Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Segwaert

#876 Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-14 22:18

#874: - Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

Deze Johan is GEEN moslim . Kijk maar op Hyves. Bevriend met wethouder P.v.Domburg. Waarschijnlijk dus een infiltrant en nogmaals mensen geef hem (lees gemeente) niet de ruimte om ons tegen elkaar op te zetten!

Als ik eens wethouder was

#877 nogmaals huizenbezitters en wat van mij

2011-10-14 23:07

Nr. 395
KOOPHUISBEZITTERS VERGIS U NIET!

Als u denkt dat een koopwoning niet opgekocht wordt door een moslim vanwege de lening dan heeft u het mis. Moslims houden er een totaal andere levensstijl op na, mogen misschien niet lenen, maar hebben grote families die de koppen bij elkaar steken. Zodra de Moskee er staat daalt de waarde van uw woning. Omdat een autochtoon er niet meer wil wonen zal stukje bij beetje de boel worden opgekocht. Het begint niet bij de sociale huurwoning want die worden (meestal) eerlijk verdeeld. Pas als er een flinke kolonie allochtonen woont, vluchten de autochtonen uit hun sociale huurwoning en blijven er geen andere liefhebbers over dan....

2 voorbeelden van familileden van mij, die in toenmalige nog leuke wijken in Den Haag woonden: Steeds meer huizen om hen heen werden opgekocht door allochtonen. Hoe meer huizen er werden opgekocht (en verpauperde) hoe minder de waarde. In de eerste instantie werden mijn familieleden met GROTE sommen geld (vast ook niet geleend) gepaaid om hun huis te verlaten. Toen zij dat niet wilden werden zij bedreigd en constant lastig gevallen en uiteindelijk onder grote druk vertrokken. En zo zijn hele straten opgekocht, die gevolgd werden door de sociale sector. Enige tijd geleden is er ook ophef geweest van omkoping door allochtonen in de sociale huursector. Er zijn gevallen bekent, waarbij allochtone huisbezitters, die geld verdienen aan de verhuur ervan, het voor elkaar krijgen om zelf in een sociale huurwoning te wonen.

Maakt u een rondje door Den Haag dan zal u verbazen hoeveel woningen in bezit zijn van allochtonen. Immers, veel huisbezit levert ook weer geld op. Hoe worden zonder lening al die bedrijfspandje opgekocht waar de ene na de andere turkse toko inkomt?

In de brief van de gemeente: kom kennismaken met uw nieuwe buren is hier zeer op zijn plaats. Wie wordt uw buurman?

VOORTS-->

Met openbaar vervoer? Dat wordt dan telkens een schouwspel, bij de Leidsche Wallen uitstappen is het kortst. Met zijn allen achter elkaar over het enigste bruggetje over het Tochtpad en dan dwars door de wijk heen.
Met de auto? Raken wij onze auto helemaal niet meer kwijt, is nu al een probleem.
Gebedshuis? Volgens mij is het moslimgeloof het enige geloof welke zorgt voor alle ellende en oorlogen op deze aardbol. Somalie, Afghanistan, Irak, die mafketels in Iran, Syrie, Soudan enz. enz.
Moslimgeloof? De meningen lopen hierover uiteen, mijn mening is een extremistische gevaarlijke politieke ideologie die barbaarse praktijken erop na houdt. De zwakke stroming daarbuiten gelaten.
Onderwijs? Hersenspoelen van kinderen om de Koran erin te branden.

De heer Speel?????? De grootste politieke leugenaar die eigenlijk (figuurlijk)volgens de Koran gestraft zou moeten worden. Zoek het maar op...wat ze met verraders doen, leugenaars, dieven, en vul het maar in.

Denk aan de woorden van Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, Pim Fortuyn de film Fitna. Radicalisering van het Moslimgeloof is de bedreiging van deze wereld. En reken maar dat dit ooit zal gebeuren in het rekruteringskamp ala moskee. Deze summiere opsomming bij elkaar opgeteld zou de gemeente er verstandig aan doen om een zgn gebedshuis op een afgelegen plek neer te zetten. Het liefst helemaal nada, noppes. Er staan er al zat in Nederland...nou ja...is het nog wel Nederland?

