Red de Nederlandse beroepsbevolking!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red de Nederlandse beroepsbevolking!.


Gast

#101

2014-01-12 11:05

nl eerst

Gast

#102

2014-01-12 11:47

Goede zaak dit, alle topper op of naast de wagen tekenen en die zaadstaven in denhaag waker maken met dat wanbeleid van ze

Gast

#103

2014-01-12 12:33

Goede aktie

Gast

#104

2014-01-12 12:35

Ga door , het loopt zolang zaamerhand de Spui gaten uit met al due buitenlanders
jan faasse

#105 Hoezo de bond doet niets?

2014-01-12 13:13

Schrijver van deze petitie volgt het nieuws slecht en leest ook de vakbondsinformatie niet. Misschien is hij niet eens lid.
De vakbondbestuurders zijn al enkele jaren bezig om schijnconstructies in het beroepsgoederenvervoer aan te pakken met hulp en ondersteuning van de achterban. Als de petitieschrijver de 'bond' hiervoor wil inschakelen moet hij lid worden als hij dat nog niet is en actief met de bestuurders deze zaken aanpakken en je niet achter een boom verschuilen en kijken hoe een ander het voor je oplost.
Gerrit.

#106 Re: Hoezo de bond doet niets?

2014-01-12 15:29

#105: jan faasse - Hoezo de bond doet niets?

Jan Faasse. De schrijver van deze petitie leest wel degelijk het nieuws en met mij alle andere die deze petitie tekenen. Vakbondsinformatie verteld al jaren hetzelfde maar doet niets tegen het toelaten van MOE-landers en de mazen in de cao! Ik ben wel lid en zit er korter op dan jij denkt. Ben al een aantal jaar met een baas in gevecht en steeds weer trekt de bond zich terug. De schijnconstructies in het vervoer worden door de regering en de bonden geboden en daarvoor is deze petitie, maar dat zal jij niet begrijpen als je een dikbetaald salaris hebt. Overigens betaald door de chauffeurs!

Ik verschuil me niet achter een boom anders zou ik deze petitie niet opgezet hebben. Ik wil met deze petitie alleen de nederlanse chauffeur redden en druk op de bond zetten tijdens de onderhandelingen om bijv. de mazen van de pauzestaffels, de tvt-regeling en doorbetaling bij ziekte wanneer een baas je kapot probeert te maken en je het niet meer trekt, dat hij dan maar 7 overuren p/w hoeft door te betalen. Dit zijn maar een dingen die ik op noem, maar er zijn vast collega's die ook wel andere dingen weten.

Voordat jij hier de petitie probeert de grond in te boren, zou je eens moeten laten zien dat er werkelijk wat gebeurt. We zien het 10 februari, wel 3 hele % loonsverhoging. Sorry hoor maar je maak jezelf volkomen belachelijk net zoals dat gelijk werk-gelijk loon, helemaal verbieden die Moe-landers! In elke tak of branche EIGEN VOLK EERST!!!!


Gast

#107

2014-01-12 17:56

Hopenlijk word er eens wat gedaan. Ze maken alles kapot!

Gast

#108

2014-01-12 19:51

samen staan we sterker.

Gast

#109

2014-01-12 22:26

Laten de heren die ons land blijkbaar besturen nu eerst eens even zorgen dat we ons eigen land weer op de rails krijgen want zoals het nu gaat helpen we ons zelf helemaal naar de kloten!
Denk eens even na in den haag.

Gast

#110

2014-01-13 05:42

De Nederlandse chauffeur wordt uitgebuit
Bedrijven sparen geld over de rug van de chauffeur .

Gast

#111

2014-01-13 10:10

Nederlandse chauffeurs zijn goed opgeleid en zijn betrouwbaarder dan buitenlandse chauffeurs. Zie ze dagelijks bij ons in de buurt op wegen waar ze niet thuis horen (woonwijken) omdat ze de weg niet weten.

Gast

#112

2014-01-13 14:44

Heel goed deze petitie, ik wordt helemaal gestoord van trucks van een Nederlands bedrijf met Poolse of andere MOE-landse kentekens!!
zet 'm op!!

