Stad Brugge: Stop met het euthanaseren van zwerfkatten


Gast

#601

2015-05-30 11:52

Ik heb een hart voor dieren. Ik kan het niet toestaan dat mensen het leven van een onschuldig wezen gewoon stoppen. Ikzelf heb 5 katten gered omdat sommige mensen niet beseffen wat ze doen. Ik hoop dat dit stopt, ieder levend wezen heeft recht op een waardig leven.
ciska cortvriendt

#602

2015-06-08 14:03

Ik lees dat 'Stad Brugge (in samenwerking met het Blauwe Kruis Brugge) voert sedert 2002 (!) en op heden nog steeds een sterilisatiebeleid waarbij gezonde zwerfkatten (na bloedonderzoek op kattenaids en kattenleucose) gesteriliseerd/gecastreerd en teruggeplaatst worden. Slechts in uitzonderlijke gevallen worden zwerfkatten geëuthanaseerd.'

Heel graag (!) zou ik eens zo'n bloedonderzoek, uitgevoerd door het blauwe kruis brugge, willen zien!!! Volgens mij heeft het blauwe kruis brugge nog NOOIT een bloedonderzoek gedaan op (zwerf)katten!!!

Een oppasser en bestuurslid vertelden me dat als een kat blaast, deze wordt geëuthanaseerd, zonder meer!!! 

Het wordt hoog tijd dat Stad Brugge niet alles blindelings gelooft van wat het blauwe kruis brugge beweert!!!


Gast

#603

2015-06-10 18:55

Ik zorg zelf voor een zwerfkat die zeer tam is en door iedereen in de buurt gekend en geliefd wordt. Hij,is gecastreerd en wordt zeer goed verzorgd en als nodig naar de dierenarts. Ik zou het zeer erg vinden moest 'mijn' kat op een dag geuthanaseerd worden. Ik heb hem verschillende malen proberen thuis te houden maar hij verkiest zijn vrijheid in de natuur.

Gast

#604

2015-06-12 21:16

Omdat ik wil dat allé dieren evenveel respect krijgen en een leven.

Gast

#605

2015-06-13 05:16

Ieder dier ... hoe klein of groot ... verdiend om te blijven leven.


Gast

#606

2015-06-13 08:01

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik het iets afschuwelijks vind! Misschien beter de dieren steriliseren zodat ze geen nakomelingen meer kunnen maken. Da's mss een betere oplossing!

Gast

#607

2015-06-13 11:46

moordenaars!

Gast

#608

2015-06-14 09:22

Ik heb dit getekend omdat (de mens) niet het recht heeft om dieren in vrijheid te doden . Hier is maar één oplossing : " Steriliseren van de dieren én terug plaatsen waar men ze opgepakt heeft " !!!

Gast

#609

2015-06-18 09:35

Dieren hebben evenveel recht op een mooi leven als mensen.. Als een vrouw haar kind heeft afgestaan en niemand wilt het adopteren zou het toch ook schandalig zijn moesten ze het euthanaseren.. Bij dieren is het van't zelfde.

Gast

#610

2015-06-18 13:54

Er moet gestopt worden met het massaal afslachten van katten!
Devroye Tine

#611 uit het NIEUWS: (krant)

