De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#901

2013-09-04 14:47

Willen ze dan nog meer mensen in de bijstand????

Gast

#902

2013-09-04 14:49

Een prima initiatief! Ik houd mijn hand niet op bij de overheid maar probeer onafhankelijk te blijven en betaal alles uit eigen zak - moet ik daarvoor gestraft worden?

Gast

#903

2013-09-04 14:50

Door bezuiniging in omroepland word de ZZP-er die daar werkt al gepakt
Nu ook nog door de zelfstandigen Aftrek DUBBEL dus
Waar moet dit naartoe
Als we de bijstand in moeten kost het nog veel meer

Gast

#904

2013-09-04 14:50

Het kabinet lijkt te gaan voor "wel de lasten niet de lusten": geen zelfstandigenaftrek net als werknemers, maar wel duur verzekerd voor pensioen en arbeidsongeschiktheid omdat we zelfstandigen zijn. Dat is alleen maar denken aan de staatskas en niet aan de toekomst van Nederland!

Gast

#905

2013-09-04 14:50

Eerlijke concurente !!!! hoe is het mogelijk dat poolse en balgaren hier kunnen werken voor 15 euro per uur ??? belasting doe daar iets aan

Gast

#906

2013-09-04 14:53

Ik ben al ruim 20 jaar zelfstandige. Ik adviseer ondernemers. Doe hun administratie en hun aangifte inkomstenbelasting. Gemiddeld werk ik 50-65 uur in mijn werk. Ook mijn vrouw werkt nog eens 40 uur in de week mee tegen de zogenaamde meewerkaftrek die 4% van de winst als aftrekpost oplevert. Mijn fiscale winst is inmiddels gedaald tot minder dan € 35.000. Al meer dan de helft van mijn klanten zitten in hetzelfde schuitje. Veel klanten hebben betalingsproblemen. Een flink deel van mijn klanten, rekening die betalen. Desondanks blijven ik ze helpen. Afschaffing van de ondernemers aftrekken of beperking daarvan betekent dat meer dan de helft van mijn klanten rechtstreeks naar de bijstand kan. Inkomenseffecten zijn enorm. Ze komen bovenop allerlei maatregelen die in het recente verleden al voor een enorme koopkrachtdaling bij zelfstandigen hebben gezorgd. Zo is de zelfstandigenaftrek beperkt bij lage winst, zo is de zorgverzekeringspremie voor zelfstandigen die bovenop de nominale premie komt fors verhoogd en kunnen de meeste zelfstandige de btw-verhoging niet doorrekenen aan hun klanten. Daarnaast zorgt de slechte economische situatie van het moment voor sterke terugloop van de omzet. Dalingen in drie jaar van meer dan de helft zijn geen uitzondering. Veel ondernemers zijn dan ook in betalingsproblemen gekomen. De Partij van de Arbeid wil graag nivelleren. Kennelijk heeft men dan nog niet nagerekend wat het effect van afschaffing of beperking van de ondernemers aftrekken is. Ik zal ze een beetje helpen. Het effect is sterk denivellerend. De VVD wil graag besparen op de uitkering. Wel door deze maatregel zullen 300.000 ondernemers en de gezinnen die daarbij horen op hele korte termijn in de bijstand terechtkomen. Kortom de Partij van de Arbeid wordt de partij van de Aanslag en de VVD wordt de partij voor het Verval en Domheid. Het MKB is de motor van de economie en wat doen deze partij ze zette de motor van de economie bij het afval. Veel deskundigen hebben of voor gerekend dat de inkomenseffecten enorm zullen zijn. Er zijn twee mogelijkheden of de betrokken kamerleden kunnen niet rekenen of de betrokken kamerleden en hun partij willen het NK bij de nek omdraaien. Politiek keert terug op je schreden en doe eindelijk eens verstandige dingen. Stimuleren van het MKB door behoud van de zelfstandigenaftrek de meewerkaftrek een andere ondernemers aftrekken naast een lagere belasting op winst het onderneming. Ja ik weet het coalitie dat kost geld maar in dit geval is investeren in ondernemers toch echt veel beter dan die zelfde ondernemers richting bijstand sturen en daarna met vrouwen klagen over de toename van de werkloosheid want je ondernemers hebben vaak ook nog wel een personeelslid en de stijging van het aantal bijstandstrekkers. U bent gewaarschuwd!

Gast

#907

2013-09-04 14:55

Vooral doorgaan
de ZZP-er die al thuis zit ivm BEZUINIGING BIJ TV

#908 Mag ik ook ambtenaar worden

2013-09-04 14:56

krijg ik tenminste geld
ook al is er niks te doen

Gast

#909

2013-09-04 14:56

Het is onbegrijpelijk dat juist nu ZZP'ers en kleine zelfstandige moeite hebben deze crisis die hen diep raakt te overleven met deze lastverzwarende maatregelen komt. Ronduit schandalig dat mede de VVD met dergelijke plannen durft te komen.

Gast

#910

2013-09-04 14:57

als voor werkenden een arbeidskorting geldt dan voor zelfstandigen ook een zelfstandigenaftrek! wil graag risico nemen als ondernemer en ben zeker geen voorstander van de nivellering die ons kabinet voorstaat maar in dit geval ben ik voor gelijke monikken gelijke kappen!

