Hondenbezitters staan in de kou

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Hondenbezitters staan in de kou.


Gast

#1

2013-07-10 14:50

Daarbij pakken jullie de hondenbezitters en niet de fietsen/brommers en scooters die er doorheen rijden.De polen die hun troep laten liggen,de hangjeugd met hun lege flessen bier en wat denk je van alle vissers die hun dode vis in een hoekje gooien zodat je misselijk wordt van de lucht.Kom toch op. Als antwoord van de gemeente krijg je dat er voor 2014 geen geld voor is! Tuurlijk niet,de fouten die door de gemeente zijn gemaakt moeten opgelost worden en pakken we de hondenbezitters maar aan.Het is genoeg geweest!!

Gast

#2

2013-07-10 15:19

Het slaat nergens op! Overal haalt ons gezin de hondepoep weg.
Die door onze hond word achtergelaten. Het is echt schandalig!! Laat die mensen gewoon boeven gaan vangen en niet hondebezitters lastig gaan vallen!!

Gast

#3

2013-07-10 19:23

Er is weinig gelegenheid om de hondjes uit te laten inderdaad. Wat doen wij verkeerd als we gewoon onze poep van onze hond zelf opruimen. Ook ik heb twee honden en heb altijd zakjes bij me.. Ik ben ook vaak met de zakjes in de weer. Ik zie soms wel eens mensen, die de andere kant op kijken als hun hond zijn of haar behoefte doet. Die ruimen het niet op. We betalen allemaal hondenbelasting, waarom geen speciale losloopvelden, waar de honden met andere honden kunnen spelen, ravotten enz. Zakjes mee en mocht er een hond zijn behoefte doen, gewoon opruimen

Gast

#4

2013-07-10 19:27

Geef onze hondjes de gelegenheid om lekker met elkaar te spelen, en bazen en vrouwtjes neem allemaal een zakje mee en ruim de poep van uw hond gewoon op. Het is gewoon genieten als je hondje met vriendjes of vriendinnetjes kan spelen, en ravotten

Gast

#5

2013-07-10 19:33

Geef onze uitlaatplekken voor onze honden... en het mooiste zou zijn een groot veld waar ze kunnen rennen, en spelen met elkaar. Als iedereen de uitwerpselen van de hond opruimt is er niets aan de hand. Zet er een bankje neer, en het is een mooi gelegenheid als baasje te kijken hoe zijn of haar viervoeter lekker geniet
ikke

#6

2013-07-11 05:49

wij in de westwijk/centrum kunnen ook nergens onze hond uitlaten, in het park mogen wij niet, en langs sloten etc mogen wij niet lopen, met het gevolg dat velen honden overal poepen, en dan stink je weg als je in je tuin zit, niet iedereen ruimt het op, misschien ook eens meer afvalbakken zetten met poepzakjes eraan!
hardinxveld

#7

2013-07-11 05:51

het uitlaatveld bij school is niet geschikt voor mens en hond, mijn dochter heeft een keer onze hond(je) moeten redden, stond met haar pootjes vast in de modder, met het gevolg dat mijn dochter onder de hondenstront zat, heel viesssssssssss

Gast

#8 ideeën genoeg!

2013-07-11 08:28

En als je dan in een aangepast renveld toch onverwachts een drol tegen komt, ruim hem dan gewoon op.. doen ze in Sliedrecht ook.. houd het samen netjes..

Suggesties voor plekken:
- stukje bij de rivier waar ook honden mogen zwemmen.
- weiland naast de boothelling.. is wel van iemand, dan betaal je die beste man toch van de hondenbelasting? kunnen ze heeeeerijk ravotten! Paar agilititoetellen neerzetten en plezier voor 10.
- park westwijk, aangelijnd toegestaan
- wetering, aangelijnd toegestaan (desnoods tussen 19.00 en 20.00 uur losloop mogelijkheid)
- stuk achter de merwedestraat afzetten voor honden en verbodsborden weghalen.. (op die plekken aanlijnplicht)
- achter de baijensweer aangelijnd en een deel afgezet, eventueel aan de kant van de snelweg met een hekje aan beide kanten zodat het speeltuintje gescheiden is, kan je in iedergeval even los rennen
- achter het spoor tussen bepaalde tijden, tot het hekje (snap best dat er anders boeren last van hebben)
- op de plek waar de koningin wilhelminaschool heeft gestaan.. wat een berg ruimte is daar! desnoods tijdelijk gras neer planten en afzetten met hekken.. heerlijke ruimte!
- renveld wetering aanpassen... kuilen dicht, stuk ophogen, water beter weg (gootjes plaatsen die afwatering bevorderen?) Alles schoon en paadje voor de wandelaars er naast..

Ideeën genoeg.. Doe er wat mee gemeente Hardinxveld! Ik heb het al vaak genoeg aangeschreven, maar er word NIKS mee gedaan! Kom op!

Daar in tegen.. er staat toch ook niet op bordjes.. verboden voor katten, verboden voor oude mensen? Discriminatie! En die katten poepen ook alles er onder!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-07-11 08:57



Gast

#10 Re:

2013-07-11 09:06


Gast

#11

2013-07-11 09:12

We wonen in de westwijk overal bordjes....verboden voor honden...!Waar mag ik nog wel Lkkr met mijn hond wandelen...!park mag ook niet meer!!!
Echt te belachelijk voor woorden...!
Hondenbezitter

#12

2013-07-11 11:22

Woon zelf niet in Hardinxveld maar kom er vaak. Verbaas me echt over de borden VERBODEN voor honden. Vooral in de Westwijk staan ze OVERAL. Weet u in mijn woonplaats worden hondenbezitters graag met hun hond gezien. Zij lopen dagelijks hun stukje en weten precies wanneer er iets niet in orde is en geven dit direct door aan de politie. Menig woninginbraak is zo voorkomen en/of opgelost. Hondenuitlaters hebben een preventieve functies als ook de oren en ogen voor de veiligheid in de wijk. Een plus voor de samenleving!!

