Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#826

2011-10-14 12:20

Even afspreken jongens!

SBS
RTL
AD
Regering
Flyeren

Laat iedereen een brief schrijven.
Inleveren, bundelen en aangetekend opsturen!

Iedereen wil wel wat betalen!

Gast

#827 Re: Re: VIA DE RECHTER

2011-10-14 12:20

#809: KORTGEDING RECHTBANK - Re: VIA DE RECHTER

Ik ben bereid om bij te dragen en ik denk veel meer mensen. Als u weet hoe u zoiets moet starten meld u dan aan bij de SIP!


Gast

#828 Goed de argumenten formuleren!

2011-10-14 12:23

Raad van State - Bouw moskee kan door
Auteur: door Jan van Ommen | donderdag 24 maart 2011 | 10:50


Raad van State wijst protest van buurtbewoners in spoedprocedure af. Volgens de raad interpreteren bewoners

Zie ook:
•Moskee in Roosendaal houdt kleuren
DEN HAAG - De Raad van State ziet geen reden het plan voor de nieuwe moskee aan de Burgemeester Schneiderlaan in Roosendaal te blokkeren. In een tussenuitspraak schuift de raad de bezwaren van omwonenden tegen het nieuwe bestemmingsplan terzijde. Later dit jaar volgt een bodemzaak, waarna de raad met een definitief oordeel komt.

De uitspraak maakt de weg vrij voor de bouw van de moskee. In de voorlopige uitspraak stelt de Raad dat de bewoners het verkeersonderzoek fout interpreteren. Er komen minder auto's naar de moskee dan zij beweren. Zelfs op de drukste gebedsdag van het jaar tijdens de ramadan zijn het er niet meer dan 229 tegelijk. Aangezien die auto's niet allemaal tegelijk parkeren en er op andere dagen veel minder komen, zijn 172 parkeerplaatsen meer dan voldoende, aldus de raad. Ook verwacht de raad geen onaanvaardbare verkeersoverlast rondom de moskee.

Met de aantasting van de privacy van bewoners van de Kortendijksestraat valt het ook mee. Het vorige bestemmingsplan liet zelfs hoge bebouwing op de grens van de achtertuinen toe. Het moskeegebouw komt een heel eind verder te staan en de parkeerplaatsen worden met een hoge schutting afgeschermd.

De uitspraak is een tegenvaller voor de bezwaarmakers, onder wie C. van Eekelen en R. Kleintjes. Zij vrezen verkeersherrie en parkeeroverlast, niet alleen van bezoekers van de moskee maar ook van de school, sportzaal en horeca die in het complex komen.


Gast

#829

2011-10-14 12:23

Ik was uitgenodigd om met de 7000 aanhangers kennis te komen maken. Dat had dhr Speel in zijn brief gezet > "Kom kennis maken met uw toekomstige buren". Maar ze waren er helemaal niet; sterek nog ik stond buiten in de kou. Normaal als je je ergens gaat vestigen dan doe je marktonderzoek en kijk je of de omgeving zich erin kan vinden en gebaat is bij jouw plannen. Echter in dit geval schijnt de stem van de bewoners er niet toe te doen. Ja zegt de gemeente, het past in het bestemmingsplan > 3 keer raden wie dat bestemmingsplan heeft opgesteld: precies ! DE GEMEENTE. Over doorgestoken kaart gesproken...
Seghwaert

#830 Re: Re:

2011-10-14 12:25

#812: - Re:

Ik wil  dat best doen maar vindt dit eerder iets voor SIP. Woon  wel in Seghwaert maar  ben geen direct belanghebbende! Bij sbs 6 kun je zo tips plaatsen!


Gast

#831

2011-10-14 12:27

SBS6 wil niks doen. heb gisteren hart van nederland gebeld namelijk.. tsja ook daar gaat het om de kijkcijfers

Gast

#832

2011-10-14 12:30

Wij denken er al over na om te gaan verhuizen..
En dan wonen wij er straks hemelsbreed 400 meter vandaan.
Seghwaert

#833 Re:

2011-10-14 12:37

#831: -

Wellicht helpt het als veel belanghebbenden een tip insturen. Schriftelijk komt vaak beter over als bellen.


