De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#951

2013-09-04 15:45

Het hebben van een zzp aftrek zorgt er voor dat je als klein zelfstandige een kans heb om uberhaubt een bestaansrecht te hebben. Het kan al geen pensioen opbouwen of sparen omdat je alles moet voorfinancieren. Banken werken niet mee alsmede de belastingdienst. De aftrek maakt net het verschil.

Gast

#952

2013-09-04 15:47

Dit is de zoveelste streek van deze asociale Regering
Een echte ZZP-er

#953 Zelfstandige uit vrije wil

2013-09-04 15:49

Ik ben al ruim 12 jaar ZZP-er en heb daar heel bewust voor gekozen. Ik vind het jammer dat de markt nu overspoeld wordt door mensen die zich gedwongen voelen om (nep)ZZP-er te worden. Ik zeg tegenwoordig niet eens meer dat ik ZZP-er ben, dat was vroeger iets om trots op te zijn, nu klinkt het heel sneu. Ik denk dat wel dat het goed is dat de zelfstandigenaftrek meer inkomensafhankelijk wordt, zodat je bijvoorbeeld als bijklussende huisvrouw met nauwelijks kosten niet al te veel voordelen geniet. Het ergert mij dat alle voorwaarden waar je volgens de belastingdienst aan zou moeten voldoen als ondernemer helemaal niet meer gecontroleerd worden, terwijl men daar voorheen veel strenger op was. Eerlijk gezegd vind ik het prima als er wat minder ZZP-ers komen. Dat betekent wel dat er meer mogelijkheden moeten komen om de mensen die geen ZZP-er willen worden, in loondienst te nemen. Het afschaffen van de belastingaftrek voor zelfstandigen is echter niet de oplossing om nep-zelfstandigheid tegen te gaan. Daarvoor moet je bij de bedrijven zijn die inhuren waaronder ook de overheid.

Gast

#954

2013-09-04 15:49

Naaitum!

Gast

#955

2013-09-04 15:49

Te triest voor woorden,ik betaal mij scheel aan
Belasting.Zonder de zelfstandigenaftrek over-
Weeg ik te stoppen en dan ontvangen zij van
Mij een stuk minder belasting.Hebben zij het
Dan voor elkaar als ze de kleine ondernemers
De nek omdraaien

Gast

#956

2013-09-04 15:50

de zelfstandige aftrek moet blijven. dus Rutte handen thuis

Gast

#957

2013-09-04 15:52

Al meer dan 30 jaren hebben éénmans bedrijven de fiscale zelfstandige aftrek. Hoe groot is de Bijstand pot in Den Haag????????? De WW gaat aan ons voorbij! Nu nog een beleg op onze boterham, straks oud brood eten??????? Denk toch eens na jongens daar in Den Haag! MKB is jullie grote motor, maak je die kapot?

Gast

#958

2013-09-04 15:54

Mijn man is zzp in de bouw sector. Dit raakt niet alleen hem maar mij ook en onze 2 kleine kinderen.
Armageddon

#959 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-09-04 15:57

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Dat je het zelf niet gered hebt als zzp-er hoeft natuurlijk geen vrijbrief te zijn om al die anderen die het tot nu toe wel uitstekend hebben gedaan met hard werken af te serveren door te stellen dat we de 'downside' moeten accepteren. Wel eens nagedacht over de bevoordeling van werknemers als er geen werk meer is (ww) en dan niet te vergeten de pensioenopbouw waaraan een werkgever in ruime mate meebetaalt? Veel zzp-ers komen overigens niet toe aan een adequate pensioenopbouw nog daargelaten dat de overheid de AOW-gerechtigde leeftijd voor menigeen al fors heeft opgeschoven. Waar het hier om gaat is, dat er enerzijds klaarblijkelijk wordt gefraudeerd dan wel op een oneigenlijke manier gebruik wordt gemaakt van de zelfstandigenaftrek (waarbij de overheid onvoldoende controle op uitoefent) en anderzijds dat we te maken hebben met een overheid die de spelregels steeds wenst te veranderen. Juist in dat laatste zit de verontwaardiging en dan met name van die ondernemers die al jaren hun eigen broek ophouden. Dat de overheid juist deze groep op de korrel neemt is een logisch gevolg van het feit dat ze niet of nauwelijks is georganiseerd en voor deze overheid simpelweg loslopend wild is. Voor velen zal het doorvoeren van de bedachte maatregel de definitieve nekslag beteken. Rutte c.s. bedankt voor het slopen van Nederland, het slechtste kabinet sinds WO II. Het eerste kabinet dat economisch niet in de pas loopt met Duitsland sedert 1945. Het geeft te denken............

