Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!.


Gast

#551 Wij verlangen het programma Braambos te behouden in onze Vlaamse uitzending Een Gemeenschap in Vla

2015-07-05 20:38

  1. #8: Wij verlangen het programma BRAAMBOS  te behouden in onze streken. Een Vlaamse Gemeenschap

 


Gast

#552

2015-07-05 21:03

Omdat het levensbeschouwelijke, een onmisbaar onderdeel is van het maatschappelijke debat , het uitsluiten hiervan is een verarming van de kennis van onze eigen cultuur ;het is ook nodig om de dialoog tussen de verschillende levensbeschouwingen te stimuleren en dat kan niet zonder de kennis van elkaars tradities

Gast

#553

2015-07-05 21:05

Levensbeschouwingen zijn vormen van cultuur die - naast de vele andere cultuurvormen die gesubsidieerd blijven - zeker hun plaats moet blijven houden.

Gast

#554

2015-07-05 21:16

ik wens dat alle overtuigingen aan bod kunnen komen op onze openbare zenders en dus ook de rooms katholieke gedachten

Gast

#555 uizendingen door derden

2015-07-05 22:54

De levensbeschouwelijke uitzendingen moeten absoluut blijven op de VRT!

Op de VRT (één, canvas, vier ...) zowel als op VTM geeft men reeds ZOVEEL pure quatsch, echt banale programmas, zoals Café Corsari, uitgebreide uitzendingen en info over uiterst dwaze en stompzinnige evenementen zoals Rock Werchter, Pukkelpop en dergelijke (pure verdwazing in een decadente samenleving van de hoogste graad), Loslopend Wild, Bloot en Speren ..... dat de uitzendingen van derden, soms echt een verademing brengen in de platvloerse troep.

Bovendien, wie moet anders ons christelijk geloof en de kerk(en), hoe paradoxaal op het eerste zicht misschien ook DE hoofdbron van onze westerse beschaving en cultuur (zonder christendom géén democratie, géén vrijheid van godsdienst, géén gelijkwaardigheid van man en vrouw, géén vrijheid van meningsuiting en zelfs géén echte wetenschappelijke doorbraak!!!) nog positief in de geseculariseerde (lees: atheïstische of nihilistische) media gaan belichten????

Zeker niet programma's als "The Borgia's" (ook erg bij z'n haar gesleurd hoor!!!!)  of "de paus en de maffia", of "het kindermisbruik in de kerk" (een vreselijk iets, maar wel alsof dit alleen maar in de kerk zou bestaan en niet bijvoorbeeld in de loge of bij vrijzinnigen. Daar nog NOOIT van gehoord! Dus zal dat daar niet bestaan zeker; ofwel weet men het daar veel beter in de "doofpot" te stoppen?!  (Daniel Cohn Bendit heeft nochtans zelfs ooit op schaamteloze manier zelf gezegd hoe hij jonge knaapjes "behandelde" ; volledig straffeloos!)  Of in de islamitische wereld, waar nog elk jaar duizenden meisjes van zelfs minder dan tien worden uitgehuwelijkt en gedwongen tot sex na hun eerste menstruatie met vaak veel oudere mannen.  Alsof dat geen pure pedofiele betreft! Maar natuurlijk geen kwaad woord over de islam nietwaar; het christendom is de baarlijke duivel! Begrijpelijk: christenen slaan niet terug en moslims wel!

Daarom willen wij absoluut het voortbestaan van de uitzendingen door derden.  Dan horen we nog eens een andere stem dan van een reusachtige krankzinnige schaamteloze eenheidsworst!

 


Gast

#556

2015-07-06 05:46

geestelijke waarden kunnen niet genoeg
worden geprojecteerd in onze tijden van vervlakking

Gast

#557

2015-07-06 06:22

wat de media betreft zijn we met al hun brol op tv (sport tot het je keel uithangt, snertprogramma's, herhalingen tot in den treure)en hun prulartikels over film-sport-tv-vedetten en hun vele geld en kibbelende politici in vele kranten en tijdschriften aan het afzakken naar een debiel niveau hier in vlaanderen. serieuze programma's of artikels over wereldbeschouwing vinden vele van deze voorlichters uiteraard niet passen in hun plaatje (van brood en spelen).

Gast

#558

2015-07-06 06:43

Omdat ik het heel belangrijk vind goede TV te zien. Juist deze zendingen zijn goed onderbouwt.

Gast

#559

2015-07-06 06:48

wij moeten inderdaad zichtbaar blijven in de openbare ruimte, elk met onze eigen stem vanuit de eigen levensbeschouwing: eenheid in verscheidenheid - de politiek kan en mag dit niet in onze plaats doen !