Gast

#834

2011-10-14 13:07

Wil je iets doen meld je aan bij

sipzoetermeer@gmail.con

Gast

#835

2011-10-14 13:25


Ik heb net contact gehad met SBS tevens een mail gestuurd namens ons allemaal.

Gast

#836

2011-10-14 13:26

Kom alsjeblieft. Mailen naar iedereen!
Totdat ze gek worden en toch gaan Uitzenden!!!

Gast

#837

2011-10-14 13:42

We moeten de gemeente gek maken, net zolang tot ze gek van ons worden. Zij hoeven er niet naast te wonen!!!
Speel niet met ons!

#838 Re: Frank Speel

2011-10-14 13:43

#814: -  

 

. Frank Speel is de wethouder van Welzijn en Integratie. Het is alleen jammer dat hij weinig rekening houdt met het welzijn van de omwonenden!

Gast

#839

2011-10-14 13:48

sipzoetermeer@gmail.com

Gast

#840

2011-10-14 13:49

Dit gaat van kwaad tot erger en wie zijn schuld is dat?
Van gemeente zoetermeer en wethouder Speel
bezorgde wijkbewoner

#841 Re: aanfluiting

2011-10-14 14:11

#826: -

Wat een aanfluiting van de gemeente ze de avond gisteravond, heb zitten kijken via internet en me ontzettend boos gemaakt, we worden als bewoners van zoetermeer dus niet eens gehoord??????

nou het laatste woord is er nog niet over gesproken, de moskee past daar gewoon weg niet en we moeten er echt alles aan doen het tegen te gaan, ruimte zat idd in zoetermeer.......................................... MAAR NIET OP DE ROGGE AKKER

had trouwens groot respect voor de jehova's getuigen die er waren, petje af

 


Gast

#842

2011-10-14 14:55

mailto:persberichten@sbs.nl

Doen!!!

Iedereen!!!

Gewoon proberen

Gast

#843

2011-10-14 15:03

Gedaan!!

Nu nog anderen! Kom op mensen!!!!
Wakker

#844

2011-10-14 15:36

Ook de Telegraaf inschakelen. Die smullen van dit soort verhalen. ;)
Johann van der Veere

#845 ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 15:46

Even gegoogled en vond dit op maroc.nl:

Geachte broeders en zusters,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Graag vestigen wij uw aandacht op de financieel benarde situatie waarin wij als moslimgemeenschap van Zoetermeer verkeren. Wij zijn Stichting Islamitisch Centrum Zoetermeer (ICZ), die jaren lang bezig is een stuk grond van de gemeente te kopen voor de bouw van een representatieve en grotere moskee voor de snel groeiende moslimgemeenschap in Zoetermeer. De moslimgemeenschap telt nu ongeveer 7000 moslims. Zij hebben grote behoefte aan een plek waar zij hun gebeden kunnen verrichten, hun kinderen les kunnen krijgen en elkaar te kunnen ontmoeten. De huidige gebedsruimte in Zoetermeer is 100m2 groot en kan de toestroom van moslims niet aan. Vrouwen kunnen er helemaal niet terecht en de kinderen kunnen dan de nodige lessen niet krijgen vanwege ruimtegebrek. Een aantal weken terug heeft de gemeente eindelijk na zoveel jaren, tegenslagen en strubbelingen aan ICZ een reservering toegekend voor een stuk grond groot 600m2. Dit stuk grond gaat ons inclusief BTW en notariskosten om na bij de € 160.000 kosten. De gemeente heeft echter keiharde voorwaarden gesteld aan deze toekenning. Zo moeten wij onder meer het geld vóór 9 oktober betalen. De moslimgemeenschap in Zoetermeer op zichzelf kan dit geld niet (vóór deze deadline) opbrengen. Daarom doen wij dringend beroep op u als moslim en op uw steun fi sabili llah. Als we geen hulp krijgen van andere moslims in het land zoals u, dan verliezen we dit stuk grond. Er zijn namelijk andere geïnteresseerden vanuit christelijke kringen, die graag dit stuk land willen gebruiken voor hun kerk.

