Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#1076 politiebescherming Speel

2011-10-20 11:06


Allereerst SIP, bedankt voor jullie geweldige inzet.

Tv West laat idd ook in het nieuws horen dat wethouder Speel onder politiebegeleiding naar huis is gebracht. Hij wilde geen commentaar geven om zijn gezin niet in gevaar te brengen.
Een eerlijke, betrouwbare politcus zou het zover niet moeten laten komen. Zich met leugens en bedrog de woede (overigens vreedzaam) op de hals halen en dan politiebegeleiding krijgen? Tegelijkertijd aan ONZE veiligheid voorbij gaan! Wie beschermd onze gezinnen? Hebben we nog steeds geen antwoord op.

Gast

#1077

2011-10-20 11:08

Ik las op het nieuwsbalkje van NOS journaal: locatie gezocht voor aso-huizen.
Iets voor U, wethouder Speel?

Gast

#1078

2011-10-20 11:45

Zoals ik al eerder melde, is er ook geen behoefte aan een moskee onder de moslimbevolking zelf. Zij distanciëren zich veelal van deze criminele bolwerken. Vandaar deze landelijke fondsenwerving door ICZ, waarbij wij ons af kunnen vragen wat de belangen van ICZ zijn als er niet genoeg draagkracht is onder de moslimaanhang.

Hr. Speel blijkt niet op de hoogte van fondsenwerving en ontkent hiermee het feit dat de belangstelling niet vanuit Zoetermeer komt, maar van buiten Zoetermeer.
Hr. Speel is niet op de hoogte waar, ondanks AIVD onderzoek het geld voor de bouw vandaan moet komen.
Er wordt niets gedaan met de uitspraak van de Raad van State.
Het aanzienlijke belang van de bewoners met de waardedaling van hun koophuis, waarvoor eerder de belofte is gedaan om te vergoeden middels planschade is afgedaan met dat er door de hr. Speel hier een fout is gemaakt. EEN GROVE FOUT. Belanghebbende worden onfatsoenlijk afgescheept met de woorden: ik kan het 3 keer zeggen, maar het blijft hetzelfde. Wordt Speel nog op het matje geroepen? Komt er een alternatief plan voor geleden schade?
Er werd gedraaid over de aanverwanten kosten, wethouder blijft hameren op het feit dat de grond en de moskee door icz betaald moet worden, maar weigert antwoordt te geven op het feit dat overige kosten door de gemeeente betaald worden en derhalve een zaak van heel zoetermeer.
Ook over veiligheid wordt niets concreet afgesproken, behalve zgn. goede afspraken met ICZ, wijkagent en WAS. Dit betekend in de praktijk dat deze vrijwilligers mogen zorgen voor de veiligheid voor en moskee die zij niet willen.
Wethouder blijft onrust ontkennen, terwijl hij wel zelf met politiebegeleiding naar huis moet.
Ik denk dat veel van deze zaken onder de aandacht gebracht moet worden van alle zoetermeerders, de lokale en landelijke politiek ingelicht moet worden en Speel eens op het matje moet roepen.

In de oproep voor geld geeft ICZ al aan dat dit waaarschijnlijk hun laatste kans is een moskee te bouwen, gezien gebrek aan grond, maar ook het veranderde politieke klimaat. Is dit voor Speel ook de rede om aan de belangen van omwonende voorbij te lopen en de moskee er door te drukken? Dit moet toch ook van hogerhand vragen oproepen.
Ook het multi cultureel is door een schrijver op dit forum terecht van de tafel geveegd. Multifunctioneel is idd het goede woord, er wordt slechts één cultuur bediend.
Reden temeer om al deze punten, fouten en nalatigheden verder aan te vechten.