Gast

#113 Re:

2014-01-13 14:46

#110: -

Precies, ze staan gewoon bij bushaltes en langs de weg geparkeerd omdat ze geen geld willen uitgeven aan wegrestaurants!!


Gast

#114

2014-01-13 19:43

Goed bezig..

Gast

#115

2014-01-13 22:16

Mijn vriend is chauffeur en weet hoe zwaar deze jongens het momenteel hebben.

Gast

#116

2014-01-13 23:12

Goed idee

Gast

#117

2014-01-14 08:10

Het is een GROOT SCHANDAAL in al die jaren dat ik chauffeur ben dat dit beroep zo onder gewaardeerd wordt.In de jaren 70 hebben ook al eens een paar man via de Holland Duck club het beroep proberen op te waarderen ,Maar hun lukten het maar Minnimaal.Het enigen wat er overblijft is de BOEL HELEMAAL PLAT!!!!En geen woord geloven wat de HH,Heren zeggen.!!!!!

Gast

#118

2014-01-14 10:27

We moeten stoppen met klagen aan de tafel of op een feestje en dergelijke.
Als je kijkt in andere landen gaat gelijk iedereen op de achterste poten staan.
Het wordt tijd dat er hier ook iets gaat gebeuren, maar dan ook allemaal!!!!!!

Gast

#119 Re: Hoezo de bond doet niets?

2014-01-14 10:32

#105: jan faasse - Hoezo de bond doet niets?

Hoor je jezelf praten: we zijn al jaren bezig............ Wordt het toch eens tijd dat er iets nuttigs uitkomt toch???


Gast

#120

2014-01-14 11:08

hoe meer mensen hoe beter super actie

Gast

#121

2014-01-14 11:13

Hele goede zaak van jullie oprotten met die Oostblokkers

Gast

#122

2014-01-14 11:56

Ook de wethandhavers moeten hun werk goed doen. Bij bosjes vallen dan de MOE-landers door de mand en kunnen vertrekken en/of hun rijbewijs inleveren.

Gast

#123

2014-01-14 13:58

Ik ben timmerman zonderbaan,en toch wordt er genoeg gebouwd.ook in de bouw is die probleem groot en de bond of de overheid doen niks of teweinig voor eigen volk.

Gast

#124

2014-01-14 14:42

ik ben zelf een werkloze bakwagenchauffeur. eerdaags 50, maar al een paar jaar werkloos. ik kan geen baan krijgen omdat ik te duur ben, geen E achter mijn C, overgekwalificeerd (alle ADR) maar vooral............omdat ik een vrouw ben. ik wil gewoon werken. het liefst terug in de gevaarlijke stoffen. maar omdat ik een vrouw ben, vertrouwen ze dat niet. sorry dat ik het zeg, maar dat is een hoop gelul in de ruimte.

Gast

#125 Re:

2014-01-14 14:51

#117: -

gelijk heb je. het beroep is heeeeeeeeeeeel erg ondergewaardeerd. willen we gelijk lopen met "normale" beroepen moet er minimaal 75% aan salaris bovenop het loon dat we nu krijgen.

gewoon alle chauffers, en dan bedoel ik ook alle inclusief de buitenlanders die hier in NL rijden, minimaal een maand niet meer rijden. moet je zien wat er dan gebeurt. het leger moet ingeschakeld worden want benzine/diesel moet toch aan de pompen geleverd worden, de supermarkten moeten bevoorraad worden, winkel enz. leert NL hiervan.........de regering bedoel ik............nee. die steken hun kop in het zand en doen aan struisvogelpolitiek.

ik hoop dat na een maand dat alles plat gelegen heeft de bonden wel wat kunnen bereiken. maar helaas we hebben vaak genoeg bij de bonden aangegeven dat we willen staken maar daar willen de bonden niets van horen.

 

mijn idee is het ook hoor...............de boel minimaal een maand plat en de grenzen definitef op slot!