Jo

#960 We pikken het wel weer

2013-09-04 16:00

5 dagen van zeker 10 uur zwoegen. Zaterdagmorgen facturen maken, zondagmorgen rekeningen uitspitten en betalen. Dinsdagavond offertes. Dat alles omdat ik de kar bij een baas niet meer kon trekken, laatste beetje loon ging op aan bijtelling auto. Nu 5 jaar voor mezelf, bus, gereedschap,garagebox gehuurd, voorraad en elke maand wel iets nieuws erbij gekocht. Nu we eindelijk dat kwartje elke week vinden in het loonzakje gaat Den Haag de gaten die ze hebben vullen uit de zak van de werkende Nederlander...... Maar er gebeurt niks, we pikken het gewoon weer. Wordt tijd voor actie zoals ze dat in het buitenland doen!!!

Gast

#961

2013-09-04 16:02

We betalen al genoeg in dit kleine landje

Gast

#962 Weer minder geld de economie in

2013-09-04 16:05

Dat zijn ruim 720.000 mensen die ruim 300,- euro per maand minder kunnen uitgeven, dat gaat de economie vast helpen.....

Gast

#963

2013-09-04 16:13

Ik maak geen woorden meer vuil aan uitschot dat men politici noemt.

Gast

#964

2013-09-04 16:14

Zelfstandige sinds 1992 geen opdracht sinds mei 2012

Gast

#965

2013-09-04 16:19

Afschaffen! We kunnen al amper een knappe AOV afsluiten of pensioen opbouwen. Nu ook nog eens 3800 euro deponeren? NO WAY

Gast

#966

2013-09-04 16:22

Top waren er maar meer mensen die eens hun mond open doen en actie ondernemen in plaats van enkel te klagen en verder niks te doen. Succes

Gast

#967

2013-09-04 16:23

De ZZP is smeerolie voor de economie, zonder hun staat de machine stil.

Gast

#968

2013-09-04 16:23

De doodsteek voor heel veel ZZP`ers als de plannen doorgaan.

Gast

#969

2013-09-04 16:23

Waar is rutte en consorten mee bezig ik wist dat het niet helemaal goed zat bij hem maar dat het zo besmettelijk was had ik niet door!!!!!
Realist

#970 Overheid ontkent de realiteit

2013-09-04 16:25

Een trend in de maatschappij is dat steeds meer mensen zelfstandig gaan werken. De overheid zou daarom juist moeten investeren in zelfstandigen. Op de diverse opleidingen zou aandacht moeten worden besteed aan het vrije ondernemerschap. Bijvoorbeeld leren boekhouden, hoe werken belastingen, hoe maak je een ondernemingsplan, hoe maak je een begroting, hoe pak je alles rond wet- en regelgeving aan etc. etc.
Henkes

#971 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-09-04 16:26

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Dit is dus geen gewone inkomensachteruitgang.

Verslechterende marktomstandigheden moet je al rekening mee houden, de nieuwe plannen van deze regering kun je toch niet incalculeren.

Hoe dynamisch moeten wij nog meer zijn.

Dat wij moeten bloeden voor het Haagse en Brusselse prutswerk heb ik eigenlijk geen zin meer in.

Dat je "ondernemer" bent geweest begrijp ik nu ook. Naar mijn idee heb je toch nooit de juiste insteling gehad.


Gast

#972

2013-09-04 16:36

Zzp-ers hebben het al moeilijk genoeg en hier op bezuinigen kan echt niet.
De regering moet blij zijn met zelfstandige ondernemers die de boel nog een beetje draaiend weten te houden of wordt deze sector nu ook al kapot bezuinigd.
Ga lekker zo door en Nederland is binnen een jaar net als Griekenland op de rand van de afgrond.

Gast

#973

2013-09-04 16:37

De VVD maakt ondernemers kapot.

Gast

#974

2013-09-04 16:38

afblijven
Meerenergiemetminderwerk

#975 belasting is????

2013-09-04 16:40

Sowieso kan je je afvragen wanneer belasting om de gezamelijke belangen te dienen vervormt tot regelrechte roofriddertax. inmiddels zijn er honderden subsidies, en op allerlei manieren goochelen ambtenaren pakjes geld van binnenhalen naar uitgeven aan rare dingen.
die voorbeelden kennen we allemaal.
ik redeneer tegenwoordig al zo: halve dag vrij nemen kost me zo weinig dat ik liever in de zon ga wandelen.
ik kan werk genoeg krijgen, en daar heb ik ook mijn best voor gedaan en misschien wat mazzel. maar ik ben het zat om geld af te moeten dragen voor allerlei onzin in dit land, mijn vervoerskosten voor loondienstverbanden werden ook al niet vergoed natuurlijk maar nu als ZZP er kan ik dat regelen. eindelijk rechtvaardigheid. immers niemand staat voor zijn lol in de file