De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#926

2013-09-04 15:14

Fantastisch initiatief samen sterk en we gaan voor een goede afloop met als belangrijkste doel dat de overheid verstandig genoeg is om dit voorstel om zelfstandige aftrek af te schaffen niet uitvoert!!

Gast

#927

2013-09-04 15:15

Nederland heeft heel veel ZZP-ers. Mensen die hard werken, soms tot 80/90 uur per week. Dit doen ze niet alleen zittend achter een bureau, maar ook door zwaar lichamelijke arbeid.
Om een gezin te kunnen onderhouden, om een dak boven hun hoofd te hebben, een belegde boterham.
Maar dit hoef ik niet te zeggen tegen een ZZP-er.
Ik zou de heren Rutte en Samsom uit willen nodigen om eens een dag met mijn man mee te lopen. Standbouw, zwaar, lange uren en vaak weken achter elkaar van huis.
Mocht dit niet helpen dan denk ik dat de ZZP-ers maar eens moeten gaan demonstreren. Maar dat kunnen zij niet, want een dag niet werken is geen inkomen.
Dus .... ik zal de eerste zijn om in plaats van mijn man en mijn vader mijn gezicht op het binnenhof te laten zien.
Hebergenoegvan

#928

2013-09-04 15:18

Partner zit al 12 jaar als ZZP-er in de bouw. Heeft zich gedurende de afgelopen crisisjaren redelijk staande weten te houden met dit werk.
Uurtarief wel met 10% omlaag, toeslagen doorberekenen wegens nacht en/of weekendwerk is er niet meer bij. Voor jou 10 anderen!
AOV en andere verzekeringen flink omhoog, brandstofprijzen ook. Voor werk steeds verder moeten rijden, zonder dat dit verrekend kan worden.
Ik intussen afgekeurd 100%, hoge ziektekosten, hulpmiddelen, extra voorzieningen.
Tot nu redden we het nog steeds, net.
Maar de afwegingen welke rekeningen er betaald moeten worden, komt steeds vaker voor. De keuze tussen een rekening betalen, of boodschappen doen, terwijl je ziet dat je partner zich een slag in het rond werkt, daarnaast ook nog mantelzorger voor mij is. Het leven is er met deze regering echt niet leuker op geworden.

Gast

#929

2013-09-04 15:21

zelfstandig sinds 2007

Gast

#930

2013-09-04 15:21

prima initiatief ikzelf heb zeker niet te klagen maar ik merk in mijn omgeving (bouw) een enorme verborgen armoede

Gast

#931

2013-09-04 15:21

In deze barre economische tijden zijn veel mensen simpelweg gedwongen voor zichzelf te beginnen. Zonder zelfstandigenaftrek zal het voor, met name heel veel beginnende,ondernemers onmogelijk zijn het hoofd boven water te houden. De zelfstandigenaftrek moet dus ABSOLUUT blijven!
Jan Lul

#932 Re: 900.000 zzp'ers zijn ook kiezers

2013-09-04 15:28

#874: Stemvee - 900.000 zzp'ers zijn ook kiezers

Kiezen? We leven in een 'democratie' maar hebben feitelijk niets te zeggen. Stem massaal tegen de EU....wat gebeurd er? Juist! Wie zat er te wachten op de Euro......niemand. Allemaal gedrochten vanuit de Brussel. De EU utopie gaat ons de kop kosten. Wat is er inmiddels al naar de klote geholpen door de EU:

- De vervoerssector (Poolse slaven nemen de baantjes in voor een appel en een ei).

- De bouwsector (zelfde verhaal).

Wie worden er beter van?

De democratie is DOOD. Dus......op wie wil je stemmen volgende keer? Ik stem nog maar op 1 partij....en dat is de partij waar iedereen een grote hekel aan heeft :-) ....... al is het alleen maar om Rutte en z'n PvdA schuinmarcheerder te zieken.

FUCK DEN HAAG!


