Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Internetvolgster

#1052 Re:

2011-10-19 23:09

#1048: -

Klopt helemaal! Respect voor de mensen die er waren! En zeker voor de mensen van SIP en WAS!


Gast

#1053

2011-10-19 23:13

wie gaat alle extra kosten betalen? het opnieuw planten en/of aankopen van bomen, aanleggen van parkeerplaatsen (moet ICS wel voor betalen om te gebruiken maar die komen toch ook niet uit de lucht vallen), verplaatsen van containers, verbeteren van infrastructuur en noem maar op?
kunnen we uiteindelijk zelf gaan meebetalen aan iets waar we tegen zijn.....
prima manier van bezuinigen gemeente Zoetermeer!!!!

waar kan ik storten?

#1054 Doneren?

2011-10-19 23:17

Volgens mij wordt het tijd om een advocaat in armen te nemen. Aan de handtekeningen te zien zijn er heleboel tegen. Stel dat al deze handtekeningen financieel doneren? Dan kan er toch wel een juridisch persoon worden ingehuurd? Laat ik het ook zo stellen...dat de waardevermindering van de koopwoningen gaat plaats vinden is gewoon een feit. Sla internet er maar op na en zoek de huizen op die nabij een moskee staan, doe dat eens in elke stad waar zo'n broeinest staat. Vergelijk deze woningen met die NIET nabij een moskee staan. 30.000,00 is niets. De keuze lijkt mij dan simpel of met zijn allen een bedrag betalen wat totaal niet in verhouding staat met de waardevermindering of je huis 30.000,00 (minimaal) minder waard.
Dan nog maar niet te spreken van de overlast, hebben wij last van Jehova's NEE, hebben wij last van Christenen NEE, hebben wij last van de gereformeerde NEE, de Mormonen NEE, Parousia NEE, Joden NEE. Islamitisch geloof (alhoewel ik niet kan spreken over een geloof maar meer over onderwerping en niet westerse gewoontes) JA.

En de huurders...die zijn helemaal de dupe...welke huurder wil er nou naast een moskee wonen. Volgens mij alleen maar een Islamiet. Zo zal langzaam de wijk Islamitiseren.
Bewoonster Seghwaert

#1055 Re: kijk zo gaat dat

2011-10-19 23:33

#1051: Anoniem - kijk zo gaat dat

Stuur dit naar Zoetermeernieuws! Gemeenteraadsleden en Wethouders zijn hier vast niet van op de hoogte! En Speel kennelijk ook niet gezien zijn reaktie vanavond!

Bewoonster Seghwaert

#1056 Re: Re: kijk zo gaat dat

2011-10-19 23:37

#1055: Bewoonster Seghwaert - Re: kijk zo gaat dat

En sorry vergeten: last but not least Geert Wilders!


Gast

#1057 Parousia Tijdelijk in de Wattstraat???????

2011-10-20 00:14

Toen de vraag werd gesteld waarom een moskee in een wijk en niet in het industriegebied zoals Parousia(een christelijke gemeenschap), gaf  dhr Speel als antwoord dat Parousia daar zelf om had gevraagd en dat deze lokatie maar tijdelijk is. Volgens mij is dhr Speel daarover ook fout gInformeerd! Parousia heeft het bedrijfspand in 2007 gekocht en opgeknapt in een korte tijd. Het ziet er mooi uit, hier is over na gedacht. Zij belasten niemand en hebben zelf ook geen last. En volgens mij ga je als iets tijdelijk is, het echt niet kopen. Misschien kan Parousia hierop antwoord geven.


Gast

#1058

2011-10-20 00:28

Het verontreinigen en "ontheiligen" van de grond, daar kan toch wel iets op gevonden worden?

Gast

#1059 parkeeroverlast en verkeersveiligheid

2011-10-20 00:35

Hoe gaat de gemeente de parkeeroverlast oplossen? Net zoals bij het ADOstadion? Zetten ze ook borden neer dat bezoekers van de moskee niet in de wijk mogen parkeren? Gaan ze ook verkeersregelaars neerzetten om het verkeer te regelen op de gevaarlijke punten? Want zoals vanavond werd aangegeven, zijn daar de laatste jaren veel ongelukken geweest. Elke keer worden deze punten "verbeterd", maar een echte oplossing is er nog niet.
Ik heb op die punten al meerdere keren een fietser op de grond zien liggen die aangereden was.


Gast

#1060 Aan de rand van de wijk ,maar midden in de stad!!!!

2011-10-20 00:51

Dhr Speel heeft het aldoor over aan de rand van de wijk Seghwaert. Maar feitelijk is de lokatie op nog geen honderd meter na op de grens van drie wijken Seghwaert, Noordhove en Oosterheem. Dus Midden in de stad Zoetermeer.
Dus kreet "rand van de wijk Seghwaert" is een loze kreet.

gast
Gast

#1061 De Zoetermeerder Speel maakt afspraken

2011-10-20 01:09

dhr Speel noemde zich Zoetermeerder en geen bewoner van Rokkeveen.
Wij zijn door deze aktie ineens geen Zoetermeerders meer, maar omwonenden van de nieuwe moskee in de wijk Seghwaert. Wij zijn nu gedoemd tot overlast, onveiligheid en verlies van de waarde van ons huis. Dit is gewoon op geen enkele manier goed te praten.
Hij heeft het ook aldoor over afspraken met de stichting ICZ. Met de omwonenden zijn nooit afspraken gemaakt. De enige afspraak met ons is aub een oogje in het zeil houden op de moskee die wij helemaal niet willen.

