Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg.


Gast

#676

2014-01-14 17:37

Belachelijk, strax wordt er beoordeelt door een amateur psycholoog die even in 6 weken een speedcursus doet!
Ga er tegen in!

Gast

#677

2014-01-14 20:46

Dit zou een ramp zijn voor ons en voor een heleboel mensen die onder de sociale norm leven!
Want dan kan het dus betekenen dat ons kind met ADHD en ODD niet meer volledig geholpen word.


Gast

#678

2014-01-14 20:54

Welja maak overal een puinhoop van dit is echt een waardeloos kabinet!!
Gast

#679 Re: Nee ik teken niet!!

2014-01-14 23:29

#673: Mama ! - Nee ik teken niet!!

Beste niet ondertekenaar. Jammer dat u deze petitie niet steunt. Per januari 2015 wil men de kinder en jeugdpsychiatrie onder brengen bij de jeugdzorg. En dan de gehele jeugdzorg naar de gemeente overhevelen. Mensen werkzaam binnen de GGZ (jeugd) proberen al meerdere jaren aan de bel te trekken.       Zo zijn er oa demonstraties in Den Haag geweest. En is de extra eigenbijdrage (boven op de standaard eigen bijdrage) van 2012 die voor jongeren en volwassenen gold met een psychiatrische aandoening, door deze acties stopgezet.

Deze petitie is al in het voorjaar van 2013 gestart. Dat de door u genoemde hulp niet wordt vergoed aan kinderen is deels afhankelijk van uw zorgverzekering en deze heeft dit +/- november 2013 bekend gemaakt. U kunt uw kind nu ook nog steeds (in 2014....) voor traumaverwerking aanmelden bij uw GGZ instelling bij u in de buurt. Blijkt uw kind na onderzoek daadwerkelijk om redenen deze hulp nodig te hebben, dan zal deze hulp ook dit jaar nog vergoed worden vanuit uw AWBZ verzekering.

Echter als deze wet door de eerste kamer wordt aangenomen, dan bent als u als u pas in 2015 beslist om u kind aan te melden voor hulp, verplicht om langs de gemeente ambtenaar(die zijn kennis van zaken heeft opgedaan in een 6 daagse cursus) te gaan.

En wordt de hulp, als het al door de gemeente is ingekocht (wat overigens ruim een jaar voor deze cursus is gedaan) en binnen de gemeente nog wordt aangeboden en het geldpotje van de gemeente niet bijna op is, afhankelijk van de expertise van deze ambtenaar, wel of niet aan uw kind toegekend. U moet daarvoor wel eerst al uw gezinsgegevens aan deze ambtenaar vertellen en eventuele andere hulpbronnen inschakelen (zie het filmpje Ruben).

Kortom er zal een steeds groter verschil in aanbod van zorg komen voor kinderen van mensen met hogere en mensen met gemiddeld of lager inkomen. Tel daar bij ook nog eens op het verschil in gemeenteinzicht...... en de willekeur is duidelijk.

Oh ja en... de gemeentes krijgen het geld van de rijksoverheid, maar het is niet geoormerkt geld. Dat houdt in; als een kleine gemeente een woonhuis voor geestelijk gehandicapten heeft, dan is het gemeente potje al leeg. Of, als er groot onderhoud aan de fietspaden moet worden verricht, ook dan is het geld op.

Kinder en jeugdpsychiatrie is een medische wetenschap. Dit houdt in dat met zich oa bezig houdt met aangeboren en ontwikkelingsproblematiek. Daarnaast spoort men somatisch aandoeningen, omgevingsfactoren, life events etc op die lijden tot psychiatrische problematiek. U kunt zich voorstellen dat "wetenschap" niet mogelijk is bij de gemeente. Tevens vinden enkele gemeentes dat kinder en jeugdpsychiatrie uberhaupt geen medische wetenschap is en dus ook niet bestaat. Kortom bent u manisch depressief, schizofreen of bent u autistisch: dan hadden u ouders u beter moeten opvoeden. En, kom op zo erg is dat nu ook weer niet. U loopt gewoon een rondje extra en u bent er weer van af. (onzin? helaas leest u de reacties van gemeenteraadslieden op twitter)

 


Gast

#680

2014-01-15 08:38

Het is een waanzinnig idee om de beoordeling van de geestelijke gezondheid van kinderen over te laten aan amateurs.