Gast

#1079

2011-10-20 12:35

Er worden in deze zaak veel te veel "opzettelijke" fouten gemaakt, om de burger niet voor te lichten, weg te houden van bijeenkomsten en uit elkaar te drijven, te demotiveren om aktie te voeren, af te houden van bezwaar onder het mom het heeft toch geen zin, valse beloften wat betreft planschade, de totale financiering, veligheid,verkeers- en parkeerdruk.
Dat e.e.a. afgedaan wordt met dat er fouten zijn gemaakt die in de toekomst worden verbeterd en meegenomen in verdere besprekingen is onacceptabel. Het kwaad is al geschied. Deze procedure dient vanwege grove nalatigheid, het ondergeschikt maken van de belangen van omwonenden en inwoners van zoetermeer t.o.v. ICZ teruggedraaid te worden en de burger een rechvaardige, democratische eerlijke kans geven zich te verweren.
Gast

#1080

2011-10-20 12:46

Er is een poll geopend in het Streekblad van vandaag. Tevens is er een (belachleijke) columm van voormalig wethouder Frans Muijzers geplaatst waarin hij wethouder Speel een veer in de kont steekt.
Reageren mensen op beide artikelen!
SIP

#1081 ARTIKEL STREEKBLAD

2011-10-20 12:51

Zoetermeer - Ook op de gisteren gehouden extra informatieavond kwamen de bewoners van Seghwaert en het college niet tot elkaar. CDA-wethouder Frank Speel (Welzijn en Integratie) bleef zijn medewerking aan het realiseren van de moskee consequent verdedigen.

Tegenstanders van de plannen in hun
protest-tshirts
John Timmerman
Met eenzelfde volharding bleven de Seghwaerters hun bewaren naar voren brengen. Vergeleken met vorige week donderdagavond wel met veel minder onderbrekingen en bijna zonder ordinaire scheldpartijen. Het gezelschap was dit keer dan ook veel kleiner. Bij het sluiten van de zaaldeuren gaf de teller 172 bezoekers aan, tegen ruim 250 vorige week. Volgens enkele bewoners was deze geringere opkomst grotendeels te wijten aan slechte communicatie vanuit het stadhuis. Dit keer waren ze niet door middel van een brief op de hoogte gebracht. Men moest het doen met de informatie op de gemeentelijke website. Frank Speel beloofde beterschap.
De leden van de actiegroep SIP (Seghwaert In Protest) waren deze avond niet alleen auditief goed te onderscheiden, maar ook visueel. Enkele tientallen leden hadden zich gekleed in een speciaal voor deze gelegenheid vervaardigd zwart t-shirt met op de ene zijde de tekst ‘Multi Culti Oké’ en op de andere ‘Moskee in wijk NEE’. In beide gevallen in contrasterende gele opdruk. Wie wilde, kon voor 10 euro zo’n kledingstuk bij de actiegroep kopen.
Nieuwe inzichten heeft deze extra avond trouwens niet opgeleverd. De standpunten van beide partijen bleven onveranderlijk en onwrikbaar. Wethouder Speel vindt de Roggeakker een prima locatie – midden in de samenleving, zoals het hoort, gelijk een kerk – en zal aan de Stichting ICZ de grond verkopen en een omgevingsvergunning verlenen als zij voldoen aan de voorwaarden betreffende bestemmingsplan, welstand, constructie, parkeren en het hebben van de financiële middelen voor grondaankoop en bouw. De bewoners zijn pertinent tegen de locatie en vrezen voor onder meer parkeeroverlast, veiligheidsproblemen en waardedaling van hun huizen. Over deze problemen en andere zaken gaat de wethouder volgende week overleggen met vertegenwoordigers van SIP. Speel zegde de aanwezigen toe dat de bewoners onder meer via de website van de gemeente op de hoogte zullen worden gehouden van iedere stap in de procedure.
Overigens zijn er veel Zoetermeerders die aanstoot hebben genomen aan de kwalijke manier waarop sommige bewoners zich op de eerste informatieavond hebben uitgelaten over de moslims in de stad. Eén van hen is de fractievoorzitter van GroenLinks, Huri Sahin. “Ik ben er bijzonder door geschokt. Ik heb over deze gang van zaken dan ook advies gevraagd aan het Bureau Discriminatiezaken Hollands Midden en Haaglanden in Den Haag. Zij hebben mij beloofd ook naar de extra informatieavond te komen.”


Gast

#1082

2011-10-20 13:39

Geen moskee in de buurt.

