trambestuurders genoeg is genoeg!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie trambestuurders genoeg is genoeg!!!.


Gast

#126 Re:

2011-11-15 02:18

#102: -

wie gaat er dan voorang hebben op die 'onbewaakte oversteekplaatsen'??? Denk eens wat verder!


Gast

#127

2011-11-15 02:29

Ik denk als die haat zo verder gaat dat de tram niet meer verder dan het sportpaleis zal rijden totdat de Ter Heydelaan VOLLEDIG VEILIG heraangelegd is! Ik vind erg wat er gebeurde,doch denk toch eens logisch na: door openingen van beplantingen de sporen op fietsen en rood licht voor voetgangers,bord "opgepast tram",oranje knipperlicht negeren en dan nog eens gsm-men. Is dit normaal misschien? Sluizen,zelfs barelen heeft geen zin als voetgangers of fietsers deze negeren en overal op andere plaatsen plots opduiken. 30km/u voor de tram heeft ook geen zin,want dan nemen de voetgangers en fietsers nog meer risico's omdat ze denken "ik ben de tram nog voor" of "de tram zal nu wel stoppen voor me"... Een mentaliteitsverandering van de zogezegde "zwakke weggebruikers" moet er gebeuren,niet meer en niet minder!

Gast

#128 Re:

2011-11-15 02:50

#38: -  

Het dodelijk ongeval op de Dadcottalei was een werkman die niet goed wist waar hij moest zijn en belde met zijn gsm naar de klant. Aan de andere kant van de straat riep de klant die de werkman nodig had. Deze reageerde door zomaar de tram/busbaan van de Dascottalei over te steken net op het moment er een tram kwam aangereden,met het fatale gevolg... Sorry,alle respect en meedeleven aan de familie van die werkman,maar wie is er onvoorzichtig geweest?...


Gast

#129 Re:

2011-11-15 04:10

#91: -  

 Als daar de verkeersborden 30km/u verlicht zijn houden zo goed als alle chauffeurs zich aan die 30km/u. Of wil je dat een tram of bus 10km/u rijdt? Bedenk ook: hoe trager de tram of bus rijdt,hoe meer voetgangers(kinderen) en fietsers de nijging hebben om toch nog gauw over te steken!!!

 


Gast

#130 Re:

2011-11-15 04:32

#8: -  

 Heb je al eens gezien hoe ook de meeste van diezelfde schoolkinderen zich op straat gedragen? En hoe velen zich op een tram of bus als bendes gedragen?


Gast

#131 Re: Re:

2011-11-15 04:35

#13: - Re:  

 ze denken het niet,ze ZIJN het gewoon! en de andere weggebruikers moet dat weten en zich daaraan aanpassen!


Gast

#132 Re: GOED NIEUWS

2011-11-15 04:50

#23: - GOED NIEUWS  

 Met zulke petities zal U behalen dat er in de toekomst in jouw buurt geen noodzakelijk openbaar vervoer meer passeert,want tram- (en buschauffeurs) blijven zulke handelswijze ook niet meer pikken hoor! De weginfrastructuur op de Ter Heydelaan moet dringend gewijzigd worden zodat voetgangers en fietsers VERPLICHT WORDEN OVER TE STEKEN AAN BEVEILIGDE OVERSTEEKPLAaTSEN...op voorwaarde dan nog dat ze niet door het rood oversteken,borden negeren,over afsluiting springen,oortjes met keiharde muziek in hebben,...,...,...


Gast

#133

2011-11-15 10:18

ik vind dat meer mensen dit zouden moeten tekenen
want onze veiligheid gaat voor...

Gast

#134

2011-11-15 10:29

Er moeten inderdaad beter regels en voorzieningen komen om doden te vermijden, aan de uren mogen ze ook wel eens iets doen, de tram komt veel te veel te laat, net zoals sommige bussen die soms zelfs niet komen opdagen! het werd tijd dat er eindelijk actie werd ondernomen tegen deze problemen.