SIP laat van je horen...jullie kunnen steun zat krijgen...oh ja per gebedsplek ligt de norm op 0,15-0,2... dus 45 tot 60 parkeerplaatsen

Gast

#878

2011-10-14 23:11

Mooi om te weten dat Wethouder Speel bij het CDA zit, de cda kan het nu wel vergeten!!!
En daarbij, Wethouder Speel lag er toch al uit?? Waarom weer terug?
"Uh....hoe heet dat??!!"

Gast

#879

2011-10-14 23:11

http://www.youtube.com/watch?v=f5wXNgqTXOU&NR=1
wethouder P.v.Domburg
luister goed wat die tezeggen heeft over zoetermeer
http://zoetermeer.nl/index.php?mediumid=44&simaction=content&pagid=3167&stukid=18273
wethouder Hans Haring
Speel niet met ons!

#880 de herkansing

2011-10-14 23:26

http://zoetermeer.nl/index.php?simaction=content&mediumid=5&pagid=34&stukid=26897

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Misschien zelfs nieuwe argumenten. Laten we vooral druk op de ketel houden! 19-10 'the sequel'...Ook al moeten er mensen buiten blijven staan, laat zien dat met de burgers van Zoetermeer niet valt te sollen/dollen...en al helemaal niet door 'Mister One-man-show' Frank Speel.

Gast

#881

2011-10-15 00:03

en hier is onze uhh hoe heet dat.....ohjodat is  Frank Speel
http://www.youtube.com/watch?v=QTelSAuFW04

goed luisteren vanaf 3.50 tot aan het eind.
http://www.youtube.com/watch?v=2fjwgb8J_Ms


Gast

#882 Re:

2011-10-15 00:22

#881: -  

 zeg maar....zeg maar...zeg maar...zeg maar mijn naam is haas

                                                    en ik weet nergens van

                                                    is hier wat gebeurd dan?

                                                    daar DOE ik niks aan.

Speel: opzouten maar weer!

SIP aanhanger

#883 wij-gaan-hier-bouwen-zonder-de-mensen-te-horen-avond

2011-10-15 01:00

Beste inwoners van Seghwaert (en daarbuiten natuurlijk ook),

Er is met overweldigende daadkracht gereageerd op de 'informatie-avond' afgelopen donderdag.
In mijn ogen een te goed, bijna volgens het boekje, georganiseerde avond.

De heer Frank Speel heeft blijkbaar al voorafgaande rekening mee gehouden dat het aantal van 250 mensen ruimschots overscheden zal worden.
Dit blijkt aan de hand van de brief die mensen kregen toen de zal vol zat. Daaruit lijkt me het niet meer dan logische dat de tweede rond a.s. donderdag op een nieuwe lokatie zal plaats vinden die wel de capaciteit bied. Maar minder is waar. Wij moeten genoegen nemen met een 'live-stream' op internet. Waarom kunnen de mensen van ICZ niet gewoon via een 'live-stream' elkaar het gebied voorzingen? Dat scheelt een hoop overlast, bouwverkeer en geld. Met €160.000 kunnen ze ieder huishouden voorzien met een nieuwe PC plus webcam. Moet lukken.

Tevens is er voor een 'informatie-avond' te veel informatie in detail uitgewerkt. Als ik op een informatie avond van een willekeurige school kom, dan verwacht ik niet dan bij binnenkomst, dat mijn inschrijving al is ingevuld. Nee. Een informatie-avond is om mensen op de hoogte te brengen over de eventuele bouw van een moskee en NIET om de uitgewerkte bouwplannen en standplaats van de heipalen te laten zien. Dat noem ik een 'wij-gaan-hier-bouwen-zonder-de-mensen-te-horen-avond'.