Wanneer wij deze grond kwijtraken, zal het dan bovendien in de toekomst moeilijk worden opnieuw een kans te krijgen een moskee te bouwen vanwege het ontbreken van geschikte locaties en vanwege het veranderende politieke beleid omtrent het bouwen van moskeeën. Steek ons daarom een helpende hand toe door ons tijdens deze heilige maand Ramadan financieel te steunen door gul te doneren voor de koop van het perceel. Zonder steun van onze mede moslims komt er geen moskee, maar met jouw steun inshaÁllah wel! Laat uw moslimbroeders niet in de kou staan. De moslimgemeenschap in Zoetermeer rekent op u.

Het bestuur zelf is letterlijk dag en nacht bezig met het inzamelen van donaties bij o.a. moskeeën en probeert iedere moslim binnen en buiten Zoetermeer ertoe te bewegen een steentje bij te dragen. En ook aan jou het dringend verzoek ons te helpen.

U kunt uw donatie storten op ABN rek. nr. 48.53.85.627 t.a.v. ICZ onder vermelding van Moskee.

Helpen kunt u ook doen door:

- het doorsturen en verspreiden van deze mail naar en onder al je moslimconnecties

- dit dringend verzoek onder de aandacht te brengen van je familie en vrienden/kennissen

- zelf als vrijwilliger bij onze stichting aan de slag te gaan met bijvoorbeeld inzamelen van donaties bij moskeeën

- ideeën aan te dragen die goed van pas kunnen komen

- raad en advies te geven over de aanpak

- mensen te introduceren die graag iets willen betekenen voor de moslimgemeenschap

- alle ander soort hulp aan te bieden

Graag zien wij spoedig uw bijdrage tegemoet, wa baraka llahoe fiekoem. Uiteraard zijn we bereid de situatie persoonlijk of telefonisch verder toe te lichten. Ook kunt u ons bezoeken tijdens de taraweehgebeden in de gymzaal aan de Osijlaan in Zoetermeer. Vanaf 18 september kunt u ons in de weekenden vanaf 10.00 uur vinden aan de Zanzibarplein 5 in de wijk Oosterheem in Zoetermeer.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hoogachtend,

Het Bestuur van ICZ

unitass@live.nl of stichtingicz@gmail.com

tel. nr: 06-29.23.35.60 of 06.48.57.1000

Gast

#846

2011-10-14 16:30

Ik dacht dat we met ze allen moeten bezuinigen,daarvoor had de gemeente de burgers gevraagd om met ideén te komen (wat betreft oud & nieuw)....nu komen ze zelf met een "Moskee"aan?????
Dit vindt ik niet echt bezuinigen,of echt nodig.
En al helemaal niet midden in een woonwijk.
Ik wil niet discrimineren,maar als wij Nederlanders in het buitenland gaan wonen,worden er toch ook geen Nederlandse kerken neergezet!
Waarom???


Gast

#847 Organisatie

2011-10-14 16:37

Bovenstaande geeft wel aan dat de Moslimbroeders zeer goed georganiseerd zijn, beter dan wij !!!! Verenigd u !!!!

Gast

#848 extra halte RR

2011-10-14 16:52

Vreemd in tijden van crisis dat er een extra halte van de Randstadrail geplaatst kan worden en ik vraag me af wie dat gaat betalen. Het houdt welliswaar de toenemende drukte uit de wijk, maar ik vind het ronduit discriminerend, dat dit uitsluitend voor dit doel wordt aangelegd. Wij die daar tegenover wonen moeten ook gewoon vanaf halte Seghwaert LOPEN.

Gast

#849

2011-10-14 16:57

Tv West liet vanmorgen trouwens weten, en pak me niet op de precieze bewoording, maar dat de gemeente volgende week laat weten, wat burgers hiertegen kunnen doen. Klopt volgens mij niet helemaal.

Gast

#850 Re:

2011-10-14 17:10

#846: -  

 We wonen al in het buitenland