Gast

#135 Re:

2011-11-15 12:32

#134: -

hahahaha en hoe zou dit toch komen dat de tram en bus te laat komt??? inderdaad, doordat we worden opgehouden door onozele voetgangers die zich de straten toe eigenen zodat we moeten stoppen, en ja idd weeral tijd verliezen, doordat we worden opgehouden in de spits door auto's die de kruispunten volledig blokeren om toch maar door dat licht door te zijn terwijl ze dan op het kruispunt stil staan!! de hele zever hier is gewoon lachwekkend!! dit is geen petitie voor betere veiligheid, dit is een regelrechte aanval op de tram en buschauffeurs terwijl wij enkel onze job doen!! maar goed jullie je wens, ik zal men collega's aanmoedigen om op de ter heydelaan niet sneller meer te rijden dan 5 km/h lekker traag, aan alle voetgangers, fietsers en andere onozelaars voorang geven, aan de verkeerslichten en doorsteken zullen we stoppen, uitstappen en roepen of er zeker niemand meer wil oversteken zodat we zeker veilig kunnen vertrekken, Wel men beste, ik ben ervan overtuigd dat er dan nog steeds idioten zijn die het presteren van onder een tram te lopen door dan over de draad te kruipen!! en ja, zelfs tegen 5 km/h kan je al zwaar gewond zijn!!! en als dat dan nog niet goed genoeg is, schaffen we gewoon het openbaar vervoer in deurne af, dan kunnen jullie allemaal te voet naar het werk en andere weggebruikers voor de voeten gaan lopen!!! daar al eens over nagedacht???


Anonymous

#136

2011-11-15 13:46

Deze petitie is te belachelijk voor woorden. De reacties spreken voor zich!
ikkeuh

#137 Juist & fout

2011-11-15 19:32

Het laatste ongeluk was omdat het slachtoffer door rood ging.

Ik werk daar vlakbij en ik zie dagelijks genoeg bijna-ongelukken gebeuren doordat de mensen rap rap over willen gaan.
Dat ze de lichten aan de Delhaize en kruispunt Gallifortlei eerst maar eens deftig instellen dat er wat meer tijd is om tegoei de kruispunten te nemen.

Je kan beter een petitie beginnen inzake de totale verkeersveiligheid ... Zou veel beter zijn.

Gast

#138 Re: Re:

2011-11-15 21:19

#135: - Re:

Tram 5 tot aan het sportpaleis tot de infrastructuur en de veiligheid in de omgeving van de Ter Heydelaan optimaal is...is het dat dat men wil bereiken?


Gast

#139 Re: vanessa

2011-11-15 22:04

#133: -

alle,toch nog iemand met een gezond verstand.

Bedankt.


Gast

#140 Re: Re:

2011-11-15 22:07

#135: - Re:

doe u job dan goe


Gast

#141 Re: Juist & fout

2011-11-15 22:08

#137: ikkeuh - Juist & fout

das oek just!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#142 Re: Re: Re:

2011-11-16 00:57

#140: - Re: Re:

awel leg gij mij dan eens uit wa ge verstaat onder het goed doen van mijn job???? ik heb op 4 jaar dienst nog maar 3 ongevallen gehad met enkel blikschade waarvan ik er geen enkele in fout was, maar telkens door autobestuurders die afkapten vlak voor de tram of uit hun garage gereden kwamen zonder te kijken en halsoverkop de sporen oprijden!, ik heb nog nooit ambras gehad en geen enkele klachtenbrief ontvangen, ik bedien elke passagier met een glimlach en geef uitleg als ze dit wensen als denken sommigen dat wij een wandelend stratenplan zijn. ik hou mij overal aan de toegestane snelheden en presteer het nog om elke dag ongeveer een 20 tal accidenten te vermijden die veroorzaakt worden door onvoorzichtige voetgangers/fietsers/autobestuurders of in het algemeen andere weggebruikers! zo heb ik vorige week nog heel het astrid pleinn geblokkeerd omdat er een kind achter haar balon aan het lopen was die was gaan vliegen, moeder stond vanop het voetpad toe te kijken en dit om 17.00 dus tijdens de spits terwijl het al donker was, wie is er hier de onvoorzichtige? heb heel het astridplein geblokkeerd met men tram dat er niemand doorkon tot dat kind veilig terug op het voetpad was. en zoals ik zijn het merendeel van mijn collega's ook, de rotte appels kunnen op 1 hand geteld worden, maar die zitten in elk bedrijf en daar kunnen wij, de wel goede chauffeurs en dat zijn de meeste onder ons de gevolgen van dragen in de vorm van belachelijke petities als deze!! nu, zeg me eens hoe ik men job dan wel moet doen???

 


Gast

#143 Re: Re: Re:

2011-11-16 01:01

#138: - Re: Re:

tja, als het zover komt denk ik niet dat tram 5 nog zal doorrijden, dan stopt die gewoon aan het sportpaleis, maar denk idd dat dit is wat ze willen bereiken, al zullen ze dan wel zelf allemaal gezellig naar het sportpaleis kunnen wandelen om daar de tram te nemen, en dan zijn we weer de slechte natuurlijk, want het openbaar vervoer houd geen rekening met hun en ze worden dan benadeelt natuurlijk he, kunnen ze daar weer een petitie over starten lol, tis hier echt gewoon te grappig voor woorden, denk da jullie zelf ni weten wa jullie willen!!!


