Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-05-29 16:48



Gast

#277

2015-06-01 15:19

ik zit in de vijfde van vwo en krijg nu misschien nooit mijn diploma alleen maar voor deze ene toets die niks met rekenen te maken heeft.
ik was laatst aan het oefenen en kwam iets tegen met de stelling van pythagoras. dat heb ik in de tweede van havo geleerd. in de wiskunde les.. niet rekenen dus. ik heb voor alle vakken minimaal een zes en wil nu niet zonder diploma van school vanwege dit enen dingetje.

Gast

#278

2015-06-03 17:14

Hier ook een bezorgde moeder van een 14 jarige zoon met een talenknobbel. Rekenen is een regelrechte ramp terwijl wiskunde eigenlijk wel gaat met 5en en sporadisch een 6. Hij doet zo z'n best en heeft op bepaalde taalonderdelen zelfs HAVO niveau. Hij wil tolk worden, maar dat kan hij wel op zijn buik schrijven omdat zelfs KB voor rekenen te lastig is. Hij was zo gemotiveerd maar is nu alleen maar gefrustreerd bezig met rekenen. Ik werk fulltime, voed hem alleen op en ik heb kanker. Ik help hem zoveel ik kan om toch maar op minstens een 4 uit te komen met rekenen. Dat is voor hem al heel wat ook al blijft hij teleurgesteld als hij weer met een onvoldoende op rekenen thuiskomt terwijl hij zich suf oefent. Weet niet wie er voor hem gaat zijn om hem toch te blijven motiveren ondanks de lage opleiding die hij gedwongen is te doen nu, als alles toch anders loopt met mij dan we hopen. Ik maak me dag en nacht zorgen om mijn zoon zijn toekomst sinds de invoering van deze verplichte reken toets... En zijn motivatie...

Gast

#279

2015-06-03 17:27

Omdat ik graag wil dat mijn slimme, hardwerkende kleinzoon een kans krijgt te worden wat hij wil. Maar die krijgt hij niet met invoering van deze reken toets vanwege zijn reken problemen.

Gast

#280

2015-06-17 11:21

Onze dochter van 10 heeft dyscalculie.

Gast

#281

2015-06-17 11:38

Straf leerlingen niet af om hun rekenvaardigheid, dat kan een desastreuze rol gaan spelen voor hun kansen, de ontwikkeling en het welbevinden!

Gast

#282

2015-06-24 06:11

Dochter is met moeite toegelaten op een mbo 3 opleiding. Haalt goede cijfers en beoordelingen, doet sommige vakken op eind niv 4. Maar zal door de rekentoets tóch misschien haar diploma niet halen. Heeft een ernstig rekenprobleem al sinds de lagere school. Werd niet erkend. (Ach, de rest kan ze toch goed?) Dyscalculietest werd niet aangeboden en zelf is dit niet te betalen. En heeft ook doorstroom consequenties. Door dit alles straks ook nog terugbetalen stufi van enkele duizenden euro,s omdat zij haar diploma niet haalt!

Gast

#283

2015-06-25 15:06

Omdat mijn dochter ondank haar goede inzet en overige cijfers niet verder mag leren omdat haar cijfer voor rekenen van een 1 naar een dikke 3 is op gehaalt . Door deze regel valt haar droom.in duigen

Gast

#284 zelf ook

2015-06-25 16:17

Helaas Heb Ik Zelf Ook Dyscalculie... En Vorige Week Ben Ik Heel Toevallig  AFGEWEZEN Op Mbo Niveau 4 dierenarts assistent, en waarom??? Over twee jaar kan ik geen verplichte  voldoende halen voor rekenen  en willen ze mij "behoeden" voor studie schuld.  

Nu ben ik heel toevallig een vechter, en laat me niet zomaar afwijzen  er zijn 3 mensen die me bijles  wille geven en ik hoop dat dit genoeg is. Helaas is de kans groot dat ik straks geen werk kan vinden en eindigt achter een saai  kassa werk baantje.

Ik ben hiermee geboren, kan er niks aan doen. Ookal zou ik graag de stekker wat het rekenen beheerst  aan willen doen. Er zit kortsluiting, ik kan hier echt niks aan doen. En wordt afgevallen op alleen het rekenen. Goede cijfers voor Nederlands, Engels en belangrijke vakken wat belangrijk  is voor dierenarts assistent.