Gast

#933

2013-09-04 15:32

Belachelijk

Gast

#934

2013-09-04 15:33

De kleine zelfstandige heeft t al zwaar genoeg. Bezuiniging op bezuiniging gaat geld kosten. Dag economisch herstel hallo armoede

Gast

#935

2013-09-04 15:33

Heel goed

Gast

#936

2013-09-04 15:33

Het is algemeen bekend dat veel(kleine) zelfstandigen onderverzekerd zijn omdat ze de aanvullende verzekeringen niet kunnen betalen. Moeten ze een van de weinige voordelen die ze hebben ook nog eens inleveren? Blijf met je handen van de zzp'ers en andere zelfstandigen af!

Gast

#937

2013-09-04 15:35

Geen zzp-er maar wel supporter. 30% van onze economie draait door zzp-ers! Bescherm en koester hen, zodat ze kunnen blijven werken!

Gast

#938

2013-09-04 15:35

Supergoede aktie

Gast

#939

2013-09-04 15:35

"Het afschaffen van de zelfstandigenaftrek is onderdeel van het regeerakkoord. VVD en PvdA vinden de afschaffing te verantwoorden, omdat zelfstandigen volgens hen weinig bijdragen aan vernieuwing van de economie."

Volstrekte onzin natuurlijk!

Het is jammer dat een economie die in zwaar weer verkeert door de overheid altijd op de verkeerde manier wordt aangepakt.
In goede tijden worden ondernemers nooit ontzien en in slechte tijden lijkt het alsof ook zij moeten boeten voor verkeerde politieke inzichten.

Je hoeft geen hooggeleerd econoom te zijn om te begrijpen dat het - juist in crisistijd - vaak de ondernemers zijn die een economie weer uit het slop trekken. Waarom moet juist deze groep dan zo hard worden aangepakt en afgestraft?

Vele kleine zelfstandigen (naar schatting nu al 10%) zullen het bijltje erbij neergooien als dit allemaal doorgang vindt. Ze zijn het moe om alweer (na bijvoorbeeld de recente BTW-verhoging) te moeten boeten voor wanbeleid van haar eigen overheid.

Uiteindelijk zal deze maatregel zeer weinig effect sorteren en wellicht zelfs meer gaan kosten dan opleveren.
Zelfstandigen haken af en zullen een beroep gaan doen op andere kostbare voorzieningen (bijstandsuitkeringen etc.)!
De binnenlandse economie zal alleen maar verder afglijden.

Laten we ons bovendien realiseren dat, in tegenstelling tot wat vaak over ondernemers wordt gezegd en gedacht, de grootste groep zelfstandigen van een relatief laag inkomen moet rondkomen. Een meerderheid van alle zelfstandigen zonder personeel verdient (veel) minder dan modaal. De zelfstandigenaftrek maakt het voor deze groep mogelijk om net dat beetje extra geld netto over te houden, waardoor zij hun hoofd boven water kunnen houden in een toch al moeilijke tijd. Afschaffing van deze aftrek zal velen keihard in de portemonnee raken.
Ik schat voor deze groep in dat het effect van deze maatregel is dat zij er circa 250 tot 300 euro netto per maand op achteruit gaan! Daar moet je eens bij een gemiddelde werknemer mee aankomen...
De realiteit is bovendien dat de koopkracht van zelfstandigen nu al sterker achteruit gaat dan van anderen.

Ergo: politiek, denk een keer goed na!

Met vriendelijke groet,

Joost Teebaal

Gast

#940

2013-09-04 15:35

regering Rutte weet echt niet waar ze mee bezig zijn. Voorlopig stem ik niet meer

Gast

#941

2013-09-04 15:39

De politiek helpt je de crisis door! Wat denken ze wel.

Gast

#942

2013-09-04 15:40

Domme actie kabinet.

Gast

#943 De cijfers die we met allen, als MKB-ondernemers/ZZP'ers maken!

2013-09-04 15:40

Collega's,

Voor de aardigheid maar eens uitgezocht:

"Wat is het midden- en kleinbedrijf (MKB) eigenlijk precies?"

Het MKB bestaat uit drie categorieën:

•Middelgroot: minder dan 250 werknemers, een jaaromzet van hoogstens € 50 miljoen of een jaarlijks balanstotaal kleiner of gelijk aan € 43 miljoen.
•Klein: minder dan 50 werknemers, een jaaromzet van hoogstens € 10 miljoen of een jaarlijks balanstotaal kleiner of gelijk aan € 10 miljoen.
•Micro: minder dan 10 werknemers, een jaaromzet van hoogstens € 2 miljoen of een jaarlijks balanstotaal kleiner of gelijk aan € 2 miljoen.