Gast

#144 Re:

2011-11-16 14:04

#10: -  

 Hehe, dit vat het goed samen! Op school leren ze je steeds links - rechts - links te kijken vooraleer je oversteekt. Een tram is groot genoeg om op deze manier te zien.


Gast

#145

2011-11-16 14:14

Een voorbeeld van hoe het wel zou moeten zijn is het Vredespark in Zwijndrecht:heel het park is daar omzoomd met hoge stevige niet plooibare hekkens. Voetgangers en fietsers zijn er zodoende verplicht langs de enige doorgang,voorzien van een sas,te passeren! Maak zo de Ter Heydelaan ook zodanig dat voetgangers en fietsers niet anders kunnen dan op verkeeslichtbeveiligde kruispunten,die ook nog eens voorzien zijn van een sas,over te steken.


Gast

#146 Re: hoi

2011-11-16 20:47

#1: -

Wil wel mee tekenen maar krijg telkens te zien dat die pagina niet bestaat als ik dat onderteken!!!!!

little john

#147 Re: trambestuurders genoeg is genoeg !!!

2011-11-16 21:38

#1: -  

 Het is inderdaad genoeg geweest. Ik wil nog een voorbeeldje geven, op de site van die buschauffeur kunje lezen: 'het wordt tijd dat de zwakke weggebruiker het verkeersreglement gaat naleven'  Ik wil hier zeggen dat ik enkele weken geleden een tram bijna een vijftal voetgangers heb zien aanrijden. Het was stopteken voor de tram en groen voor de voetgangers. Ik wist niet dat de tram door zijn stopteken mocht rijden en over het zebrapad als het voor de voetgangers groen is .......   De plaats waar de ongelukken gebruerd zijn in Deurne ken ik goed - heb daar 24jaar in de buurt van gewoond. Vroeger al zeiden mensen in de buurt dat er nog eens ongelukken zouden gebeuren. Er is door de lijn onvoldoende scheiding gemaakt van de tramsporen. Enkel een haag en dat is het dan.

Heel uitnodigend om daar door dat gat in de haag te gaan en de tramsporen over te steken. Men zou een boord, die omhoog steekt op een 50 cm hoogte moeten zetten, daar gaat niemand nog over zonder meer. Het is allemaal makkeolijk gezegd en met de vinger naar de zwakke weggebruiker te wijzen, ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn dat bussen en trams van de lijn heel dikwijls veel te wild en te vlug rijden. En meestel zal de lijn zodanig wrikken  en manouvreren dat ze in bijna elk geschil voor de rechtbank gelijk zullen krijgen. Want .. de lijn gaat voor op eender wie. Verder actie blijven voeren voor veiligere wegen,oversteekplaatsen en wwaarschuwingen is het beste.

 


Gast

#148

2011-11-16 23:11

Ik weet niet of je het weet een tram heeft ALTIJD voorrang, dit staat in het verkeersreglement. Als er dan accidenten gebeuren is dit omdat de andere weggebruiker zich niet aan de reglementen houdt (met uitzondering bovenvermeld geval). Waar ik me wel aan stoor zijn de buschauffeurs. Zij denken dat zij ook overal voorrang hebben, terwijl ik geleerd heb dat die dat alleen maar hebben aan een halte met hun pinker op...

Gast

#149 Re: Re:

2011-11-16 23:42

#126: - Re: het word tijd dat er iets gedaan moet worden,maar de trambestuurder treft niet altijd de schuld!

ze zouden beter al die doorsteken op de terheydelaan dichtmaken zodat er geen ene persoon meer over de tramsporen kan gaan

mvg de trambestuurder

 


Gast

#150 Re: Re: trambestuurders genoeg is genoeg !!!

2011-11-17 01:56

#147: little john - Re: trambestuurders genoeg is genoeg !!! Er is door de lijn onvoldoende scheiding gemaakt van de tramsporen. Enkel een haag en dat is het dan.

Er moet in principe zelfs geen scheiding zijn. Dit is weer die typische omgekeerde wereld van nu. Mensen moeten KIJKEN voor ze een straat en zeker een tramspoor oversteken. Het antwoord is zo simpel en voor de hand liggend! Kijk uit je doppen zodat je kan stoppen! Een tram heeft ALTIJD voorrang op alle voertuigen en voetgangers, zelfs op zebrapaden, dus moet je netjes wachten tot die voorbij is, ook al is die voorrang een doorn in het oog van veel mensen.