Gast

#911

2013-09-04 15:01

Ik heb het al lastig genoeg als ZZP-eer

Gast

#912

2013-09-04 15:02

Een zelfstandige heeft nergens recht op!
Geen WW, geen WAO etc.
Bij tegenslag rest alleen de bijstand.
De zelfstandigenaftrek is bedoeld om ZZP'ers in staat te stellen zelf een werkeloosheid- en arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten.
Als deze compensatie komt te vervallen vliegt het beroep op de bijstand omhoog.
Bovendien is er dan sprake van ongelijke behandeling.
Het beleid van de overheid is er op gericht het midden- en kleinbedrijf te vernietigen.
Al die vrij jongens en meisjes is maar lastig en duur om te controleren.......
(in opdracht van de EUSSR)

Gast

#913

2013-09-04 15:02

Wil regeringscoalitie VVD + PVDA ZZP-ers de uitkering injagen?

Gast

#914

2013-09-04 15:03

Prima petitie, afbraak van de regelingen voor zzp ers zou de doodsteek zijn voor vele ondernemers.
Tenslotte wordt de bedrijfstak al bijzonder hard getroffen doordat de opdrachten veel en veel minder zijn .Zowel de particulier als bedrijven houden sterk de hand op de knip.

Gast

#915 hallo Den Haag

2013-09-04 15:05

Zullen we ruilen RUTTE (inkomensruil)

Gast

#916

2013-09-04 15:05

Beste ZZP'ers dit laten we niet gebeuren, handen af van de werkenden en haal het geld maar terug van de Grieken. De regering is zo slecht bezig dat als ze van mij deze aftrekpost schrappen, ik nooit geen poot meer uitsteek en dus nooit meer ga werken!!! Kijken hoeveel geld dat de staat kost.

Gast

#917

2013-09-04 15:05

Ondernemers moet je stimuleren om van dit land nog wat te maken!

Gast

#918

2013-09-04 15:06

Om schijnZZP-ers tegen te gaan, is al een regeling. Men moet minimaal 3 verschillende klanten. Dus een ieder die maar 1 klant heeft, of 2 klanten waar maar een paar dagen gewerkt word, kan eruit gefilterd worden. Deze werkgevers en werkers beboeten.
Niet een eerlijke ZZP-er, die moet buffelen voor zijn inkomen pakken.

Gast

#919

2013-09-04 15:08

Wij met zijn alle als zzp nemen al genoeg risico voor eigen rekening niemand heeft last maar alleen maar gemak van ons .
We vullen de schatkist al genoeg,we moesten al met onze tarieven naar beneden om te concurreren met Polen ,Tsjechen en al dat andere werkafpakkende Europese volk nu ook nog aan ons enige voordeeltje komen NEE ik dach het niet

Gast

#920

2013-09-04 15:08

Ik naai graag alleen mijn vrouw, maar helaas wordt ik steeds meer door deze regering genaaid !!

Gast

#921

2013-09-04 15:08

De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.
Wij nemen alle risico, mogen daarom wel een klein voordeeltje hebben.

Gast

#922

2013-09-04 15:10

Zelfstandig sinds 2004

Gast

#923

2013-09-04 15:11

Ben "gedwongen" voor mijzelf begonnen omdat ik aan het begin (2009)van de crisis mijn baan verloor. Na 2 jaar solliciteren, coaching van het UWV en wat al niet meer stond me het water aan de lippen. Met 45+ ben je oud, te duur, te veel ervaring en dus kans op een baan - NIHIL. Eigen geld gebruikt voor het betalen van rekeningen en bank en regering laat je nu stikken. Geef het lekker aan Griekenland of de oost-blok landen en laat je eigen volk stikken. Als zzp=er is het buffelen om opdrachten te krijgen (als je die al krijgt) en alles erom heen moet je zelf betalen. Een werknemer is verzekerd, krijgt vakantiegeld, heeft een vast inkomen per maand. Als zzp-er heb je dat niet, het is afwachten of je een klus hebt en dan nog maar niet te spreken over de tijd die je erin steekt om de klus binnen te halen. REGERING bezuinig dit land niet plat want dat is het al. Begin in Brussel te halen, zorg dat jullie eigen huishoudboekje op orde is!!!! Dus ZZP-er aftrek moet blijven. ZZP-ERS ZIJN DE VERBINDENDE FACTOR IN ALLERLEI INDUSTRIEEN!!


Gast

#924

2013-09-04 15:11

Dat ze maar eens bezuinigen op hun salaris en aftrekbare uitgaven

Gast

#925

2013-09-04 15:11

Zelfstandigen doen hetzelfde als werknemers,met als verschil:
-zelf opdrachten zien binnen te halen
-zelf de administratie in orde te maken
-zelf op eigen kosten vakkennis bij te houden
-zelf allerlei risico's te dragen (o.a. arbeidsongeschiktheid)
-zelf pensioen op te bouwen
-zelf te zorgen voor allerlei buffers en verzekeringen
-zelf problemen op te lossen in plaats van die door te kunnen schuiven
-zelf te zorgen voor een werkruimte
-zelf op de hoogte blijven van allerlei nieuwe regels en ontwikkelingen
- etc. etc.