Wat is de positie van het MKB in de economie?

De volgende cijfermatige gegevens illustreren het belang en de positie van het MKB:

Verdeling MKB naar aantal medewerkers
◦aantal zelfstandigen: 21%
◦1-10 werknemers: 28%
◦10 - 99 werknemers: 40%
◦99 - 250 werknemers: 11%



Het marktonderzoeksbureau Motivaction deelt MKB ondernemers op de volgende manier in:

De ontplooier (34% van alle MKB'ers), geniet van zijn onafhankelijkheid en is creatief

De pragmaticus (26%) is klantgericht en wars van status.

De expert (22%) is de perfectionist die niet onder een baas kan werken.

De hoeder (13%) houdt van zijn werk maar niet van het gedoe erom heen.

De jager (4%) houdt van risico en wil rijk worden.

De einzelganger (1%) is wat het woord al zegt.


Hoe dan ook, dit klinkt toch veel menselijker dan de grote ondernemer (76%) die als hoofddoelstelling waardecreatie voor zijn aandeelhouders heeft!

KERNGEGEVENS MKB:

◦Kerngegevens midden- en kleinbedrijf (2007)
◦Aantal actieve MKB ondernemingen: 786.000
◦Werknemers in totaal (exclusief overheid): 7,4 miljoen
◦Werknemers in MKB: 4,4 miljoen (3,9 miljoen in 2010!)
◦Omzet totaal bedrijfsleven: € 1394,6 miljard
◦Omzet midden- en kleinbedrijf: € 817,2 miljard
◦99.7 % van het totale bedrijfsleven valt onder de categorie MKB.
◦Iets meer dan 50% van het MKB is kleiner dan 10 werknemers.

Deze 99.7% MKB ondernemingen zijn verantwoordelijk voor 58 % van de omzet in het bedrijfsleven en bieden werkgelegenheid aan 60 % van alle werknemers (driekwart van alle werknemers in de private (=niet overheid) sector.

Bovenstaande cijfers illustreren de uitspraak, dat het MKB (tot nu toe) de motor is van de economie en werkgelegenheid! De snelle afname van 0,5 miljoen werknemers in minder dan 3 jaar doet echter vrezen voor de toekomst van het midden- en kleinbedrijf.

Dus regering: stop met deze flauwekul. Wij brengen miljarden binnen! Rond de 815 miljard, krijgen er nog minder voor terug (en al helemaal weinig begrip in deze crisistijd) en kunnen door naar de bijstand?

REGERING: NEE DUS, DE LASTEN WORDEN NIET EERLIJK VERDEELD OP DEZE MANIER! HANDEN AF VAN ZELFSTANDIGENAFTREK! AFSCHAFFEN KOST DE ECONOMIE ALLEEN MAAR MEER! SNAP DAT NU TOCH!


Gast

#944

2013-09-04 15:41

Moet blijven

Gast

#945

2013-09-04 15:41

Als de plannen zouden doorgaan, stop ik ook met werken,dat heeft dan geen zin meer.
Een ander zit lekker thuis met een uitkering,wil niet werken, okee, maar als ik wel wil werken,mag ik dan iets meer verdienen, dan een uitkeringstrekker?
Het is van de zotte hier in nederland, zoveel mensen die uit hun neus vreten.
Degene die werkt,betaald voor een thuiszitter.
Is dat eerlijk??
Ik vind van niet.


Gast

#946

2013-09-04 15:41

Goed iniatief!

Gast

#947

2013-09-04 15:41

Zelfstandigenaftrek afschaffen betekent voor mij einde ondernemerschap en dus terug naar de uitkering.

Gast

#948

2013-09-04 15:42

de meeste kunnen zo nog maar net hun hoofd boven houden
als dit door gaat kost het de overheid veel meer aan uitkeringen
want dan zullen er veel zijn die het net niet redden

Gast

#949

2013-09-04 15:42

teken deze petitie anders worden we kaal geplukt door deze regering!!!!!!!!!!!!!

Gast

#950

2013-09-04 15:44

Ongelooflijk dat de overheid deze doelgroep werkende mensen aanpakt.