De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.

jetje

#276

2013-08-14 15:49

Het lijkt mij dat er zo meer ondernemers in nood komen en uiteindelijk in de bijstand terecht komen. En wie betaalt dat? Het zal de overheid meer kosten dan nu. Ondernemers doen er alles aan om te overleven, zeker nu, omdat het niet in hun aard ligt om de hand op te houden. Als de overheid zo'n maatregel wil invoeren, doe het dan in economisch betere tijden! Trouwens de overheid ontvangt al genoeg via de btw-verhoging: dit kost klanten. De btw-verlaging op arbeid bij renovatie is een wassen neus: via de andere kant wordt het weer ontvangen.

Gast

#277

2013-08-14 16:57

De zelfstandigen hebben het heel erg moeilijk omdat zij hoge kosten hebben

Gast

#278

2013-08-14 17:13

Huidige club in den haag sloopt dit land
Den haag haal het waar het is en niet bij de makers van dit land

Gast

#279

2013-08-14 17:51

kleine zelfstandigen kunnen hun bedrijf laten overleven door juist ook deze aftrek.Bedrijven stimuleren is de economie versterken.

Gast

#280

2013-08-14 18:21

Mkb-bedrijven, eenmanszaken etc zijn de kurk waar de Nederlandse economie op drijft. Deze ondernemers nog zwaarder belasten heeft negatieve gevolgen voor het economisch herstel. Wie stopt dit kabinet?

Gast

#281

2013-08-14 19:10

de kleine zelfstandige wordt kapot bezuinigd en verder ontmoedigd. de economie heeft juist behoefte aan nieuwe/meer ondernemers, conclusie een uitermate slecht plan van een uiterst matig kabinet. de btw verhoging was ook al zo'n visieloze maatregel.
Noorderling

#282 Wordt het tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid ...?

2013-08-14 19:11

is het een idee om collectief te stoppen met het betalen van bijv. de wegenbelasting? Sta open voor reacties en wil graag de mogelijkheden met een aantal collega-ondernemers onderzoeken.


Gast

#283

2013-08-14 19:27

Door deze maatregel gaan er nog meer kleine zelfstandigen en zzp ers naar de kloten.
Dit willen ze blijkbaar graag in Den Haag.
Daar hebben ze geen zorgen met hun dikke inkomens.
Dat van ons geld betaald moet worden.
We moeten proberen dit te voorkomen.

Gast

#284

2013-08-14 20:19

Doordat het belijd van deze regering een grote chaos hebt gemaakt, willen zij het op alle manieren proberen het rond tekrijgen. Ik zelf ben al meer als 25 jaar zelfstandig l al veel in moeten leveren. Daarom mijn reactie op deze petitie.
Jasmin

#285 2 petities

2013-08-14 20:59

Deze petitie gaat ook rond: http://petities.nl/petitie/maak-van-de-zelfstandige-zonder-personeel-geen-zelfstandige-zonder-pegels
Lijkt me handig om de twee te combineren?

Gast

#286

2013-08-14 23:52

De motor van de economie zijn de kleine ondernemers, de zzp'rs. Die betalen nog, de grote bedrijven ontduiken legaal massaal de belasting. We hebben al zo weinig vlees op het bot, komt dat er ook nog eens bij.

Gast

#287

2013-08-15 05:57

De regering is om gek van te worden met het bezuinigen op alles.
Er blijft straks voor ons Nederlander niets meer over. Al ons geld wordt in het Brusselse patatten potje gestopt.
Gert
Gast

#288

2013-08-15 07:13

Niet alleen de zzp'ers maar ook eigenaren van de VOF zouden geen gebruik meer kunnen maken van de zelfststandigen aftrek.

Elke vennoot die aan de eisen voor ondernemerschap voldoet, geldt voor de inkomstenbelasting als ondernemer. En kan hij gebruikmaken van de ondernemersregelingen. De ondernemersaftrek is een aftrekpost op uw winst en bestaat uit o.a. zelfstandigensaftrek. [bron: belastingdienst]

Dit betekent dat vele ondernemers die onder een VOF ondernemen ook de klos zijn en, bij voldoende winst, een behoorlijke aftrekpost gaan missen.

In mijn geval is een aftrekpost van € 7.280,- wat ik mis ga lopen en dus een verhoging betekent van mijn inkomsten belasting.


Kort door de bocht, minder inkomsten in deze toch al moeilijke tijd.

