inwoners ..

Dit is t gemeentebeleid

Klachten worden achteloos in de prullenbak gegooid.


Gast

#188

2015-08-29 20:28

Last van gedreun

Gast

#189

2015-08-29 21:32

 Ja heel irritant die basdreun van het NDSM. Volgend weekend is daar weer een idioot festivalletje met waarschijnlijk weer dezelfde stomme basdreunen. En nog irritanter is dat wij bewoners gewoonweg niet gehoord worden in onze klacht daarover omdat "men" het in de botte kop heeft gehaald dat er tegenwoordig alleen met stomme harde basdreunmuziek van Dj´s op festivals groot geld is te verdienen. En gemeente Amsterdam vindt geld belangrijker dan de bewoners. Maar waarom dat niet stukken zachter kan met die vervelende basdreun, die je in je woning de hele avond hoort, zelfs met ramen gesloten, is mij een raadsel. Wordt er dan minder bier verkocht? Kopen anders die mensen met dat kuddegedrag dan geen kaartje? En dan is ook heel irritant die mensen die gaan zeggen dat je dan niet in de stad moet komen wonen. Die doen alsof de stad alleen van hun is. Missschien woonde ik er al voordat..? Iedereen is van de wereld zingen we allemaal toch hard mee..... Ook ik gun mensen hun plezier met festivals als ze dat leuk vinden, maar dat zou toch ook kunnen met minder basgedreun? Bovendien hoorde ik tot mijn grote verbazing ook nog enkele weken geleden de nieuwslezer van het NOS journaal zeggen dat jongeren steeds vaker met oordoppen in naar festivals gaan, omdat de kans op hoorbeschadiging steeds groter is daar. Reden temeer om eens na te denken over die veels te grote geluidsinstalaties en een deel bevolking die straks doof is door te harde muziek. En wij ondertussen gezondheidklachten krijgen vanwege die irritante basdreun elk weekend. 


Gast

#190

2015-08-30 14:12

Overlast: er wordt al INgedronken bij de auto bij ons als bewoners heb foto's van wildpassers. ook muziek vanuit auto, met hele groepjes rond auto, laten vuil liggen, nemen niets mee. ben er helemaal klaar mee!!! wordt er dan helemaal niets vanuit zo'n organisatie verteld aan de bezoekers? wij willen hier gewoon prettig wonen!

Gast

#191

2015-08-31 04:57

Twee dagen meer dan overlast ondervonden in Zaandam van de zware, non-stop dreunende bassen!
Zaterdag 29 en zondag 30 augustus.

Gast

#192

2015-08-31 05:05

Omdat ik zelfs hier, in Oud-Koog, overdag buiten de dreun van de bassen kan horen. Dat is een heel eind bij A'dam Noord vandaan. Hoe moet het dan wel niet voor directe woonomgeving zijn?
Cinderella

#193

2015-08-31 07:22

ook hier in Zaandijk ..twee dagen last gehad van het irritante gedreun van bassen..vanwege het weer geen optie om met de deuren dicht te gaan zitten ...(wel geprobeerd) maar je hoorde het net  zo hard door dreunen ...vreselijk ...is daar nu werkelijk nix tegen te doen ???

 


Gast

#194

2015-09-01 20:27

Het is nog een hele speurtocht om een site te vinden waar men een klacht over geluidsoverlast van festivals kwijt kan! Is het daarom dat er zo weinig over gezegd wordt op internet? De enige mogelijkheid om overlast te melden is hier, echter de tellerstand valt behoorlijk tegen, zeker gezien de tijd dat de site er voor open staat. Hoe gaan jullie dit aanpakken? Slechts 678 ondertekeningen van de vele mensen die er echt last van ondervinden. Wiens vaak enige vrije dagen/avonden meerdere malen in het zomerseizoen flink verpest worden door de herrie van de Festivals op het NDSM-terrein. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat ik er veel mensen over hoor mopperen, maar er zo weinig protesteren......  Zoals ik het nu begrijp komen de volgende festivals er al weer aan, hoever moet men vluchten om het komend weekend te kunnen genieten van een beetje rust?


Gast

#195

2015-09-05 16:24

Omdat ik geluidshinder ondervind van de festiviteiten op het NDSM terrein.
Werner

#196 Re: geluidoverlast als constante

2015-09-26 15:05

#147: - geluidoverlast als constante 

 Sukkel Pipo koeien event is prachtig gevonden en ik kan het moeilijk oneens met u zijn. Dat zware dreunen de hele nacht door worden toegestaan zonder aanziens des    overlastlijders is crimineel en onnavolgbaar kortzichtig. Geld corrumpeert en dat geldt voor de gemeente Amsterdam net zo goed. Sterkte


Gast

#197

2015-12-27 09:25

Na de zoveelste nacht mijn bed uitgedreund te zijn, ben ik het behoorlijk zat!

Gast

#198

2016-01-01 18:02

Hier in Zaandam, al de hele dag -vanaf half 11- dreunende bas op 1 januari van 'Thuishaven' Amsterdam vanuit -heel handig- een tent! Ook al meerdere zondagavonden dreunende bassen te horen in Zaandam, vanuit het Westelijk havengebied. Expres niet in Amsterdam gaan wonen voor dit soort party overlastellende.... O ja gelukkig nieuwjaar:-)

Bewoner Silodam
Gast

#199

2016-03-03 14:14

Ook op dagen waarop geen evenementen zijn aangekondigd produceert de NDSM achterlijke geluiden met luide diepe bassen. Donderdag 3 maart vanaf 14:00 tot 16:00  schalt het geluid van een soort rubberen gootsteen ontstopper over het IJ. Totaal debiel en achterlijk zijn de lui die hier mee bezig zijn. Een steeds maar herhalende elektronische Bloeiep, Bloeiep, Bloeiep,...Bloeiep, Bloeiep, Bloeiep, enzovoort. The BLOEIEP SEVOL Gootsteenontstopper project? 

Met NDSM werf gebeld (020 493 1070). Een dame nam melig lachend de telefoon op. Al helemaal stoned van het geluid? Uitgebreid stelde zij mij gerust dat  het om een sound check ging. Zij begreep mijn frustratie maar ik moest juist blij zijn want met de resultaten van de test zou geluidsoverlast in de toekomst minder zijn. Bovendien moest ik weten dat de NDSM-werf récht had om geluid te maken. Maar hebben zij ook recht om vervelend geluid te maken dat het hele IJ overschalt? NDSM propaganda voor de rubbere gootsteen ontstopper? Ik denk niet dat zij met deze houding zich populairder bij de omwonende in de wijde omtrek gaan maken. KLOVSEJTSEJTOOLK SEVOL BLOEIEP,  BLOEIEP, BLOEIEP...

Zolangzamerhand begin ik deze zogenaamd hippe NDSM-werf, deze grauwe lelijke bakstenen werf die op mooie- en feestdagen de ruimte vervuilt met PuRE DREUNENDE SOUND POLUTION met zijn dance events en evenementen ten dienste van jaarlijks duizenden bezoekers die op zoek zijn naar achterlijk vertier die je tijdens zo'n event vanaf de overkant van het IJ  in de verte opeengepakt kan zien staan te luisteren naar het apatisch makende achterlijke BOEM, BOEM, BOEM van duizenden decibels een broedplaats van het kwaad te vinden. 

 


Gast

#200 Re: Ik lag de mensen uit

2016-03-03 16:26

#137: AmsNoordAuto - Ik lag de mensen uit 

Ga jij je feestjes maar in het midden van Flevoland houden, of tussen de windmolens op de Noordzee. Ik ben in Amsterdam geboren!