Gast

#13

2013-07-11 14:42

Zo blijft er nergens in de buurt meer plaats over om de hond uit te laten!

Gast

#14

2013-07-11 15:54

Ik kan mijn hond niet uitlaten op de plek waar ik hem behoor uit te laten. Door de vele poep die er ligt, modder en het water wat ernaast ligt is het onmogelijk om mijn hond schoon thuis te krijgen en ik ga mijn hond niet 4 keer per dag douchen. Ik vraag me eigen ook af waarom ik honden belasting betaal. Voor dat vieze kleine veldje?
Stop de discriminatie tegen honden!

#15

2013-07-11 16:07

Tja als die witte bordjes overal om ziek van te worden, maar lieve hondenbezitters hier een klein mini beetje goed nieuws, alle witte bordjes waarop met zwarte letters staat verboden voor honden zijn NIET rechtsgeldig. Waar een rond bord met rode rand staat is het wel verboden voor honden.
Overigens gemeente hardinxveld ik betaal al 10 jaar braaf mijn hondenbelasting en in die tien jaar heb ik er niet voor terug gehad hoe durft u als gemeente dan te beweren dat er geen geld is????????? En gemeente hardinxveld had u onlangs niet beloofd een tengels te creëren in boven hardinxveld? Iets wat u niet bent nagekomen, daar mogen namelijk de hondenbezitters enkel over de tiendweg lopen waar veel sluipverkeer is en waar veel bouwwerken is, zeer onveilig voor onze viervoeters. O en dan mogen de trouwe viervoeters van boven hardinxveld nog los lopen aan de buitenzijde van het fietspad langs de dijk. Beste gemeente gaat u er dan ook zorg voor dragen dat alle vishaken die er liggen verwijderd worden? En wanneer gaat u uw medewerkers boetes uit laten delen aan de vissers die daar zomaar de vis die ze gevangen hebben neer gooien alsof het geen levend wezen is. O en als uw wetshandhavers er dan toch zijn laat hen dan meteen de hangjongeren het strandje schoonmaken, al dat gebroken glas op een plek waar onschuldige viervoeters los mogen lopen gevaarlijk! Kunne ze meteen ook de vervuilers daar op de bon gooien! En wat dacht u van deze gemeente hardinxveld uw wetshandhavers hebben onlangs een hondenbezitters gedreigd een bon te geven als deze zijn zakje met uitwerpselen dichtgeknoopt en wel in de vuilnisbak bij het voetveer zou gooien, schandalig! Dus beste gemeente waar heeft u de hondenbelasting aan uitgegeven? En lieve hondenbezitters wij hebben sinds februari dit jaar het recht om protest aan te tekenen tegen de honden belasting mits wij kunnen aantonen dat de gemeente in gebrek is met de voorzieningen, en beste hondenbezitters de uitgave die de gemeente heeft gedaan aan al die overdreven dure niet rechtsgeldige borden met verboden voor honden mogen gelukkig niet uit dit potje betaald worden!

Lieve hondenbezitters vanaf volgende week hoor ik weer bij jullie daar ik dan mijn nieuwe trouwe viervoeter mag halen!

En beste gemeente ik laat u weten dat ik dit jaar voor niks gewoon 3 weken teveel hondenbelasting heb betaald, scheelt u weer in de onkosten! Al die administratie die u had moeten doen door nu een hond af te melden en 3 weken later een nieuwe hond aan moet melden had u vast en zeker teveel kopzorgen bezorgd

Gast

#16

2013-07-12 10:30

Ze kunnen beter kattenbelasting invoeren en een boete geven als er ergens een kat in de tuin zit te poepen wat niet opgeruimd word, laat de honden mooie plekjes hebben waar ze heerlijk kunnen rennen en ravotten.

Gast

#17

2013-08-23 22:03

Waar trekt dat nu op ... een boete als je op een bepaalde plaats gaat met je hond ... dat ze maar eens op jacht gaan naar mensen die echt een boete verdienen ....

Gast

#18

2013-08-23 22:19

als mensen hondenbelasting betalen, moeten gemeente inzicht geven in wat ze voor honden doen en of het geld evenredig besteed word

Gast

#19

2013-08-24 18:32

GETEKEND FRanske

Gast

#20

2013-08-24 23:01

ik hoop da er een oplossing komt voor de honden bezitters zelf heb ik ook een hond ben dierenvriend Franske

Gast

#21

2013-08-25 00:20

Het is ook in Maarssen waar ik woon een puinhoop loslaten van honden mag in de wijk waarin ik woon op een klein veldje niet afgeschermd dus honden lopen er zo vanaf en wij zijn dan strafbaar...dat is toch belachelijk...en ze gaan steeds meer controleren zo komt er meer geld ik kas voor onzin dingen van de gemeente
Eitje

#22 Hondenbezitters staan in de kou

2013-11-13 17:57

Gemeente Hardinxveld mag wel uitkijken, straks heeft er niemand meer een hond. Waar moet het gat in de begroting dan mee gedicht worden?
Het is bewezen dat honden goed zijn voor de volksgezondheid. De baasjes bewegen meer, hond geeft rust als de baas stress heeft en het aaien van een hond (dieren in het algemeen) heeft een gunstig effect op het hart. Mensen met honden zijn minder vaak ziek.
Gemeente, denk aan de gezondheid van uw inwoners!