Regering  denk alleen aan zich zelf.....

 

 

 

 


Gast

#285 Re:

2015-06-28 22:52

#221: -  

Ik denk ook dat we door deze regeling een hele golf jongeren gaan krijgen die zich minderwaardig zullen gaan voelen met alle gevolgen van dien!   Ook zullen er heel veel talenten onbenut blijven.  Het blijft ook heel vreemd dat een jongere op het VO of MBO met allemaal net "voldoendetjes" een grotere meerwaarde heeft voor de maatschappij met deze regering dan een jongere met allemaal hoge mooie cijfers maar die wel helaas gezakt is op de rekentoets. Dat is toch de omgekeerde wereld?


Gast

#286

2015-07-01 16:36

pure verontwaardiging

Gast

#287

2015-07-25 17:07

Omdat niet alleen mensen met een aantoonbaar reken problemen hier moeite mee . Het een bizarre rekentoets is die veel te zwaar weegt voor je diploma en onderwijs er bar weinig aan doen

Gast

#288

2015-07-28 22:25

Omdat ik zelf een kind met dyscalculie heb en grote zorg heb over de rekentoets

Gast

#289

2015-08-07 10:20

helemaal mee eens , dit moet niet kunnen in Nederland ....en moet weer terug gedraaid worden .

Gast

#290

2015-09-01 13:19

Herkenbaar; voor onze dochter met dyscalculie die nu in het eindexamenjaar zit, gaat dit schooljaar over het halen van de rekentoets. De vakken die ze heeft gekozen en waar ze goed in is doen er bijna niet meer toe. De omgekeerde wereld: belangrijk wat je níet kunt.

Gast

#291

2015-09-09 14:27

Mijn beide zoons hebben dyscalculie. De rekentoets verkleint hun kansen op een goede en leuke opleiding. Dit beperkt hen zo ontzettend in hun keuze. Toekomstperspectief wordt steeds kleiner....g

Gast

#292

2015-09-12 14:20

Als dit doorgaat dan komt onze dochter straks zonder haar mbo4-diploma van school. En dan?

Gast

#293

2015-09-24 15:33

Voor kinderen met een serieuze vorm van discalculatie wordt het onmogelijk gemaakt het Voortgezet Onderwijs met een diploma af te sluiten, waarmee andere talenten van deze kinderen verloren gaan. Zo creëert men vanuit het Ministerie van Onderwijs eenheidsworsten van Beta gerichte jonge mensen. Dit zal onze maatschappij zeker niet ten goede komen in de toekomst!!

Gast

#294

2015-09-27 21:26

Omdat ik een dochter heb met dyscalculie. Die uitstekend presteert op HAVO, nu in examenjaar zit. Gemuddeld hoger dan een 7, en zelfs goed is in de beta vakken. Natuurkunde haar beste vak op dit moment (8,8). Maar specifiek probleem met rekenen. De toets onmogelijk voor haar. En Cito Niet in staat een deugdelijke aangepaste toets te maken. Zo strandt ze zonder diploma. Afgerekend op ern handicap terwijl ze qua intelligente doorjan naar VWO. GRUWELIJK

Gast

#295

2016-02-05 22:33

Mijn dochter heeft dyscalculie en moet na al het knokken op basisschool, vmbo en mbo nu weer uitleggen wat dat is op hbo Avans Breda. Waar de examencommissie elk jaar weer vergeet wat het ook al weer was. En bij wie.

Gast

#296

2016-02-10 15:14

Weet uit ervaring wat het betekende!
Jarenlang lopen zoeken naar een oplossing voor onze dochter met dislectie. Volgens 'de deskundigen' een 'modeziekte' tot ze een zelfmoord poging deed omdat ze steeds in het verdomhoekje door de z.g. 'onderwijskundigen' werd geplaatst!
Gelukkig goed terecht gekomen maar daar was haar/onze eigen inzicht op de te nemen maatregelen debet aan.
Jammer genoeg geen interesse (meer) in lezen met als gevolg dat haar kinderen ook geen lezers zijn! Oorzaak en gevolg dankzij de stompzinnigheid van de overheid en nu deze staatssecretaris die overal een mening over heeft maar zelden weet waarover het gaat.

Gast

#297

2016-04-15 10:00

Dochter met havo/vwo niveau en ernstige rekenproblemen. Nu in groep 6 van de basisschool.