De gemeente heeft helemaal geen begrip voor ons!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-20 01:10



Gast

#1063

2011-10-20 01:16

Het maakt me niet uit of het een moskee, kerk of kermis is. het is goed zoals het is.. laat het ze lekker in zoetermeer - leidschenveen bouwen.

Gast

#1064 WAS in Seghwaert was

2011-10-20 01:22

Weet u waar WAS voor staat? Dit staat voor Wijk Agent Samen.
Taken van de WAS-teams
Een belangrijke taak van de WAS-teams is het surveilleren. WAS-leden en wijkagenten surveilleren op reguliere basis samen in de wijk om een oogje in het zeil te houden en misstanden te signaleren. Ook als er geen speciale surveillanceavonden zijn, zijn de WAS-leden alert op misstanden. Daarnaast zijn zij aanspreekpunt voor bewoners die onraad ruiken of iets verdacht signaleren. WAS-teams worden tevens, indien nodig, bij gemeentebrede projecten betrokken. Een voorbeeld van zo'n project is de aanpak van overlast van jongeren bij winkelcentrum De Vlieger.

Subdoelen
De belangrijkste subdoelen zijn de volgende:

de inwoners betrekken bij de verbetering van de veiligheid en leefbaarheid in hun wijk
verbetering van de veiligheidsbeleving bij de bewoners
de politie heeft meer inzicht in wat er leeft onder de bewoners
de vertrouwensband tussen politie en wijkbewoners door de samenwerking versterken

Weet u wat de komst van de moskee betekend dat WAS, dit varkentje nooit kan en gaat WASSEN

Johann van der Veere

#1065 Re: parkeeroverlast en verkeersveiligheid

2011-10-20 02:55

#1059: - parkeeroverlast en verkeersveiligheid 

 Quote: Net zoals bij het ADOstadion? Zetten ze ook borden neer dat bezoekers van de moskee niet in de wijk mogen parkeren?

Bijna correct.

Om en nabij het ADO-stadion staan borden met opschrift dat tijdens evenementen (w.o. voetbalwedstrijden) de woonwijk voor verkeer is afgesloten. M.a.w.: je ziet maar hoe je bij iemand op bezoek gaat, zolang het maar niet met auto of ander mechanisch vervoer is.

Overigens is er binnen de Seghwaertse gemeenschap al eens nagedacht over de verantwoordelijke wethouder (drs. H.M.M. (Hans) Haring (D66) van de wijk? Per slot van rekening heeft hij destijds na discussie over wethoudersposten dat op zich genomen.

Of wordt soms gedacht dat Frank Speel de enige boeman is van dit macabere spel over onze burgermanshoofden.

Nog niet zolang geleden schreef ik op Zoetermeernieuws.nl nog een item waarin ik Haring op de korrel nam met de tekst of hij een haartje betoeterd was toen meer dan de helft van de wijk geen uitnodiging had gekregen om de presentatie van de wijkontwikkeling bij te wonen. Ook toen had hij de moed niet om over de moskee te beginnen terwijl dat het wel, overigens zeer minuscuul, in het plan omschreven stond.

Daarna heeft wethouder (what's in a name) Hans Haring zich schielijk uit beeld weten te werken.

Daarom mijn oproep: "Hans, kom op joh, laat eens wat van je horen. Wees een vent. Wees wethouder!"

 

 

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-20 07:30



Gast

#1067 Re: Re: parkeeroverlast en verkeersveiligheid

2011-10-20 07:30


Gast

#1069

2011-10-20 09:23

Hier een site kan je zien waar de moskeeen staan in nederland en als wethouder Heel ook gekeken had er zijn er al twee in zoetermeer .
http://www.moskeewijzer.nl/

Gast

#1070

2011-10-20 09:35

Even ik zie dat er dus eigenlijk verschillende moskeeen zijn turks ,marokkaans, surinaams en indonesisch om welke gaat het hier ??
Bewoonster Seghwaert

#1071

2011-10-20 10:00

Lees net op WestOnline dat wethouder Speel na de bijeenkomst gisteravond halsoverkop onder politiebegeleiding naar huis is gebracht.
Bewoonster S.

#1072 Re:

2011-10-20 10:16

#1071: Bewoonster Seghwaert -

Keek net op Westonline en het bericht is ineens verwijderd! mmm vreemd!

Bewoonster S.

#1074 Re: Re: Re:

2011-10-20 10:38

#1073: Bewoonster S. - Re: Re:

En het bericht is weer geplaatst.  Kijken voor hoelang.!

Johann van der Veere

#1075 Re: KVK gegevens

2011-10-20 10:39

#1068: SIP aanhanger - KVK gegevens  

 Het onderste gegeven (maroc.nl) is hier al eens gepubliceerd, de anderen niet.Waarvoor dank. Tijdens de zitting van hoor- en wederhoor van afgelopen vorige week donderdag (13 oktober) kwam het item subsidie aan de orde. De Nederlandse politiek kent een scheiding van kerk en staat, waarmee dat stukje geldverschaffing onbespreekbaar is.

Echter stichtingen zoals ICZ vallen daar niet onder en maakt Speel daarmee een punt.

Hoeveel geld dat onze gemeenschap gaat kosten is niet bekend, wellicht dat D66 het weet. Eén van hun raadsleden de heer Wim Bos (herkenbaar aan zijn lange postuur) staat elke zaterdag met een tentje op het stadhuisplein om leden te werven. Wellicht een mooie gelegenheid komende keer hem dat eens te vragen. Op een nette manier, laat dat duidelijk zijn!