Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#851

2011-10-14 18:04

Wij willen geen moskeeen, wij willen die haathutten niet. Nooit niet, nergens niet!
Helena

#852 Persbericht PVV

2011-10-14 18:10

PVV: wethouder Speel onthoudt bewoners informatie

PVV Zuid-Holland is niet te spreken over de plannen voor de bouw van een moskee in de wijk Seghwaert in Zoetermeer. De inloopavond die woensdag door de gemeente werd georganiseerd was een totaal fiasco. 'Mensen kwamen rustig binnen, maar wethouder Speel is erin geslaagd om een hele zaal boos naar huis te laten gaan' zegt Marc van den Berg, statenlid voor de PVV in Zuid-Holland. 'De minachting voor de emoties van de bewoners was stuitend. Bovendien heeft zijn verhaal grote vragen opgeroepen. Het ziet ernaar uit dat de gemeente nu al grote steken heeft laten vallen'
Een verzoek van de PVV aan de wethouder om bij de volgende bijeenkomst inwoners uit Hillegom aan het woord te laten over hun succesvolle acties tegen de geplande bouw van een moskee werd bot afgewezen.
'Het is geen gelopen race zoals de wethouder suggereert. Bewoners moeten zich verenigen, alle informatie opvragen die voor handen is en schriftelijk bezwaar indienen. Het is geen garantie op succes, maar de mogelijkheden zijn er wel degelijk' aldus Marc van den Berg.

Bewoners hebben aangegeven zelf op korte termijn een bijeenkomst te zullen organiseren waarbij de Hillegommers van harte welkom zijn.


Gast

#853 Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 18:14

#845: Johann van der Veere - ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  

 

Dat heb ik er gister al opgezet! Hebben zelfs al gemaild

Gast

#854 Re:

2011-10-14 18:17


Gast

#855

2011-10-14 18:22

Wat een egoisten zeg die buurtbewoners door te stellen van. Ongeacht welke religie in die gebedsruimte wordt nageleeft, wij willen die gebedsruimte niet, dus dump maar ergens anders als wij er maar vanaf zijn zo denken die buurtbewoners dus. Niks ervan, ook niet ergens anders. Wij willen die moskeeen die haat hutten hier niet, nooit niet en nergens niet!
Johann van der Veere

#856 Herhaling informatie avond Moskee Seghwaert woensdag 19 oktober

2011-10-14 18:47

Op woensdag 19 oktober vindt opnieuw de gemeentelijke informatieavond plaats over de moskee Roggeakker in Seghwaert. De gemeente Zoetermeer organiseert deze avond voor de mensen die afgelopen donderdag 13 oktober helaas niet toegelaten konden worden in de zaal i.v.m. de ruime opkomst en eisen rond brandveiligheid.

De agenda en inhoud van de avond zijn identiek aan de avond van afgelopen donderdag. Doel van de avond is het informeren van onze inwoners over het standpunt van de gemeente rondom de moskee, de status van de plannen en de beslismomenten die hiervoor nog gaan plaatsvinden.

Net als afgelopen donderdag zal Stichting ICZ niet aanwezig zijn. De gemeente vindt het belangrijk eerst de status van de plannen toe te lichten, en vindt het nu nog te vroeg voor een kennismaking tussen de buurt en Stichting ICZ.

De informatiebijeenkomst wordt gehouden in het bedrijfsrestaurant van de gemeente aan de Frankrijklaan 6. De bijeenkomst start om 19.30 uur. De zaal is open vanaf 19.00 uur.

Het is ook mogelijk de avond live te volgen via de website van zoetermeer: Internetuitzendingen

Het verslag van de eerste informatieavond van donderdag 13 oktober is vanaf maandag 17 oktober beschikbaar op deze site. Het gaat dan om de powerpointpresentatie van de wethouder en de vragen die gesteld zijn tijdens de avond.

Bron: http://www.zoetermeer.nl/index.php?simaction=content&mediumid=5&pagid=34&stukid=26897
Johann van der Veere

#857 Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 18:51

#853: - Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  

 Quote 'gast': "Dat heb ik er gister al opgezet! Hebben zelfs al gemaild"

Da's mooi 'Gast'. En wat heb je dan wel aan hen gemaild?

Plaats het hier dan kan elke lezer het lezen.