2015-06-24 07:11

Ivan Van Poucke uit Veldegem dient klacht in tegen het Blauwe Kruis in Brugge omdat die dertien van zijn katten heeft afgemaakt. De man is pas verhuisd uit Ruiselede en moest zijn dieren nog ophalen op zijn oud adres, maar kreeg nooit de kans. Volgens de dierenbescherming waren de dieren verwaarloosd en ziek. BART HUYSENTRUYT, BIEKE CORNILLIE EN TOMAS TAECKE Ivan Van Poucke verhuisde op 26 maart van Ruiselede naar Veldegem. De man heeft al vijf jaar zeventien katten in een groot hok in zijn tuin. "Die kon ik echter niet meteen meenemen, maar ik liet aan de vader van de huiseigenaar weten dat ik ze binnen de twee weken zou komen halen", zegt Ivan. "Wat die man toen gedaan heeft, weet ik niet. Vermoedelijk is hij naar de burgemeester gestapt om te vragen hoe hij van de katten af kon en heeft zij daarna de opdracht gegeven aan het Blauwe Kruis om mijn katten op te halen en te laten afmaken." 25 euro per kat "Nochtans is de dierenbescherming wettelijk verplicht de dieren drie dagen levend bij te houden en de eigenaar te zoeken. Ik kan nog begrijpen dat de huisbaas die katten liever kwijt was, maar dat het Blauwe Kruis ze zomaar afmaakt zonder iets te laten weten? Dat vind ik er ver over! Zij zeggen dat mijn poezen geen kans meer hadden om te overleven, maar ik weet wel beter. Zij krijgen 25 euro per afgemaakte kat. Ze hebben liever geld in hun zakken dan dat ze de eigenaar zoeken." Doodgereden Het Blauwe Kruis nam dertien van de zeventien katten mee. "Donderdagavond waren ze er nog allemaal toen ik ze ging eten geven en waren de deuren van de hokken dicht. Toen ik vrijdagavond daar aankwam, zag ik dat beide hokken openstonden. Vier katten zaten verschrikt in het tuinhuis. De dag daarna was het poortje van een ander hok ingestampt en waren ook die laatste vier verdwenen. Eentje vond ik wat verder doodgereden terug op straat. Ik was in alle staten. Ik heb jarenlang goed voor mijn dieren gezorgd en dan gebeurt dit..." Ondertussen stroomt de mailbox van Ivan vol met steunberichten. "Zelfs Gaia mailde me al met tips waar ik terecht kan. Volgens heel wat van die reacties voert het Blauwe Kruis al jaren zulke wanpraktijken uit. Daarom heb ik klacht ingediend tegen het Blauwe Kruis en overweeg ik er nog een tegen de burgemeester ook." Ziek en verwaarloosd Het Blauwe Kruis is er alvast gerust in. "De burgemeester heeft ons die opdracht gegeven en de eigenaar was niet bereikbaar, zelfs nu nog altijd niet", reageert voorzitter Johan Schoutteet. "Van een klacht heb ik voorlopig nog niets vernomen, maar ik heb geen schrik. Die man heeft geluk dat wij geen klacht indienen. Zijn poezen waren doodziek en verwaarloosd. Een dierenarts heeft dat zelf vastgesteld. Uit bescherming voor onze andere dieren konden we niet anders dan ze afmaken. Het was ook al niet meer de eerste keer dat we bij hem waren langs geweest. We zijn echt niet over een nacht ijs gegaan." Ook over de beschuldigen van wanpraktijken is Schoutteet formeel. "Wij proberen met onze organisatie dieren te redden. Wat andere mensen zeggen, interesseert me niet. Ze zouden allemaal beter hun mond houden." Plicht Ook burgemeester Greet De Roo (RKD) lacht met de beschuldigingen van Van Poucke. "Onze kant van het verhaal? Die is er niet. Het was de plicht van de eigenaar om me te melden dat die katten daar alleen zaten, maar ik weet niet wie de opdracht gegeven heeft om de dieren weg te halen. Maar er is niets gebeurt wat niet mag. Het Blauwe Kruis heeft gedaan wat het moest doen." (vier katten werden levend terug gegeven: dit zouden dan de niet zieke en tamme tussen alle ‘wilde en doodzieke geweest zijn??)(Bl.X.liegt alweer) (25 euro per dode kat: heb ik ook eens gelezen in de krant, gezegd door de burgemeester Landuyt) //

Blauwe Kruis deed niets wat het niet mag:?? 

Wie de gezonde, tamme eigenaars-katten heeft doodgedaan??: oppasster kleine I. : deze die dan rondloopt met een jong kitten met flesje van: kijk es hoe GOED we hier zijn..:(

Dus; nee de dierenarts komt echt niet met een spuitje om een wettelijke, zachte dood te geven hoor, wie gelooft dat nu.