Ik ben tegen.


Gast

#289

2013-08-15 07:31

Ondernemers aftrek zie ik als een vergoeding voor het risico dat ondernemers lopen.
M. Lips, PZO

#290 Kiezen voor zzp'ers is keuze voor groet

2013-08-15 08:37

Platform Zelfstandige Ondernemers, belangenbehartiger voor zzp'ers, is volop bezig met de plannen van het kabinet om de rekening van de bezuinigingen neer te leggen bij zzp'ers alsmede zzp'ers harder aan te pakken op fiscaal gebied. Onterecht lijkt men de focus te leggen op schijnzelfstandigen en gaat men voorbij aan de echte zzp'er die voor eigen rekening en risico werkt, zelf voorziet in pensioen en arbeidsongeschiktheid, niet wordt doorbetaald tijdens vakantie of ziekte, investeringen doet en de bedrijfskosten op zich neemt. Een artikel is vandaag in het Financieel Dagblad geplaatst: https://www.pzo-zzp.nl/nieuws/15-08-2013/18266040/%27Kiezen-voor-zelfstandigen-is-keuze-voor-groei%27.
Hompie

#291 Ik kan net rond komen

2013-08-15 09:46

Maar zit daarvoor wel 7 dagen in de week op de zaak.
Zonder zelfstandigen aftrek ga ik het niet eens redden.
Ik heb er zo geen zin meer in.
RS

#292 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-15 09:49

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

De downside accepteren, dat doet elke zelftstandige dagelijks, en naar de structurele verzuimcijfers te oordelen met meer plezier en goede wil dan de gemiddele "loonslaaf", zoals u uzelf noemt. Maar plotseling een lastenverzwaring van vele procenten zonder fatsoenlijke reden? Ik wil de eerste "loonslaaf" nog wel eens zien die dat accepteert. Die mekkert, kreunt en steunt al over een tijdje niks *erbij*!

Voor zelfstandigen was er geen nullijn of niks. Zij hebben grote delen van hun werk in de jaren 2007 tot nu zien wegbezuinigen om de "loonslaven" uit de wind te houden. Pas het laatste jaar beginnen, getuige de oplopende werkloosheidscijfers, ook de loonslaven wat bij te dragen aan het betalen van de crisis. Maar wie heeft er salarisverlaging gekregen? Of zelfs maar minder mooie secundaire arbeidsvoorwaarden? Wie heeft, in plaats van bezuinigingen op freelance leveranciers af te wentelen, zelfs maar zijn smartphone van de zaak ingeleverd?

 


Gast

#293

2013-08-15 09:52

De ondergang van Nederland

Gast

#294 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-15 10:55

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Het zal verschillen per sector, maar het lijkt me aannemelijk dat vaak geldt dat de zzp-er zich uit de markt prijst en klanten kwijtraakt als hij al zijn kosten één op één zou doorberekenen aan de klant.  In tegenstelling tot een groot bedrijf heeft een zzp-er bv. geen "grote volume-voordeel"


Gast

#295

2013-08-15 11:05

Waarom is dit geen burgerinitiatief? Watmgaan jullie met de handtekeningen doen?

Gast

#296

2013-08-15 11:31

Wat wil de VVD nou: dat mensen hun eigen broek ophouden of dat ze in het uitkeringencircuit terechtkomen? Wat een achterlijk idee om de zelfstandigenaftrek af te schaffen, wie wordt daar nou beter van.

Gast

#297

2013-08-15 12:14

helemaal mee eens, uitgebreide info inzake de huidige stand wat betreft de wijziging zelfstandigenaftrek is wellicht interessant?

Gast

#298

2013-08-15 12:27

Regering: waarom niet wat creatiever gedacht en de zelfstandigenaftrek inkomensgerelateerd maken? Net als de regeling voor kleine ondernemers voor de omzetbelasting dus. Zo spaar je de zelfstandigen die het echt moeilijk hebben

Gast

#299

2013-08-15 12:34

Schreef hier gisteren een blogje over, ontstaan vanuit lichte irritatie over een krantenartikel over dit onderwerp.
http://dagmarholtman.tumblr.com/post/58233898722/het-wijzigen-van-de-zelfstandigenaftrek-staat-in

Gast

#300

2013-08-15 12:39

ZZP-ers nemen risico, werknemers niet. die laatsten hoeven de werkgeverslasten e.d. ook niet te betalen.