In afwachting daar van, zie mijn naam (overigens geen pseudoniem)


Gast

#858 COMPENSATIE KOOP- en HUURWONINGEN

2011-10-14 19:02

Door de hr. Speel is gisteravond de keiharde toezegging gedaan dat koopwoningbezitters bij prijsdaling gecompenseerd worden. Daar waren wij en de pers als getuigen bij.

Een brief aan de burgemeester en wethouders opstellen met de vraag of gemeentebestuur op de hoogte is van deze toezegging. Vragen: Zo ja,
1) welk bedrag is de gemeente van plan voor deze toezegging concreet uit te trekken?
2) past dit bedrag in het huidige begrotingstekort?
3) wordt dit bedrag door alle belastingbetalers gefinanciëerd?
4) wordt de koophuisbezitter hier voldoende mee gecompenseerd?
Zo nee, waarom is het bestuur niet op de hoogte en wat gaat de gemeente hieraan doen?

Een advies van een Makelaar omtrent reële bedragen zou hierin welkom zijn.
De Zoetermeerse belastingbetaler, de Nederlandse belastingbetaler, (vooral)lokale en landelijke politieke partijen van deze toezegging op de hoogte brengen, evenals de media, streekblad, postiljon enz.

Het zou verstandig zijn deze brief voor de verginning in te dienen.

Huurhuisbewoners: Ook een brief aan burgemeester en wethouders van Zoetermeer schrijven, met daarin de toezegging voor de koophuisbezitters met de vraag of er dan ook een verhuiscompensatie voor de huurhuisbewoners komt.
Eveneens: hoe groot is dit bedrag?

Hoe gaan beide groepen deze compensatie aanvragen?

Ik ben benieuwd of de belastingbetaler dit te rechtvaardigen vindt ten opzichte van de belangen van de bouw van een gebedsruimte terwijl er op andere lokale en nationale belangen bezuinigd moet worden.

Dat de grond en de bouw van de Moskee door ICZ wordt betaald moge duidelijk zijn, maar dan moeten ook aanverwanten kosten door deze stichting worden gefinanciëerd.




Waarom is

Gast

#859 Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 19:13

#857: Johann van der Veere - Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  

 

Gast? Pardon? Ben jij besodemieterd om zo tegen mij te praten! Bij deze zoeken jullie het maar uit! Ik trek me terug!

Gast

#860 Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 19:15

#857: Johann van der Veere - Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  

 

Zeg Johan, Dit is al de 2de keer dat je de scheef ingaat. Dimme hoor! Jouw reactie is absurd en onbeschoft!

Gast

#861 Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 19:18

#857: Johann van der Veere - Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  

 

Snap volkomen dat jij je terug trekt! Onbeschoft zeg "Johan" Wij stoppen er ook mee. Hier doen wij niet aan mee op zo'n manier. Succes ermee! Johan

Gast

#862

2011-10-14 19:19

Bedankt Johan! Goed gedaan "gast"

Gast

#863

2011-10-14 19:20

Hè Johan!!
Het draait niet meer on de moskee maar om jou!
Heel volwassen
Seghwaert

#864 Re: Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 19:30

#861: - Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Niet doen mensen!! We hebben jullie stemmen nodig! Deze Johann heeft kontakten met wethouder Patrick v.Domburgh dus geef hem niet de kans om onze akties te verstieren!


Gast

#865 PROTESTMARS

2011-10-14 19:32

AANSTAANDE WOENSDAG: PROTESTMARS TEGEN DE KOMST VAN DE GEBEDSRUIMTE!!!

KOMT ALLEN!!!!! Samen lopen we naar de bijeenkomst toe, samen staan we sterk

Startplaats en de tijd wordt na maandag bekend gemaakt

Wat afgelopen woensdag is gebeurd laten we niet nog een keer gebeuren, deze keer worden we wel gehoord! ALLEMAAL!

WE REKENEN OP JULLIE KOMST
R.E.S.P.E.C.T.

#866 Iedereen hard nodig in deze 'discussie'

2011-10-14 19:45

Beste mensen,

We hebben elkaar hard nodig de komende tijd. Respecteer elkaars mening en gooi geen modder naar elkaar! Help elkaar. Trek je niet terug. Het zal een kwestie van een lange adem worden. Al moet ik aan de zuurstof...