Oppasser van dienst doet dit, met water verdrinking: is lekker goedkoop: water is GRATIS VAN STAD, ook de electriciteit: gratis: waarmee honden gemarteld worden die tegen de draad in de speelweide springen :(

Zie ook mijn petitie : voor een goed dierenasiel te brugge (zelfde provider) TEKEN EN DEEL :)

RBB

#612 Re: uit het NIEUWS: (krant)

2015-06-24 07:14

#611: Devroye Tine - uit het NIEUWS: (krant) 

 van 2 april 2014 (nog te vinden in krant Nieuwsblad dacht ik)

Devroye Tine

#613 de waarheid

2015-06-24 07:47

"Het uitvoeren van een vangactie door (vaste) medewerkers van het Blauwe Kruis en het oordeel van de dierenartsen van het Blauwe Kruis, biedt volgens ons een grote garantie op een correcte inschatting van het gedrag van de kat en het vaststellen van tekenen van domesticatie. "

tekst van schepen Dierenwelzijn M.Hoste

Stad Brugge doet dus helemaal niet veel: rekent gewoon op het Blauwe Kruis voor de UITVOERING.. er is ook geen controle. Bij klachten moet de voorzitter hierop 'INSPELEN' (volgens woorden van het stadsbestuur): dwz: Voorzitter praat ALLES WEER GOED, met leugens, brutale opmerkingen tegenover alle mensen die kritiek hebben (zie mijn artikel over Ivan met zijn katten)..

Foto vankooi: zelfgemaakte kooi door F.=bestuurslid van BX: u ziet de grote gaten: hierdoor steken de poten van de katten doorheen, met kwetsuren als gevolg: kreupele poten. (heb hier ook foto van, van kreupele kat) Katten moeten dagenlang nog in deze kooien zitten, op elkaar gestapeld, uitwerpselen vallen er doorheen. Kregen ook geen eten vooraleer ze verdronken worden.., in blauwe zak en hup in container stinken..

Devroye Tine

#614 goede dierenartsen?

2015-06-24 07:55

en de dierenartsen, zijn die daar zo goed..??

ook veel klachten: zien niet dat hond in verwachting is, jongen zal krijgen dus. Zien niet dat hond vrouwelijk is en niet mannelijk, kunnen geen hond Chippen: moet zo vlug gebeuren dat de hond BLOEDT in de nek..en staat te trillen op pootjes=eerste kennismaking met het 'goede asiel.. Zien niet dat kat doodziek is, want zo worden ze geadopteerd door onwetende mensen, die er nog 90 euro voor betalen ook, om maar te zwijgen van de verdere kosten dan.. Ook vele honden die na adoptie door ziekte niet lang meer leven, doordat er geen goede zorg was in het asiel.

hond die (ten onrechte) ter dood veroordeeld is moet nog dagen in kot blijven achter slot, vooraleer 'verlossend spuitje komt'.. (empathie van dierenartsen??)

slechte zorg, te laat, helemaal geen medische zorg.. door schuld dierenartsen(liegen: zeggen dat ze gekeken hebben, maar kijken niet) honden met SCHURFT die dan nog geaaid worden door UW KINDEREN die komen wandelen.. Ja, ook voor DE MENS is dit geen goed asiel dus.. Nochtans is het bestuur van de stad op de hoogte..

Devroye Tine

#615 geloof

2015-06-27 06:58

Zoals Yves Leterme ooit zei: WIE GELOOFT HEN NU NOG?? Hen=asiel(bestuur en personeel) en schepen dierenwelzijn M.HOsteJ

JAne: vermoord door het asiel, na verwaarlozing in het asiel, met gebroken poot..(zie mijn petitie)


Gast

#616 beleid Stad Brugge

2015-06-30 05:02

M.HOste, schepen van dierenwelzijn vertrouwt dus blindelings op het personeel en dierenartsen van het BX.