Gast

#681

2014-01-15 15:35

wees verstandig en laat het bij het oude De gemeentes weten niet met de jeugdzorg om te gaan laat het bij de mensen die wel alles weten betreft de jeugdzorg!

Gast

#682

2014-01-15 20:09

super

Gast

#683

2014-01-15 21:21

Je kan overal op bezuinigen maar niet op de zwaksten onder ons die deze hulp echt niet kunnen missen. Als oma maak ik me hele grote zorgen over mijn mannetje met zijn geestelijke achterstand. Hebben wij ouderen daar 40 jaar van ons leven zo hard voor gewerkt?????
Een hele bezorgde Oma Ellie.

Gast

#684

2014-01-15 23:19

Een probleem dat vroeg wordt behandeld, heeft geen kans zich verder uit te breiden.

Gast

#685

2014-01-16 07:19

Geef al het geld voor reorganisatie nou gewoon eens uit aan uren voor en met de kinderen.

Gast

#686

2014-01-16 07:20

Geef al het geld voor de reorganisatie nou eens uit aan uren voor een met de kinderen.

Gast

#687

2014-01-16 08:27

Absurd gewoon!!!! Mijn dochter heeft een persoonlijkheidsstoornis en gelukkig kan zij gebruik maken van de ggz. Was dit er niet voor haar dan is de vraag voor mij als moeder hoe lang zij dit leven nog vol kan houden. Dus handen af van de Zorg!!!! Een verdrietige moeder.

Gast

#688

2014-01-16 10:52

Ach mijn lieve kleinzoontje, wat blijft er straks nog over voor jou, van alles waar onze ouders en grootouders voor hebben gevochten?

Gast

#689

2014-01-16 11:12

Ik ben bang dat er straks ongelukken gebeuren.
De zorg wordt zo wel erg karig.

Gast

#690

2014-01-16 11:45

Ik kan bijna niet geloven dat mensen zo dom,ontwetend en onmenselijk zijn om zo een wet te willen!! Ik ben blij met deze petitie. Maar hoop ook dat het gehoord word! Want wij zijn de stem van deze kinderen!

Gast

#691

2014-01-16 14:31

j

Gast

#692

2014-01-16 16:35

Grootste onzin dat de gemeente dat gaat doen want als je een cursus van 6 dagen volgt zou die persoon het weten. Dan ben ik ook jeugdzorger met 21 jaar ervaring

Gast

#693

2014-01-16 22:39

n zijn oratie De zorg ontzorgd/t gaat prof. dr. H.L.G.R. Nies in op de vraag of het debat over de zorg wel zo zorgelijk moet zijn. Hoezeer de houdbaarheid in het geding is en, als dat zo is, of we wel het juiste doen om die houdbaarheid te waarborgen.

Gast

#694 Re: Hier wordt niets gedaan om de kwaliteit te waarborgen.....

2014-01-16 22:41

#693: -

Helemaal niets....schandelijke vervaging en afschaffing van de eerstelijns zorg...Hoe kan dat? Al die kennis al die kunde....en dan door slechte doorverwijzing meteen ook de tweedelijns en ga zo maar door...JA, HELAAS; het debat wordt steeds zorgelijker...


Gast

#695 Re: zes weken....

2014-01-16 22:48

#676: -

nee, dat zou je willen.... de cursus die de ambtenaren schoolt....duurt 6 dagen....verder dan: 'Hoe leer ik op een nette manier (zodat de bezoeker de ambtenaar niet meteen iets aandoet) zeggen dat er geen geld is voor de broodnodige hulp.'


Gast

#696

2014-01-17 07:17

Te gek voor woorden, laat dit vooral niet gebeuren!

Gast

#697

2014-01-17 12:56

Goed werk mensen!! Succes met de actie!

Gast

#698

2014-01-17 14:35

Onvoorstelbaar!

Gast

#699

2014-01-17 16:35

Dit kan toch niet!!
Ik geloof dat mensen die dit bedenken zelf of geen kinderen hebben of nog nooit met zorg te maken hebben gehad voor de kinderen!!
laat staan voor kinderen met beperkingen!!

Gast

#700

2014-01-17 19:15

Zorg moet voor iedereen bereikbaar blijven en zeker voor de kinderen, die het zelf niet kunnen helpen dat hun ouders minder vermogend zijn.