Gast

#560

2015-07-06 06:57

Ik ben overtuigd christen en apprecieer enorm het werk van KTRO. Ik ben ook geëngageerd in multiconfessioneel vrijwilligerswerk en vind dat godsdienstvrijheid niet betekent dat maatschappij en media zich systematisch "vrij" maken van elke religieuze overtuiging (zoals nu nog meer zou gaan gebeuren) maar iedereen de vrijheid, het respect, het recht en dus billijke middelen moet geven om zich te uiten (maatschappelijk en via de media). G. Eerens

Gast

#561

2015-07-06 07:11

Braambos is kwalitatief hoogstaand. Als gelovige kijk ik er altijd met interesse naar. Het geeft thuis aanleiding tot gesprekken over ons christen-zijn. Af en toe zitten er bruikbare delen in voor de godsdienstles.
Miljoenen euro's voor overdadig veel sport-tv kan wel. Ik vind Wimbledon, voetbal en de Ronde ook tof, maar de sponsoring heeft daar alles in handen. Misschien moet onze Kerk ook wat investeren! Als betrokken gelovige vind ik dat ze erg veel bezig zijn met financiële veiligstelling en te weinig hun kerntaak aanpakken. Hier is weer een bewijs van. De Kerk is direct met het politiek beleid meegegaan met het sluiten of zelfs verwijderen van kerkgebouwen. Nu ook weer geen klare reactie. Daarom steun ik zeker deze petitie. Maar ook moslims, joden , protestanten, ... moeten hun stem kunnen laten horen op de openbare omroep. Dat is verbondenheid in een tijd van zo veel angsten om elkaars anders zijn. Dank voor het initiatief.

S. Crabbé


Gast

#562

2015-07-06 07:18

Braambos: goede uitzending; H.mis: heel belangrijk zieken, bejaarden

Gast

#563

2015-07-06 07:19

door advies van een goede vriend.

Gast

#564

2015-07-06 07:19

Tot bezinning komen in de consumptiemaatschappij is voor de volksgezondheid en de geesteshygiëne aller essentiëelst
Er zijn niet alleen hoe vragen maar ook waarom vragen.

Gast

#565

2015-07-06 07:41

de afknijping van de subsidie is de doodsteek van de levensbeschouwelijke pluriformiteit in de media.

wat dan volgt is de afsterving van de democratie.....

 


Gast

#566

2015-07-06 07:54

Omdat ik het erg vind dat er bespaard wordt op het allerbelangrijkste voor de mens. Er zijn middelen genoeg waarop kan bespaard worden. Willen ze nu echt alles wat levensbeschouwelijk is uit de weg ruimen? Waar gaan we naartoe?

Gast

#567

2015-07-06 07:56

Omdat een levensbeschouwelijke / religieuze overtuiging deel uitmaakt van onze cultuur, waarvan media deel uitmaakt, en omdat deze programma's boodschappen van vrede en vredelievendheid verspreiden. Van groot belang dus voor een goede samenleving in onze huidige maatschappij.

Gast

#568

2015-07-06 08:04

Het ondersteunen van programma’s die nog enige waarde en zingeving aan het leven bijbrengen is wel degelijk noodzakelijk als men het toenemend geweld en de depressies in onze samenleving wil voorkomen en bestrijden.

Gast

#569

2015-07-06 08:08

omdat ik overtuigd ben van de waarde van deze uitzendingen niet alleen voor gelovigen maar voor velen die het goede betrachten!

Gast

#570

2015-07-06 08:22

Levensbeschouwelijke zaken over een gans mensenleven bekeken zijn veel belangrijker voor mensen dan de economische factoren (met besparingen, investeringen, werk...hoe belangrijk die op zichzelf ook zijn...)
Daar hebben onze politiekers te weinig aandacht voor

Gast

#571

2015-07-06 08:28

Omdat ik bewust ben van de meerwaarde van deze omroep

Gast

#572

2015-07-06 08:53

Omdat de media een open venster dient te zijn voor alle
levensovertuigingen en belevingen. Ook het belang van de zondagseucharistie wordt door een niet te onderschatten aantal mensen gevolgd en beleefd.

Gast

#573

2015-07-06 08:59

Hoe meer tegengewicht tegen de rode VRT, hoe beter, zelfs noodzakelijk.

Gast

#574

2015-07-06 09:07

moet onze openbare oproep neutraal en nihilistisch zijn?
of moet hij juist pluralistisch zijn en de diversiteit van onze maatschappij een kans geven?
ik kies voor dat laatste en dus voor het behoud van levensbeschouwelijke omroepen.

Gast

#575

2015-07-06 09:22

BRAAMBOS moet blijven !!!