Gast

#1083 Sahin geschokt

2011-10-20 13:56

Huri Sahin wellicht terecht geschokt. Misschien kan zij dan tevens advies vragen over de grove wijze waarop de buurtbewoners zelf door de gemeente worden gediscrimineerd en de wijze waarop de gemeente dicriminatie en onrust tussen bevolkingsgroepen bewust bevorderd, de gemoederen aanwakkert waardoor deze ongewenste uitspraken onbedoeld tot stand komen en voorts de integratie niet bevorderd maar juist tegenwerkt in een wijk die juist prima in balans is met moslim medebewoners! Steek daar uw energie eens in.
Buurtbewoners, ook wij kunnen melding maken bij discriminatiezaken en meldpunt

Gast

#1084

2011-10-20 14:37

Door het niet luisteren naar de Nederlandse buurtbewoners worden de inwoners van seghweart gediscrimineerd. De bijeenkomsten zijn er alleen voor de vorm want er word totaal niet geluisterd zijn standpunt staat vast. de gesprekken die gaan komen met icz en met sip zijn er om afspraken te maken in zijn belang. vraag me dan ook af of die gesprekken zin gaan hebben. zijn stand punt staat vast. En politiebescherming: ik denk dat hij die in de toekomst hard nodig zal hebben. Wat natuurlijk wel absurd is want de bewoners die krijgen die beveiliging niet als die moskee er eenmaal komt.

Gast

#1085 Na afloop was het erg rustig na afloop.

2011-10-20 14:38

Ik kwam na afloop buiten een agent zei me vriendelijk gedag. Op het station stonden ongeveer 8 agenten in gele hesjes gezellig met elkaar in een kringetje te praten, ze keken nog niet eens op. Het was allemaal heel gemoedelijk, kan me ook niet voorstellen dat iemand dhr Speel ernstig bedreigd heeft.
Als je zo'n beslissing neemt moet je wel tegen stootje kunnen. wij moeten straks ons verdere leven op onze hoede zijn en waar is de Agent dan?

Gast

#1086

2011-10-20 14:48

De wethouder heeft zich bedreigd gevoeld en om politiebegeleiding gevraagd. Bewoners van Seghwaert voelen zich bedreigd door de komst van een moskee! Ben benieuwd als de bewoners zich in de toekomst bedreigd voelen als de moskee er staat of er dan ook politiebegeleiding voor de bewoners komt. Heb zo het gevoel van niet. Dit is waarschijnlijk alleen voor wethouders en consorten en niet voor de burger. Tijdens de bijeenkomst was er geen sprake van bedreiging naar de wethouder toe.Ik heb het tenminste niet zo ervaren! Een enkele verhitte opmerking en je dan al bedreigd voelen? Bovendien was er volop beveiliging in en buiten de zaal aanwezig en die heeft niet in hoeven te grijpen.
Gast

#1087 Re:

2011-10-20 14:53

#1086: Gast -

Zal wel weer een politiek spelletje zijn!  Speel wast zijn handen in onschuld en de bewoners krijgen de Zwarte Piet toegeSPEELd.


Gast

#1088

2011-10-20 14:57

Ik ben op de eerste bijeenkomst geweest en heb geen discriminerende opmerkingen tegen moslims gehoord, niet anders dan nette bezorgde opmerkingen/vragen. Alles is ordelijk en vreedzaam verlopen, ondanks alle emoties. Als ik het mis heb moet dit op het videoverslag terug te vinden zijn. Zo niet, dan wordt er hier wederom een vies spelletje gespeeld om de oprecht bezorgde bewoners in de discriminerende hoek te zetten. Geen stijl.

Gast

#1089

2011-10-20 15:45

Zoals het altijd gaat wanneer list en bedrog niet met goede argumenten verdedigd kunnen worden, wordt als enige en onterechte verdeging uitgehaald met discriminatie. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wie die vele zoetermeerders zijn die aanstoot hebben genomen van.....
Ik ben ook zeer benieuwd waar hr. Speel het recht vandaan haalt en zich kan beargumenteren waarom hij voor het verlaten van een vreedzame avond politiebegeleiding nodig heeft. Dat kan hij nl niet en geeft derhalve geen commentaar. Gemeentebestuur ook eens met deze verkwisting?
Jammer dat de media hun verhaal in deze niet goed onderbouwd heeft, er was namelijk geen reden. Jammer ook dat TV West spreekt over koudwatervrees als tegenhanger van de door de bewoners goed beargumenteerde avond. Ik geloofde in onpartijdigheid............
Gast