Als heer Speel praat over een multiculturele samenlevening vind ik het uiterst gek dat het hierbij alleen maar gaat om één partij, lees: ICZ.
Waar blijft hierbij het democratische recht van de andere partij, lees: bewoners van Seghwaert? Wij hebben immers ook rechten. En daar gaat het nu juist om. Deze worden ons ontnomen op een manier die we allen kennen van de kleuterschool. Wie niet op tijd is om plaats te nemen op de stoel tijdens de stoelendans, heeft een blauwe plek van de val op de grond. Dit is een kinderachtig politiek spelletje. Maar dan wel eentje die op voorhand zachtjes maar ow zo hard is gespeeld.

Zelf ben ik ervan overtuigd dat, als SIP daar een beetje vaart in maakt, we tijdens een bewoners bijeenkomst een heleboel goede argumenten en standpunten bij elkaar kunnen verzamelen.

Tenslotte hierbij nog een fragment op TV-West over de bouw van de moskee in Hillegom.
http://www.westonline.nl/nieuws/bouw-moskee-hillegom-stilgelegd

Bedankt.

Anonymous

#884 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2011-10-15 01:18

Johann van der Veere

#885 Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-15 03:01

#876: Segwaert - Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870 

 Volgens mij woon jij niet in de betreffende wijk anders was je 'pseudoniem' wel correct gespeld. 

Kom wees eens eerlijk, uit welke plaats kom je zelf en wat is je beweegreden om hier je mening te ventileren?


Gast

#886 Re: sip wat denken jullie hiervan idee Hart van nederland

2011-10-15 03:07

#826: -

Hart van Nederland wil graag weten wat er gebeurt in uw omgeving. Wij hebben niet alleen oog voor het grote landelijke nieuws, maar ook voor het kleine nieuws uit uw regio of uit uw woonplaats. Uw Nieuws kan gaan over vandalen die het speeltuintje in uw buurt kort en klein hebben geslagen, maar ook over de oudste inwoner van uw woonplaats die feestelijk in het zonnetje wordt gezet.

Uw verhaal wordt nog sterker als er een foto of een filmpje bijzit. Gebruik uw mobiele telefoon, uw digitale camera en maak een opname die treffend is voor het verhaal dat u graag bij ons onder de aandacht wil brengen.

hart@sbs.nl.

of radio 538

http://www.radio538.info/

Seghwaert

#887 Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-15 10:05

#885: Johann van der Veere - Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

Ten eerste ben ik een U. Ten tweede heeft  U kunnen zien ( gezien mijn vorige reacties) dat ik ditmaal idd een een h vergeten ben , tikfoutje dus, ten derde woon ik wel degelijk in Seghwaert, en ten vierde ventileer ik mijn mening omdat ik (nog) in een vrij land woon en zelf bepaal of ik wel of niet op een  item reageer.  Dat gaat U niets aan!  Rest mij de vraag: waarom wilt U eigenlijk zoveel van mij weten? Zijn mijn reacties zo bedreigend voor U dat  U probeert mijn gegevens te achterhalen ?


Gast

#888

2011-10-15 10:44

k ben tegen de bouw van een gebedshuis in de wijk Seghwaert. Simpelweg vanwege het ruimtegebrek. Daarnaast krijg je ook de nodige parkeer-overlast. Laat de wijk de wijk en bouw het ergens anders!! Ik ben niet tegen de komst van een gebedshuis , maar dit is niet de juiste plek. Mvg.

Gast

#889

2011-10-15 11:11

Gisteren even in Den Haag gaan kijken en nu snap ik het.
Hr. Speel heeft zich goed ingeleefd. 13 parkeerplekken op 300 bezoekers is slechts 23 mensen per bus met gordijnen.

Gast

#890

2011-10-15 11:20

5 x per dag volop bezoekers voor de moskee, want de meeste hebben toch niks beters te doen. In een wijk met voornamelijk tweeverdieners die overdag niet thuis zijn. Fijn idee dat de moskee over ons bezit waakt.
Johann van der Veere

#891 Re: Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-15 11:20

#887: Seghwaert - Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870 

 Quote Seghwaert (ditmaal goed gespeld): "Dat gaat U niets aan!"