Gast

#867 Re: PROTESTMARS

2011-10-14 19:50

#865: - PROTESTMARS

Een heel goed idee,  maar we moeten dit wel met SIP bespreken of dat mogeljk is ivm een eventuelevergunning.

Jullie moeten weten dat niet iedereen dat zomaar kan doen, zeker wij  niet.

Maar een soort stille mars of zo, iets aparts. Allemaal zachtjes neuriend door de straat met een zaklantaarn.

Maar als we toestemming krijgen gewoon allemaal met spandoeken en jammerend sorry ik bedoel schreeuwend.

 

 

 


Gast

#868 Re: COMPENSATIE KOOP- en HUURWONINGEN

2011-10-14 20:03

#858: - COMPENSATIE KOOP- en HUURWONINGEN 

 De wethouder gaf helaas ook aan dat dat via de procedure van 'planschade' verloopt. Dat is alleen relevant op het moment dat een plan niet in het bestemmingsplan past. Aangezien daar volgens de wethouder geen sprake van is, is dus ook planschade helaas niet aan de orde volgens mij.

Mooi stukje politiek antwoord geven op losse vragen via theoretische mogelijkheden zonder ze aan de feitelijke situatie te koppelen....


Gast

#869 Re: Re: Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 20:03

#864: Seghwaert - Re: Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  

 

Nee, sorry ik ben er klaar mee. Heb vandaag voordat ik vanmorgen op vakantie ging me suf gebeld en gemaild naar de PVV, RTL, SBS, AD.naar de moslimgemeenschap, mijn vader ingeschakeld die voor de gemeente en de geschillencommissie werkt en me dan zo laten behandelen? Nee! Succes ermee

Gast

#870

2011-10-14 20:09

En nu ga ik verder met m'n vakantie en m'n kinderen.
Stank voor dank!

Hè bedankt Johan!!!

Gast

#871 Re: dat is precies de bedoeling

2011-10-14 20:15

#870: -  

 Dit is de bedoeling onrust zaaien bij de tegenstanders ga op vakantie heb veel plezier en denk er nog eens rustig over laat je niet beinvloeden door 1 persoon .

Segwaert

#872 Re: Re: Re: Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-14 20:16

#869: - Re: Re: Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hartstikke fijn dat U zich zo heeft ingezet en daarom harstikke jammer dat U zich terugtrekt. Dit heeft misschien een sneeuwbaleffect op andere deelnemers aan de akties/petitie enzovoort en daarmee speelt U de Gemeente precies in de kaart. Deze Johann is misschien wel ingezet door de Gemeente om door beledigingen het terugtrekken van deelnemers te bewerkstelligen . Gun hem (gemeente) deze kans NIET!


Gast

#873 Vakantie

2011-10-14 20:28

Wat een foute keus van de gemeente om in de herfstvakantie
weer een bijeenkomst te plannen?
dan heb je zoizo al minder opkomst(waarschijnlijk wat ze willen)
een week later zou veel beter zijn ,meer opkomst en nog even wat meer voorbereiding
voor de bewoners van seghwaert.


Gast

#874 Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-14 20:52

#870: - En nu ga ik verder met m'n vakantie en m'n kinderen.
Stank voor dank!

Hè bedankt Johan!!!

Mensen, let op!

Ik geloof, dat niet alle reacties op het forum ECHT zijn!! In denk dat er infiltranten zijn (mollen of "trollen") die proberen om de discussie te verzieken! Het enige doel is om de werkelijke belanghebbenden tegen elkaar op te zetten en het protest als zodanig te ondermijnen. Dit kunnen zowel mensen zijn die de gemeente belangen steunen, maar natuurlijk ook moslims die hun moskee hier willen hebben!

Doe er niet aan mee. Blijf samen sterk. Loop niet weg! Nogmaals NIET ALLES IS ECHT!!!!

Ik haat wethouder Speel

#875 zoetermeer

2011-10-14 22:16

Ik heb net berichten verstuurd aan geenstijl.nl. Deze zijn journalistiek iets sterker dan de meeste anp copy paste journalisten. Bovendien geeft de informatie avond genoeg ruimte om wethouder Speel met zn ballen aan een boom te hangen. Laten we ons ook vooral richten op het cda waar wethouder speel lid van is. Ze moeten beseffen dat deze aktie het einde kan zijn van het cda in zoetermeer