#1090 Re:

2011-10-20 16:11

#1089: -

De heer Speel wil niet aangeven waarom hij zich bedreigd voelde. OK zijn goed recht. Maar hij zou eens een dagje bij de balie van WZI moeten meedraaien. Zijn collega-ambtenaren dus. Deze mensen worden bijna dagelijks bedreigd en niet alleen verbaal, en worden (als het meezit) daarna opgevangen met een kopje thee/koffie en een gesprekje met de teammanager. Agressie is inherent aan je funktie wordt er dan gezegd. En politiebegeleiding? Welnee, ook niet als jezelf wordt bedreigd en te horen krijgt: we weten waar je woont en dat je kinderen hebt! Het zit het m dus kennelijk in je funktie.

Kaylee

#1091

2011-10-20 17:56

Ik mag hopen dat SIP zich niet laat intimideren op de bijeenkomst met Wethouder Speel.
Ik zou zeggen ga er voor,want ook wethouders houden aan het eind van de maand hun hand op.
Draag ons ongenoegen uit want julie hebben zo'n tweeduizend medestanders.
In ieder geval zijn mijn man en ik solidair met SIP en zeer met onze zoon en zijn gezin,
die daar in een onverkoopbare woning zit.
Trek jullie niets,aan over uitlatingen van discriminatie en dat er door een of andere instantie wel naar gekeken zou moeten worden,naar mijn mening worden wij dat al jaren en nu ook nog door onze eigen gemeente zoetermeer.
Dus SIP vecht voor jullie en onze rechten.
Gast

#1092

2011-10-20 19:54

Het schijnt zo te zijn dat dhr.Speel door twitters bedreigd is. Bedreigingen zijn natuurlijk NOOIT goed te praten. Door deze bedreigingen (als het waar is) worden de bewoners van Seghwaert WEER in diskrediet gebracht.Deze twitterfiguren bereiken dus het tegenovergestelde! Domme aktie!

Gast

#1093

2011-10-20 22:11

Als de overgrote meerderheid van de omwonenden
rond een te bouwen moskee tegen de bouw zijn,
heeft een gemeenteraad de bouw af te keuren.
Gallileo

#1094

2011-10-20 22:32

Advocaat een optie ook ik ben bereid te doneren.
Tip aan sip: Vraag een offerte op bij meerdere advocaten. Plats dan het te betalen bedrag op de website + teller. Dan kunnen we geld inzamelen zodat iemand met kennis onze belangen kan verdedigen. Uiteraard open boekhouding. Laten we het eerst op de juridische manier proberen.
gast

#1095

2011-10-20 22:41

Bij de Johova's vast wel een jurist onder de gelederen. wellicht kan daar een beroep op worden gedaan.

Gast

#1096 gast

2011-10-20 22:51

sorry,

bedoel uiteraard "Jehova's getuigen"
doneren

#1097 1094

2011-10-20 22:53

ik ben voor!
Johann van der Veere

#1098 Re:

2011-10-20 23:39

#1094: Gallileo -  

 Quote: Tip aan sip: Vraag een offerte op bij meerdere advocaten.

Tip voor SIP: Log eens in op www.jurofoon.nl 

Succes.

Mien A. Ret

#1100 Koudwatervrees

2011-10-21 08:33

Vandaag in het AD Haagse Courant: de bewoners hebben koudwatervrees, beweert een politiewoordvoerder. Bijzonder om te horen. Die zelfde agenten willen ook geen moskee voor hun deur. Alleen zij kunnen dat niet hardop roepen. En van prijsdalingen van huizen is niets bekend en er is ook geen rapport. De praktijk hier laat anders zien: potentiële kopers haken massaal af. Nu al! Van achter een bureau kan je heel veel roepen, maar wij hebben de dagelijkse feiten waarmee we moeten dealen. Dus die zogenaamde onderzoekjes zeggen niet zoveel...Er zijn genoeg voorbeelden en argumenten, als je maar naar je bewoners wilt luisteren. Daar begint de pijn al...