Het uiten van een mening geeft aan dat iemand iets wilt toevoegen aan een debat, dat gaat iedereen dus aan en niet alleen mij. Anderszins wordt het een nutteloze schreeuw om aandacht en verdwijnt het uiteindelijk in het niets. Tenslotte over U gesproken, welke U bedoeld U? Eén van deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/U 


Gast

#892 Re:

2011-10-15 11:21

#889: -  

ha, blijft er nog 1 persoon over...met een dikke bmw 

Seghwaert

#893 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-15 11:46

#891: Johann van der Veere - Re: Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

U bent de enige die (negatief)  reageert op mijn reacties en dat zegt meer iets over U dan over mij. En als U niet weet welke U ik bedoel dan zegt dat veel over Uw fatsoensnivo. U heeft het zelfs moeten opzoeken.


Gast

#894

2011-10-15 11:47

Hier gaan alleen al rellen over komen, omdat deze hele kwestie niet overlegd is met de mensen die in de omgeving van de komende moskee wonen... Dit is schandalig dat we in ons eigen land niet eens meer iets te zeggen hebben... Waar is de democratie heen? Ik denk dat ik maar ergens in engeland of frankrijk ga wonen ofzo.. Daar heb ik ten minste mijn vrijheid nog..
Segghwaert

#895 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-15 11:47

barff

#896

2011-10-15 12:05

Wat ik niet snap is dat die moslims nog doorgaan en zelfs hier wonen. Als ik zo uitgekotst zou worden in een land zou ik de eer aan mezelf houden en op zoek gaan naar een plek waar ik thuis hoor. Maarja ze hebben geen trotsheid alleen eerwraak.
Johann van der Veere

#897 Re:

2011-10-15 12:10

#889: -  

 Quote 'Gast' : "13 parkeerplekken op 300 bezoekers is slechts 23 mensen per bus met gordijnen."

Op 13 parkeerplekken kunnen toch ook 13 volle stads- of pendelbussen staan? Al dan niet gesubsidieerd, de stichting is (als de informatie tenminste correct is) immers armlastig. Inclusief staanplaatsen kom je dan al heel dichtbij het genoemde aantal moskeegangers.

M.i. gaat het toch om de totale parkeerdruk (uitspraak RvS inzake LPF-Westland) én de veiligheid voor de bewoners?

 

 


Gast

#898 Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-15 12:11

#885: Johann van der Veere - Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870 

 Alle mensen hebben het RECHT om zich in deze discussie te mengen, willekeurig waar ze vandaan komen, willekeurig wat hun motivatie is. Dat is democratie.

Voor de duidelijkheid: Mensen discuseren én verenigen zich hier omdat zij tegen een besluit zijn wat op ondemocratische wijze tot stand is gekomen en waarbij het multiculti gelul slechts één partij dient, de integratie wordt tegengewerkt en onrust en agressie juist wordt bevorderd.

Ook u bent dus vrij om uw mening te geven, maar liever op inhoud en niet op spel- of typfouten. Als mogelijke infiltrant  is dit gedrag nu al een aanfluiting. Indien dit niet zo is, laat u zelf dan met goede voor- of tegenargumenten horen. 


Gast

#899 Re: Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870

2011-10-15 12:16

#898: - Re: Re: Re: Re: Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte / #870 

 Even als 'buitenstaander' ik snap de discussie eigenlijk niet zo goed?

Is er geen sprake van een misverstand.. ik zie inderdaad staan dat de ene 'Gast' zegt tegen de ander.. maar ik denk niet dat dat rot bedoeld was?! Dat komt omdat er linksboven iedere post 'Gast' staat..

Laten we elkaar steunen ajb


Gast

#900 Re: Re:

2011-10-15 12:20

#897: Johann van der Veere - Re:  

 Dat is correct Johan, het gaat om de totale parkeerdruk, maar aangezien de hr. Speel in een ontkennende fase wat parkeerdruk betreft blijft, en die 13 plekken nog altijd verdeeld moeten worden over 300 mensen, dan moet de heer Speel dit rekensommetje hebben gemaakt.