Nee tegen de plannen voor de Westelijke Ontsluiting in Amersfoort


Gast

#276

2016-08-31 11:35

Super mooie omgeving!

Gast

#277

2016-09-01 08:11

Behoud groen en geen geluidsoverlast van snelverkeer.

Gast

#278

2016-09-04 13:56

Het moet stoppen......we houden geen groen meer over. En het is ook niet gezond voor mens en dier.

Gast

#279

2016-09-08 21:06

Westelijke ontsluiting is totaal onnodig en verwoest meer dan het oplevert!!!

Gast

#280

2016-09-12 10:50

Het woongenot in een gemeente wordt mede bepaald door de hoeveelheid natuur en recreatie mogelijkheden. De stad opsloten tussen snelwegen en waarvoor natuur moet wijken bevorderd het woongenot zeker niet.

Gast

#281

2016-09-14 14:30

Ben praktisch opgegroeid in dat bos..
Gewoon afblijven..

Gast

#282

2016-09-14 17:01

Ga eerst met de huidige verkeersinzichten en verwachte, kleinere, verkeersgroei nog eens goed kijken of zo eel"ontgroening" nog wel nodig is. Spaar bos en bespaar geld!

Gast

#283

2016-09-14 17:35

Waarom ... geld verkwisting. Het is niet nodig er zijn dringender/ noodzakelijker zaken ... maar er zal wel een of andere Bobo reputatie aan hangen

Gast

#284

2016-09-14 17:54

Omdat de natuur en de luchtkwaliteit te belangrijk zijn om op te offeren voor een onnodige weg

Gast

#285

2016-09-14 22:38

Wat groen is, moet groen blijven!!!

Gast

#286

2016-09-15 08:38

Amersfoort is al verstedelijkt genoeg, ik wist niet eens dat er nog bos was. Laat dat kleine plukje dan staan.


Gast

#287

2016-09-15 11:09

In de categorie grootheidswaanzin is dit er wel eentje. Het is treffend om te zien dat het bos tegen nieuwe woonwijken wordt beschermd maar dat voor nieuwe niet aantoonbaar noodzakelijke wegen blijkbaar andere regels te gelden. Maak het centrum leefbaarder door het sterker stimuleren van langzamer verkeer (fietsers) en de aanvoer van auto's neemt niet eens meer toe. Daarnaast is het sinds jaar en dag bekend dat het toevoegen van meer infrastructuur meer auto's aantrekt. De Gemeente Amersfoort zou zich niet moeten richten op dit soort ouderwetse fratsen.

Gast

#288

2016-09-15 12:13

Er is voldoende doorstroom van verkeer op de B.W. laan en het heeft tot gevolg een toenemende verkeersdruk, niet alleen voor de B.W. laan en de Amsterdamseweg maar ook op de Bunschoterstraat waar bewoners nu al te maken hebben met een grote hoeveelheid langskomend verkeer gekoppeld aan de overlast van het verkeers lawaai waarbij de vraag rijst hoe het zit met de overlast van fijnstof. Dit alles neemt na het doorgaan van de rondweg alleen maar toe.

Gast

#289

2016-09-15 20:31

De westelijke ontsluiting zal de laatste organische groene landschappelijke relatie van de stad Amersfoort met het buitengebied van de Utrechtse Heuvelrug voorgoed vernietigen. De aanleg zal meer verkeer aantrekken en daardoor de scheiding nog harder maken.

Gast

#290

2016-09-15 20:41

Houdt Amersfoort mooi
Draak

#291

2016-09-16 07:50

Ondanks dat bijna iedereen ontkent dat er bv boommarters voorkomen in dit gebied, het is zelfs een heel belangrijk gebied voor deze soort in zijn totaliteit. Het is de belangrijke "brug" tussen het woongebied in het oosten van het land en de kustgebieden waar kleine populaties boommarters leven. Als dit gebied wegvalt dan ook deze toevoer mogelijkheid van "vers" bloed om deze populaties in stand te houden. Dat deze beschermde dieren hier in dit gebied voorkomen is al meer dan 20 zeker. Ikzelf heb bijna 20 jaar een fretten & marteropvang in Amersfoort gedraaid en regelmatig kregen we "verweesde" marterachtige "aangeboden" waaronder diverse boommarters uit dit gebied. Dus door de rondweg en de daarmee bedoelde kap van dit gebied zal niet alleen de dassen, wezels, bunzingen, hermelijnen en andere bijzondere en/of beschermde dieren treffen, maar zeker de boommarters die daar wonen en daarmee ook de boommarterpopulaties westelijker van Amersfoort !!!

met bezorgde groet, Draak den Hertog


Gast

#292

2016-09-18 12:40

Zonde van de schade aan de natuur ,terwijl het weinig tot niets oplost!


Gast

#293

2016-09-18 16:59

Omdat het pure geld-en natuurverspilling is. Te ergerlijk, pretentieus, en belachelijk voor woorden! 67 miljoen ( minimaal) ....omdat mensen af en toe vooe n stoplicht moeten wachten...absurd

Gast

#294

2016-09-18 17:15

De westelijke ontsluiting is louter een prestigeproject in een tijd waarin er juist zorgvuldig met geld omgesprongen moet worden. Bovendien is het een oplossing voor een probleem dat niet (meer) bestaat en in de toekomst alleen maar minder relevant zal worden met de vernieuwing van klaverblad Hoevelaken, maar ook de toenames van automatisering en het thuiswerken van mensen in het verschiet.

Gast

#295

2016-09-18 22:23

Ik heb deze petitie ondertekend omdat de zgn. westelijke ontsluiting, vernietiging van natuur betekent en volkomen nutteloos is. Er is reeds een prima toegang. Krankzinnig plan van volstrekte idioten die niet weten waar zij het over hebben.

Gast

#296

2016-09-19 07:57

De noodzaak voor een verbetering in de doorstroming van het verkeer is in mijn beleving niet aanwezig. Ik rijd er bijna elke dag in de spits en ik heb geen last van opstoppingen.

Gast

#297

2016-09-19 10:36

Het is een zinloze verspilling van belastinggeld en aantasting van kwetsbare natuur. Het is het gevolg van een politiek prestigebesluit, waarin de provincie Utrecht en de autolobby hun wil opleggen aan de gemeente Amersfoort en haar inwoners. De problemen met congestie en lawaai- en luchtverontreiniging zullen alleen maar toenemen.

Gast

#298

2016-09-19 10:51

Omdat die hele westelijke ontsluiting inmiddels overbodig is. En weer eens zoveel (3000) bomen kappen voor noppes.......foei!

Gast

#299

2016-09-19 14:26

er is geen reden om dit door te zetten: er is geen verkeersprobleem (kijk naar filmpjes tijdens spits: niets aan de hand!), geld kan beter besteed aan andere zaken.

Gast

#300

2016-09-19 16:44

Als ik die foto zie, schrik ik. ik fiets bijna dagelijks dit traject, zo vreselijk is het echt niet. Wel die smerige uitlaatgassen. Er gebeurt toch nooit een ongeluk ? De Leusderweg is veel erger. Beter het autoverkeer te ontmoedigen, veel fietsers zitten in auto.s. Ik ben hèèèèl blij met dit initiatief.