De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#951

2013-09-04 15:45

Het hebben van een zzp aftrek zorgt er voor dat je als klein zelfstandige een kans heb om uberhaubt een bestaansrecht te hebben. Het kan al geen pensioen opbouwen of sparen omdat je alles moet voorfinancieren. Banken werken niet mee alsmede de belastingdienst. De aftrek maakt net het verschil.

Gast

#952

2013-09-04 15:47

Dit is de zoveelste streek van deze asociale Regering
Een echte ZZP-er

#953 Zelfstandige uit vrije wil

2013-09-04 15:49

Ik ben al ruim 12 jaar ZZP-er en heb daar heel bewust voor gekozen. Ik vind het jammer dat de markt nu overspoeld wordt door mensen die zich gedwongen voelen om (nep)ZZP-er te worden. Ik zeg tegenwoordig niet eens meer dat ik ZZP-er ben, dat was vroeger iets om trots op te zijn, nu klinkt het heel sneu. Ik denk dat wel dat het goed is dat de zelfstandigenaftrek meer inkomensafhankelijk wordt, zodat je bijvoorbeeld als bijklussende huisvrouw met nauwelijks kosten niet al te veel voordelen geniet. Het ergert mij dat alle voorwaarden waar je volgens de belastingdienst aan zou moeten voldoen als ondernemer helemaal niet meer gecontroleerd worden, terwijl men daar voorheen veel strenger op was. Eerlijk gezegd vind ik het prima als er wat minder ZZP-ers komen. Dat betekent wel dat er meer mogelijkheden moeten komen om de mensen die geen ZZP-er willen worden, in loondienst te nemen. Het afschaffen van de belastingaftrek voor zelfstandigen is echter niet de oplossing om nep-zelfstandigheid tegen te gaan. Daarvoor moet je bij de bedrijven zijn die inhuren waaronder ook de overheid.

Gast

#954

2013-09-04 15:49

Naaitum!

Gast

#955

2013-09-04 15:49

Te triest voor woorden,ik betaal mij scheel aan
Belasting.Zonder de zelfstandigenaftrek over-
Weeg ik te stoppen en dan ontvangen zij van