trambestuurders genoeg is genoeg!!!

Quoted post


Gast

#1

2011-11-09 21:06

hey is idd genoeg met die trams

Reacties

Louis

#43 Re:

2011-11-12 13:35:58

#1: -  

 Ik steek dit kruispunt dagelijks enkele keren over, maar deze petitie tekenen doe ik zeker niet!

Zelden een zo eenzijdige voorstelling van zaken gezien! Niet dat het niet gevaarlijk zou zijn, maar het is echt niet zo dat enkel de trambestuurders daarvoor verantwoordelijk zijn.

De hele wegindeling moet opnieuw bekeken worden.

Hopeloos bekrompen hier

#72 Re:

2011-11-14 12:01:51

#1: -

wat is dit allemaal voor zever???

Spoorvoertuigen hebben al sinds hun ontstaan voorang dit moet iedereen weten /leren of wordt geacht te kennen als deelnemer in het verkeer..

Ligt de schuld niet een beetje bij onszelf waar egoisme , de ik persoon en de tijdsdruk van de maatschapij ons drijft.. het steeds bezig zijn in ons hoofd met wat moest al gedaan zijn, wa moet ik nog doen, en wat wou ik eigenlijk liever gedaan hebben , kortweg mensen dagdromen zich door het verkeer net omdat ze denke het daar wel te kennen.. en dan ineens is er een Spoorvoertuig dat tonnen gewicht weegt, en op een natte glasse rails zit vol met bladeren.. tjah wat verwacht u dat het stilstaat op 2 meter omdat u als voetganger er niet met u gedachte bijwas? komaan of ziet u de tram niet komen mischien? sterk !! ze hebben immers een immense ding dong bel en goede verlichting, ze maken een lawaai bij het aankomen dus ofwel moet u blind en doof zijn ofwel in mijn ogen een kamikazee !!

Kortweg respecteerd de regels of gaat u alles afschaffen? fietsers en auto's rijden ook andere mensen aan dus gooi die ook maar van de weg, treinen rijden ook auto's en voetgangers aan ( die vaak het stopteken negeren) dus afschaffen die treinen.. terug naar de paarden dan? ahnee want die durven de mens wel is een trap geven, afmaken die beesten, voila back in de middeleeuwen , allemaal te voet.. oei nee da gaat ook ni zeker he?? want de mensen nemen nog liever hun vriend de auto naar de bakker om de hoek! maar wel sakkeren op alle camions op de weg die de grndstoffen naar hun bakker of hun bezinestation brengt..

 

Kijk eens allemaal naar jullie eigen ziel en besef eerst wat je zelf doet eer je op een ander kankert


Gast

#146 Re: hoi

2011-11-16 20:47:05

#1: -

Wil wel mee tekenen maar krijg telkens te zien dat die pagina niet bestaat als ik dat onderteken!!!!!

little john

#147 Re: trambestuurders genoeg is genoeg !!!

2011-11-16 21:38:52

#1: -  

 Het is inderdaad genoeg geweest. Ik wil nog een voorbeeldje geven, op de site van die buschauffeur kunje lezen: 'het wordt tijd dat de zwakke weggebruiker het verkeersreglement gaat naleven'  Ik wil hier zeggen dat ik enkele weken geleden een tram bijna een vijftal voetgangers heb zien aanrijden. Het was stopteken voor de tram en groen voor de voetgangers. Ik wist niet dat de tram door zijn stopteken mocht rijden en over het zebrapad als het voor de voetgangers groen is .......   De plaats waar de ongelukken gebruerd zijn in Deurne ken ik goed - heb daar 24jaar in de buurt van gewoond. Vroeger al zeiden mensen in de buurt dat er nog eens ongelukken zouden gebeuren. Er is door de lijn onvoldoende scheiding gemaakt van de tramsporen. Enkel een haag en dat is het dan.

Heel uitnodigend om daar door dat gat in de haag te gaan en de tramsporen over te steken. Men zou een boord, die omhoog steekt op een 50 cm hoogte moeten zetten, daar gaat niemand nog over zonder meer. Het is allemaal makkeolijk gezegd en met de vinger naar de zwakke weggebruiker te wijzen, ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn dat bussen en trams van de lijn heel dikwijls veel te wild en te vlug rijden. En meestel zal de lijn zodanig wrikken  en manouvreren dat ze in bijna elk geschil voor de rechtbank gelijk zullen krijgen. Want .. de lijn gaat voor op eender wie. Verder actie blijven voeren voor veiligere wegen,oversteekplaatsen en wwaarschuwingen is het beste.