De rol van de stad is dus gewoon geld geven, gratis gebouwen , electr.en water en hun cijfers(dodingen, castraties enz.) noteren bij milieudienst.. En al de klachten minimaliseren en zelfs ontkennen van de feiten; zoals de voorzitter goed kan goedpraten.

Dit terwijl vele ex-helpers getuige waren van FRAUDE met gegevens en zelfs CHIPS. En zeker twee BESTUURSLEDEN OPENLIJK toegaven dat zeker één DIERENARTS TOTAAL ONBEKWAAM was voor zijn functie (met tal van voorbeelden)...

???!!!

katje
Gast

#617 Katten

2015-07-03 03:46

Voor dierwelzijn en bescherming. Euthanasie voor zwerfkatten zie ik niet als een oplossing van het probleem. In de plaats hiervan meer katten steriliseren.


Gast

#618

2015-07-24 04:53

de zwerfkatten hebbennog een kans op adoptie geef hen die kans nadien kan er nog oplossingen worden gezogt dus geef ze een kans

Gast

#619

2015-07-24 12:50

Gezonde katten moeten niet gedood worden, maar steriel gemaakt worden. En terugplaatsen.

Gast

#620

2015-08-26 17:13

Het euthanaseren van dieren kan nooit ideale oplossing zijn. De provincies moeten het castreren ondanks de zesde staatshervorming promoten aan de gemeenten zodat op korte termijn minder zwerfkatten op straat lopen.
Rabbitbiteback

#621 geen spuitje maar verdrinking en illegale doding!

2015-08-27 18:14

Vers nieuws: ik heb hier het antwoord van WEYTS; minister van dierenwelzijn Vlaanderen: de Inspectie heeft in Brugge controle gedaan en er zijn vele mankementen: bij katten: euthanasie NIET WETTELIJK. Geen krabpalen in de quarantaine, winterkoten voor honden niet goed..enz

Ja, de doding van de katten is niet met een spuitje hoor door een 'lieve dierenarts! Ik was zelf getuige: het personeel doet dit (vijf betaalde oppassers) met VERDRINKING! GRATIS WATER VAN DE STAD, en je moet er geen dierenartskosten voor betalen!

Verder zelf gehoord van de directeur van dierenwelzijn Vlaanderen: de jachtwet ivm katten is zo: ze moeten gecastreerd worden en weer uitgezet worden! Dus de doding IS OOK IN STRIJD MET DEZE WET VAN vlaams minister SCHAUVLIEGHE!

dus TOTAAL ONWETTIG!

En dan word IK VERVOLGD door dat ONWETTIG ASIEL!! TErwijl zij als dierenmishandelaars Vrij Spel krijgen!!

Ik vraag asiel aan in NEderland, het land met een partij voor de dieren! als politiek vluchteling!!

rabbitbiteback

#622 Re: euthansie zwerfkatten

2015-08-27 18:29

#109: miauwkes - euthansie zwerfkatten 

 beste: er IS AL EEN WET: DIE ZEGT DAT WILDE KATTEN GECASTREERD EN WEER UITGEZET MOETEN WORDEN.. dus dit asiel werkt ONWETTIG!!

Mieke Hoste liegt!

#623 Re: Re:

2015-08-27 18:41

#586: - Re:  

 Brugge heeft het beste voor voor de dieren??? schijnheilige leugenaars ja: zie WEYTS in reactie op parlementaire vraag: het ASIEL IS NIET IN ORDE !!! Euthanasie NIET VOLGENS DE REGELS!!! kan je hier bij me thuis KOMEN LEZEN!!!


Gast

#624 Re:

2015-08-27 18:59

#78: -  

 welja, dat ze diervriendelijk zijn EN BOETES GEVEN AAN DIERENMISHANDELAARS, zoals in dat BRugse asiel!! zo kan BRUGGE STEENRIJK WORDEN!!!


Gast

#625 Re:

2015-08-27 19:01

#592: m -  

 mooi om te lezen, bedankt om te delen :)